Gå til innhold

Informere hans nye dame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gud skrev (2 minutter siden):

Eg trudde temaet var å gjere det som er moralsk rett. Men det er kanskje ikkje det det handlar om likevel?

Temaet var eksamboer og nydama, og om hun bør informeres. Lag deg heller en egen sak om hjelpeorganisasjoner. 

Anonymkode: ebae4...5ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Temaet var eksamboer og nydama, og om hun bør informeres. Lag deg heller en egen sak om hjelpeorganisasjoner. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Og hva tenker du om det å informere nå?

Anonymkode: 43d64...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva tenker du om det å informere nå?

Anonymkode: 43d64...946

Jeg vurderer fortsatt, og jeg har ikke bestemt meg. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vurderer fortsatt, og jeg har ikke bestemt meg. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Uff, da

Anonymkode: 43d64...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det slik at du er redd for at han skal flytte til andre siden av landet og at ungene må fly alene for samvære med faren sin?

For å være helt ærlig, så ville jeg jo visst om mannen min var narssissist. Om jeg hadde trodd på deg om jeg allerede hadde vært dypt inne i en manipulasjon er jo en annen sak. Hadde det vært mulig for deg å være anonym, hadde det var annerledes, men her er det jo opplagt hvem det er, og da blir det krig. Det viktigste for barna nå er å ha våpenhvile og å late som at du og far er venner, så dere kan gi beskjeder på en saklig og fredelig måte.

Anonymkode: 057c2...082

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper mot narsissister er å ignorere dem totalt. Blokkere på alle sosiale medier, ikke delta i sladder angående personen, bare smile og si «hei» før man går videre om man treffer dem på gata. For en narsissist er all oppmerksomhet god oppmerksomhet. 
 

Om du vil informere nye dama, gjør det anonymt! Opprett en fake konto på facebook som ikke kan spores til deg. Skriv en melding og fortell hva du har observert. Du trenger ikke gi henne råd, bare ren informasjon. 
Når du ser at meldingen er lest sletter du den falske profilen og går videre med livet. Da har du gjort nok. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tohjørning
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vurderer fortsatt, og jeg har ikke bestemt meg. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Husk at det som regel kreves to for å danse tango. Det kan ha vært ting i dynamikken mellom dere to som fikk frem det verste i dere, og som noen andre vil takle på andre måter. Du innrømmet jo også selv etterhvert at det er et hevnmotiv med i bildet her. Men tror du egentlig at du kommer til å få det noe bedre med deg selv om du gjør deg selv til en sånn person som lusker rundt i skyggene, og "advarer" folk om andre navngitte personer basert på din egen forsmåddhet? Jeg tror ikke det. Jeg tror du bare kommer til å dumme deg ut for både ham og nydama hans.

Endret av Tohjørning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneklokke skrev (4 minutter siden):

Det eneste som hjelper mot narsissister er å ignorere dem totalt. Blokkere på alle sosiale medier, ikke delta i sladder angående personen, bare smile og si «hei» før man går videre om man treffer dem på gata. For en narsissist er all oppmerksomhet god oppmerksomhet. 
 

Om du vil informere nye dama, gjør det anonymt! Opprett en fake konto på facebook som ikke kan spores til deg. Skriv en melding og fortell hva du har observert. Du trenger ikke gi henne råd, bare ren informasjon. 
Når du ser at meldingen er lest sletter du den falske profilen og går videre med livet. Da har du gjort nok. 

Er ikke enig. Ts burde ikke engasjere seg overhodet. Drama skal være historie for henne. Hun skal bruke energien på alt annet enn han. Det er virkelig ikke sunt å engasjere seg videre i et sånt menneske.

Evt opplysningsarbeid må være rettet generelt ut til befolkningen, ikke under noen omstendigheter være rettet mot involverte privatpersoner. 

Anonymkode: 43d64...946

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du vil blandes i drama, så hadde jeg styrt fint unna. Du har ingen garanti for at damen vil tro på noe av det du forteller, og du vil stå igjen som svarteper som blir sett på som en sjalu hevngerrig eks. Og det kan ødelegge vel så mye. La hun finne det ut på egenhånd, det er den eneste løsningen, dessverre. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts. her. Jeg ser at de fleste er imot at jeg skal informere. Jeg vurderer likevel å gjøre det fordi jeg ikke vil at barna mine skal involveres i farens nye forhold dersom han fortsetter i samme spor som før, og lyver og bedrar. Barna mine har hatt nok kaos i livene sine. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Hvis det virkelig er sånn at du mener han har så sterke trekk av den personlighetsforstyrrelsen, så lurer du deg selv når du skriver dersom. Er ikke noe dersom, hvis om da. Da vet du at han garantert vil fortsette. Dette må du bare innrette deg etter og forholde deg til realitetene. 

Anonymkode: 43d64...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er det bedre og tie stille og heller la vedkommende finne ut av ting selv. Min ex samboer var veldig manipulerende og rota vekk mye av pengene. Jeg var fristet og si det til han ny flamme men holdt kjeft. Tror hun fant ut av ting sjøl. For de ble gift og skilt og han klager den dag i dag om alle regningene han må betale. I hans hode er alle andre idioter og kun han som vet og kan alt. 

Anonymkode: 6fce1...5d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å spre sannhet har en misjon når det gjelder en politiker som blir fjerna fra et samfunnsverv. Eller en far som ikke lenger får skade sine barn. Du beskriver ikke at noe av det er tema her. Når det gjelder ve og vel for den nye kjæresten, så vil hun neppe tro deg, og din eks vil få vite om det, og det vil kunne forstyrre samarbeidet deres om barna. I tillegg til at ditt mentale fokus er på eksen, hvem han omgås og alt han gjør.

Jeg har sagt NADA til min eksmanns nye kjæreste om hans oppførsel i vårt forhold. Han skal ikke få gleden av at jeg blander meg. 

Anonymkode: 31338...536

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tohjørning skrev (1 time siden):

Husk at det som regel kreves to for å danse tango. Det kan ha vært ting i dynamikken mellom dere to som fikk frem det verste i dere, og som noen andre vil takle på andre måter. Du innrømmet jo også selv etterhvert at det er et hevnmotiv med i bildet her. Men tror du egentlig at du kommer til å få det noe bedre med deg selv om du gjør deg selv til en sånn person som lusker rundt i skyggene, og "advarer" folk om andre navngitte personer basert på din egen forsmåddhet? Jeg tror ikke det. Jeg tror du bare kommer til å dumme deg ut for både ham og nydama hans.

Dette handler ikke bare om forholdet som jeg og han hadde, men også om hans tidligere forhold. Denne oppførselen hadde han også lenge før jeg og han ble et par. 

Hvor har jeg innrømmet at det er hevnmotiv? Det er absolutt ikke tilfelle. Jeg har skrevet ut ifra at jeg er bekymret for barna og fordi jeg synes synd i hun nye, siden hun ikke vet hva slags person han er.

Anonymkode: ebae4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde personlig absolutt satt pris på det. Jeg fikk advarsel av en eks kone til en jeg datet i litt under ett år. Jeg hadde ca en times lang telefon samtale med henne. Hvor hun fortalte om ting han gjorde når de var sammen, og mest sannsynlig gjorde mens vi var sammen også. Jeg satte stort pris på at hun tok seg tid til å gjøre det og synes det var omtenksomt gjort. Det skal sies hun var flink til å formulere seg forsiktig og prate rolig og ikke høres ut som en bitter eks. Jeg var mottakelig og takknemlig men naturlig nok skeptisk og gjorde det ikke slutt med han med det samme. Jeg noterte likevel alt hun sa og var oppmerksom på å se om jeg observerte det samme. Det gjorde jeg, og det var ganske enkelt å gjøre det slutt ikke lenge etter. Nå takker jeg gud for den advarsel for hvis ikke så hadde jeg brukt flere år på å se det. 

Anonymkode: 40a7a...af2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvis det virkelig er sånn at du mener han har så sterke trekk av den personlighetsforstyrrelsen, så lurer du deg selv når du skriver dersom. Er ikke noe dersom, hvis om da. Da vet du at han garantert vil fortsette. Dette må du bare innrette deg etter og forholde deg til realitetene. 

Anonymkode: 43d64...946

Han har ingen diagnose på personlighetsforstyrrelse. Han har  mange narssisistiske trekk, men jeg kan jo ikke sette en diagnose og si at det er 100% sikkert at han har det. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også en slik mann. Og hver gang en ny dame dukker opp brenner jeg inne med et behov for å advare, for jeg vet hvor stor skade han kan gjøre, metodene hans, og hvor lett han tar på det å starte en familie. Vi har aldri vært romantisk involvert, så jeg kunne ikke forveksles med en forsmådd eks.
 

Jeg skjønner likevel at det ikke er min sak, og at om ikke henne kommer en ny etterpå. Og så lenge han har denne adferden er han en trussel.
 

I noen land har de tydeligere lovverk mot ulike typer partnervold. Økonomisk vold, stalking, psykisk vold, isolasjon, seksuell vold. Det snakkes også om registere, som tilsvarer seksualforbryter registere. Det kan beskytte, og gi oss muligheter for å beskytte oss mot slike mennesker. Men i Norge er det langt fra noe slikt register, men håper vi blir med på å se på håndtering og lovverk knyttet til vold i hjemmet. 

Anonymkode: 12bb4...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har ingen diagnose på personlighetsforstyrrelse. Han har  mange narssisistiske trekk, men jeg kan jo ikke sette en diagnose og si at det er 100% sikkert at han har det. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Hva med det? Har han slike trekk, vet du jo at du ikke bør kontakte henne

Anonymkode: 43d64...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva med det? Har han slike trekk, vet du jo at du ikke bør kontakte henne

Anonymkode: 43d64...946

Hva tror du at han kan finne på å gjøre da? 

Anonymkode: ebae4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De har et avstandsforhold og hun bor på en annen kant av landet.Kjenner jeg han rett har han fremstilt seg selv i et glansbilde. Sannheten er at han i lengere tid har vært alvorlig spilleavhengig. Og han vært vært notorisk utro i de siste forholdene han har vært i. 

Han er en mester i å lyve og manipulere. Jeg er ganske sikker på at han hadde fått diagnose som narssisist dersom han hadde blitt utredet.

Det tok meg 20 år av mitt liv å finne ut den komplette sannheten om han.  Hadde jeg vist omfanget tidligere hadde jeg ikke stått i forholdet så lenge. 

Dersom dere hadde blitt sammen med denne mannen, hadde dere satt pris på å få en advarsel om han? 

Jeg er absolutt ikke sjalu og jeg har ikke hevntanker. Derimot har jeg høy moral og jeg avskyr handlingene hans. Jeg skulle ønske at jeg hadde fåttt en advarsel tidlig i forholdet, da hadde han kanskje ikle klart å manipulere meg slik som han gjorde. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Høres ut som eksen min, løy, utro, spilling, forbruk og sløseri og gjeld ut av en annen verden. Ingen advarte meg, men hadde satt stor pris på det. Han var en engel i begynnelsen da, så mulig du ikke når fram, men da har du iallefall gjort ditt og hun vil føle seg tryggere på sitt valg den dagen hun begynner å skjønne hva slags menneske han er…

Anonymkode: 326bd...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

jeg har gjort dette tidligere, men hun trodde ikke på meg. fortsatte forholdet, og forlovet seg. Så gikk det noen år før bobla sprakk- Big time. Men jeg hadde forsøkt å gi beskjed da...

Anonymkode: 984c9...848

Kan bare fortelle deg at når det har  blitt ille nok , kommer de til å oppsøke deg selv . Jeg har blitt kontaktet av to rundlurte  ekser av min eks . Den ene sa at hun angret på hun ikke kontaktet meg tidligere . Så spurte jeg henne , om hun hadde trodd på meg når hun hadde rosa briller på. Hun innrømmet at hun mest sannsynlig ikke ville trodd på meg.  Hvis han derimot er fysisk voldelig eller har en svindel -historikk , kanskje du bør gi fra deg et pip. Men da med faktabasert kunnskap sort på hvitt . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...