Gå til innhold

Politi på døren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren vår har åpnet døren til en mann fra politiet i dag etter skolen og han sa han leitet etter min samboer. 
 

Han hadde ikke sagt til vår datter at han var fra politiet, men jeg ser fra bildene og videoen hun sendte (fra vår innkjørsel, og hun er 8 år så personvern har hun ikke helt inne ennå) hvor han står utenfor å speider litt, at han har ID kort rundt halsen samt en politiradio på hofta. I tillegg er bilen registrert på vårt politidistrikt. 
 

Vi et normale folk i normale jobber, med telefonnummer det går ann å ringe til. Ingen brev eller ubesvarte anrop som vi klarer å spore opp. 
 

Hva i all verden har skjedd her? 

Anonymkode: aeb23...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet vi jo ikke før din samboer har snakket med politimannen. Kan jo være ulike grunner til at han dukket opp. Hva sier samboeren din selv da?

Hvorfor filmer datteren din dem som ringer på hos dere?

Anonymkode: 806e6...5d6

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring din lokale politistasjon og hør? Det skal svært mye til før de bruker ressurser på razzia, de må ha kjennelse til å ta seg inn i andres hjem. Mulig det er annerledes i narkotikasaker men ellers er det strengere regler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får samboeren din ta kontakt med politiet da. Vi vet da ikke hvorfor de spurte etter han.

Anonymkode: dc910...df3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være hva som helst 🤷‍♀️ Du får ringe samboeren din og høre

Kan være at han muligens kan være vitne i en sak, at noen har sett han kjøre på en bil, dyr, menneske og stukket, kan være at han driver med noe snusk via jobben eller utenfor jobben, kan være at de har mistanke om at han driver med noe via Internett

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det vet vi jo ikke før din samboer har snakket med politimannen. Kan jo være ulike grunner til at han dukket opp. Hva sier samboeren din selv da?

Hvorfor filmer datteren din dem som ringer på hos dere?

Anonymkode: 806e6...5d6

Kan være at de har kamera overvåking ute. Det har hvertfall vi

Anonymkode: ad4b3...c18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte han navnet eller sa han bare "faren din" eller noe sånt til datter?

Har opplevd å bli oppringt av en etterforsker som rett og slett hadde feil nummer, det var ikke meg han skulle ha tak i han hadde fått opplyst at nummeret tilhørte noen andre som var de han faktisk lette etter. Så tenker at om han ikke sa navnet spesifikt kan han likegodt ha lett etter noen andre enn samboeren din. 

Anonymkode: f26c8...c88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter bør kanskje slutte å åpne døren når folk ringer på når hun er alene hjemme tenker jeg også :) Iallfall om det er fremmede menn som ringer på. 

Anonymkode: f26c8...c88

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet vi jo ikke før din samboer har snakket med politimannen. Kan jo være ulike grunner til at han dukket opp. Hva sier samboeren din selv da?

Hvorfor filmer datteren din dem som ringer på hos dere?

Anonymkode: 806e6...5d6

Det var for å kunne fortelle oss hvem som hadde vært der regner jeg med? 
Hun sendte melding om at det var noen der og når jeg spurte hvem så fikk jeg video. 

n_97 skrev (1 minutt siden):

Ring din lokale politistasjon og hør? Det skal svært mye til før de bruker ressurser på razzia, de må ha kjennelse til å ta seg inn i andres hjem. Mulig det er annerledes i narkotikasaker men ellers er det strengere regler. 

Narkotika er det neppe 😂 Tror nok ikke de skulle inn heller, eller at vårt hus er interresant. Han leitet etter min samboer, som de ikke har ringt heller. Han kan nok heller ikke ringe før han har avsluttet et møte, og det kan være litt sent i dag. Min samboer aner ikke hva det kan være. 
 

Jeg forstår at ikke KG har svaret altså, men hvilke grunner har egentlig politet til å dukke opp på døren? Hva kan ikke gjøres over telefon eller brev? Finnes det noen retningslinjer? 
 

Anonymkode: aeb23...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har dødd, og samboer er ikke kristen/presten kunne ikke?

Anonymkode: a843e...5d2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeseInnlegg skrev (1 minutt siden):

Dersom samboeren hadde vært vitne til noe hadde han blitt ringt inn til avhør. Svært sjeldent politiet oppsøker folk på adressen på den måten der.

Får meg egentlig til å tro at det ikke være politi-business men noe annet, egentlig. Spesielt når han ikke introduserer seg som politi - uavhengig av om det er en 8 åring eller ei.

Ja det er sant, men da er vi hvertfall nysgjerrige😂

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Datter bør kanskje slutte å åpne døren når folk ringer på når hun er alene hjemme tenker jeg også :) Iallfall om det er fremmede menn som ringer på. 

Anonymkode: f26c8...c88

Ja det er et godt poeng, men skal sies at vi ikke bor særlig utsatt til og det kunne like greit vært noen i klassen som ville leke med henne. Her går barna på besøk til hverandre. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brukte han navnet eller sa han bare "faren din" eller noe sånt til datter?

Har opplevd å bli oppringt av en etterforsker som rett og slett hadde feil nummer, det var ikke meg han skulle ha tak i han hadde fått opplyst at nummeret tilhørte noen andre som var de han faktisk lette etter. Så tenker at om han ikke sa navnet spesifikt kan han likegodt ha lett etter noen andre enn samboeren din. 

Anonymkode: f26c8...c88

Han brukte navnet sier datter. Så det er nok han. Men finnes flere med samme navn faktisk, så kan jo være feil sånn sett.

Anonymkode: aeb23...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen har dødd, og samboer er ikke kristen/presten kunne ikke?

Anonymkode: a843e...5d2

 Vet du, den undrer jeg også på. Men jeg har ringt alle våre nærme «tilfeldig» for å høre om de er i livet, og det var de. 

Anonymkode: aeb23...acc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du spurt samboeren din da? Han har garantert en aning om hvorfor politiet kom på døren.

Anonymkode: 806e6...5d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men har du spurt samboeren din da? Han har garantert en aning om hvorfor politiet kom på døren.

Anonymkode: 806e6...5d6

Nei han hadde ikke det, ba meg finne ut, men det kan jeg jo ikke😂 

Anonymkode: aeb23...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei han hadde ikke det, ba meg finne ut, men det kan jeg jo ikke😂 

Anonymkode: aeb23...acc

Han ba deg om å finne ut av det faktisk.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Be samboer om å ringe politiet. Kan ikke skjønne at dere prøver å finne ut av det på en annen måte. I verste fall er de en svindler, eller politiet kommer igjen om de vil ha tak i han...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare en politimann? Bruker de ikke alltid være to?

Anonymkode: 7dd73...189

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig vanskelig å si hva som har skjedd her, men det kan tenkes at det er noen som har vurdert at det ville være mest skånsomt ut fra de opplysningen vedkommende sitter med å få tak i samboeren din i person. 
retningslinjene du spør om er litt varierende ut fra hva man bedriver/forsøker oppnå, og så lenge døren er åpen så er det i en veldig lysegrå gråsone for betjenten å gå innenfor døren om han kun ser etter noen. han har jo ikke gått lengre inn, forstår jeg?
jeg gidder ikke tippe, det kan være alt fra trusselbilde til noen som har påstått å være din samboer til ...ja.. alt mulig. 
men lær datteren din til å ikke åpne, eventuelt si "jeg vil ikke at du går inn". barnet har full rett til å sette grense for huset hun bor i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...