Gå til innhold

Syns dere det er OK at dine søsken tar avstand fra foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den yngste av 4 barn. Jeg og mine 2 andre søsken har kontakt med foreldrene våre, men den siste vil ikke ha kontakt med verken mor eller far. Jeg skjønner om hun tar avstand fra min far da han var voldelig, men han begynner å bli gammel nå og vi må tilgi han for det han har gjort. Men er det en ting som irriterer meg GRENSEløst er at min søster ikke orker å ha kontakt med min mor? og min mor har ikke gjort henne noe som helst. Min mor har alltid vært kjærlig, hjelpsom, og gjort mye for oss. Unnskyldningen hennes er at hun blir sliten av å snakke med henne. Er det ikke helt egoistisk grunn til å slutte å ta kontakt med moren sin?

Min mor har i flere år vært lei seg og deprimert over at min søster ikke tar kontakt, og blir utrolig glad dersom hun ringer. Det skal så lite til som å ringe et par ganger i mnd, men det gjør hun heller ikke. Greit, vi alle sliter med vårt i livet, alle kan bli sliten av ditten og datten, men er det noe jeg syns er utrolig egoistisk og respektløst så er det at noen bare slutter å tar kontakt med foreldre som ikke har gjort den personen noe som helst.

Ja, jeg kan også bli sliten av å snakke med min mor fra tid til tid, men en mor er en mor, en mor som aldri har gjort deg noe, og som har gjort alt for deg. Og så fort du blir myndig nok til å flytte driter du i moren din og har såpass mye frimodighet at du bare slutter å tar kontakt og driter i om moren din blir lei seg. 

Anonymkode: 20dd7...900

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingenting med hvem søsknene mine har kontakt med. Det er deres sak.

• Liker 25
Skrevet

Du vet ikke nok om deres relasjon til å kreve noe som helst av søsteren din, mener jeg. 

Jeg har også minimal kontakt med moren min, og jeg regner med at mine søsken ikke forstår hvorfor da de har god kontakt med begge foreldre. Men jeg har mine grunner, som jeg ikke ser hensikten i å dele med mine søsken. Så nære er vi ikke. De må bare respektere det. 

• Liker 27
Skrevet

Vi er litt i samme situasjon, men jeg legger meg ikke opp i det. 

Anonymkode: 7210d...f09

• Liker 3
Skrevet
17.11 skrev (Akkurat nå):

Du vet ikke nok om deres relasjon til å kreve noe som helst av søsteren din, mener jeg. 

Jeg har også minimal kontakt med moren min, og jeg regner med at mine søsken ikke forstår hvorfor da de har god kontakt med begge foreldre. Men jeg har mine grunner, som jeg ikke ser hensikten i å dele med mine søsken. Så nære er vi ikke. De må bare respektere det. 

Jo, det har jeg. Min mor har aldri gjort henne noe, hun er bare en stakkarslig dame. Syns det er så jævlig å høre at det er så akseptert at man kan velge å holde avstand fra sine foreldre, når de ikke har gjort deg noe som helst. Jeg skjønner meg på de som tar avstand fra foreldre som er jævlige eller gjør barna vondt, men ikke slike situasjoner.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er litt i samme situasjon, men jeg legger meg ikke opp i det. 

Anonymkode: 7210d...f09

Jeg legger meg opp i det fordi jeg ser hvor såret min mor blir. Det er forferdelig å være vitne til. Tenk at dattera di tar seg tid til alt annet enn å bruke 5 min av dagen sin på ringe deg og spør om hvordan det går. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jo, det har jeg. Min mor har aldri gjort henne noe, hun er bare en stakkarslig dame. Syns det er så jævlig å høre at det er så akseptert at man kan velge å holde avstand fra sine foreldre, når de ikke har gjort deg noe som helst. Jeg skjønner meg på de som tar avstand fra foreldre som er jævlige eller gjør barna vondt, men ikke slike situasjoner.

Du har ikke gått i din søsters sko. Selv om dere har vokst opp i samme familie kan dere ha svært ulikt syn og opplevelse av denne oppveksten.

• Liker 42
Skrevet

Din mor er da medskyldig dersom hun ikke fikk dere bort fra voldelig far. 

Jeg synes du bør respektere ditt søskens valg.

Anonymkode: 445e7...828

Hun fikk oss bort en periode. Krisesenter. Min far kom tilbake fordi han lovte han endret seg. Men etterhvert så ble det verre og min mor fryktet at hun ble drept dersom hun forlot han. Det er ikke så lett. spesielt ikke med religion i bildet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Moren deres er enda verre for hun har ikke gjort noe for søskenet ditt. Hun virker veldig oppegående synes jeg, smart å ta avstand fra folk som ikke innser hva slags faenskap de har bedrevet.

• Liker 21
Skrevet
17.11 skrev (2 minutter siden):

Du har ikke gått i din søsters sko. Selv om dere har vokst opp i samme familie kan dere ha svært ulikt syn og opplevelse av denne oppveksten.

Hun har fortalt meg alt, og vi har ikke ulikt syn. Jeg kjenner min søster bedre enn anonyme på KG. Hun orker ikke kontakt fordi grunnen er rett og slett at hun blir "sliten" av å snakke med henne.

• Liker 1
Skrevet

Din mor har ikke beskyttet barnet sitt. Det er hennes ansvar som mor og omsorgsperson. Du kan ikke si at din mor aldri har gjort noe galt, for det har hun. Er mor skal BESKYTTE! 

Du har ikke noen grunn til å klandre din søster. Hun tar de valgene som er riktig for henne. 

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun fikk oss bort en periode. Krisesenter. Min far kom tilbake fordi han lovte han endret seg. Men etterhvert så ble det verre og min mor fryktet at hun ble drept dersom hun forlot han. Det er ikke så lett. spesielt ikke med religion i bildet.

Uansett, det er en sjanse man må ta for barnas skyld, å la barn vokse opp i et voldelig hjem kan ikke unnskyldes.

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er det jævlig rart at du ikke har full forståelse for at din søster bare helst vil glemme alt dette og holde de ansvarlige på lang avstand. Din mor er også ansvarlig, det er hennes barn og en del av hennes ansvar å beskytte de. 

Anonymkode: eaa8b...ca3

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det jævlig rart at du ikke har full forståelse for at din søster bare helst vil glemme alt dette og holde de ansvarlige på lang avstand. Din mor er også ansvarlig, det er hennes barn og en del av hennes ansvar å beskytte de. 

Herregud, dere vet jo ikke 1% av historien vår. Hvordan er det innafor å dømme så fort ut ifra et innlegg? Må da gå an å bruke hodet litt når man svarer!

Skrevet

Din søster MÅ absolutt INGENTING! Spesielt ikke tilgi noen som har gjort henne vondt! Jeg har kuttet min far ut, om en av mine søsken, har to stk, hadde bedt meg om å tilgi ham fordi han er gammel hadde jeg bedt vedkommende søsken om å dra til helvete! 

Har du tenkt at din søster kanskje har traumer fra barndommen? Kanskje du burde tenke litt lengre enn din egen nesetipp!?

Anonymkode: 0dbba...983

• Liker 22
Skrevet

Herregud, dere vet jo ikke 1% av historien vår. Hvordan er det innafor å dømme så fort ut ifra et innlegg? Må da gå an å bruke hodet litt når man svarer!

Bruke hodet? Man har en jobb når man er forelder og det er å prioritere barna, la de få vokse opp i et hjem som er trygt er et minstekrav. Evner man ikke det så kan man levere de til noen som kan. Tror ikke du evner å forstå hvor stor skade det kan gjør for et barn å vokse opp slik, ikke bare utsatt for vold men mor har ikke gjort noe med det.

Flott at søskenet ditt tar ansvar for eget liv nå og gjør det som er best for seg selv.

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det å vokse opp med en voldelig forelder der den andre ikke klarer å beskytte barna forteller ganske mye. 

Kan ikke du bruke hodet litt da, når din søster ikke vil ha kontakt med foreldrene deres? 

Du spør på et forum, og hvis du bare forteller "1% av historien" deres, så må du nesten forvente at folk svarer deretter. 

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...