Gå til innhold

Politi på døren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

wandagirl skrev (8 minutter siden):

Be samboer om å ringe politiet. Kan ikke skjønne at dere prøver å finne ut av det på en annen måte. I verste fall er de en svindler, eller politiet kommer igjen om de vil ha tak i han...

neppe en svindler som kjører rundt i et kjøretøy registrert på staten. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det bare en politimann? Bruker de ikke alltid være to?

Anonymkode: 7dd73...189

nei. det er ingenting som sier at man må være to, bortsett fra økte trusselbilder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SidFernwilter skrev (Akkurat nå):

nei. det er ingenting som sier at man må være to, bortsett fra økte trusselbilder. 

Åja, jeg mener at jeg hørte for noen år siden at politiet alltid kommer to stykker og at dersom det bare var en så skulle man ringe politiet for bekreftelse på at vedkommende faktisk var politibetjent. Men det er noen år siden og jeg husker heller ikke hvor jeg hørte dette, så det er nok som du sier. 

Anonymkode: 7dd73...189

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja, jeg mener at jeg hørte for noen år siden at politiet alltid kommer to stykker og at dersom det bare var en så skulle man ringe politiet for bekreftelse på at vedkommende faktisk var politibetjent. Men det er noen år siden og jeg husker heller ikke hvor jeg hørte dette, så det er nok som du sier. 

Anonymkode: 7dd73...189

jeg skjønner tanken, men om det er to så kan det jo også være at det er to som utgir seg da og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Noen har dødd, og samboer er ikke kristen/presten kunne ikke?

Anonymkode: a843e...5d2

Det var i gamle dager at presten/lensmannen kom på døren for å informere om dødsfall. Nå for tiden er det helsevesenets oppgave. Vanligvis tar de bare en telefonsamtale. 

Anonymkode: 742cc...552

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var i gamle dager at presten/lensmannen kom på døren for å informere om dødsfall. Nå for tiden er det helsevesenets oppgave. Vanligvis tar de bare en telefonsamtale. 

Anonymkode: 742cc...552

Det stemmer ikke.

Det er politiet som har ansvaret for å overlevere dødsbudskap. Politiet bruker ofte, men ikke alltid, prester til å overlevere dette med mindre det er tidskritisk.

Unntaket er dersom det er en eldre person som bor på institusjon eller pasient innlagt på sykehus. Da er det institusjonen eller sykehuset som gjør det.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ha noe tvangssalg hengende over seg. Lensmannen kom på døra, for å få underskrift til eksen, da han skyldte penger til kommunen.

Anonymkode: 59b5a...e11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at det er politiradio på hofta? Kan likesågodt ha vært en dørselger? 

Anonymkode: 9004f...27c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende han har gått feil. Vi fikk ikke mindre enn 3 politifolk på døra klokka seks en morgen. Vi forstod ingenting, de stilte masse spørsmål om hvor vi hadde vært kvelden før osv.

Så når vi fikk summa oss litt spurte vi hvilket etternavn de var på leting etter... For han i naboleiligheten hadde samme fornavn som mannen min. Da forsvant de fort. De ga aldri noen forklaring på hvorfor de kom, hva de spurte oss ut om eller noe. Mistet ærlig talt ganske mye tillit til politiet den dagen.

Anonymkode: eb9a5...43f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være fra namsfogden. Feks leie som ikke er betalt og det kreves utkastelse. Eller annet de evt driver med.

Men tror i hovedsak de er to… men kommer vel an på hva det gjelder. Er dere begge registrert på adresser? Er han styrer i borettslaget e.l? Kan jo hende de skulle ha tak i/info om noe/noen i nabolaget. Eller gikk fra dør til dør for vitner etter ukjent hendelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan han ha noe tvangssalg hengende over seg. Lensmannen kom på døra, for å få underskrift til eksen, da han skyldte penger til kommunen.

Anonymkode: 59b5a...e11

 

Luckiness skrev (11 timer siden):

Kan være fra namsfogden. Feks leie som ikke er betalt og det kreves utkastelse. Eller annet de evt driver med.

Men tror i hovedsak de er to… men kommer vel an på hva det gjelder. Er dere begge registrert på adresser? Er han styrer i borettslaget e.l? Kan jo hende de skulle ha tak i/info om noe/noen i nabolaget. Eller gikk fra dør til dør for vitner etter ukjent hendelse. 


Vi leier ikke og huslånet ikke misligholdt. Siden jeg har økonomisk utdannelse er det jeg som styrer med økonomien her hjemme og har egentlig veldig god kontroll hva som går hit og dit.  Det nærmeste vi er noe som er misligholdt er en regning fra timepark fra et parkeringshus i en annen by (som selvfølgelig er betalt nå, men fikk purring denne mnd). 
 

Vi er ikke med i noe borettslag, vi eier tomt og hus selv. 

 

SidFernwilter skrev (15 timer siden):

det er veldig vanskelig å si hva som har skjedd her, men det kan tenkes at det er noen som har vurdert at det ville være mest skånsomt ut fra de opplysningen vedkommende sitter med å få tak i samboeren din i person. 
retningslinjene du spør om er litt varierende ut fra hva man bedriver/forsøker oppnå, og så lenge døren er åpen så er det i en veldig lysegrå gråsone for betjenten å gå innenfor døren om han kun ser etter noen. han har jo ikke gått lengre inn, forstår jeg?
jeg gidder ikke tippe, det kan være alt fra trusselbilde til noen som har påstått å være din samboer til ...ja.. alt mulig. 
men lær datteren din til å ikke åpne, eventuelt si "jeg vil ikke at du går inn". barnet har full rett til å sette grense for huset hun bor i.

Som det er blitt forklart så har han banket på, spurt etter ******* og sagt han skulle prøve igjen senere. Han har ikke hatt noe ønske om å gå inn, skjønner ikke helt hvor det kommer fra de kommentarene. Jeg kan jo ikke lære min datter å nekte politiet adgang, tenk vist de trodde noen med dårlige hensikter hadde sneket seg inn? 
 

Jeg forstår at det kan være rart at min datter åpner døren. Men vi bor ikke i en spesielt stor by. Det skjer «aldri» noe her, og barna løper fra dør til dør fra skoleslutt til vi kommer hjem. Jeg kan ikke si til mine barn at de må isolere seg inne til vi kommer. 

Anonymkode: aeb23...acc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

 

Jeg forstår at det kan være rart at min datter åpner døren. Men vi bor ikke i en spesielt stor by. Det skjer «aldri» noe her, og barna løper fra dør til dør fra skoleslutt til vi kommer hjem. Jeg kan ikke si til mine barn at de må isolere seg inne til vi kommer. 

Anonymkode: aeb23...acc

Vi bor på bygda, men har likevel lært barna at de skal sjekke i vinduet før de åpner døra. Hvis de ikke kjenner den som står utenfor skal de bare åpne vinduet for å snakke med vedkommende, ikke åpne døra. Det gjør vi voksne også.

Anonymkode: b2a9c...fb1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det var for å kunne fortelle oss hvem som hadde vært der regner jeg med? 
Hun sendte melding om at det var noen der og når jeg spurte hvem så fikk jeg video. 

Narkotika er det neppe 😂 Tror nok ikke de skulle inn heller, eller at vårt hus er interresant. Han leitet etter min samboer, som de ikke har ringt heller. Han kan nok heller ikke ringe før han har avsluttet et møte, og det kan være litt sent i dag. Min samboer aner ikke hva det kan være. 
 

Jeg forstår at ikke KG har svaret altså, men hvilke grunner har egentlig politet til å dukke opp på døren? Hva kan ikke gjøres over telefon eller brev? Finnes det noen retningslinjer? 
 

Anonymkode: aeb23...acc

Du vet ikke alt om samboer, det kan jeg love deg. Jeg fikk politiet på døra da de skulle levere begjæring om tvangssalg av huset. Jeg visste ikke noe om dette. 

Anonymkode: 27a2d...f5e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har samboeren din fortsatt ikke ringt politiet og spurt hva de ville?

Anonymkode: eab80...3c4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må jo ringe politikammeret da. Vi kan ikke vite hva han ville.

Anonymkode: d40bc...d64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet ikke alt om samboer, det kan jeg love deg. Jeg fikk politiet på døra da de skulle levere begjæring om tvangssalg av huset. Jeg visste ikke noe om dette. 

Anonymkode: 27a2d...f5e

Da er jo du rimelig dum som ikke har oversikt, man sjekker at huslånet trekkes hver mnd. 

Anonymkode: e4b79...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det var i gamle dager at presten/lensmannen kom på døren for å informere om dødsfall. Nå for tiden er det helsevesenets oppgave. Vanligvis tar de bare en telefonsamtale. 

Anonymkode: 742cc...552

Neida, fortsatt kommer presten på døra, han kom til og med til meg en kveld/natt så det er ikke slutt på det.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du vet ikke alt om samboer, det kan jeg love deg. Jeg fikk politiet på døra da de skulle levere begjæring om tvangssalg av huset. Jeg visste ikke noe om dette. 

Anonymkode: 27a2d...f5e

Enig, har ikke mindre enn 2 bekjente som har opplevd dette. Noe av det verste jeg har hørt om, kan ikke fatte og begripe at man kan fucke så totalt opp uten at en informerer den som skal være en nærmest men det var jo verre ting som skjedde enn at de hadde sløst vekk pengene.

Uansett så synes jeg det høres rart ut at mannen til ts sier at hun skal finne ut hva det gjelder, så han bryr seg ikke om at en politimann kommer på døra og vil ha kontakt? Det høres rart ut.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan godt være at politiet har sendt et dokument samboeren din ikke har svart på. At han feks er innkalt til å vitne i en rettssak men ikke sendt bekreftelsen innen tidsfristen. 

Da kommer politiet ofte på døren med dokumentet for å få en signatur. Relativt udramatisk.

Eventuelt at han er tatt i fotoboks, men heller ikke besvart noen av disse brevene. 

Anonymkode: 7302a...ff2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, at han spurte om jeg kunne finne ut var vel heller det å finne ut hva det kunne være. De har det ekstremt på jobb, så var nok bare en slags delegering i en stresset tid for han. Selvfølgelig skjønner han at jeg ikke kan finne det ut i detalj, og klart han bryr seg. Det var bare et veldig ubeleilig tidspunkt å komme med dette på. I går hadde vi også 2 fritidsaktiviteter til to av barna +min fritidsaktivitet, så ettermiddagen løp av gårde. Så nei, vi glemte faktisk dette til vi var i seng😂 Han skal ringe i løpet av dagen, blir roligere for de senere idag. Altså, vi finner det ut, dette innlegget var vel helst nysgjerrighet før vi finner ut🙈

Anonymkode: aeb23...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være alt mulig. Tror politiet også kan fortelle om dødsfall/ ulykker i nær familie foreks.

Jeg ville ha forsøkt å finne ut så fort som mulig. Mannen bør kontakte politiet for det var vel han de spurte etter. Er jo veldig greit å vite hva det gjelder. Kan være noe helt uskyldig og. Kanskje en kamerat av han har begynt å jobbe/ jobber i politiet? 

Ville ikke latt datteren lukke opp døren itilfelle det var fake-politi. Det er vel ikke vanlig at det er det. Men dersom politiet kommer uventet så blir man litt skeptisk. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...