Gå til innhold

Hva synes kvinner om menn som har vært i krig og drept mennesker


Paprikamannen

Anbefalte innlegg

Synes kvinner dette er kult, spennende og sexy. Kvinner har alltid likt menn i militæruniform.

Eller synes dere det er galt selv om de ikke har drept sivile og bare fienden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de fleste norske kvinner liker det innerst inne. bare ikke nevn det høyt

Anonymkode: fc30c...e9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er klart alle kvinner elsker menn som helt uten refleksjon har deltatt i konflikter de ikke har tilhørighet i, og har tatt livet til mennesker de ikke engang vet er skyldige. Flott det. Veldig sexy.

Anonymkode: 28676...9a8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det gjør noe med en. Tror aldri man blir helt den samme igjen, uansett hvordan eller hvorfor det skjedde. Syns synd på de som får valget mellom å drepe eller å bli drept selv. Håper jeg aldri må ta den beslutningen.

Anonymkode: bbffa...639

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He gives his body as a weapon of the war

and without him all this killing can’t go on 

(Universal Soldier)

Nei… Har ikke umiddelbar respekt for folk som gir fra seg selvstendigheten for å l seg bruke og utføre ordre, uten å vite eller få anledning til å vurdere ordren. 

Dessverre trenger vi et forsvar. Men at menn så lett lar seg diktere, er en uting. Foretrekker folk som tar sine egne avgjørelser, og ikke dreper vilt fremmede mennesker bare fordi andre sier han skal gjøre det.

Anonymkode: ae4c4...1b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drap er vel aldri sexy... ikke i min bok i hvert fall!

Og det er jo ikke bare mannlige soldater der ute, båre sånn for å nevne det og. 

Anonymkode: 23798...ac1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på alle som har drept noen som en morder. Om det så er ABB, Dahmer, en soldat, eller staten som dreper noen i en dødsstraff. 

Og når det gjelder soldater, så er mange av dem voldtektsmenn også.  Så dobblet opp av hva jeg unngår i en mann.

Anonymkode: 0eabb...c09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er drapsmenn, og det vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Sivile, fiender... mennesker uansett, og like grusomt.

Nei, uniformer er ikke sexy. 

 

Mannen min har ikke vært i militæret engang, har all respekt for det.

Anonymkode: 3d4d1...c19

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprikamannen skrev (9 minutter siden):

Synes kvinner dette er kult, spennende og sexy. Kvinner har alltid likt menn i militæruniform.

Eller synes dere det er galt selv om de ikke har drept sivile og bare fienden?

Ingen av delene kanskje.. Han har vært ut å tjenestegjort. Kommer ikke til å dømme folk for å ha tatt liv i krig (vell å merke det der er nødvendig, Ikke sånne som dreper uskyldige eller blir psyko og gjør uetiske ting). Men kult er det jo ikke. Ikke nødvendigvis galt heller, det bare er det der er. 🤷

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en del aggresjonsproblemer, angst osv, mye raringer. Er man heldig kan man kanskje finne en som er god. 

Anonymkode: 3dc17...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke attraktivt for meg.

Ville vært bekymret for PTSD og andre psykologiske følger.

Ingen av krigene Norge har deltatt i i dette århundret kan moralsk forsvares, så det utelukker alle krigssoldater for meg. Noen av FNs operasjoner som vi har deltatt i kan forsvares, men de kan ikke klassifiseres som kriger.

Endret av Nicathv
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicathv skrev (14 minutter siden):

Ikke attraktivt for meg.

Ville vært bekymret for PTSD og andre psykologiske følger.

Helt enig. Uten å ta stilling til hvorvidt det er riktig å krige i det store og hele:

For min del er ikke soldatyrket på dette nivået særlig attraktivt. Jeg liker «mannlige» menn, så absolutt! Men hadde jeg hatt valget om to like menn der én hadde en fortid som soldat i utlandet og den andre ikke, så hadde jeg valgt sistnevnte. En slik fortid kommer ikke uten senskader; enten fysisk eller psykisk - eller begge. 

Anonymkode: 043ca...682

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

være soldat er fortsatt en god måte å få pult på 

Anonymkode: b19c3...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke alle har noe valg når det gjelder det. Og jeg tror det setter store spor uansett. Vet ikke om jeg ville involvert meg med dem etterpå. En yrkessoldat hadde jeg aldri involvert meg med. Må være noe feil skrudd sammen når man velger bevisst å dra i krig i fremmede land

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker krig sterkt, men det er faktisk verre med en holdning om at man aldri skal gripe inn i konflikter hvor de menneskelige ofrene er brutale. Dessverre er det slik at noen ganger så må noen gripe inn å stoppe. 

Anonymkode: 35722...51b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke attraktivt. Vanlige menn vil slite med ptsd eller andre ting etter å ha drept noen, og jeg vil ikke være i et forhold med noen som sliter såpass mentalt. Og menn som har drept noen og er helt ok etterpå... Vel, de holder jeg meg langt unna

Anonymkode: 8fdfc...6bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...