Example Skrevet 24. oktober 2021 #61 Del Skrevet 24. oktober 2021 pinnelinn skrev (4 timer siden): Helsedirektoratet har sagt sin mening om det. Det er ikke det samme som at de har rett. Det er domstolene som bestemmer om uvaksinerte kan omplasseres. Ikke helsemyndighetene. Noen må bringe spørsmålet inn for retten. Det er det samme med hyttesaken. Det er domstolene som bestemmer hva som er lov og ikke. Ikke regjeringen og forvaltningen. Så lenge man lager lover som ikke strider med grunnloven, er det ikke noe problem. Det er ingenting som tilsier at obligatorisk vaksinering for visse yrkesgrupper er i strid med det. Loven ligger der allerede, smittevernloven paragraf 3-8. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 24. oktober 2021 #62 Del Skrevet 24. oktober 2021 Example skrev (8 minutter siden): Så lenge man lager lover som ikke strider med grunnloven, er det ikke noe problem. Det er ingenting som tilsier at obligatorisk vaksinering for visse yrkesgrupper er i strid med det. Loven ligger der allerede, smittevernloven paragraf 3-8. Ligger der,men er ikke brukt så langt. Hvis vi uvaksinerte må slutte hvor får vi nytt personell ? Det er ikke så fort gjort som du tydeligvis tror. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. oktober 2021 #63 Del Skrevet 24. oktober 2021 zemer skrev (27 minutter siden): Ligger der,men er ikke brukt så langt. Hvis vi uvaksinerte må slutte hvor får vi nytt personell ? Det er ikke så fort gjort som du tydeligvis tror. Dere er ikke så mange. Etter et vaksinasjonskrav blir dere enda færre. Det er en del som jobber ufrivillig deltid også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 24. oktober 2021 #64 Del Skrevet 24. oktober 2021 Salibali skrev (På 21.10.2021 den 15.11): Mangelen på helsepersonell er for stor, og konsekvensen ved å omplassere uvaksinerte vil være at pasientene ikke får den helsehjelpen de har rett på, og kommunen vil dermed ikke kunne yte tjenesten de skal. Derfor kommer dette sannsynligvis aldri til å bli satt til verk. Det vil også være umulig for arbeidsgiver å kartlegge vaksinasjonsstatus da dette er en privatsak som strengt tatt ingen andre enn deg selv har noe med. Skal dette endres og være mulighet til å gjøre noe med, må det vel endres i Norsk lov, noe jeg ikke har hørt noe om. Jeg er sykepleier og kommer ikke til å vaksinere meg. Verken mot Covid-19 eller influensa. Jeg tror ikke folk helt skjønner hvor underbemannet helsevesenet faktisk er. Jeg heller forsto det ikke før jeg begynte jobbe der selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 24. oktober 2021 #65 Del Skrevet 24. oktober 2021 Example skrev (4 minutter siden): Dere er ikke så mange. Etter et vaksinasjonskrav blir dere enda færre. Det er en del som jobber ufrivillig deltid også. Tenker du det blir vaksinekrav til pasienter og? Vi har flere på permanent avdeling som nekter å ta covid-19 vaksina. Og hva med pårørende som kommer på besøk? Skal de nektes inngang hvis de ikke er vaksinerte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 25. oktober 2021 #66 Del Skrevet 25. oktober 2021 rampenissen72 skrev (7 timer siden): Tenker du det blir vaksinekrav til pasienter og? Vi har flere på permanent avdeling som nekter å ta covid-19 vaksina. Og hva med pårørende som kommer på besøk? Skal de nektes inngang hvis de ikke er vaksinerte? Pasienter må få helsehjelp uavhengig av vaksinestatus. Pårørende har gjennom pandemien måttet tåle strenge restriksjoner, å pålegge krav til vaksine er neppe mer inngripende enn mye av dette. rampenissen72 skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke folk helt skjønner hvor underbemannet helsevesenet faktisk er. Jeg heller forsto det ikke før jeg begynte jobbe der selv. Det finnes grunner på underbemmaning. Noen ganger er det pga. mangel på tilgjengelig kvalifisert personell, men ofte handler det om mangel på penger. Svært mange jobber ufrivillig deltid i helsevesenet. Heldigvis er det slik at de fleste som jobber innen helse har tatt vaksine, og erfaringer fra andre land viser at et slikt krav øker antallet betraktelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Applehead Skrevet 25. oktober 2021 #67 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg tenker at det er helt greit at de omplasseres til avdelinger hvor pasientene er vaksinert. Barnet mitt lå nylig på intensiven på Ullevål. Barn har ikke fått mulighet til å få vaksine enda. At helsepersonell som ikke vil/kan vaksinere seg kan jobbe der er ikke annet enn grusomt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 25. oktober 2021 #68 Del Skrevet 25. oktober 2021 On 10/22/2021 at 12:00 AM, Psilocybe said: Er det bevist at uvaksinert personell har smittet folk? Hvordan ble det i så fall bevist? Hvorfor kan ikke vaksinert personell ha smittet? Eller andre vaksinerte? Er det sånn å forstå at vaksinerte ikke sprer smitte? De har vel testet nærkontaktene da. Tviler på det er «bevist bevist», men at De har funnet det mest sannsynlig i flere tilfeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 25. oktober 2021 #69 Del Skrevet 25. oktober 2021 9 hours ago, rampenissen72 said: Jeg tror ikke folk helt skjønner hvor underbemannet helsevesenet faktisk er. Jeg heller forsto det ikke før jeg begynte jobbe der selv. De må jo bare bytte rundt på folk for å få minst mulig risiko for dødsfall, det er vel ikke snakk om å sette alle på kontoret. Det er nok mange ting som vil begrense muligheten for omplassering, kompetanse for eks.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. oktober 2021 #70 Del Skrevet 25. oktober 2021 Bra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 25. oktober 2021 #71 Del Skrevet 25. oktober 2021 Har ikke lest hele tråden men det her begynner å bli latterlig. Jaså, folk har dødd etter å ha blitt smittet av helsepersonalet? Siste jeg så var i nyhetene, en 98 år gammel mann. NITTIÅTTE år gammel. Nå vil barna at de som ikke er vaksinerte skal bli sparket? Folk har jo blitt helt gale. Jeg er vaksinert faktisk, men all denne skjulte "tvangen" har jeg fått langt oppi halsen. Hva slags samfunn er det vi skal ha og hva er det neste da? At vi skal bli tvunget til å ta influensavaksinen fordi Åse på 103 år ikke skal dø? Helsepersonalet jobber allerede ræva av seg de fleste steder i underbemannede institusjoner. Ikke minst vi som holdt på å gå i veggen under isolasjonene på arbeidsplassen. Pasientene hadde det IKKE GREIT. De var demente og redde, de ble tvunget til å være i bittesmå rom helt alene i ti dager, og det måtte vi sørge for, uansett hva slags tiltak som måtte til. Fordi myndighetene sa det. Ingen brydde seg om pasientene da og hva de måtte gå gjennom 😢 Dette har til og med fått langtidskonsekvenser for noen. Alt dette.. for å få sparken etter et halvt år fordi du ikke vil ta vaksinen? Eller bli omplassert? Whatever. Vet dere hva, la de gi folk sparken, så skal vi se hvem som blir igjen for å ta igjen den tøffe jobben. Tipper at det ikke blir mange som vil det nei. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 25. oktober 2021 #72 Del Skrevet 25. oktober 2021 Example skrev (4 timer siden): Pasienter må få helsehjelp uavhengig av vaksinestatus. Pårørende har gjennom pandemien måttet tåle strenge restriksjoner, å pålegge krav til vaksine er neppe mer inngripende enn mye av dette. Det finnes grunner på underbemmaning. Noen ganger er det pga. mangel på tilgjengelig kvalifisert personell, men ofte handler det om mangel på penger. Svært mange jobber ufrivillig deltid i helsevesenet. Heldigvis er det slik at de fleste som jobber innen helse har tatt vaksine, og erfaringer fra andre land viser at et slikt krav øker antallet betraktelig. Jeg mener man ikke kan tvinge pårørende til å vaksinere seg for å få lov å besøke sine nærmeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 25. oktober 2021 #73 Del Skrevet 25. oktober 2021 Heisann1234 skrev (26 minutter siden): Har ikke lest hele tråden men det her begynner å bli latterlig. Jaså, folk har dødd etter å ha blitt smittet av helsepersonalet? Siste jeg så var i nyhetene, en 98 år gammel mann. NITTIÅTTE år gammel. Nå vil barna at de som ikke er vaksinerte skal bli sparket? Folk har jo blitt helt gale. Jeg er vaksinert faktisk, men all denne skjulte "tvangen" har jeg fått langt oppi halsen. Hva slags samfunn er det vi skal ha og hva er det neste da? At vi skal bli tvunget til å ta influensavaksinen fordi Åse på 103 år ikke skal dø? Helsepersonalet jobber allerede ræva av seg de fleste steder i underbemannede institusjoner. Ikke minst vi som holdt på å gå i veggen under isolasjonene på arbeidsplassen. Pasientene hadde det IKKE GREIT. De var demente og redde, de ble tvunget til å være i bittesmå rom helt alene i ti dager, og det måtte vi sørge for, uansett hva slags tiltak som måtte til. Fordi myndighetene sa det. Ingen brydde seg om pasientene da og hva de måtte gå gjennom 😢 Dette har til og med fått langtidskonsekvenser for noen. Alt dette.. for å få sparken etter et halvt år fordi du ikke vil ta vaksinen? Eller bli omplassert? Whatever. Vet dere hva, la de gi folk sparken, så skal vi se hvem som blir igjen for å ta igjen den tøffe jobben. Tipper at det ikke blir mange som vil det nei. HELT ENIG MED DEG. Folk kan sitte å mene alt de vil, men det er VI på gulvet som har sett konsekvensene på nært hold, og det er VI som sto og enda står i det. På sylehjemmet hos oss ville folk heller få covid-19 enn å sitte alene mer, ensomhet dreper sakte men sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 25. oktober 2021 #74 Del Skrevet 25. oktober 2021 rampenissen72 skrev (2 timer siden): HELT ENIG MED DEG. Folk kan sitte å mene alt de vil, men det er VI på gulvet som har sett konsekvensene på nært hold, og det er VI som sto og enda står i det. På sylehjemmet hos oss ville folk heller få covid-19 enn å sitte alene mer, ensomhet dreper sakte men sikkert. De helsemyndighetene som beordret oss til å dope ned koronafriske pasienter med demens for at de ikke skulle ut av rommene sine, er også de samme helsemyndighetene som ikke ønsker at uvaksinerte skal jobbe pasientnært. Helvetes hyklere hele gjengen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 25. oktober 2021 #75 Del Skrevet 25. oktober 2021 rampenissen72 skrev (7 timer siden): HELT ENIG MED DEG. Folk kan sitte å mene alt de vil, men det er VI på gulvet som har sett konsekvensene på nært hold, og det er VI som sto og enda står i det. På sylehjemmet hos oss ville folk heller få covid-19 enn å sitte alene mer, ensomhet dreper sakte men sikkert. Selvsagt ville de heller ha besøk. Men dette ble fratatt eldre og døende og deres pårørende. Det må ha vært en enorm belastning for alle. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 31. oktober 2021 #76 Del Skrevet 31. oktober 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 31. oktober 2021 #77 Del Skrevet 31. oktober 2021 Example skrev (På 25.10.2021 den 0.02): Dere er ikke så mange. Etter et vaksinasjonskrav blir dere enda færre. Det er en del som jobber ufrivillig deltid også. De sa på radioen i går at de har ikke nok vaksinert helsepersonell å erstatte oss med. Selv om vi i gjennomsnitt er 1 av 10 så mangler helsevesenet personell fra før. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 31. oktober 2021 #78 Del Skrevet 31. oktober 2021 zemer skrev (4 minutter siden): De sa på radioen i går at de har ikke nok vaksinert helsepersonell å erstatte oss med. Selv om vi i gjennomsnitt er 1 av 10 så mangler helsevesenet personell fra før. Det tallet blir nok lavere enn 1 av 10 om det kommer et krav om vaksine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 31. oktober 2021 #79 Del Skrevet 31. oktober 2021 Example skrev (1 minutt siden): Det tallet blir nok lavere enn 1 av 10 om det kommer et krav om vaksine. Da må de game litt på det siden de ikke har råd til å miste noen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 31. oktober 2021 #80 Del Skrevet 31. oktober 2021 Example skrev (På 25.10.2021 den 0.02): Dere er ikke så mange. Etter et vaksinasjonskrav blir dere enda færre. Det er en del som jobber ufrivillig deltid også. Ifølge sykepleierforbundet er det drøyt 30.000 årsverk med sykepleierressurs i Norge. Hvis 10% av dem er uvaksinert og blir fjerna fra stillingene sine, er det 3.000 sykepleiere som må erstattes. Høres det realistisk ut? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg