Gå til innhold

NRK julekalender 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om NRK sin julekalender i år? Kristiania Magiske Tivoli Theater?

Personlig synes jeg det er litt synd at de skal lage nye hele tiden. Hvorfor kan de ikke sende de gode gamle? Jeg synes også det er synd at det nok en gang kommer en julekalender med en trist undertone. Denne gangen handler det om en fattig gutt. Hvorfor må det handle om barn som ikke har det godt, som enten er fattige eller foreldreløse? Kan ikke barna få slippe dette akkurat i julen? Kan ikke de få lov til å kose seg med rødnisser og blånisser, uten at det må være triste og alvorlige budskap bak det? 

Anonymkode: 5a9b0...55e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tror dere om NRK sin julekalender i år? Kristiania Magiske Tivoli Theater?

Personlig synes jeg det er litt synd at de skal lage nye hele tiden. Hvorfor kan de ikke sende de gode gamle? Jeg synes også det er synd at det nok en gang kommer en julekalender med en trist undertone. Denne gangen handler det om en fattig gutt. Hvorfor må det handle om barn som ikke har det godt, som enten er fattige eller foreldreløse? Kan ikke barna få slippe dette akkurat i julen? Kan ikke de få lov til å kose seg med rødnisser og blånisser, uten at det må være triste og alvorlige budskap bak det? 

Anonymkode: 5a9b0...55e

En av grunnene har nok med at innholdet kan krenke noen, tipper jeg. 

Anonymkode: 77edc...a19

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En av grunnene har nok med at innholdet kan krenke noen, tipper jeg. 

Anonymkode: 77edc...a19

Verden må generelt slutte å være så lett-krenkelig spør du meg.. vi krenkes jo av alt! 

Anonymkode: 5a9b0...55e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blånissene og Jul i Skomakergata er sakte tv. Det fenger ikke den nye generasjonen. Det er trist for barn fenges ikke så lett lengre med alt det de kan velge å se på.

Anonymkode: 865a3...22d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, jeg synes det er synd at det skal være en slik trist undertone i julekalenderne nå til dags. Mye er viktig å fokusere på - ja - men kan ikke barna bare få ha den gode og koselige magien akkurat i julen? 

Jeg savner Blåfjell, Månetoppen og Jul i Svingen. Har alle på DVD, og ungene mine elsker de, så argumentene til NRK om at de er utdatert stemmer overhodet ikke. Vi får se de selv i stedet, når NRK svikter oss 😊🤷🏻‍♀️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Verden må generelt slutte å være så lett-krenkelig spør du meg.. vi krenkes jo av alt! 

Anonymkode: 5a9b0...55e

Man kan jo knapt kalle en gutt for en gutt! Leste i stad om skole der en 🙄har 9 ulike kjønn...........

Anonymkode: 77edc...a19

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan jo knapt kalle en gutt for en gutt! Leste i stad om skole der en 🙄har 9 ulike kjønn...........

Anonymkode: 77edc...a19

klasse har*

Anonymkode: 77edc...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om kalenderen nå, dette så spennende ut! Handlingen lagt til gamle Kristiania Tivoli. Jeg har alltid tenkt det var så synd at det området ble gjort om/revet. God gammel Dickensstil, ser det ut til. 

Anonymkode: ebe0e...b02

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Heartland said:

Jeg er helt enig, jeg synes det er synd at det skal være en slik trist undertone i julekalenderne nå til dags. Mye er viktig å fokusere på - ja - men kan ikke barna bare få ha den gode og koselige magien akkurat i julen? 

Jeg savner Blåfjell, Månetoppen og Jul i Svingen. Har alle på DVD, og ungene mine elsker de, så argumentene til NRK om at de er utdatert stemmer overhodet ikke. Vi får se de selv i stedet, når NRK svikter oss 😊🤷🏻‍♀️

NRK legger da ut alle julekalenderene hvert år. Man velger selv hvilken man vil se. Det er koselig, for de slipper de dag for dag :) I fjor var jeg sykemeldt i desember så jeg fulgte med på fire forskjellige julekalendere 😄

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan jo knapt kalle en gutt for en gutt! Leste i stad om skole der en 🙄har 9 ulike kjønn...........

Anonymkode: 77edc...a19

Var det den om en folkehøgskole med drag-linje? For det er jo ikke akkurat representativt, eller i det hele tatt relevant til julekalendere 🙈

Anonymkode: a4da7...467

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

En av grunnene har nok med at innholdet kan krenke noen, tipper jeg. 

Anonymkode: 77edc...a19

NRK legger ut de gode gamle hver jul, så nei, det har ikke noe med det å gjøre. Noen mennesker må rope "krenk" for den minste ting 😆

Anonymkode: a4da7...467

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett det nyeste, bortsett fra Snøfall. Den var søt, men veldig forutsigbar og "enkel"/barnslig på et nivå som ikke funker for voksne. Forsøkt Jul i Svingen i en halv episode, nei takk. Fleksnes var også dårlig, så halve første episoden. 

Har de gamle på DVD som jeg ser heller på.

Anonymkode: ff4e8...093

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sitat

Kristiania Magiske Tivoli Theater er et storslått juleeventyr hvor Luka, fattiggutten fra Vika, blir kjent med alt det magiske og forunderlige i Oslos gamle teater.    

Den norske versjonen blir en julekalender i 24 episoder a 20 minutter, mens internasjonalt skal serien selges som tolv episoder a 40 minutter.

 

NRKs salgspitch til utenlandske medier:

Sitat

Luka and the Magical Tivoli Theatre is a moving Christmas tale about 11-year-old Luka who finds friendship and magic in an old theatre.

The story takes place in Kristiania, Norway at the turn of the 20th century. We meet Luka, a poor boy with no money and no friends. One day he enters an old theater, and for the first time Luka witnesses flying fairies, dancing ballerinas and heavenly music.

Little does he know that the theater is at risk of being thrown out – on Christmas Eve of all days. The theater must be saved at any cost. But how? What can the children do when the adults give up?

 

Tror denne serien blir skikkelig bra. Den ser helt magisk ut, så jeg gleder meg skikkelig enda jeg er langt utenfor målgruppen. 

 

image.jpeg.2290d93734e2c16a2ca19c829e58180f.jpeg
image.thumb.jpeg.9f211d8451481e63bb489754dfbbb9db.jpeg
image.thumb.jpeg.b39190431639585fd95076777ee30b2f.jpegBildene er herfra: https://www.dagsavisen.no/demokraten/nyheter/fredrikstad/2021/01/29/da-utenlandsproduksjon-av-nrks-julekalender-matte-kanselleres-falt-valget-pa-denne-unike-bydelen/

Anonymkode: 92b7b...f90

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd de ødela Tivoli så man måtte til Fredrikstad for å filme, men ser veldig fint ut. Får den gode gamle skomakergatafølelsen, så gjenstår det å se om det er vi voksne som kommer til å like denne mens barna kjeder seg da. 😄

Anonymkode: ebe0e...b02

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg veldig til den nye julekalenderen! Synes de nye er helt fantastiske 🥰 Liker månetoppen og de der også, de er greie nok.. Men Skomakergata kan de godt skippe. 

Anonymkode: 6fbc3...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med å jobbe litt på denne produksjonen. Gleder meg veldig! Handlingen er fra tidlig 1900 tallet så det er litt Emil i Lønneberget vibes, bare at det er fra byen da. 

Anonymkode: 786a8...bc4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Blånissene og Jul i Skomakergata er sakte tv. Det fenger ikke den nye generasjonen. Det er trist for barn fenges ikke så lett lengre med alt det de kan velge å se på.

Anonymkode: 865a3...22d

Tull og tull, jeg likte de seriene godt som barn! På 90 tallet og tidlig 2000 tallet

Anonymkode: a17bc...8bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Man kan jo knapt kalle en gutt for en gutt! Leste i stad om skole der en 🙄har 9 ulike kjønn...........

Anonymkode: 77edc...a19

Det var en folkehøyskole med drag-linje. Jeg tror ikke elever på folkehøyskole er i målgruppen for NRK Supers julekalender ...

Anonymkode: 241f9...5af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Man kan jo knapt kalle en gutt for en gutt! Leste i stad om skole der en 🙄har 9 ulike kjønn...........

Anonymkode: 77edc...a19

Finnes bare 2 kjønn da, så da fjase de

Anonymkode: a17bc...8bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva tror dere om NRK sin julekalender i år? Kristiania Magiske Tivoli Theater?

Personlig synes jeg det er litt synd at de skal lage nye hele tiden. Hvorfor kan de ikke sende de gode gamle? Jeg synes også det er synd at det nok en gang kommer en julekalender med en trist undertone. Denne gangen handler det om en fattig gutt. Hvorfor må det handle om barn som ikke har det godt, som enten er fattige eller foreldreløse? Kan ikke barna få slippe dette akkurat i julen? Kan ikke de få lov til å kose seg med rødnisser og blånisser, uten at det må være triste og alvorlige budskap bak det? 

Anonymkode: 5a9b0...55e

Jeg synes den ser hyggelig ut :) Men regner også med at sønnen i huset ser Jul i svingen, snøfall og stjernestøv, veldig fan av Jul i svingen selv også liker jeg godt Stjernestøv, Snøfall er ikke helt min smak,men ungen liker den.

Anonymkode: 53e77...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...