Gå til innhold

Noen som ble gravide etter bruk av hostesaft?


Lea11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

selvfølgelig skal du ikke ta noe form for medisiner/tilskudd uten å forhøre deg med lege når du er under en slik behandling. ta hostesaft om du hoster, ellers ikke. 

Anonymkode: a21eb...217

Gi deg da, dette går helt fint an å prøve.

Men det viser seg at det ikke har noe å si for meg som gjennomgår IVF. Heldigvis, for jeg spyr av hostesaft. Men hadde selvfølgelig prøvd hvis det var noe vits.

Anonymkode: bf12c...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei hostesaft. Det tynner ut slim :)

Anonymkode: 1f6cf...ff6

Så dere putter hostesaft opp i skjeden? Høres rart ut. Å drikke hostesaft vil ikke ha noen som helst påvirkning på slim der nede. Om noen har blitt gravid ved bruk av hostesaft, så er det bare tilfeldig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (49 minutter siden):

Så dere putter hostesaft opp i skjeden? Høres rart ut. Å drikke hostesaft vil ikke ha noen som helst påvirkning på slim der nede. Om noen har blitt gravid ved bruk av hostesaft, så er det bare tilfeldig. 

Hostesaft påvirker vel slimhinnene i hele kroppen? Den virker vel fra magesekken og ikke mens den svelges forbi slimhinnene i halsen?

Anonymkode: bf12c...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hostesaft påvirker vel slimhinnene i hele kroppen? Den virker vel fra magesekken og ikke mens den svelges forbi slimhinnene i halsen?

Anonymkode: bf12c...3e1

Den virker mot seigt slim i hals og bryst, altså ikke resten av kroppen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (13 timer siden):

Den virker mot seigt slim i hals og bryst, altså ikke resten av kroppen. 

Kilder?

Anonymkode: a933e...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Graviditet og amming

Snakk med lege eller apotek før du tar dette legemidlet dersom du er gravid eller ammer, tror at du kan være gravid eller planlegger å bli gravid."
 
Det er også viktig å få frem at det er alkohol i hostesaft. Det er omtrent like mye som 4 ml vin, noe som er svært lite, men allikevel greit å vite om. Jeg prøvde en periode med hostesaft, men gjør ikke det lenger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid den ene syklusen jeg ikke brukte hostesaft eller noe annet. 

Anonymkode: 7d222...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea11 skrev (På 17.10.2021 den 14.30):

Har vært prøvere i 1,5 år, ble gravid etter 1 år men endte i kjemisk. Har noen erfaringer med bruk av hostesaft? Hjelper dette?

:klo:

 

Bruke hostesaft for å bli gravid? Hæ? Er det ikke 1 egg og 1 frisk spermie som trengs lenger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (25 minutter siden):

:klo:

 

Bruke hostesaft for å bli gravid? Hæ? Er det ikke 1 egg og 1 frisk spermie som trengs lenger?

Noen trenger litt mer hjelp enn dette. Men skjønner at folk som er heldige med full klaff med én gang ikke forstår dette. 

Anonymkode: a933e...9c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen trenger litt mer hjelp enn dette. Men skjønner at folk som er heldige med full klaff med én gang ikke forstår dette. 

Anonymkode: a933e...9c8

Jeg måtte gjennom prøverør.

Og forstår da virkelig likevel at et legemiddel som gjør det lettere å bli gravide ville vært en gullgruve for legemiddelselskap og apotek, under en modifisert versjon, markedsført på riktig måte.

Så selvfølgelig har ikke hostesaft noe for seg, ellers ville studier vist dette for lenge siden. 

Anonymkode: 76a3d...1a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/17/2021 at 5:01 PM, AnonymBruker said:

Hæ? Jeg skjønner ingenting av det dere snakker om her

Anonymkode: 02ee0...8cb

Ikke jeg heller 🤔

Anonymkode: 14749...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ca 6 mnd uten noen spesielle tiltak annet enn sex rundt EL. 

Etter 6 forsøk ble jeg skikkelig nedfor og fant ut at neste måned går jeg all in. Ingen alkohol, trente 3 dager i uka, minimalt med godteri/usunn mat, EL-tester og også hostesaft rundt EL. Den gangen satt den! Men fortsatt sikkert helt tilfeldig. Men jeg tenkte at det skader ikke å prøve og kan ikke være skadelig med hostesaft et par dager rundt EL. 

Anonymkode: 26fd5...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 18.17):

Jeg har også prøvd dette nå (grapefruktkjerneekstrat) nå min første pp. Kan oppdatere om ej ukes tid om et har funnet 😅

Anonymkode: 06cbd...390

Hei, hvordan gikk det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea11 skrev (På 17.10.2021 den 14.30):

Har vært prøvere i 1,5 år, ble gravid etter 1 år men endte i kjemisk. Har noen erfaringer med bruk av hostesaft? Hjelper dette?

Nei prøvde hostesaft lenge, men det måtte en kuk til for å komme i mål.

Anonymkode: a6997...41e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei prøvde hostesaft lenge, men det måtte en kuk til for å komme i mål.

Anonymkode: a6997...41e

Gud så morsom du er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...