Gå til innhold

Politi på døren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var i gamle dager at presten/lensmannen kom på døren for å informere om dødsfall. Nå for tiden er det helsevesenets oppgave. Vanligvis tar de bare en telefonsamtale. 

Anonymkode: 742cc...552

Nei. Man informerer fortsatt om unaturlige dødsfall ved oppmøte, det vil variere litt om det er prest eller lensmann. Naturlige dødsfall tas på telefon. 

Har fått politiet på døra en gang, da var de tre stk og skulle hente samboer til soning for en fartsbot. Det samboeren din bør gjøre er å ringe 02800 og spørre. Å overlate det til deg tyder på at han har gjort noe snuskete og vet det selv.

Anonymkode: a261b...d59

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det var for å kunne fortelle oss hvem som hadde vært der regner jeg med? 
Hun sendte melding om at det var noen der og når jeg spurte hvem så fikk jeg video. 

Narkotika er det neppe 😂 Tror nok ikke de skulle inn heller, eller at vårt hus er interresant. Han leitet etter min samboer, som de ikke har ringt heller. Han kan nok heller ikke ringe før han har avsluttet et møte, og det kan være litt sent i dag. Min samboer aner ikke hva det kan være. 
 

Jeg forstår at ikke KG har svaret altså, men hvilke grunner har egentlig politet til å dukke opp på døren? Hva kan ikke gjøres over telefon eller brev? Finnes det noen retningslinjer? 
 

Anonymkode: aeb23...acc

I tilfeller der politiet har tid og ressurser vil de heller snakke med folk personlig enn over telefon/brev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er politi, men jeg har ingen gode teorier om dette 😆 

men etter å ha lest tråden så må jeg få med meg neste episode ! 

Hold oss opptatert 😁

 

(kjeder meg på hjemmekontor)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste gangen jeg har fått politiet på døra var en rundspørring og da var det kun en. Ellers har jeg til og med avgitt vitnemål på telefon. Jeg bor i en stor by så de har kanskje mindre å gjøre på et lite sted og møter oftere opp personlig. Men at han ikke kommer med en forklaring og vil at du skal finne ut av det selv, da må du finne ut av hva det er. Folk kan ha vært gift i femti år også dukker det opp litt av en hemmelighet om den andre. At du sier det ikke er narkotika, vel, det vet du ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 1-2 minutter å ta en telefon for å høre og få et svar og evt få det ut av verden 🙈 veldig spesielt at dere ikke har gjort det enda syns jeg, uavhengig av hvor travelt det er 😅 Heller bruke tiden på å spørre kvinneguiden som kun kan komme med gjetninger 🙈

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det var for å kunne fortelle oss hvem som hadde vært der regner jeg med? 
Hun sendte melding om at det var noen der og når jeg spurte hvem så fikk jeg video. 

Narkotika er det neppe 😂 Tror nok ikke de skulle inn heller, eller at vårt hus er interresant. Han leitet etter min samboer, som de ikke har ringt heller. Han kan nok heller ikke ringe før han har avsluttet et møte, og det kan være litt sent i dag. Min samboer aner ikke hva det kan være. 
 

Jeg forstår at ikke KG har svaret altså, men hvilke grunner har egentlig politet til å dukke opp på døren? Hva kan ikke gjøres over telefon eller brev? Finnes det noen retningslinjer
 

Anonymkode: aeb23...acc

Hvis de har en arrestordre så dukker de bare opp for å finne deg :) det samme hvis man er etterlyst til avhør, da vil de også komme for å "hente" deg på adressen din - hvis du nekter å komme til avhør. 

Enten har politimannen dratt på feil adresse, eller så er det noe mannen din ikke sier til deg. Ingen blir "hentet" av politiet og "ikke aner" hva det gjelde😂

Endret av Rosatoast
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitral skrev (5 minutter siden):

Tar 1-2 minutter å ta en telefon for å høre og få et svar og evt få det ut av verden 🙈 veldig spesielt at dere ikke har gjort det enda syns jeg, uavhengig av hvor travelt det er 😅 Heller bruke tiden på å spørre kvinneguiden som kun kan komme med gjetninger 🙈

Neii, da hadde jo ikke vi fått noe å spekulere på.

Anonymkode: eab80...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må kontakte politiet, syns det er meget rart at dere ikke har ringt enda det er mange timer siden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje herr politi var en gammel bekjent av din samboer, en som han kjente som barn. Og som så sitt snitt til å ringe på hos dere siden han var i nærheten?

 Spørsmålene og spekulasjonene blir mange om samboeren din ikke får ut fingeren og kontakter de.

Anonymkode: dc910...df3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo umulig for oss å mene noe om. Men en kjapp telefon til nærmeste politikammer/lensmann avklarer det. Men sånn generelt sett, så kan det være mange gode grunner til at politiet tar kontakt, som ikke har noe med at samboeren din har gjort noe kriminelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (22 timer siden):

Ring din lokale politistasjon og hør? Det skal svært mye til før de bruker ressurser på razzia, de må ha kjennelse til å ta seg inn i andres hjem. Mulig det er annerledes i narkotikasaker men ellers er det strengere regler. 

Hvis de ønsket å ransake så hadde de jo bare gjort det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (22 timer siden):

retningslinjene du spør om er litt varierende ut fra hva man bedriver/forsøker oppnå, og så lenge døren er åpen så er det i en veldig lysegrå gråsone for betjenten å gå innenfor døren om han kun ser etter noen.

Nei, det er ingen gråsone.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kaisada skrev (1 time siden):

du får sjekke hjemmedataen hans for snusk. Vet aldri hva som ligger der.

Da hadde de vel neppe bare stilt med en og bare gått når han ikke var hjemme. Da hadde han blitt pågrepet og boligen ransaket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (1 time siden):

Hvis de har en arrestordre så dukker de bare opp for å finne deg :) det samme hvis man er etterlyst til avhør, da vil de også komme for å "hente" deg på adressen din - hvis du nekter å komme til avhør. 

Enten har politimannen dratt på feil adresse, eller så er det noe mannen din ikke sier til deg. Ingen blir "hentet" av politiet og "ikke aner" hva det gjelde😂

Hvordan vet du at han skulle hentes, og at det ikke f.eks. bare var en beskjed som skulle overbringes?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, jabx said:

Hvis de ønsket å ransake så hadde de jo bare gjort det.

De har nok blitt litt mer forsiktige med det nå etter at Riksadvokaten ga klar beskjed om at de skal ha skjellig grunn. Hvis man er mistenkt for noe rusrelatert har det i praksis vært fritt fram for politiet å arrestere, avhøre og ransake, men dette har allerede begynt å endre seg betraktelig.

Anonymkode: a735b...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste grunnene jeg vet om av erfaring/venners opplevelser.

-underrette om dødsfall

-mistanke om at samboeren din har benyttet seg av svart arbeid, og politiet er der for å be om dokumentasjon 

-vitneavhør i et nabolag

Anonymkode: f28cb...5ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...