Gå til innhold

NRK julekalender 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns slutten ble for teit. Det fikk jo ingen konsekvenser for Erle. Hun burde blitt puttet i fengsel. 
Moralen: hvis du er rik, kan du bryte loven uten at dette får konsekvenser.

Anonymkode: 74a49...213

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns slutten ble for teit. Det fikk jo ingen konsekvenser for Erle. Hun burde blitt puttet i fengsel. 
Moralen: hvis du er rik, kan du bryte loven uten at dette får konsekvenser.

Anonymkode: 74a49...213

Enig. Hadde sett for meg at disse sunnhetskommisjonen-folkene skulle ta et større oppgjør med henne, og at hun fikk større konsekvenser. Føler hun slapp for lett unna, og at eneste grunnen til at hun lot de slippe unna husleien var på grunn av at ting løste seg økonomisk for dem. Hadde hun gjort det dersom de fortsatt slet økonomisk? 🤔

Anonymkode: 184e8...c03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12/10/2021 den 0.58):

Man kan godt ha andre skuespillere enn bare hvite, men da må de spille roller som de passer til. 

Det ville vært veldig rart å skulle lage en serie om hverdagslivet i en landsby i Kongo anno 1950 og brukt skuespillere fra Tsjekkia, Japan, Pakistan og Mexico, i tillegg til de som selvfølgelig hører naturlig hjemme der, bare for å få frem litt mangfold.

Vi, (jeg og barna, venner og deres barn) har sett på mye forskjellig oppigjennom og oftere enn man skulle tro så påpeker barn ting som ikke er naturlig, men som woke voksenpersoner skal prakke på ungene for å tilfredsstille et lite mindretall. Eksempelvis da ulike hudfarger/etnisiteter som ikke passer inn, men som kun er satt i den rollen/posisjonen for å fylle mangfoldskvota.

I Jul i Svingen klarte de det veldig godt. Der er det naturlig. I tivoliteateret blir det unaturlig all den tid svarte mennesker var en kuriositet i Oslo, og Norge for øvrig, på begynnelsen av forrige århundre.

Anonymkode: 7e110...cea

Nå har vel aldri sirkusmiljøet speilet den generelle befolkningen spesielt godt, og jeg synes karakterene passer godt inn, også historisk sett. Det er dessuten en myte at Norge var fullstendig blendahvitt for 100 år siden. 

Anonymkode: f04ba...537

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var bra! Dette er historie som vi bør kunne. Slik var livet for 100 år siden.

Anonymkode: 9753c...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 10.40):

Flere som kjente igjen Matja som Anine i Basic bitch? 😂

Anonymkode: 2eb0b...746

Ja klarte ikke ta henne alvorlig i den rollen, bare ventet på at hun skulle få meg til å le 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...