Gå til innhold

Hva tenker du om kvinner som trener i avslørende tights på treningssenteret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kipling skrev (11 minutter siden):

Hvordan er det misogyni å si at det kanskje ikke er en god idee å være halvnaken til enhver tid? Det at jeg syns det er litt drøyt at jeg kan se blondetrusene og musa di gjennom tightsen betyr ikke at jeg hater musa di eller deg, det bare betyr at jeg syns du viser litt for mye.

Når det er sagt så er ikke poenget mitt så mye at kvinner ikke skal få lov til å vise seg fram, men heller det at man kan ikke vise seg fram og så forvente at man kun skal få akkurat den oppmerksomheten man ønsker. Man må ta det gode med det vonde, og hvis du kler deg på en måte som viser frem veldig mye av kroppen din så må du være forberedt på at du får de reaksjonene du får når folk faktisk kan se veldig mye av kroppen din.

Og det er ikke alle andres skyld at de titter når du har kledd deg spessielt iøyefallende. Det er slik menneskers øyne fungerer, de dras mot ting som er oppsiktsvekkende. Det at du mener at du skal kunne gå kledd så avslørende som du vil uten å få "feil" oppmerksomhet er som at jeg skulle gå rundt og blottet meg for kvinner mens jeg ropte "hvis du ikke liker det så bare ikke se på det"... det er ikke sånn øynene våre og hjernene våre funker. 

Men nå skal jeg faktisk stikke og trene litt selv, så får vi se om folk er anstendig kledd på senteret eller om jeg må gi dem en runde med slutshaming-kjeppen min

crazy-killer-zombie-hand-glove-with-barb

Men hvorfor overdrive sånn? Det er kun et fåtall av ganger jeg har sett kvinner med tights som er så gjennomsiktig at trusa deres vises. De fleste som går med tights er helt vanlige kvinner og ikke noen som går inn for å se så sexy og deilig ut som mulig. Der jeg har trent og trener er det kvinner i alle aldre og fasonger som trener i tights. Jeg kan ikke helt se for meg at alle de står foran speilet og tenker at nå skal jeg ut og vise meg frem. Vil tro at de fleste av dem er opptatt av å trene og det er det.

Så har du fåtallet som doller seg opp for å gå på trening, men det er ikke flertallet eller i hvert fall ikke der jeg trener. Nå velger jeg bevisst treningssenter der det er fokus på mangfold og at alle kan komme, men trodde egentlig at det gjaldt de fleste treningssenter.

Synes bare det er rart å lese om en fremstilling av kvinner på treningssenter som ikke stemmer overens med virkeligheten.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Folk som trener i tights (både gutter og jenter) gjør det utelukkende for å bli sett. Det skjuler absolutt ingen ting.

Er man så på toppnivå at tightsen faktisk har en funksjon, så finnes det et hav av shortser med tights under. Da kan man klemme fitta/balla sammen samtidig som man ikke er nødt til å vise det til omverdenen.

Anonymkode: ba79c...94f

Jeg har aldri sett shorts med lang tights under. Det er helt uaktuelt å ikke ha lange bukseben på trening og da finner ikke jeg noe mer behagelig plagg enn tight.

Den første setningen din er så teit at den fortjener ikke noe svar.

Anonymkode: b93a5...b75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen er også slik at de er hyggelige, vennlige og kanskje høflige mot alle og dette blir jo veldig ofte misforstått. Slik er det jo bare, men hvis man har en normal sosial kompetanse så skjønner man at stirring, kommentarer og alt sånt ikke er innafor så at en og annen kanskje kan like det er ikke noe som burde være en grunn til at man skal gjøre det.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

 

Helt enig det du skrev i starten, men i dette avsnittet gjentar du vel bare det samme. Som sagt: hva som ligger i "stirring, kommentarer og alt sånt" er høyst uklart. F.eks. så jeg en  gutt gå bort til en jente på senteret her om dagen, smile og si: "Er du single?", og så fulgte han opp med "Ville bare si at jeg synes du ser veldig bra ut". Hun ble opplagt ukomfortabel, så da bare gikk han videre uten noe mer. Er dette greit? Personlig ville jeg ikke turt å gjør det i en slik setting (med folk rundt), men på en måte så synes jeg han var tøff som turte. Jeg mener hvis han var interessert i henne, hvordan skulle han ellers gått frem. Ventet på henne i respesjonen? Stalket henne til parkeringsplassen som noen tidligere har foreslått? (virker mye mer creepy spør du meg). Å sjekke opp noen kan skje overalt, og det blir ofte kleint uansett (evt at det ikke blir det). Hørte ikke helt hva hun svarte, men hun ble opplagt flau, og da gikk han bare. De fleste ville vel blitt flaue, men jeg mener det finnes vel være ting man kan oppleve? Det er en forskjell mellom å føle seg flau og beklemt og det å bli krenket/ trakassert, men i dagens samfunn har det utviklet seg en voldsom krenkelseskultur. Det var jo snarere et kompliment. Vi lever vel ikke i et samfunn der det ikke lenger er lov å vise interesse og forsøke å sjekke opp personer lenger?

 

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Helt enig det du skrev i starten, men i dette avsnittet gjentar du vel bare det samme. Som sagt: hva som ligger i "stirring, kommentarer og alt sånt" er høyst uklart. F.eks. så jeg en  gutt gå bort til en jente på senteret her om dagen, smile og si: "Er du single?", og så fulgte han opp med "Ville bare si at jeg synes du ser veldig bra ut". Hun ble opplagt ukomfortabel, så da bare gikk han videre uten noe mer. Er dette greit? Personlig ville jeg ikke turt å gjør det i en slik setting (med folk rundt), men på en måte så synes jeg han var tøff som turte. Jeg mener hvis han var interessert i henne, hvordan skulle han ellers gått frem. Ventet på henne i respesjonen? Stalket henne til parkeringsplassen som noen tidligere har foreslått? (virker mye mer creepy spør du meg). Å sjekke opp noen kan skje overalt, og det blir ofte kleint uansett (evt at det ikke blir det). Hørte ikke helt hva hun svarte, men hun ble opplagt flau, og da gikk han bare. De fleste ville vel blitt flaue, men jeg mener det finnes vel være ting man kan oppleve? Det er en forskjell mellom å føle seg flau og beklemt og det å bli krenket/ trakassert, men i dagens samfunn har det utviklet seg en voldsom krenkelseskultur. Det var jo snarere et kompliment. Vi lever vel ikke i et samfunn der det ikke lenger er lov å vise interesse og forsøke å sjekke opp personer lenger?

 

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Egentlig ikke. Anser meg selv som ganske sosialt klønete, men jeg skjønner jo at det han gjorde ikke var noe galt. Her gikk det mer på hva hun følte og ikke på det at det var galt av han å spørre. For min del er det opplagt at det å spørre på en sånn måte er helt ok, men at hun personlig ikke ville bli sjekket opp kanskje eller kanskje hun var sjenert eller noe. Ikke lett å vite.

Egentlig er det ikke "høyst uklart" hva som er grei oppførsel og hva som ikke er det, men man må selvfølgelig belage seg på at den man prøver å sjekke opp ikke responderer slik man ønsker. Det kan det være mange grunner til. Så det å finne en mal som går på "dette er greit for alle kvinner og hvis jeg gjør det så responderer hun alltid positivt" går ikke an, men man kan skjønne at ubehagelig stirring på kroppsdeler, komplimenter som går på det seksuelle og det å ikke gi seg når man får et avslag er ting som ikke er vanskelig å forstå at kvinner generelt synes er ubehagelig.

Det å oppføre seg respektfullt og høflig er ikke spesielt vanskelig å forstå spør du meg, men må forvente at man kan oppleve avslag og til og med sure miner selv om man er det når man prøver seg.

Jeg må si at jeg synes det er rart at du ikke forstår forskjellen på det å oppføre seg ekkelt og at det kan oppleves ubehagelig og det at en som er respektfull og høflig også kan oppleve avslag.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (2 timer siden):

Hvordan er det misogyni å si at det kanskje ikke er en god idee å være halvnaken til enhver tid? Det at jeg syns det er litt drøyt at jeg kan se blondetrusene og musa di gjennom tightsen betyr ikke at jeg hater musa di eller deg, det bare betyr at jeg syns du viser litt for mye.

Når det er sagt så er ikke poenget mitt så mye at kvinner ikke skal få lov til å vise seg fram, men heller det at man kan ikke vise seg fram og så forvente at man kun skal få akkurat den oppmerksomheten man ønsker. Man må ta det gode med det vonde, og hvis du kler deg på en måte som viser frem veldig mye av kroppen din så må du være forberedt på at du får de reaksjonene du får når folk faktisk kan se veldig mye av kroppen din.

Og det er ikke alle andres skyld at de titter når du har kledd deg spessielt iøyefallende. Det er slik menneskers øyne fungerer, de dras mot ting som er oppsiktsvekkende. Det at du mener at du skal kunne gå kledd så avslørende som du vil uten å få "feil" oppmerksomhet er som at jeg skulle gå rundt og blottet meg for kvinner mens jeg ropte "hvis du ikke liker det så bare ikke se på det"... det er ikke sånn øynene våre og hjernene våre funker. 

Men nå skal jeg faktisk stikke og trene litt selv, så får vi se om folk er anstendig kledd på senteret eller om jeg må gi dem en runde med slutshaming-kjeppen min

crazy-killer-zombie-hand-glove-with-barb

Kvinner skal ikke måtte dekke seg til for å unngå uønsket oppmerksomhet. Vi må få lov til å trene i treningsklær på et treningssenter, gå i bikini på stranden og i kjoler på en varm sommerdag uten at dette betyr at vi også må godta å bli nedstirret av menn uten selvkontroll. Feilen ligger IKKE i hvilke klær vi går i. 

Endret av Miranda Bailey
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor overdrive sånn? Det er kun et fåtall av ganger jeg har sett kvinner med tights som er så gjennomsiktig at trusa deres vises. De fleste som går med tights er helt vanlige kvinner og ikke noen som går inn for å se så sexy og deilig ut som mulig. Der jeg har trent og trener er det kvinner i alle aldre og fasonger som trener i tights. Jeg kan ikke helt se for meg at alle de står foran speilet og tenker at nå skal jeg ut og vise meg frem. Vil tro at de fleste av dem er opptatt av å trene og det er det.

Så har du fåtallet som doller seg opp for å gå på trening, men det er ikke flertallet eller i hvert fall ikke der jeg trener. Nå velger jeg bevisst treningssenter der det er fokus på mangfold og at alle kan komme, men trodde egentlig at det gjaldt de fleste treningssenter.

Synes bare det er rart å lese om en fremstilling av kvinner på treningssenter som ikke stemmer overens med virkeligheten.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

Tror det er ganske lenge siden jeg har vært på trening uten å se en eneste en av dem. 

Kom akkurat hjem fra senteret og der var det en i veldig lys superkort og veldig tynn tights-shorts. Tynn nok til at jeg og alle andre som var der kan fortelle deg hva slags undertøy hun hadde på. Hun sto til og med på et tidspunkt og speilet seg mens hun sto på tå og vendte rumpa mot speilet. Kanskje hun følte hun fikk mer eller mindre oppmerksomhet enn planlagt og måtte sjekke at alt var som det skulle med rumpa. 

På forrige økten før denne var det vel en 4-5 av dem. Aner ikke hvor du trener, men her er det mye av det.

Har til og med sett en med en hettegenser som var så kort at sports-BHen syns under kanten på genseren. Hun må ha en spessiell kropp som er så kald på armene men veldig varm på magen slik at hun trenger en slik genser....

Og jeg snakker ikke om alle kvinner som går i tights. Dersom tightsen er sort, av litt tykkere stoff og den har en passform som gjør at den bare følger kroppen uten å vise noe mer enn unødvendig, ok fair enough. Og om du  fortsatt blir sett på mer enn du ønsker, hva er galt med en lang tskjorte slik at du skjuler rumpa og skrittet?

Men om du spesifikt velger å trene i en tights som er lysere, tynnere, strammere og har scrunch-butt, etc etc etc så funker det veldig dårlig med unnskyldningen om at man bare gjør det for komfort og ikke er ute etter oppmerksomhet, og da kan man bare spare seg for tårene om hvor fælt det er å bli sett på av disse slemme mennene som ikke klarer å holde øynene sine for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

men man kan skjønne at ubehagelig stirring på kroppsdeler, komplimenter som går på det seksuelle og det å ikke gi seg når man får et avslag er ting som ikke er vanskelig å forstå at kvinner generelt synes er ubehagelig. (...) Jeg må si at jeg synes det er rart at du ikke forstår forskjellen på det å oppføre seg ekkelt og at det kan oppleves ubehagelig og det at en som er respektfull og høflig også kan oppleve avslag.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

Jeg tror vi egentlig er ganske enige, men du må også innrømme at det finnes en gråsone, tilfeller hvor det kan være uklart. Du synes f.eks. han gutten jeg nevnte ikke oppførste seg galt, men hans kommentar "du ser bra ut" kan jo absolutt tolkes som et seksuelt kompliment (f.eks. bra rompe). Det er også mange blikk på et treningssenter som antagelig ligger i grenseland for å kunne definers som stirring, meg jeg har ingen klar definisjon av hva som er innenfor/ utafor, har du?

 

 

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (8 minutter siden):

Tror det er ganske lenge siden jeg har vært på trening uten å se en eneste en av dem. 

Kom akkurat hjem fra senteret og der var det en i veldig lys superkort og veldig tynn tights-shorts. Tynn nok til at jeg og alle andre som var der kan fortelle deg hva slags undertøy hun hadde på. Hun sto til og med på et tidspunkt og speilet seg mens hun sto på tå og vendte rumpa mot speilet. Kanskje hun følte hun fikk mer eller mindre oppmerksomhet enn planlagt og måtte sjekke at alt var som det skulle med rumpa. 

På forrige økten før denne var det vel en 4-5 av dem. Aner ikke hvor du trener, men her er det mye av det.

Har til og med sett en med en hettegenser som var så kort at sports-BHen syns under kanten på genseren. Hun må ha en spessiell kropp som er så kald på armene men veldig varm på magen slik at hun trenger en slik genser....

Og jeg snakker ikke om alle kvinner som går i tights. Dersom tightsen er sort, av litt tykkere stoff og den har en passform som gjør at den bare følger kroppen uten å vise noe mer enn unødvendig, ok fair enough. Og om du  fortsatt blir sett på mer enn du ønsker, hva er galt med en lang tskjorte slik at du skjuler rumpa og skrittet?

Men om du spesifikt velger å trene i en tights som er lysere, tynnere, strammere og har scrunch-butt, etc etc etc så funker det veldig dårlig med unnskyldningen om at man bare gjør det for komfort og ikke er ute etter oppmerksomhet, og da kan man bare spare seg for tårene om hvor fælt det er å bli sett på av disse slemme mennene som ikke klarer å holde øynene sine for seg selv.

Jeg skulle ønske du kunne slutte å dra inn person i dette siden jeg ikke har skrevet at jeg går og sprader rundt i tights med halve ræva ute. Går med helt vanlig tights og t-skjorte eller topp og det gjør de fleste kvinner jeg har sett på treningssenter.

Kanskje du trener på et sånt senter som jeg holder meg unna fordi jeg aldri føler meg velkommen på senter der det er hovedsakelig de unge og veldig trente som henger. Liker bedre et mangfold av folk i alle aldre og fasonger. Ikke sånne senter der de som vil vise seg frem henger.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror vi egentlig er ganske enige, men du må også innrømme at det finnes en gråsone, tilfeller hvor det kan være uklart. Du synes f.eks. han gutten jeg nevnte ikke oppførste seg galt, men hans kommentar "du ser bra ut" kan jo absolutt tolkes som et seksuelt kompliment (f.eks. bra rompe). Det er også mange blikk på et treningssenter som antagelig ligger i grenseland for å kunne definers som stirring, meg jeg har ingen klar definisjon av hva som er innenfor/ utafor, har du?

 

 

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Vel, han sa ingenting galt så hvorfor tolke ting i hytt og pine da. At man ser bra ut er jo en hyggelig ting å si så idiotisk å lage det til noe annet enn det egentlig er.

Jeg tenker at det å se unødvendig lenge på noen og gjerne uten at blikket viker når man oppdager at den du stirrer på oppdager det og føler ubehag er noe alle kan være enig i at defineres som stirring.

Vet ikke jeg altså, men det å oppføre seg ordentlig, høflig og respektfullt må vel være innafor og godt nok. Alle slags personlige følerier kan man alltids oppleve, men da ligger jo problemet hos den som føler det og ikke hos den andre.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, han sa ingenting galt så hvorfor tolke ting i hytt og pine da. At man ser bra ut er jo en hyggelig ting å si så idiotisk å lage det til noe annet enn det egentlig er.

Jeg tenker at det å se unødvendig lenge på noen og gjerne uten at blikket viker når man oppdager at den du stirrer på oppdager det og føler ubehag er noe alle kan være enig i at defineres som stirring.

Vet ikke jeg altså, men det å oppføre seg ordentlig, høflig og respektfullt må vel være innafor og godt nok. Alle slags personlige følerier kan man alltids oppleve, men da ligger jo problemet hos den som føler det og ikke hos den andre.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

 

Hvis man i en sjekkesammenheng sier at noen ser bra ut, vil jeg tenke at det helt klart er en seksuelt ladet replikk, knyttet til kroppen. Hva annet skulle det være?

Igjen, hva det betyr  å "se unødvendig lenge på noen" kan defineres forskjellig fra person til person. Det å oppfatte at noen føler ubehag er ikke alltid like lett.

Igjen, noen ganger er det lett, så jeg snakker ikke om det som er opplagt innafor/ utafor, men den store sekken som utgjør gråsoner.

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Miranda Bailey said:

Kvinner skal ikke måtte dekke seg til for å unngå uønsket oppmerksomhet. Vi må få lov til å trene i treningsklær på et treningssenter, gå i bikini på stranden og i kjoler på en varm sommerdag uten at dette betyr at vi også må godta å bli nedstirret av menn uten selvkontroll. Feilen ligger IKKE i hvilke klær vi går i. 

Få lov til? Du får lov til å gjøre hva enn du vil, har du ikke fått med deg at du er en frigjort kvinne?

Men det å få lov til å gjøre noe og det å ha makt til å diktere hvordan folk rundt skal reagere er ikke det samme. 

Og jo, feilen ligger ofte i hvilke klær dere går i. Hvis du spesifikt har valgt klær som skal være så sexy som mulig fordi du "vil føle deg sexy" så ligger faktisk feilen med høy sannsynlighet hos deg dersom du ikke vil ha den oppmerksomheten et sexy antrekk medfører. 

Hvis du for bevegelsesfriheten og komforten har tatt på deg en mørk tights som ikke er unødvendig tynn eller stram, ok fair enough....

Men dersom du spesifikt har valgt å ta på deg den mest utfordrende tightsen du kan, som er lys og supertynn så man ser absolutt alt gjennom, og har scrunchbutt så den automatisk kommer så høyt opp i rumpesprekken din som fysisk mulig, da syns jeg ikke synd på deg i det hele tatt. Er du kledd sånn og du trener i mitt synsfelt så kommer faktisk mine øyne til å bli dratt mot deg enten jeg vil eller ikke.

Du har skapt situasjonen ved å velge å ta på deg noe utrolig utfordrende, mens min eneste forbrytelse er å dra på trening som en hetrofil mann med høyt testosteron. Så hvorfor skal jeg anstrenge meg for å kjempe mot den naturlige impulsen til å titte når hele situasjonen er unødvendig og skapt av deg? Du er allerede en unødvendig distraksjon som du er, om jeg ikke også skal måtte tenke på å ha stålkontroll på hvor jeg ser eller ikke ser mens jeg prøver å konse om å gjøre øvelsen jeg er der for å gjøre. Fuck off.

Endret av Kipling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (På 23.10.2021 den 20.00):

Etter å ha lest alle kommentarene fra menn her inne om at kvinner bruker tights for å vise seg frem og at det er "utfordrende" bekledning, har jeg begynt å føle meg ukomfortabel noen ganger når jeg har på tights. Tights er noe av det mest komfortable klesplagget som finnes, og syns det er sinnsykt urettferdig at jeg skal bli dømt for å bruke det. 

Anonymkode: f1f01...155

Du blir ikke dømt for å bruke det. De fleste menn syntes det er fint å se kvinner i treningsstudio med tights. Syntes også det er helt greit at kvinner selv liker å gå i det og liker oppmerksomheten det gir. Problemet oppstår når disse kvinnene i tights hudfletter mannfolk for å kaste et par blikk på dem. Det kalles hykleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Hvis man i en sjekkesammenheng sier at noen ser bra ut, vil jeg tenke at det helt klart er en seksuelt ladet replikk, knyttet til kroppen. Hva annet skulle det være?

Igjen, hva det betyr  å "se unødvendig lenge på noen" kan defineres forskjellig fra person til person. Det å oppfatte at noen føler ubehag er ikke alltid like lett.

Igjen, noen ganger er det lett, så jeg snakker ikke om det som er opplagt innafor/ utafor, men den store sekken som utgjør gråsoner.

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Det er ikke nødvendigvis noe galt i det allikevel. Det er noe annet enn det å si "du har så store og fine pupper". Det er måten det sies på så nei, det var ikke noe galt i det han sa uansett hvordan man vrir og vender på det.

Hvorfor komplisere ting så utrolig mye? Jo mer man tenker på at alt mulig man sier kan oppfattes på feil måte, jo mindre tør man å si.

Gråsoner er ikke nødvendigvis noe alle kan være enige om og det blir da personlige følerier basert på hver enkelt. Man kan jo ikke slutte å snakke med andre fordi det kan hende at det blir oppfattet på feil måte. Alt kan oppfattes på feil måte om man møter på feil person. Poenget mitt er at det meste som ikke er innafor ikke er vanskelig å forstå at ikke er innafor selv om noen gjør det allikevel.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis noe galt i det allikevel. Det er noe annet enn det å si "du har så store og fine pupper". Det er måten det sies på så nei, det var ikke noe galt i det han sa uansett hvordan man vrir og vender på det.

Hvorfor komplisere ting så utrolig mye? Jo mer man tenker på at alt mulig man sier kan oppfattes på feil måte, jo mindre tør man å si.

Gråsoner er ikke nødvendigvis noe alle kan være enige om og det blir da personlige følerier basert på hver enkelt. Man kan jo ikke slutte å snakke med andre fordi det kan hende at det blir oppfattet på feil måte. Alt kan oppfattes på feil måte om man møter på feil person. Poenget mitt er at det meste som ikke er innafor ikke er vanskelig å forstå at ikke er innafor selv om noen gjør det allikevel.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

 

Jeg synes egentlig du virker ganske vettug, det er bare hysterikerne, som mener ALL form for interesse er trakassering jeg vil til livs. 

Jeg tror vi stopper der (handshake). 🙂

 

 

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle ønske du kunne slutte å dra inn person i dette siden jeg ikke har skrevet at jeg går og sprader rundt i tights med halve ræva ute. Går med helt vanlig tights og t-skjorte eller topp og det gjør de fleste kvinner jeg har sett på treningssenter.

Kanskje du trener på et sånt senter som jeg holder meg unna fordi jeg aldri føler meg velkommen på senter der det er hovedsakelig de unge og veldig trente som henger. Liker bedre et mangfold av folk i alle aldre og fasonger. Ikke sånne senter der de som vil vise seg frem henger.

Anonymkode: 7ab1d...fbb

Jeg trener på de senterene som har tunge nok vekter og som ligger beleilig til i forhold til der jeg bor og der kompiser jeg trener med bor. Hva slags gruppetimer de har har også vært en betrakning tidligere, men har ikke brukt gruppetimene på en liten stund.

Utover det gir jeg ganske beng i det øvrige klientellet. Det er ganske variert, og det kommer ann på når du er der. På flere av senterne jeg er på er det veldig mye pensjonister om du er der tidlig på dagen, mens det er mer yngre om du er der utover kvelden. Har i alle fall ikke følelsen av at noen av dem er noe utpreget "se og bli sett" gym, men det er fortsatt alltid en eller annen som vandrer rundt omtrendt naken. Og fair enough, men da trenger de ikke å sutre over å bli sett på. 

Og når jeg brukte "du" så mente jeg det mer hypotetisk, kunne godt byttet det ut med "man". Jeg kjenner ikke deg og aner ikke hvordan du går kledd når du trener, for alt jeg vet så trener du i en tykk og oversized parkdress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (11 minutter siden):

Få lov til? Du får lov til å gjøre hva enn du vil, har du ikke fått med deg at du er en frigjort kvinne?

Men det å få lov til å gjøre noe og det å ha makt til å diktere hvordan folk rundt skal reagere er ikke det samme. 

Og jo, feilen ligger ofte i hvilke klær dere går i. Hvis du spesifikt har valgt klær som skal være så sexy som mulig fordi du "vil føle deg sexy" så ligger faktisk feilen med høy sannsynlighet hos deg dersom du ikke vil ha den oppmerksomheten et sexy antrekk medfører. 

Hvis du for bevegelsesfriheten og komforten har tatt på deg en mørk tights som ikke er unødvendig tynn eller stram, ok fair enough....

Men dersom du spesifikt har valgt å ta på deg den mest utfordrende tightsen du kan, som er lys og supertynn så man ser absolutt alt gjennom, og har scrunchbutt så den automatisk kommer så høyt opp i rumpesprekken din som fysisk mulig, da syns jeg ikke synd på deg i det hele tatt. Er du kledd sånn og du trener i mitt synsfelt så kommer faktisk mine øyne til å bli dratt mot deg enten jeg vil eller ikke. Du har skapt situasjonen ved å velge å ta på deg noe utrolig utfordrende, mens min eneste forbrytelse er å dra på trening som en hetrofil mann med høyt testosteron. Så hvorfor skal jeg anstrenge meg for å kjempe mot den naturlige impulsen til å titte når hele situasjonen er unødvendig og skapt av deg? Du er allerede en unødvendig distraksjon som du er, om jeg ikke også skal måtte tenke på å ha stålkontroll på hvor jeg ser eller ikke ser. Fuck off.

"Vi må få lov til å trene i treningsklær på et treningssenter, gå i bikini på stranden og i kjoler på en varm sommerdag uten at dette betyr at vi også må godta å bli nedstirret av menn uten selvkontroll." Det lønner seg å lese hele setningen. 

Det er INGEN her som har sagt at du ikke skal få se deg rundt eller at du er pervers om du smiler til ei pen dame på treningssenteret. Vi snakker om menn som uten skam stirrer på rumpa vår mens vi gjør knebøy, menn som kommer bort og flørter når kroppsspråket vårt viser tydelig ubehag, menn som hvisker med kompisene mens de alle har blikkene sine festet på deg.. Vi snakker om UØNSKET OPPMERKSOMHET, og med mindre du har manglende sosiale antenner så skal det være relativt lett å se om det er ønsket eller ei. Jeg skaper ingen situasjon ved å trene i tights, på samme måte som at du ikke skaper en situasjon ved å trene i t-skjorte som viser biceps. Det finnes plent av menn som ikke føler behovet for å seksuelt trakassere alle kvinner som Gud forby måtte vise litt hud, så ikke skyld på testosteron eller impulser. Du er en gris. That's it. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trener, går tur, går hjemme i treningstights hele tiden! Hvorfor? Fordi det er behagelig som f! Det ser bra ut (for ja, jeg liker å se bra ut😉) de er verken gjennomsiktig eller noe annet da😅 men seriøst.. føler meg som en slask i joggebukser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Miranda Bailey said:

"Vi må få lov til å trene i treningsklær på et treningssenter, gå i bikini på stranden og i kjoler på en varm sommerdag uten at dette betyr at vi også må godta å bli nedstirret av menn uten selvkontroll." Det lønner seg å lese hele setningen. 

Det er INGEN her som har sagt at du ikke skal få se deg rundt eller at du er pervers om du smiler til ei pen dame på treningssenteret. Vi snakker om menn som uten skam stirrer på rumpa vår mens vi gjør knebøy, menn som kommer bort og flørter når kroppsspråket vårt viser tydelig ubehag, menn som hvisker med kompisene mens de alle har blikkene sine festet på deg.. Vi snakker om UØNSKET OPPMERKSOMHET, og med mindre du har manglende sosiale antenner så skal det være relativt lett å se om det er ønsket eller ei. Jeg skaper ingen situasjon ved å trene i tights, på samme måte som at du ikke skaper en situasjon ved å trene i t-skjorte som viser biceps. Det finnes plent av menn som ikke føler behovet for å seksuelt trakassere alle kvinner som Gud forby måtte vise litt hud, så ikke skyld på testosteron eller impulser. Du er en gris. That's it. 

Jeg leste hele setningen, ja, selvfølgelig... Jeg har da nok respekt for det kvinnelige intellekt til at jeg leser hele argumentet og tar det på alvor. 😄

Men det du sier i siste del av andre delsetning er jo akkurat det jeg prater om. Du har rett til å gjøre noe, men du vil ikke akseptere at det kan føre til reaksjoner du både liker og misliker, så du tror at du skal ha rett til å diktere hvordan folk skal reagere. Du har lyst på de reaksjonene du liker men du vil ha deg frabedt de reaksjonene du ikke liker, men det er jo ikke slik verden fungerer. Man kan ikke bare si at man kun skal ha den ønskede oppmerksomheten uten å få noe av det uønskede.

Om jeg tar på meg en rosa flosshatt og vandrer rundt kan jeg ikke si at folk ikke skal stirre fordi jeg syns det er ubehagelig. Jeg går rundt og ser veldig iøyefallende ut fordi jeg har valgt å kle meg sånn, og da kommer folk til å stirre. Og jeg kommer nok til å få noen kommentarer av folk som syns hatten min er supermorsom, og så kommer veldig mange til å tenke at jeg ser ut som en tulling, og kanskje noen til og med sier det. Har jeg da noen rett til å bare få de positive reaksjonene uten å få de negative?

Så om du har kledd deg ganske normalt, ok fair enough. Men dersom du spesifikt velger den mest iøyefallende, sexy og avslørende tightsen du klarer å finne, og så sutrer om at det blir for mye stirring så har jeg rett og slett ikke noe mer sympati med det enn jeg tror du ville hatt dersom jeg sutret over at folk stirret på den rosa flosshatten min. 

Når det gjelder evneveike sjekkeforsøk så har jeg ikke så veldig mye lyst til å forsvare det utover det å poegtere at menn er nødt til å ta sjangser og at det å ha dårlige sosiale antenner ikke er en forbrytelse. Det er lett for deg å snakke om at menn bør lese kroppsspråket ditt bedre og skjønne at du ikke er interessert når du ikke har den byrden på deg at du er nødt til å ta initiativet hvis det noengang skal bli noe på deg. Det gjelder for de av oss som er sosialt dyktige og karismatiske, men det gjelder også for de av oss som er klønete og sosialt dårlige. Hadde vært flott om vi alle var kjekke, morsomme og karismatiske, men når det fulle spekteret av menn er nødt til å faktisk ta initiativ, så kommer det til å bli noen forfærdelige kræsjlandinger også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, mener du at cameltoe er avslørende? Cameltoe er jo ikke akkurat avslørende, hva avslører det isåfall?

Jeg har store lår og i mange treningsklær er faktisk Cameron eneste måten å unngå lårgniss. Hva avslører det da? At jeg har store lår? Det kan jeg love deg at folk vet før de legger merke til kameltåa

Anonymkode: 3ffb5...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun umulig kan ha sett seg i speilet eller tenkt over hvordan hun ser ut. Ellers bryr det meg ikke så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...