Gå til innhold

Hvis du oppdager at en venn har slettet deg på Facebook...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... jeg mener bare i tilfeller der du ikke skjønner hvorfor, og kanskje ble litt lei deg, har du gjort noe med det? Spurt hvorfor eller tatt noe kontakt?

Det skjedde meg idag, og var bare prikken over i'en, denne møkkadagen. Jeg har bare slettet en venn før, og hun sendte meg masse spam, noe jeg ikke gjør. Deler ikke masse dritt hele tiden heller. 

 Vi har masse felles og opplevelser i bagasjen, og jeg har ikke gjort noe galt heller. 🙊

Anonymkode: dddc7...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg. Har opplevd det selv, men tenker det er hennes/hans tap :) Jeg lever godt med valget h*n gjorde iallfall ;) 

Anonymkode: 73b15...830

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har sletta meg fordi jeg ikke er vaksinemotstander...😐

Anonymkode: 081f2...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener ts. Jeg opplevde det samme, med ei jeg oppriktig trodde var ei venninne. Først ble jeg veldig lei meg, deretter sur/irritert fordi hun ikke gav noen forklaring, deretter skuffelse, og nå er jeg mer likgyldig.

I etterkant ser jeg jo at hun var både ekstremt falsk og utrolig slu. Jeg mistet fullstendig respekten for henne, og jeg vet i hvert fall at hvis jeg noen gang møter henne igjen er hun overhodet ikke til å stole på. Dessverre jobber vi innen samme yrke, dog på ulike arbeidsplasser, men det er en sjanse for at jeg møter på henne igjen. Håper dog jeg slipper det.

Hun slettet meg rett etter at hun fikk det som hun ville og hadde utnyttet vennskapet vårt. Jeg ble ekstremt skuffet over henne, men på en annen side lærte jeg at hun egentlig aldri var en venn. Men det er leit å tenke på, for jeg følte meg frykelig lurt i etterkant.

Det sagt, jeg valgte å sende henne en melding, faktisk to, og spurte rett ut om det var noe jeg hadde gjort. Hun valgte aldri å svare på første meldingen, og andre meldingen svarte hun bare at hun hadde gått videre og ryddet i vennelista. Det hadde vært greit det, hadde det ikke vært for at jeg var en av få hun valgte å slette, men valgte å beholde resten av vennegjengen. Da blir det veldig merkbart.

Min konklusjon er at det finnes ekstremt feige og falske mennesker der ute, og at man ikke skal lure av mennesker som prøver å lure seg til å være en venn. Så, på en måte var det jo positivt, tross alt. Hennes tap at hun slettet meg med andre ord. ;) 

Det ironiske er at hun er aktiv her inne på KG, så jeg følger med på henne og morer meg litt over hvor godt likt og "ordentlig" hun er her inne. Brukerne skulle bare ha visst. Hun vet ikke at jeg vet om henne, og det er like greit. Det er min hemmelighet, og det koser meg. :) 

Endret av SPOCA
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det. Ikke så farlig hvis det er noen jeg kjente for lenge siden. Men hvis det er en jeg har hatt som nær venn blir jeg lei meg ja. Eller hvis det er pga noe jeg har skrevet som får dem av en eller annen grunn til å slette når det ikke var vondt ment men vedkommende virker som syntes var rart og demonstrativt bare slettet. Får meg til å føle meg dum etterpå så synes sånt er vemmelig.

Anonymkode: 30840...c08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 time siden):

Jeg forstår hva du mener ts. Jeg opplevde det samme, med ei jeg oppriktig trodde var ei venninne. Først ble jeg veldig lei meg, deretter sur/irritert fordi hun ikke gav noen forklaring, deretter skuffelse, og nå er jeg mer likgyldig.

I etterkant ser jeg jo at hun var både ekstremt falsk og utrolig slu. Jeg mistet fullstendig respekten for henne, og jeg vet i hvert fall at hvis jeg noen gang møter henne igjen er hun overhodet ikke til å stole på. Dessverre jobber vi innen samme yrke, dog på ulike arbeidsplasser, men det er en sjanse for at jeg møter på henne igjen. Håper dog jeg slipper det.

Hun slettet meg rett etter at hun fikk det som hun ville og hadde utnyttet vennskapet vårt. Jeg ble ekstremt skuffet over henne, men på en annen side lærte jeg at hun egentlig aldri var en venn. Men det er leit å tenke på, for jeg følte meg frykelig lurt i etterkant.

Det sagt, jeg valgte å sende henne en melding, faktisk to, og spurte rett ut om det var noe jeg hadde gjort. Hun valgte aldri å svare på første meldingen, og andre meldingen svarte hun bare at hun hadde gått videre og ryddet i vennelista. Det hadde vært greit det, hadde det ikke vært for at jeg var en av få hun valgte å slette, men valgte å beholde resten av vennegjengen. Da blir det veldig merkbart.

Min konklusjon er at det finnes ekstremt feige og falske mennesker der ute, og at man ikke skal lure av mennesker som prøver å lure seg til å være en venn. Så, på en måte var det jo positivt, tross alt. Hennes tap at hun slettet meg med andre ord. ;) 

Det ironiske er at hun er aktiv her inne på KG, så jeg følger med på henne og morer meg litt over hvor godt likt og "ordentlig" hun er her inne. Brukerne skulle bare ha visst. Hun vet ikke at jeg vet om henne, og det er like greit. Det er min hemmelighet, og det koser meg. :) 

Noen folk er stort sett kun ute etter å mele sin egen kake. De skyr ingen midler i forsøket på å komme seg frem, og/eller dekke over egen utilstrekkelighet. For de det går utover er det selvsagt meget slitsomt. Ofte kan de ende opp med å få hverdagen midt i fleisen, og da kan jobben med å komme opp igjen bli riktig tung. 

Anonymkode: 9892d...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SPOCA skrev (1 time siden):

Jeg forstår hva du mener ts. Jeg opplevde det samme, med ei jeg oppriktig trodde var ei venninne. Først ble jeg veldig lei meg, deretter sur/irritert fordi hun ikke gav noen forklaring, deretter skuffelse, og nå er jeg mer likgyldig.

I etterkant ser jeg jo at hun var både ekstremt falsk og utrolig slu. Jeg mistet fullstendig respekten for henne, og jeg vet i hvert fall at hvis jeg noen gang møter henne igjen er hun overhodet ikke til å stole på. Dessverre jobber vi innen samme yrke, dog på ulike arbeidsplasser, men det er en sjanse for at jeg møter på henne igjen. Håper dog jeg slipper det.

Hun slettet meg rett etter at hun fikk det som hun ville og hadde utnyttet vennskapet vårt. Jeg ble ekstremt skuffet over henne, men på en annen side lærte jeg at hun egentlig aldri var en venn. Men det er leit å tenke på, for jeg følte meg frykelig lurt i etterkant.

Det sagt, jeg valgte å sende henne en melding, faktisk to, og spurte rett ut om det var noe jeg hadde gjort. Hun valgte aldri å svare på første meldingen, og andre meldingen svarte hun bare at hun hadde gått videre og ryddet i vennelista. Det hadde vært greit det, hadde det ikke vært for at jeg var en av få hun valgte å slette, men valgte å beholde resten av vennegjengen. Da blir det veldig merkbart.

Min konklusjon er at det finnes ekstremt feige og falske mennesker der ute, og at man ikke skal lure av mennesker som prøver å lure seg til å være en venn. Så, på en måte var det jo positivt, tross alt. Hennes tap at hun slettet meg med andre ord. ;) 

Det ironiske er at hun er aktiv her inne på KG, så jeg følger med på henne og morer meg litt over hvor godt likt og "ordentlig" hun er her inne. Brukerne skulle bare ha visst. Hun vet ikke at jeg vet om henne, og det er like greit. Det er min hemmelighet, og det koser meg. :) 

Så stygt av henne 😕 Kan hende flere har samme synspunkt om vedkommende men ikke tør å si fra

Anonymkode: 745cb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen folk er stort sett kun ute etter å mele sin egen kake. De skyr ingen midler i forsøket på å komme seg frem, og/eller dekke over egen utilstrekkelighet. For de det går utover er det selvsagt meget slitsomt. Ofte kan de ende opp med å få hverdagen midt i fleisen, og da kan jobben med å komme opp igjen bli riktig tung. 

Anonymkode: 9892d...8a3

Ja, tror du har rett i det, dessverre. Hun får seg nok en lærepenge en dag. ;)

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så stygt av henne 😕 Kan hende flere har samme synspunkt om vedkommende men ikke tør å si fra

Anonymkode: 745cb...ee2

Helt riktig, det tror jeg også. Hun er ganske dominerende, men kan fremstå veldig søt og uskyldig. Jeg vet heldigvis bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sletter fordi jeg ikke trenger for mye informasjon via facebook. Dessuten er det for mye for meg at når du har en venn, så oppfatter facebook kanskje du er venn med denne personen, og det igjen bare maksimerer for mye informasjon når jeg har fokus på andre ting. 

Anonymkode: 19f05...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (3 minutter siden):

Ja, tror du har rett i det, dessverre. Hun får seg nok en lærepenge en dag. ;)

Helt riktig, det tror jeg også. Hun er ganske dominerende, men kan fremstå veldig søt og uskyldig. Jeg vet heldigvis bedre nå.

Er det en sosial prat bruker?

Anonymkode: 745cb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en sosial prat bruker?

Anonymkode: 745cb...ee2

Nei, og jeg kommer ikke til å si hvem det er. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet nylig veldig mange. Rett og slett fordi jeg nylig mistet barnet mitt, og de gadd ikke engang trykke på hjerte, som hadde tatt dem under ett halvt sekund, men betydd enormt mye for meg. Når jeg da ser de fortsetter å legge ut fra livet sitt som om ingenting har skjedd, kommentere og trykke hos andre, tok jeg det som ett veldig tydelig tegn på at de ikke brydde seg, og slike folk trenger jeg hverken i livet eller på vennelista. 

Har også blitt slettet av andre før, dog er det personer jeg sjelden snakket med på tiden det skjedde, så regnet med det bare var pga lite kontakt, og ikke fordi jeg hadde gjort noe mot dem... Den ene fikk jeg kontakt med igjen, da jeg sendte melding. Spurte ikke hvorfor han slettet meg, men sendte en hyggelig melding og spurte ang noe jeg visste han hadde stor kunnskap om. 

Anonymkode: 046d7...029

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (6 minutter siden):

Nei, og jeg kommer ikke til å si hvem det er. :) 

Får håpe hun ser tråden og blir nervøs da :ler2:

Anonymkode: 745cb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg slettet nylig veldig mange. Rett og slett fordi jeg nylig mistet barnet mitt, og de gadd ikke engang trykke på hjerte, som hadde tatt dem under ett halvt sekund, men betydd enormt mye for meg. Når jeg da ser de fortsetter å legge ut fra livet sitt som om ingenting har skjedd, kommentere og trykke hos andre, tok jeg det som ett veldig tydelig tegn på at de ikke brydde seg, og slike folk trenger jeg hverken i livet eller på vennelista. 

Har også blitt slettet av andre før, dog er det personer jeg sjelden snakket med på tiden det skjedde, så regnet med det bare var pga lite kontakt, og ikke fordi jeg hadde gjort noe mot dem... Den ene fikk jeg kontakt med igjen, da jeg sendte melding. Spurte ikke hvorfor han slettet meg, men sendte en hyggelig melding og spurte ang noe jeg visste han hadde stor kunnskap om. 

Anonymkode: 046d7...029

Å herregud stakkars deg. Sånne hadde jeg sletta også. 🙀😩

 

Ellers takk for litt forskjellige perspektiver, det hjalp! 💪

TS

Anonymkode: dddc7...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men tenkte bare «jaha, vi hadde nok forskjellig syn på vårt vennskap» og så godt videre. Det kommer og går mennesker gjennom hele livet. «Du har fortsatt ikke møtt alle mennesker som vil elske deg!» (sitat ukjent) 

Anonymkode: 991fe...f75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

jeg mener bare i tilfeller der du ikke skjønner hvorfor, og kanskje ble litt lei deg, har du gjort noe med det?

Sikker på at vedkommende ikke bare har deaktivert profilen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ingenting i hvem jeg er venn med på fb utover networking (men nå er også det gått mer over til Instagram), så merker sjelden om noen sletter meg, og selv sletter jeg noen stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere slettet bekjente etter noe som kanskje var en misforståelse. Men der og da trodde jeg at de baksnakket meg, og det var så ubehagelig for meg at jeg slettet dem. Og hvis jeg hadde lagt dem til igjen hadde det blitt veldig synlig. Ikke alltid lett å oppklare sånt heller.. Prøver bare å si at det kan jo hende at det er misforståelser som gjør at man blir slettet, ikke sikkert at personen er en bitch. 

Anonymkode: 9a65e...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som rydder i ventelistene sine, og sletter mer perifere venner. Uten at det er noe galt med de som blir slettet.

Jeg har ikke særlig mange på min venneliste..men jeg bruker kanalen svært sjelden, og er egentlig bare innom for å spionere på barnet mitt som har konto 🤪

Tror jeg har 50 venneforespørsler jeg ikke har svart på engang 🤷🏻‍♀️
For noen er ikke soMe veldig viktig.

Anonymkode: 72ac8...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...