Gå til innhold

Mummiboka


Wonderwoman

Anbefalte innlegg

Etter lang tids overveielse skal jeg altså dele mine mer eller mindre velformulerte tanker med dem som gidder å lese... :vinke:

Synes egentlig det gjør godt å få "skrevet ut" ting som er i systemet, hvis ikke kan det lett bli litt mye inni hodet etterhvert :klø:

Vurderer å gjøre det til ei dagbok om hvor lite jeg skjønner om og av menn generelt, men det kan vel kanskje bli litt om andre ting også...

Kanskje litt om hvor fint livet egentlig kan være, i en stille kveldsstund, med et sovende, nydelig barn på barnerommet, levende lys i høstmørket, nye ullsokker (med en søøøt elg på!) på beina, fin musikk på pc`en og selvfølgelig KG :)

Etterhvert blir det sikkert også litt om hvor trist det egentlig er for en mamma å tilbringe halvparten av tiden uten barnet sitt, fordi mammaen og pappaen ikke kunne finne ut av ting. Vet egentlig ikke om noen andre som samarbeider så godt som jeg og pappaen til Mummibarnet, og DET er jeg så utrolig glad for. Pappaen forguder Mummibarnet og Mummibarnet forguder pappaen. Kunne ikke vært bedre.

Skulle jeg tenkt bare på meg selv ville jeg nok insistert på samværsordning der han bare var hos pappa annenhver helg og en dag i uka, for jeg savner ham jo sånn når han er borte, MEN jeg er altså mamma, og da får man legge egne behov litt (mye...) til side og sørge for at hovedpersonen får det best mulig :)

MEN, altså i kveld er en fin kveld, alle familiemedlemmer er i hus :)

Dette inkluderer meg, gullklumpen og pusen vår.

Sistnevnte er noe helt for seg selv, jeg har kommet til konklusjonen at hun må være en sigøynerkatt... Ikke store pusen, men forsvinner i dagevis i høststormene, bare for å dukke opp helt uberørt og VOLDSOMT sulten.

Mamsen min mener at hun er ei flyfille :sjarmor: hehe, sånn kan det vel også sies..

Gleder meg til helga, da skal jeg ut med jentene, og gudene skal vite at jeg trenger å lufte meg litt! :danse:

Nå skal jeg ut og ta meg en røyk :smoke: , nei det er IKKE sunt og IKKE særlig sjarmerende eller trendy, men inntil videre driver jeg altså litt med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk LilleBille! Så hyggelig at du ville stikke innom :):)

Tror jeg kommer til å trives som skribent :) bare pludre i vei om alt som foregår inni hodet mitt... Flotte greier.

Har heldigvis kommet meg ut av det sentimentale hjørnet som jeg har sittet i noen dager.. :sjenert: Her snakker vi følelsesmenneske på godt og vondt! Akkurat nå er jeg bare glad :):):):) Selv om forskjellige ting skulle tilsi noe annet.

Noen ganger må man bare lene seg tilbake og le av all galskapen rundt omkring :ler: Er ingenting som blir bedre av at jeg henger med hodet i alle fall :hoppe:

Endret av Mummitrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lestat ! :)

så hyggelig at du stakk innom, her er du velkommen, anytime ;)

I morgen skal vi bare kose oss hjemme :)

Veldig praktisk å ha en jobb der man har fri noen dager innimellom, vi er så glade i å sove lenge vi!

Murmeldyr på morgenkvisten... Så bare tusler vi rundt til vi finner tiden moden for å bevege oss ut i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i grunnen kjent ut, jeg er kronisk C eller D-menneske selv. Det er sjelden jeg kommer meg i seng før 1-2 tiden på natten, og om morgenen er jeg ikke menneske før første kaffekoppen. Heldigvis har jeg en jobb med ganske fleksibel arbeidstid jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg putte mp3 spilleren min i ørene (eh, ja øreproppene selvfølgelig) og svinse rundt og rydde litt på kjøkkenet og rundtomkring. Er musikkavhengig. Koooser meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare utrolig irriterende å ikke komme seg i seng? Men jeg er mest effektiv etter 23 og ting må jo gjøres... :Nikke:

Synd at jeg er helt knust om morgenen, men som sagt i morra har vi fri :hoppe:

Så da kan jeg jo svinse rundt ei stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Personlig går det mest i rock og lignende, men er rimelig altetende. Hvis du med fjortiss mener litt lekende så er jo ikke akkurat det noe negativt da ;)

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok, lekende er bra ;)

Rock er ikke helt meg kan du si, ingen rockedame :ler:

Men stort sett alt mulig annet, bortsett fra jazz.... nei, nei, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi meg en sentimental kjærlighetsballade any day... Håpløs romantiker til det siste jeg :)

Er jo lov å drømme, selv om terrenget ikke alltid stemmer med kartet :roll:

Sånn er jo en gang livet :sjenert:

Sånn, der var kjøkkenet strøkent, er effektiv når jeg vil!

Nu er tiden inne for en sigarett, dagens siste faktisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aaaah, *strekker seg og gjesper*, da var vi jammen i gang med en ny dag :)

Ny dag, nye muligheter. Eller som en ganske deprimert kompis av meg ville sagt (stakkar): Ny dag, nye nederlag :ler:

Uansett, en ny dag er det, samme f....!

Nattesøvnen kunne vært bedre, men den har i alle fall vært lang. I dag er det kose-seg-hjemme-dag for meg og Mummibarnet og det må vi gjøre mest mulig ut av...

Starten var bra, en halvtimes koseprat i "storesenga" om stort og smått. Kunne lyttet i timesvis på vise ord og teorier fra en sånn liten gutt :hjerte: Jammen er jeg heldig som kan ha sånne rolige stunder midt i uka, uten å tenke på stress og jag i verden der ute.

I dag blir Mummibarnet hentet av Pappaen etter arbeidstid, og da er plutselig hele tilværelsen min en annen i ei uke fremover... Frihet, til å trene, sove og gå ut når jeg måtte føle for det, ja, men også litt for mye stillhet... For ikke å snakke om for mye tid til å gruble på alt mulig.. Nåja, den tid, den sorg!

Først skal dagen nytes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten var bra, en halvtimes koseprat i "storesenga" om stort og smått. Kunne lyttet i timesvis på vise ord og teorier fra en sånn liten gutt  :hjerte:

Litt misunnelig på deg der gitt :)

Dagen min startet med taxitur til jobben. Når jeg kom til T-banestasjonen i morges sto det to brannbiler, tre politibiler, en ambulanse og masse folk der. Full stopp på banen. Det hadde vistnok vært røykutvikling i et vognsett på stasjonen, håper ingen ble skadd :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ingen bra start på dagen det nei.... :icon_neutral:

har ikke sett noe på nyhetene, så det har nok gått bra med alle involverte :)

Vi har egentlig ikke kommet i gang med dagen enda vi... :ler: Har fått meg en dusj omsider, så nå vurderer vi sterkt å tusle ut i den deilige høstlufta og sykle litt. Er sånn det skal være, bare ta ting i sitt eget tempo. Blir vel baking seinere, nybakte kanelsnurrer og kakao er fine greier.

Hoho, nå høres jeg ut som den super-husmora, og DET stemmer ikke akkurat med virkeligheten... Men jeg liker å kose meg. Det er noe av det viktigste man kan gjøre, å huske å kose seg :)

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...