GÃ¥ til innhold

Daten er overvektig 😭

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anonymous 91 skrev (1 minutt siden):

Fordi det har mye å si. 

Nei, det har det ikke. Fedme er fedme og tiltrekning er tiltrekning. Hvorfor skulle man ville date en man ikke finner attraktiv? 

Anonymkode: ca5ce...11b

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miranda Bailey skrev (Akkurat nå):

Ikke dersom ts ikke er fysisk tiltrukket til overvektige mennesker, noe som er helt ok. 

Poenget mitt er at man aldri vet grunnen til en overvekt.  Oppegående mennesker kaller ikke folk stygge ting.   Men bare å være uenig. Min mening endres ikke

• Liker 1
Skrevet
ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Ahhh… du er en sånn en som tror alt bare handler om "snille" ord og "hyggelige" følelser…

Vel, virkeligheten fungerer ikke slik. Og den dagen du eventuelt blir voksen vil du forstå dette:

Folk har preferanser. Fedme er stort sett ikke blant disse. Og hvordan dette får deg til å "føle" betyr null og niks.

Jeg er ikke en slik nei men det blir direkte mobbing.  

Skrevet

Poenget mitt er at man aldri vet grunnen til en overvekt.  Oppegående mennesker kaller ikke folk stygge ting.   Men bare å være uenig. Min mening endres ikke

Det var ikke det jeg kommenterte på. Jeg har sagt meg enig i at det er ufint med stygge kommentarer. Men det betyr ikke at man ikke skal få lov til å ha preferanser. Om ts ikke er tiltrukket til overvektige mennesker så er det helt greit for han å utelukke disse. 

Anonymous 91 skrev (Akkurat nå):

Jo det er det

Det er totalt subjektivt. Jeg er selv overvektig og "feit" er ikke mer enn et ord som beskriver en type kroppsfasong i mine øyne. Blir det derimot brukt for å såre noen, da er det slemt. Men det samme gjelder for "tynn" også. 

• Liker 5
Skrevet

Det var ikke det jeg kommenterte på. Jeg har sagt meg enig i at det er ufint med stygge kommentarer. Men det betyr ikke at man ikke skal få lov til å ha preferanser. Om ts ikke er tiltrukket til overvektige mennesker så er det helt greit for han å utelukke disse. 

Det er totalt subjektivt. Jeg er selv overvektig og "feit" er ikke mer enn et ord som beskriver en type kroppsfasong i mine øyne. Blir det derimot brukt for å såre noen, da er det slemt. Men det samme gjelder for "tynn" også. 

Jeg har selv vært overvektig, men gikk ned så mye at jeg fikk spiseforstyrrelser.  

Blitt mobbet for vekt hele livet. 

Det er greit å ikke like overvektige men man trenger ikke si det på den måten som det blir gjort i denne tråden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har selv vært overvektig, men gikk ned så mye at jeg fikk spiseforstyrrelser.  

Blitt mobbet for vekt hele livet. 

Det er greit å ikke like overvektige men man trenger ikke si det på den måten som det blir gjort i denne tråden.

Ok, da er vi egentlig enige, men du har sagt litt motstridende ting i tråden. Derfor jeg svarte det jeg svarte. 

• Liker 2
Skrevet
LeseInnlegg skrev (1 minutt siden):

Hva med å kalle noen som er slank for slank? Noen som har mye muskler for muskuløs?
Det faktum at du mener det å kalle noen som er overvektig for akkurat det de er viser jo bare at du er enig i at det er fakta.

Du kan ikke sammenligne det..

Feit er et skjellsord i mine ører. Jeg hsr blitt kalt dette gjennom hele oppveksten.  

Så nei, jeg er ikke enig med deg. Men du får bare tro det

• Liker 1
Skrevet

Både menn og kvinner legger ut flatterende bilder av seg selv på Tinder. Ble du lurt? Du skriver jo ingenting om at hun løy på vekten? Det er også rimelig enkelt å se at folk er overvektig, uavhengig hvilken vinkel bildet er tatt. Man ser stor forskjell på en på over 100 og en på 60-70 kg iallfall. Og om vedkommende kun har bilder tatt i veldig spesielle vinkler bør jo noen alarmklokker ringe. 

Mulig hun var overvektig, men sytete og frekke gutter som legger skylden på andre når ting ikke går som de ønsker er ikke så flatterende det heller…

Anonymkode: 6b13d...9a8

• Liker 4
Skrevet
ClausSaus skrev (22 minutter siden):

Ahhh… du er en sånn en som tror alt bare handler om "snille" ord og "hyggelige" følelser…

Vel, virkeligheten fungerer ikke slik. Og den dagen du eventuelt blir voksen vil du forstå dette:

Folk har preferanser. Fedme er stort sett ikke blant disse. Og hvordan dette får deg til å "føle" betyr null og niks.

Ikke meg du siterer, men mener du at vi bare skal lukke øynene for stygge ord, bare fordi det er slik virkeligheten er? Det skal man bare godta? Eller skal man si ifra og prøve påvirke positivt der man kan?

• Liker 2
Skrevet
LeseInnlegg skrev (18 minutter siden):

Hva med å kalle noen som er slank for slank? Noen som har mye muskler for muskuløs?
Det faktum at du mener det å kalle noen som er overvektig for akkurat det de er viser jo bare at du er enig i at det er fakta.

Sånne folk som absolutt skal påpeke fakta bare for å være ekle er årsaken til at mobbing finnes.

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du siterer, men mener du at vi bare skal lukke øynene for stygge ord, bare fordi det er slik virkeligheten er? Det skal man bare godta? Eller skal man si ifra og prøve påvirke positivt der man kan?

Kommer helt an på.

Det er ikke "tilfeldig" når folk bruker bilder av seg selv som skjuler at de er overvektige. Dette er å bevisst holde realitetene skjult, og er svært respektløst ovenfor en potensiell date.

Hvis man gjør noe slikt har man kanskje bare seg selv å takke for å ha pådratt seg en liten klype verbal overhøvling?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også opplevd det samme, og vi hadde litt kontakt som venner etterpå, siden jeg var ærlig mot ham. Jeg sa han var ok, men ikke noe mer enn det. 

Skrevet

Hvordan skal du overleve et ekte forhold, om du ikke takler å kommunisere noe som er vanskelig for deg? Lykke til!

Anonymkode: e4057...f88

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk om dama du møter sier til deg at NEITAKK,  du har for liten penis og det tenner jeg ikke på.  Blir på samme måte 

Anonymkode: 3ad1a...efd

Så lenge ikke ts har sendt et bilde av en penis som fremstår større enn den er, så blir det ikke på samme måte nei. Det er jo en ærlig sak at vi velger å date noen vi finner attraktive, da er det greit å bruke bilder som ligner på seg selv også. 

• Liker 4
Skrevet
Nelja skrev (6 minutter siden):

Så lenge ikke ts har sendt et bilde av en penis som fremstår større enn den er, så blir det ikke på samme måte nei. Det er jo en ærlig sak at vi velger å date noen vi finner attraktive, da er det greit å bruke bilder som ligner på seg selv også. 

Hu har heller ikke fremstilt seg som noe annet.  Så det er bare tull. 

Skrevet
Anonymous 91 skrev (Akkurat nå):

Tinder er mest for dem som bare vil ha seg et nummer som regel.  Står ingen steder at jenta brukte gamle bilder heller som jeg kan se.

Det er sant.. Et nummer med mennesker man finner tiltrekkende, dog. Ellers skriver ts at alle bildene til jenta var tatt i en spesifikk vinkel som skjulte dobbelthake og ikke viste kropp. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå hensikten med det... Men når det er sagt så er det en risiko man må være villig til å ta når man velger å møte noen basert på et par bilder. Synes også det var feigt å bare stikke av på den måten. Det må da gå an å være ærlig å si at man ikke er interessert. Ghosting er så stygt gjort. 

• Liker 3
Skrevet

Det er sant.. Et nummer med mennesker man finner tiltrekkende, dog. Ellers skriver ts at alle bildene til jenta var tatt i en spesifikk vinkel som skjulte dobbelthake og ikke viste kropp. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå hensikten med det... Men når det er sagt så er det en risiko man må være villig til å ta når man velger å møte noen basert på et par bilder. Synes også det var feigt å bare stikke av på den måten. Det må da gå an å være ærlig å si at man ikke er interessert. Ghosting er så stygt gjort. 

Men da kunne han selv bedt om bedre bilder av henne, så han kan selv være litt skyld i det.  For alt han vet, eller vi vet, kan jenta også slite med selvbilde sitt og at det derfor bildene er i den vinklen. 

Skrevet
Anonymous 91 skrev (18 minutter siden):

Men da kunne han selv bedt om bedre bilder av henne, så han kan selv være litt skyld i det.  For alt han vet, eller vi vet, kan jenta også slite med selvbilde sitt og at det derfor bildene er i den vinklen. 

Hvis noen hadde bedt om bedre bilder av meg før de ville tatt meg ut på date, så hadde jeg sprunget langt vekk. Gjør ikke dårlig selvtillit noe bedre å få høre at bildene er for "dårlige". Hadde ihvertfall ikke blitt en date. 

Nettdating er en risiko og noen ganger faller man for bilder som med vilje skjuler noe. Sånt skjer. Han burde uansett gjennomført daten istedet for å dratt, det er ren høflighet. Vi har alle preferanser, men normal folkeskikk må man kunne ha. 

• Liker 5
Skrevet

Huskeregel nr 1.

Har jenta KUN bilder av ansiktet er hun som regel er bowlingkule.

Her er det snakk om et flertalls med bilder og ikke kun ett.

Anonymkode: bbef8...5c3

• Liker 4
Skrevet
pia mater skrev (1 minutt siden):

Hvis noen hadde bedt om bedre bilder av meg før de ville tatt meg ut på date, så hadde jeg sprunget langt vekk. Gjør ikke dårlig selvtillit noe bedre å få høre at bildene er for "dårlige". Hadde ihvertfall ikke blitt en date. 

Nettdating er en risiko og noen ganger faller man for bilder som med vilje skjuler noe. Sånt skjer. Han burde uansett gjennomført daten istedet for å dratt, det er ren høflighet. Vi har alle preferanser, men normal folkeskikk må man kunne ha. 

Det er sant.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...