Gå til innhold

NRK julekalender 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes den ser hyggelig ut :) Men regner også med at sønnen i huset ser Jul i svingen, snøfall og stjernestøv, veldig fan av Jul i svingen selv også liker jeg godt Stjernestøv, Snøfall er ikke helt min smak,men ungen liker den.

Anonymkode: 53e77...0da

Skulle likt å se en ny svingen serie nå når de alle er i 20 åra.

Anonymkode: a17bc...8bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle likt å se en ny svingen serie nå når de alle er i 20 åra.

Anonymkode: a17bc...8bd

da hadde det nok blitt med andre barn :) 

Anonymkode: 53e77...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

da hadde det nok blitt med andre barn :) 

Anonymkode: 53e77...0da

Kunne hatt de som voksne. Linus Hopper av i Svingen

Anonymkode: a17bc...8bd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunne hatt de som voksne. Linus Hopper av i Svingen

Anonymkode: a17bc...8bd

ehh nei

Anonymkode: 53e77...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle de siste nye de har laget har vært veldig gode, så jeg gleder meg til noe nytt! 

Jeg synes det er flott at de legger til «triste undertoner» som noen nevner. Det er faktisk mange barn som ikke har en «koselig, magisk jul» - og jeg synes det er flott at nrk velger å belyse dette. Jula er en høytid for omtanke, omsorg og gavmildhet, eller hvertfall burde den være det!

Anonymkode: 467bf...459

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ehh nei

Anonymkode: 53e77...0da

Jo, som en humor serie hadde navnet passet bra

Anonymkode: a17bc...8bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For oss som elsket Skomakergata så ser dette veldig bra ut, får håpe det fenger de små også. 

Anonymkode: b6b5a...481

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye av triste undertoner. Barnet orka ikke å se ene julekalenderen et år - «de krangler hele tida, er ikke sånn det er i virkeligheten, det er jul og da er det koselig!» 

Har ikke unger nok bekymringer enn at de skal presses på triste skjebner i jula i tillegg? Ingen feelgood-tv lengre. Ikke engang i jula. 

Anonymkode: 360d4...0c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Snøfall, men ikke den de sendte i fjor. Den i fjor ga meg ikke noe julestemning i det hele tatt, håper årets julekalender er bedre 😅

Anonymkode: e5112...600

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny nå igjen? Synes det kommer ny hvert eneste år jeg :klo:

Da jeg var ung var det moro å se hvilken av de vi allerede kjente som skulle gå. Om det var de røde, de blå eller begge typer nisse. Og jeg skjønner ikke helt hva de mener med sakte-tv, synes å huske det var en del drama med disse nissene jeg. Fjell som lukket seg, nisser som ble borte, krangling. Ikke minst fokuset på "rasisme" blant nissene. Og miljø! Blåfjell er jo høyaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok Blåfjell og Månetoppen her i huset ;) Det er viktig å bevare norske tradisjoner! 

Anonymkode: 73bcf...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, gleder meg! 

De der blånissene og diverse varianter fikk jeg aldri sansen for selv om jeg var barn da det kom. Elsket Snøfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 18.09):

Kunne hatt de som voksne. Linus Hopper av i Svingen

Anonymkode: a17bc...8bd

Ha, ha, ha! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hva synes dere om episode 1? 😂

Herlig med mange som snakker trøndersk da 😛 

Anonymkode: 73bcf...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2021 at 10:20 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes alle de siste nye de har laget har vært veldig gode, så jeg gleder meg til noe nytt! 

Jeg synes det er flott at de legger til «triste undertoner» som noen nevner. Det er faktisk mange barn som ikke har en «koselig, magisk jul» - og jeg synes det er flott at nrk velger å belyse dette. Jula er en høytid for omtanke, omsorg og gavmildhet, eller hvertfall burde den være det!

Anonymkode: 467bf...459

Enig! Jeg har også likt de nye kalenderene jeg har sett veldig godt (blånissene var jeg f.eks. for gammel til, så det universet fenget aldri meg noe særlig). Og ja, jeg synes også det er helt på sin plass noen «triste» undertoner, også kjent som virkeligheten for veldig mange. Tenk så fantastisk at flere enn bare de som lever i lykkelige A4-hjem med alt på stell også kan få se noen som ligner dem på TV, og til og med at de karakterene som har det kjipt også kan få oppleve litt julemagi og glede? 

Anonymkode: b40bb...1cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2021 den 17.01):

Det blir nok Blåfjell og Månetoppen her i huset ;) Det er viktig å bevare norske tradisjoner! 

Anonymkode: 73bcf...193

Det er ikke mye tradisjon med blå nisser i Norge. Selv om det var populært på barne-TV en periode. Vokste opp med jul i Skomakergata men mener ikke nødvendigvis at skomaker er juletradisjon. Verden går videre. 

Anonymkode: f8e02...4e5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har sett barne-tv på nrk, merker jeg, trodde det skulle begynne rundt kl 18 som i de eldgamle dager. Men fant bare repriser, og det fikk jeg ikke tatt serieopptak av. Fant til slutt ut at den startet 0730..? Da er vel barna enten på skolen eller på vei dit, eller har det også forandret seg siden hine hårde dager? Jada, er klar over at man kan streame, men det blir da ikke det samme 😅 nå skal jeg se neste reprise kl 20, og så serieopptak fra i morgen.

Anonymkode: ebe0e...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lenge siden jeg har sett barne-tv på nrk, merker jeg, trodde det skulle begynne rundt kl 18 som i de eldgamle dager. Men fant bare repriser, og det fikk jeg ikke tatt serieopptak av. Fant til slutt ut at den startet 0730..? Da er vel barna enten på skolen eller på vei dit, eller har det også forandret seg siden hine hårde dager? Jada, er klar over at man kan streame, men det blir da ikke det samme 😅 nå skal jeg se neste reprise kl 20, og så serieopptak fra i morgen.

Anonymkode: ebe0e...b02

Barne-tv begynner fortsatt kl.18. Men på NRK3, som er kanalen de byttet til for maaange år siden. Så årets julekalender går der. Men den går også tidligere på dagen, kl. 7.30. I tillegg kan man se den når som helst ellers etter dette på nrk.no. Vi så den kl.17 i dag, for da var hele familien hjemme (ene barnet skulle på aktivitet til kl.18).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Amatariel said:

Barne-tv begynner fortsatt kl.18. Men på NRK3, som er kanalen de byttet til for maaange år siden. Så årets julekalender går der. Men den går også tidligere på dagen, kl. 7.30. I tillegg kan man se den når som helst ellers etter dette på nrk.no. Vi så den kl.17 i dag, for da var hele familien hjemme (ene barnet skulle på aktivitet til kl.18).

Ok, jeg sjekket alle NRK-kanalene istad, da var det ingenting kl 18. Men mulig t-we hadde feil i programoversikten sin da.

Anonymkode: ebe0e...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 22.20):

Jeg synes alle de siste nye de har laget har vært veldig gode, så jeg gleder meg til noe nytt! 

Jeg synes det er flott at de legger til «triste undertoner» som noen nevner. Det er faktisk mange barn som ikke har en «koselig, magisk jul» - og jeg synes det er flott at nrk velger å belyse dette. Jula er en høytid for omtanke, omsorg og gavmildhet, eller hvertfall burde den være det!

Anonymkode: 467bf...459

At ting ender godt til slutt gir jo håp ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...