Gå til innhold

Noen som ble gravide etter bruk av hostesaft?


Lea11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har jo ingenting bevis som kan tilsi at dette funket for deg? Som du sier, det var nok tilfeldig. Da funker det ikke.....

Anonymkode: a21eb...217

Jeg ble gravid de syklusene jeg forsøkte dette, så resultatet ble som ønsket (graviditet) = det fungerte for meg. Men om hostesaften var årsaken til det skriver jeg kan være tilfeldig ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (På 18.10.2021 den 13.06):

Jeg har vært prøver rundt et år flere ganger. Et par ganger forsøkte jeg Solvipect hostesaft, begge rundt pp11. Og jeg ble gravid. Tilfeldig? Helt sikkert, men var absolutt verdt å prøve og for meg funket det jo.

hvordan brukte du den? Morgen og kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea11 skrev (1 minutt siden):

hvordan brukte du den? Morgen og kveld?

Tok en stor shotteslurk hver morgen fra ca. 1 uke før forventet EL og til EL var overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det, pga det det egentlig er ment for, og det ga i alle fall ingen resultater her. 

Blir som å spørre: noen som pilte seg i nesa måneden de ble gravid? Vil så klart være noen som har gjort dette. Men få ville tenkt at det var noen sammenheng mellom disse fenomenene. 

Det er jo typisk at man prøver et par sykluser uten noe spesielt først, så freaker man ut og begynner å google kjerringråd (vært der), og så skjer graviditet i de neste syklusen med kjerringråd, ene og alene fordi de fleste blir jo tross alt gravide i løpet av 6 mnd, i alle fall 12. I løpet av den tiden rekker jo folk å prøve de rareste ting. 

Kan tenke meg at for folk som drikker for alt lite, kanskje det kan ha en effekt (tror egentlig ikke det, men..), men det enkleste og desidert sunneste hadde jo vært å endre drikkevaner. Noe som er veldig viktig når man først blir gravid uansett. Ikke å putte i seg et legemiddel som egentlig er ment for noe helt annet. Vi mennesker har jo en hviss konsistens på kroppsvæskene våre, fordi det stort sett er denne konsistensen som gagner oss. 

Anonymkode: 65bd6...a70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg prøvde det og ble gravid 😊

Anonymkode: 041e4...048

Hvor lenge var du prøver? Ble du gravid på første pp med bruk av hostesaft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 18.10.2021 den 15.02):

Jeg ble gravid de syklusene jeg forsøkte dette, så resultatet ble som ønsket (graviditet) = det fungerte for meg. Men om hostesaften var årsaken til det skriver jeg kan være tilfeldig ja.

resultatet av samleie ble graviditet, ikke bruk av hostesaft. Så:

- hostesaft=fungerte ikke for deg og var ikke årsaken til graviditet.

- Samleie= fungerte for deg og var årsaken til graviditet. 

Anonymkode: a21eb...217

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

resultatet av samleie ble graviditet, ikke bruk av hostesaft. Så:

- hostesaft=fungerte ikke for deg og var ikke årsaken til graviditet.

- Samleie= fungerte for deg og var årsaken til graviditet. 

Anonymkode: a21eb...217

Hva med alle de syklusene da samleie skjedde, men ingen graviditet? Må være lov å tro at hostesaft kan hjelpe når man blir gravid akkurat den syklusen man forsøker det. Spesielt når man opplever dette TO ganger i sitt liv. Uansett så skader det ikke, så jeg syns prøvere må få lov til å prøve det om de vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (37 minutter siden):

Hva med alle de syklusene da samleie skjedde, men ingen graviditet? Må være lov å tro at hostesaft kan hjelpe når man blir gravid akkurat den syklusen man forsøker det. Spesielt når man opplever dette TO ganger i sitt liv. Uansett så skader det ikke, så jeg syns prøvere må få lov til å prøve det om de vil.

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

resultatet av samleie ble graviditet, ikke bruk av hostesaft. Så:

- hostesaft=fungerte ikke for deg og var ikke årsaken til graviditet.

- Samleie= fungerte for deg og var årsaken til graviditet. 

Anonymkode: a21eb...217

Det er flere som har opplevd at de har blitt gravide når de har brukt hostesaften. Mange har vært prøvere i flere år og blitt gravide når de har brukt hostesaften. Det sier seg selv at da hjelper det for mange. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea11 skrev (20 minutter siden):

 

Det er flere som har opplevd at de har blitt gravide når de har brukt hostesaften. Mange har vært prøvere i flere år og blitt gravide når de har brukt hostesaften. Det sier seg selv at da hjelper det for mange. 

Nope, det sier ingenting om årsaken. Det kan liksågodt være tilfeldig....At det "funker" for flere sier ingenting om effekt....mange prøver dette etter å ha prøvd lenge, og på et tidspunkt man uansett hadde blitt gravid. Vi kan jo kjøre en studie på at alle prøvere skal begynne med hostesaft med en gang, men da vil nok dere tilhengere se at, nei, alle blir faktisk ikke gravide av det nei, suksessraten er akkurat den samme som når man ikke bruker det....

Anonymkode: a21eb...217

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea11 skrev (11 timer siden):

Hvor lenge var du prøver? Ble du gravid på første pp med bruk av hostesaft?

PP3. Ble gravid første PP med hostesaft. 

Anonymkode: 041e4...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid i pp 23 med første barnet. Brukte hostesaft for første gang den måneden. Virket ikke da vi prøvde med barn nr 2. 

Anonymkode: d479f...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ble gravid i pp 23 med første barnet. Brukte hostesaft for første gang den måneden. Virket ikke da vi prøvde med barn nr 2. 

Anonymkode: d479f...207

Brukte du hostesaften kun ved EL-perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble gravid etter å ha brukt grapefruktekstrakt. Vet ikke om det var tilfeldig eller ikke

Anonymkode: cd275...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør et dumt spørmål her, men dette har ikke noe for seg dersom man gjennomgår IVF/ISCI ikkesant!? 

For det handler om å få et tynnere slim som sædcellene svømmer lettere i, og har ikke noe med selve festingen i livmoren å gjøre eller andre ting inni der?

Anonymkode: bf12c...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Spør et dumt spørmål her, men dette har ikke noe for seg dersom man gjennomgår IVF/ISCI ikkesant!? 

For det handler om å få et tynnere slim som sædcellene svømmer lettere i, og har ikke noe med selve festingen i livmoren å gjøre eller andre ting inni der?

Anonymkode: bf12c...3e1

selvfølgelig skal du ikke ta noe form for medisiner/tilskudd uten å forhøre deg med lege når du er under en slik behandling. ta hostesaft om du hoster, ellers ikke. 

Anonymkode: a21eb...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spør et dumt spørmål her, men dette har ikke noe for seg dersom man gjennomgår IVF/ISCI ikkesant!? 

For det handler om å få et tynnere slim som sædcellene svømmer lettere i, og har ikke noe med selve festingen i livmoren å gjøre eller andre ting inni der?

Anonymkode: bf12c...3e1

Stemmer 

Anonymkode: 1f6cf...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (3 timer siden):

Hostesaft? Er det kodeord for noe? 

Nei hostesaft. Det tynner ut slim :)

Anonymkode: 1f6cf...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...