Gå til innhold

Hva synes kvinner om menn som har vært i krig og drept mennesker


Paprikamannen

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde det slutt med min ex da det kom frem at han hadde drept.

1. Fordi dette var noe han selv hadde oppsøkt pga spenning og karrieremuligheter og ikke blitt tvunget til/måtte.

2. Fordi han var helt iskald da han fortalte om det, om hvordan det var å drepe. Kanskje du må være kald for å klare det og for å leve med det, men da han fortalte om det så var det som om han skiftet totalt personlighet og jeg ble faktisk litt redd av å høre hvor casual han var.

Forskjell på å være i militæret og bli utkommandert og å melde seg frivillig pga spenning og i ettertid syns det er helt ok - syns jeg. 

Anonymkode: 54337...795

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri vært sammen med en mann som var jeger engang så da er det ganske så uaktuelt med dette også ja. Empati er attraktivt for meg. 💗

Anonymkode: 25070...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes menn i militæruniform ser driitkjekke ut. Det er maskulint og ser mandig ut når de poserer med en AK-47. ☺️

Anonymkode: d831b...1bb

Jeg kan forstå det med menn i uniform, men da bør det helst være noe de selv opplever som naturlig. Få ting er så tåpelig som menn som poserer med våpen.

Anonymkode: 0afa7...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes menn i militæruniform ser driitkjekke ut. Det er maskulint og ser mandig ut når de poserer med en AK-47. ☺️

Anonymkode: d831b...1bb

Tenker du på Taliban nå, eller er det Russere du tenner på? Ingen norske menn går rundt med AK-47, med mindre de er fremmedkrigere for IS 😉

HK-416 bruker vi.

Anonymkode: b8f31...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært veldig skeptisk til hva slags type han er hvis krigføring og våpen er noe som appellerer til han. Her i Norge har vi (heldigvis) ikke det samme, romantiske forholdet til soldater som har vært i krig som de har i USA. Blir alltid pinlig berørt over det knefallet de gjør i møte med en som har vært utplassert i krigssoner. "Thank you for your service" er en vanlig frase, og man er automatisk elevert til et uklanderlig menneske som ikke kan kritiseres. 

Men militærkarriere for amerikanere er ofte en av få tilgjengelige karriereveier for amerikanere som ikke har evner eller råd til college eller universitet, så det er nok flere "vanlige" folk som verver seg der enn det er her i Norge. Nordmenn som verver seg er spesielt interesserte, amerikanere som verver seg har kanskje ikke så mange andre muligheter. 

Konklusjonen er uansett at jeg ville vært veldig skeptisk. 

 

Anonymkode: 4a1e5...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville vært veldig skeptisk til hva slags type han er hvis krigføring og våpen er noe som appellerer til han. Her i Norge har vi (heldigvis) ikke det samme, romantiske forholdet til soldater som har vært i krig som de har i USA. Blir alltid pinlig berørt over det knefallet de gjør i møte med en som har vært utplassert i krigssoner. "Thank you for your service" er en vanlig frase, og man er automatisk elevert til et uklanderlig menneske som ikke kan kritiseres. 

Men militærkarriere for amerikanere er ofte en av få tilgjengelige karriereveier for amerikanere som ikke har evner eller råd til college eller universitet, så det er nok flere "vanlige" folk som verver seg der enn det er her i Norge. Nordmenn som verver seg er spesielt interesserte, amerikanere som verver seg har kanskje ikke så mange andre muligheter. 

Konklusjonen er uansett at jeg ville vært veldig skeptisk. 

 

Anonymkode: 4a1e5...4d6

 

Anonymkode: c446c...65c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprikamannen skrev (17 timer siden):

Synes kvinner dette er kult, spennende og sexy. Kvinner har alltid likt menn i militæruniform.

Eller synes dere det er galt selv om de ikke har drept sivile og bare fienden?

Kommer vel an på hvem vedkommende anså som fienden?

Anonymkode: 66206...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville vært veldig skeptisk til hva slags type han er hvis krigføring og våpen er noe som appellerer til han. Her i Norge har vi (heldigvis) ikke det samme, romantiske forholdet til soldater som har vært i krig som de har i USA. Blir alltid pinlig berørt over det knefallet de gjør i møte med en som har vært utplassert i krigssoner. "Thank you for your service" er en vanlig frase, og man er automatisk elevert til et uklanderlig menneske som ikke kan kritiseres. 

Men militærkarriere for amerikanere er ofte en av få tilgjengelige karriereveier for amerikanere som ikke har evner eller råd til college eller universitet, så det er nok flere "vanlige" folk som verver seg der enn det er her i Norge. Nordmenn som verver seg er spesielt interesserte, amerikanere som verver seg har kanskje ikke så mange andre muligheter. 

Konklusjonen er uansett at jeg ville vært veldig skeptisk. 

 

Anonymkode: 4a1e5...4d6

Som en som er gift med en yrkesmilitær må jeg si meg helt uenig i at det er noe p være skeptisk til. Merkelig hvis militærfolk er en slags sosiopater, at det er det så utrolig mange sykepleiere og lærere som er gift med folk i militæret?

Anonymkode: 66206...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2021 at 10:12 AM, AnonymBruker said:

Det faktum at han tror han må beskytte familien sier jo litt da. Ikke alle kvinner setter pris på gammelmodige machoholdninger.

Anonymkode: 7656a...04f

Nå er det vel forskjell på å tro at familien må beskyttes i vår hverdag, og det å inneha egenskapene som trengs for å kunne gjøre det. 

I grunnen akkurat det som skiller wannabe machoholdninger fra ekte menn tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 0.01):

Mandig og sexy som faen. 

Anonymkode: c569c...25e

Hva er galt med deg? Kunne du kanskje ha drept selv du.. 

Anonymkode: ef6e5...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner elsker drapsmenn, men nekter å innrømme det.

Drapsmannen Peter Madsen fikk så mye fitte i fengsel at det ble foreslått lovendring for besøk i fengselet.

 

Peter Madsen, som er dømt for å ha drept, partert og seksuelt misbrukt journalist Kim Wall, har hatt besøk av fire kvinner i fengselet.

Flere politikere i Danmark tar til orde for en lovendring som vil hindre livstidsdømte å innlede romantiske forhold.

 

https://www.tv2.no/a/10142640/

 

Anonymkode: 1878a...353

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde andre verdenskrigs veteraner i familien og bestefar (Amerikaner) snakket aldri om det han var med på under krigen.

Bestemor sa han sleit med mareritt i mange år og ville ikke prate om det, jeg fant ut etter litt research at han deltok i harde kamper i Italia, Frankrike, Belgia, Holland og Tyskland.

 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Som en som er gift med en yrkesmilitær må jeg si meg helt uenig i at det er noe p være skeptisk til. Merkelig hvis militærfolk er en slags sosiopater, at det er det så utrolig mange sykepleiere og lærere som er gift med folk i militæret?

Anonymkode: 66206...641

Nei for sosiopater i læreryrket og helsevesenet eksisterer jo ikke, helse og sosial fag var reine Nurse Ratchet fabrikken tanken på disse jentene skal bli helsefagarbeidere og muligens utdanne seg til sykepleiere GRØSS.

 

Anonymkode: 80383...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadzia skrev (På 20.10.2021 den 8.52):

Ikke alle har noe valg når det gjelder det. Og jeg tror det setter store spor uansett. Vet ikke om jeg ville involvert meg med dem etterpå. En yrkessoldat hadde jeg aldri involvert meg med. Må være noe feil skrudd sammen når man velger bevisst å dra i krig i fremmede land

Så du tenker ikke at noen må delta her? Være med på å beskytte landet? Og la alle de som er hjemme gå fri? Hvem skal beskytte oss da, om ikke forsvaret gjør det? Og det må jo være menn i forsvaret.

Anonymkode: 92050...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/19/2021 at 4:00 PM, AnonymBruker said:

He gives his body as a weapon of the war

and without him all this killing can’t go on 

(Universal Soldier)

Nei… Har ikke umiddelbar respekt for folk som gir fra seg selvstendigheten for å l seg bruke og utføre ordre, uten å vite eller få anledning til å vurdere ordren. 

Dessverre trenger vi et forsvar. Men at menn så lett lar seg diktere, er en uting. Foretrekker folk som tar sine egne avgjørelser, og ikke dreper vilt fremmede mennesker bare fordi andre sier han skal gjøre det.

Anonymkode: ae4c4...1b8

Du er klar over at de ikke kan si nei? Det er ikke slik at disse mennene ikke kan ta egne avgjørelser eller lett lar seg diktere, men det er store konsekvenser å si nei (fengsel for eksempel).

I tillegg, om han ikke skyter og dreper personen som ønsker å drepe dem, så har han raskt indirekte drept venner av seg selv. De fleste har ikke lyst til å drepe andre, men om du lar han gå for å være barmhjertlig vet nå denne personen hvor dere befinner dere. Og så var du død istedenfor, eller vennene dine. Ingen sier at krig er koselig...

Men å si at soldater er uselvstendige og ikke kan ta egne avgjørelser blir veldig feil.

Anonymkode: fbbb0...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 0.06):

Jeg ser på alle som har drept noen som en morder. Om det så er ABB, Dahmer, en soldat, eller staten som dreper noen i en dødsstraff. 

Og når det gjelder soldater, så er mange av dem voldtektsmenn også.  Så dobblet opp av hva jeg unngår i en mann.

Anonymkode: 0eabb...c09

Når du sier "Mange av dem" så virker det som om du mener flertallet. Det hadde jo i så fall vært en temmelig drøy påstand, som følgelig burde vært dokumentert. Eller?

Anonymkode: 317ec...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/20/2021 at 3:31 AM, AnonymBruker said:

Jeg ville aldri vært sammen med en mann som var jeger engang så da er det ganske så uaktuelt med dette også ja. Empati er attraktivt for meg. 💗

Anonymkode: 25070...053

Mannen min jakter fordi han er empatisk. Han mener dyret har hatt et bedre liv enn de fleste dyr på gårder. Om du eller den du dater etc. spiser kjøtt, eller egg, eller melk, blir det tåpelig å snakke om empati her. Disse dyrene har det jo gjerne helt forferdelig, for at du skal slippe å føle deg uempatisk.

Anonymkode: fbbb0...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprikamannen skrev (På 19.10.2021 den 23.55):

Synes kvinner dette er kult, spennende og sexy. Kvinner har alltid likt menn i militæruniform.

Eller synes dere det er galt selv om de ikke har drept sivile og bare fienden?

Det er ikke kult, spennende og sexy.

Jeg har vært sammen med min mann i 20 år, og han har hele tiden vært i uniform. Hæren hele tiden. Da jeg ble kjent med han visste jeg ikke hvor mye Forsvaret hadde å si for vårt liv sammen.

Mannen min har vært på utenlandsoppdrag, og det har preget han. Han har ikke drept noen, men det virker inn på en mann at de har vært og sett at kamerater har blitt drept. De har også sett at sivile blir drept, og det er ikke så lett å leve videre med det, selv om det ikke var deres feil. 

Anonymkode: 92050...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke valgt noen ut fra det. Jeg ville likevel ha beskyttet, støttet og forstått han, ut fra at dette er en del av pakken i utenlandsoppdrag. Det er ikke et individuelt valg. Det ville ikke påvirket hvor høyt jeg elsket han, det handler om personlige egenskaper. Men respekt for alt liv forlanger jeg.

Anonymkode: 778e3...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...