Gå til innhold

Hvis du oppdager at en venn har slettet deg på Facebook...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Støtter kommentaren over - for mange er ikke FB og sosiale media viktig. 

Til deg som mistet barnet ditt - god klem 🧡 Jeg har selv blitt slettet av ev FB-venn fordi jeg ikke "hjertet" innlegget om hennes brors død. Hun er en bekjent som bor et annet sted i landet. Sannheten er at jeg så aldri det innlegget, dvs det ble aldri prioritert i min feed av FB. Så det var aldri intensjonen å ikke "bry seg digitalt". Derfor føltes det også kjipt når jeg fikk vite det en god stund senere via felles bekjente.

Anonymkode: 8f39c...837

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

... jeg mener bare i tilfeller der du ikke skjønner hvorfor, og kanskje ble litt lei deg, har du gjort noe med det? Spurt hvorfor eller tatt noe kontakt?

Det skjedde meg idag, og var bare prikken over i'en, denne møkkadagen. Jeg har bare slettet en venn før, og hun sendte meg masse spam, noe jeg ikke gjør. Deler ikke masse dritt hele tiden heller. 

 Vi har masse felles og opplevelser i bagasjen, og jeg har ikke gjort noe galt heller. 🙊

Anonymkode: dddc7...fd1

Er vennen nær, så send en melding om det er noe uoppgjort. Er det noen du ikke har så mye kontakt med i den virkelige verden. Kan det være bare at de ønsker å begrense tilgang til profilen sin. Jeg heller gidder ikke ha folk på profilen jeg ikke har kontakt med. 

Anonymkode: ff579...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du plages av det, så bør du kanskje spørre for å få det av skuldrene, men hvis h*n ikke svarer er det bare å bli ferdig med h*n og gå videre i livet. 🙂:kose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville sendt melding og spurt. Hvis de ikke klarer å si fra om at noe er galt og bare sletter uten at det har vært noen form for konflikt fra før så hadde ikke jeg giddet.

Nå mener jeg noen som er nær og ikke en eller annen man studerte med for x antall år siden eller noe. Sånn sett har jeg blitt slettet, men ikke merket det før etter en stund.

Anonymkode: d7b0f...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vedkommende ha deaktivert profilen sin?
Det har jeg gjort, og fikk meldinger fra den ene og den andre, som lurte på hva som hadde skjedd.

Anonymkode: d8187...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (8 timer siden):

I etterkant ser jeg jo at hun var både ekstremt falsk og utrolig slu. Jeg mistet fullstendig respekten for henne, og jeg vet i hvert fall at hvis jeg noen gang møter henne igjen er hun overhodet ikke til å stole på. Dessverre jobber vi innen samme yrke, dog på ulike arbeidsplasser, men det er en sjanse for at jeg møter på henne igjen. Håper dog jeg slipper det.

Jeg har også en venninne som har slettet meg på Facebook. Først trodde jeg det måtte være en feil så jeg sendte ny forespørsel, jeg klarer ikke å se en eneste grunn til at hun skulle ha noe problem med meg. Hun har fremdeles ikke akseptert og jeg har ikke møtt henne heller, så det virker som om det faktisk var med vilje. Jeg ser derimot litt fram til neste gang jeg går meg på henne, da skal jeg si "Så du er riktig så kresen på hvem du er venner med på Facebook, ja!" med glimt i øyet. Jeg lurer svært på hvordan hun kommer til å reagere. Jeg aner virkelig ikke hva problemet hennes er. Nå er dette en litt annen sak i og med at i ditt tilfelle så virker det som om du kjenner på at det er blitt noe feil med relasjonen på andre måter også.

TS, hvis du ikke har gjort noe galt så synes jeg ikke du skal la dette gå inn på deg. Og så lenge folk ikke har ryggrad nok til å si det hvis det er noe så kan du ikke gå og fundere på hva som kan være grunnen. De er ikke verdt livsenergien din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slettet folk ved genuin feiltakelse og beklaget meg etterpå. Jeg har også slettet fikk hvor jeg føler det er såpass lite kommunikasjon med den person og så lite i hverandres liv at det ikke vits å ha de på fb. Det er ikke nødvendigvis vondt ment eller et tegn på at de ønsker deg bort fra deres liv. Du er bare å spørre på en ikke-offensiv måte. 

Anonymkode: 6e4a8...b8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange som rydder i ventelistene sine, og sletter mer perifere venner. Uten at det er noe galt med de som blir slettet.

Jeg har ikke særlig mange på min venneliste..men jeg bruker kanalen svært sjelden, og er egentlig bare innom for å spionere på barnet mitt som har konto 🤪

Tror jeg har 50 venneforespørsler jeg ikke har svart på engang 🤷🏻‍♀️
For noen er ikke soMe veldig viktig.

Anonymkode: 72ac8...f30

Joda, det er forsåvidt greit nok, men i mitt tilfelle er det jo rart at jeg er en av få som blir slettet, mens man fortsetter å være venn med resten av vennegjengen. Det er.. spesielt. Og det er helt fair at man kanskje ikke vil være venner lenger, eller at man føler man har vokst fra hverandre, men jeg synes man skal ha baller nok til å si det som det er. Og for min del så er facebook ikke bare nettverk, det er der jeg holder kontakten med mine venner, spesielt via messenger. Uansett, jeg har tatt hintet, men jeg synes det er smålig å ikke gidde å gi en forklaring, eller gi det jeg vil si er en falsk forklaring.

NymeriaRhoynar skrev (1 time siden):

Jeg har også en venninne som har slettet meg på Facebook. Først trodde jeg det måtte være en feil så jeg sendte ny forespørsel, jeg klarer ikke å se en eneste grunn til at hun skulle ha noe problem med meg. Hun har fremdeles ikke akseptert og jeg har ikke møtt henne heller, så det virker som om det faktisk var med vilje. Jeg ser derimot litt fram til neste gang jeg går meg på henne, da skal jeg si "Så du er riktig så kresen på hvem du er venner med på Facebook, ja!" med glimt i øyet. Jeg lurer svært på hvordan hun kommer til å reagere. Jeg aner virkelig ikke hva problemet hennes er. Nå er dette en litt annen sak i og med at i ditt tilfelle så virker det som om du kjenner på at det er blitt noe feil med relasjonen på andre måter også.

TS, hvis du ikke har gjort noe galt så synes jeg ikke du skal la dette gå inn på deg. Og så lenge folk ikke har ryggrad nok til å si det hvis det er noe så kan du ikke gå og fundere på hva som kan være grunnen. De er ikke verdt livsenergien din.

Ja, altså, det er dette jeg har tenkt i etterkant, det er da jeg har skjønt hvor falsk hun er. Men da det skjedde ble jeg jo helt ærlig litt lei meg, for jeg forsto ikke hva jeg hadde gjort galt. 

Møter jeg henne igjen så kommer jeg bare til å ignorere henne.

Og nei, jeg gidder ikke å bruke mer tid på dette, det er ikke verdt det, men i starten følte jeg en sårhet rundt det, spesielt fordi jeg ikke skjønte hva jeg hadde gjort galt. Da begynte jeg oppriktig å lure på hva som var galt med meg. Og så er det noe med følelsen av å bli holdt utenfor. Hun var en del av en vennegjeng, og det er jo ganske kjipt å være den eneste som blir holdt utenfor. Det synes jeg er ganske fæl oppførsel, sånn sett i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd med meg før også, og flere i "vennegjengen" vi ble alle slettet av en spesiell person vi alle hadde en god relasjon til. Og dette gjorde hun... ofte? 

Jeg spurte hun til slutt, for jeg ble sabla lei av å bli slettet - så addet igjen. Viste seg at hun har en personlighetsforstyrrelse, som gjorde at hun ble paranoid på vennene sine, samt søkte etter negativ oppmerksomhet fordi hun følte "ditt og datt". 
Så for meg så handler dette kun om oppmerksomhet fra de som gjør det. Hvis det selvfølgelig ikke ligger en god forklaring i bunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

... jeg mener bare i tilfeller der du ikke skjønner hvorfor, og kanskje ble litt lei deg, har du gjort noe med det? 

Anonymkode: dddc7...fd1

Ingenting, jeg hadde bare respektert avgjørelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble slettet av en «god venninne» da jeg gikk inn i en livskrise for sju år siden. Hun rakk aldri å støtte meg da hun også tok avstand og holdt meg unna seg da jeg satt med dritt til langt over halsen. Dette var fryktelig sårt og jeg led pga dette også.

Da koronaen slo til og Norge stengte ned ble hun sittende ensom i leiligheten og la meg til som venn og sendte meldinger.

Svarte aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

... jeg mener bare i tilfeller der du ikke skjønner hvorfor, og kanskje ble litt lei deg, har du gjort noe med det? Spurt hvorfor eller tatt noe kontakt?

Det skjedde meg idag, og var bare prikken over i'en, denne møkkadagen. Jeg har bare slettet en venn før, og hun sendte meg masse spam, noe jeg ikke gjør. Deler ikke masse dritt hele tiden heller. 

 Vi har masse felles og opplevelser i bagasjen, og jeg har ikke gjort noe galt heller. 🙊

Anonymkode: dddc7...fd1

Forstår deg godt at du blir lei deg ts.
Har opplevd noe slikt selv både med ett søskenbarn og med to kollegaer. Den ene kollegaen på Facebook og den andre kollegaen på snap. Begge kollegaene jobber jeg med. Jeg har ikke orket å spurt de hvorfor de har blokkert meg på Facebook og på snap. Med den ene kollegaen så har det vært en del misforståelser. Det som jeg sagt til han ene er at alt er misforståelser og at det har kun vært ment som vennskapelig. 

Jeg vet hvorfor hun søskenbarnet mitt har blokkert meg. Jeg ga beskjed om at jeg var dritt lei over måten hun behandler meg på og då er det snakk om utnyttelse,bruk og kast. Hun blei sur og blokkerte meg. Syns at dette er nivå som en 5åring. Selv om hun mener selv at hun er voksen. 

Men med de to andre så har jeg ikke peiling på hvorfor. 
 

Kjenner at når folk blokkerer og ikke snakker sammen så er det barnslig oppførsel så jeg hadde ikke brydd meg ts. Tenker at det er deres tap og at det er lite voksent. 

 

Anonymkode: c82ad...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår deg godt at du blir lei deg ts.
Har opplevd noe slikt selv både med ett søskenbarn og med to kollegaer. Den ene kollegaen på Facebook og den andre kollegaen på snap. Begge kollegaene jobber jeg med. Jeg har ikke orket å spurt de hvorfor de har blokkert meg på Facebook og på snap. Med den ene kollegaen så har det vært en del misforståelser. Det som jeg sagt til han ene er at alt er misforståelser og at det har kun vært ment som vennskapelig. 

Jeg vet hvorfor hun søskenbarnet mitt har blokkert meg. Jeg ga beskjed om at jeg var dritt lei over måten hun behandler meg på og då er det snakk om utnyttelse,bruk og kast. Hun blei sur og blokkerte meg. Syns at dette er nivå som en 5åring. Selv om hun mener selv at hun er voksen. 

Men med de to andre så har jeg ikke peiling på hvorfor. 
 

Kjenner at når folk blokkerer og ikke snakker sammen så er det barnslig oppførsel så jeg hadde ikke brydd meg ts. Tenker at det er deres tap og at det er lite voksent. 

 

Anonymkode: c82ad...219

Det må sies at jeg har blokkert hun søskenbarnet mitt,men det er fordi at jeg er så lei av hvordan hun er i forhold til andre. Sånn som hun har behandlet meg har vært i mange år. 

Anonymkode: c82ad...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slettet en hel bunke fra Facebook like før jeg hadde et alvorlig selvmordsforsøk. Ingen av de jeg slettet har vært til stede for meg i en periode jeg så vidt klarte å komme meg opp fra sengen. De fleste visste ikke engang om det, interesserte seg ikke, eller vendte meg ryggen hvis de fikk nyss i at ikke alt gikk på skinner. Det er ikke alltid det handler om deg. Hvis jeg skulle ha blitt kontaktet etter at jeg hadde slettet en venn midt oppi noe sånt så hadde jeg tenkt at denne personen er enda mer selvsentrert enn jeg hadde trodd. Jeg har fått et spørsmål om hvorfor jeg slettet en tidligere venninne fra Facebook, men det var etter hun droppet meg til fordel for noen andre. Lite selvinnsikt. Jeg fikk det mye bedre etter jeg kuttet henne helt ut overalt. 

Av og til bør man se litt gjennom fingrene og la ting passere. Hva er det du bidrar med i relasjonen til denne personen i dag? Får denne personen noe ut av å ha deg på Facebook? Hvis ikke, hvorfor blir du lei deg? Hvis det faktisk er tilfelle, så høres det jo rart ut, og da er det vel mer naturlig å spørre. Hvis dere ikke snakker sammen ellers, så er det veldig unaturlig og overkill. 

Anonymkode: 443f0...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (7 timer siden):

Jeg har også en venninne som har slettet meg på Facebook. Først trodde jeg det måtte være en feil så jeg sendte ny forespørsel, jeg klarer ikke å se en eneste grunn til at hun skulle ha noe problem med meg. Hun har fremdeles ikke akseptert og jeg har ikke møtt henne heller, så det virker som om det faktisk var med vilje. Jeg ser derimot litt fram til neste gang jeg går meg på henne, da skal jeg si "Så du er riktig så kresen på hvem du er venner med på Facebook, ja!" med glimt i øyet. Jeg lurer svært på hvordan hun kommer til å reagere. Jeg aner virkelig ikke hva problemet hennes er. Nå er dette en litt annen sak i og med at i ditt tilfelle så virker det som om du kjenner på at det er blitt noe feil med relasjonen på andre måter også.

TS, hvis du ikke har gjort noe galt så synes jeg ikke du skal la dette gå inn på deg. Og så lenge folk ikke har ryggrad nok til å si det hvis det er noe så kan du ikke gå og fundere på hva som kan være grunnen. De er ikke verdt livsenergien din.

Men her antar du jo at hun har en ondskapsfull hensikt med å slette deg eller ikke akseptere deg. 

Det er av og til jeg lurer litt på hvor høy terskel man har for å kalle noen en "venninne", men hvis det er noen du regelmessig treffer, så skjønner jeg jo at det virker rart. 

Anonymkode: 443f0...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (7 timer siden):

Dette har skjedd med meg før også, og flere i "vennegjengen" vi ble alle slettet av en spesiell person vi alle hadde en god relasjon til. Og dette gjorde hun... ofte? 

Jeg spurte hun til slutt, for jeg ble sabla lei av å bli slettet - så addet igjen. Viste seg at hun har en personlighetsforstyrrelse, som gjorde at hun ble paranoid på vennene sine, samt søkte etter negativ oppmerksomhet fordi hun følte "ditt og datt". 
Så for meg så handler dette kun om oppmerksomhet fra de som gjør det. Hvis det selvfølgelig ikke ligger en god forklaring i bunn. 

Uff sånt tull hadde ikke jeg orket

Anonymkode: 745cb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slettet FB i går… har tenkt på det lenge, men etter alt som har kommet frem ang. personvern, pedofili, menneskehandel, Qanon-oppfordring osv. som FB har tillatt, så kjente jeg at dette orker jeg ikke støtte lenger. Og det nye Meta-prosjektet er ekstremt suspekt, og kommer til å ødelegge mange liv.

Vurderte om jeg skulle skrive en siste «avskjedsstatus», men innså at det bare ble kleint. De som er smarte finner jo fort ut at jeg har slettet profilen min, og ikke kun slettet dem som venn.

Anonymkode: c9f0b...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg slettet FB i går… har tenkt på det lenge, men etter alt som har kommet frem ang. personvern, pedofili, menneskehandel, Qanon-oppfordring osv. som FB har tillatt, så kjente jeg at dette orker jeg ikke støtte lenger. Og det nye Meta-prosjektet er ekstremt suspekt, og kommer til å ødelegge mange liv.

Vurderte om jeg skulle skrive en siste «avskjedsstatus», men innså at det bare ble kleint. De som er smarte finner jo fort ut at jeg har slettet profilen min, og ikke kun slettet dem som venn.

Anonymkode: c9f0b...d75

Man støtter ikke sånt av å være på Facebook, forkastelig å si

Anonymkode: 745cb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

jeg sletter fordi jeg ikke trenger for mye informasjon via facebook. Dessuten er det for mye for meg at når du har en venn, så oppfatter facebook kanskje du er venn med denne personen, og det igjen bare maksimerer for mye informasjon når jeg har fokus på andre ting. 

Anonymkode: 19f05...e90

Hæ? 

Anonymkode: d7b53...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sjelden inne på facebokk. Nok et sted der konflikter generer mest klikk og inntekt for eiere. Tipper jeg vil kutte det helt ut etterhvert.

Anonymkode: 14532...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...