Gå til innhold

Kjøper dere bøker, eller låner på bibliotek?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøper på Kindle. Deler med mamma, hun får de samme bøkene på sin Kindle. 

Anonymkode: 7961a...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper bøker fordi jeg liker følelsen av å sette de inn i bokhyllen etter at jeg har lest dem.  Det begynner å bli en god del nå, men er alt for glad i bøkene mine til å kvitte meg med de.  Men jeg kjøper helst brukte eller på salg  siden nye bøker koster  en hel formue. 

Og så hender det at jeg kjøper  pocketbøker som jeg tar med på overnattingsturer i naturen. De blir som regel git bort etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare de bøkene som betyr noe for meg. Terskelen er stort sett høy. Elsker biblioteket! 

Anonymkode: 2671d...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner gjerne fysiske bøker på biblioteket eller finner intressante bøker på Fretex. Nye bøker kjøper jeg svært sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt hundrevis (kanskje tusenvis?) av bøker opp i gjennom årene. Og det hoper seg opp. Hver gang vi har flyttet har jeg måttet gi bort og kaste mengder med bøker. 

Nå kjøper jeg kanskje 2-3 bøker pr. år. Resten lånes på biblioteket. 

Anonymkode: 86fdb...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper enten e-books eller kindlegreier på amazon. Eller så låner jeg på biblioteket. Hender en sjelden gang jeg kjøper en pocket version av en bok jeg bare Må lese nå og som det er venteliste på på biblioteket ☺️

Anonymkode: 9a1fb...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg låner bøker selv, men kjøper og gir bort i gave.

Anonymkode: 66968...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier låne bøker istedenfor kjøpe dem. Synes det er ganske dyrt, og dessverre tar det mye plass til oppbevaring. 
 
De bøkene jeg har kjøpt er bøker jeg leser igjen og igjen, noen strikke/sy bøker og noen om økonomi som jeg synes er greit ha stående. I tillegg til noen barnebøker til minste, men planen er ta henne med på biblioteket når hun er stor nok til at jeg ikke trenger være redd for at de blir ødelagte når hun vil se i de alene. 

Anonymkode: c189b...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste så gjør jeg ingen av delene. Jeg laster ned veldig mye fra piratebay og kjører inn på lesebrettet. Dersom det er umulig å finne på torrent online, så kjøper jeg bare fra amazon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten skjønte jeg ikke hvorfor man solgte bøker når man bare kunne låne på biblioteket! Nå som voksen er jeg helt omvendt; elsker å kjøpe bøker. Det er noe med å ha flere fulle bokhyller, det ser så bra ut og man virker som et oppegående menneske. Også elsker jeg å lese, og vil at hjemmet mitt skal bære preg av det. 

Anonymkode: ee3ad...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i bokhandel i mange år så har derfor litt bøker fra den tiden. Fikk jo gratis leseeksemplarer og rabatter. Har gitt vekk en del ved et par flytteprosesser, men liker å ha litt bøker hjemme- synes det blir koseligere. Nå jobber jeg på bibliotek og låner nær sagt alt jeg vil lese. Foretrekker papirbøker. Bruker så mye skjerm i jobb og til andre ting. Men veldig mange lånere som leser på BookBites har jeg merket.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Kjøper. Vet ikke hvor bibliotekbøkene har vært og hos hvem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en periode nesten " glemt " biblioteket fra jeg var student og var der daglig til jeg var ferdig utdannet og noe det første jeg gjorde var å melde meg inn i bokklubb ❤det å endelig kunne lese det jeg ville og ikke pensum var glede. Så spiste arbeidslivet meg opp men etter kræsjen min nå på 2 år og 66 inntekt måtte jeg kutte overalt og kuttet selvsagt bøker vekk også. Liten frustrert overgang der men så kom jeg jo plutselig på at jeg likte biblioteket. Begynte å gå der å låne bøker og så lånte de jo ut frø også så da begynte jeg med det og😊den siste tiden har jeg lånt så mye frø og bøker og virkelig funnet tilbake til livsgleden 😁

Jeg har alltid vært en lesehest og oppvokst meg mye bøker. Har masse het hjemme også men nå i vår hadde jeg en skikkelig opprydning og ga bort og kastet også mye. Beholdt det som betyr noe. Blant annet noen fagbøker som jeg har hatt nytte av tidligere.

Biblioteket her jeg bor setter også stadig ut gratis bøker o.l i gangen når de har opprydding da klarer jeg ikke helt la være ta med meg en bok.

Faktisk har jeg i dag lest en av de, en pensum bok om nord Norge i villet dag den har vært pensum i aner jeg ikke men den var nå gratis 🤣

Jeg gir også bort bøker til familie og sånn men hvis/når 🤞🤞jeg får normal inntekt igjen skal jeg ikke kjøpe bøker men fortsette bruke biblioteket masse. For meg har det lokale biblioteket betydd mye for meg i en tøff periode 😊

Generelt vil jeg eie mindre, jobbe mindre og leve mer🤞🤞

Har flyttet mye jeg og som tidligere nevnt i tråden og man eier generelt for mye som blir slitsomt både å tørke støv av men og dra med seg videre o livet på nye flyttelass.

Hurra for biblioteket og det gode kultur tilbudet det er for oss 🇳🇴🇳🇴😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...