Gå til innhold

Informere hans nye dame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De har et avstandsforhold og hun bor på en annen kant av landet.Kjenner jeg han rett har han fremstilt seg selv i et glansbilde. Sannheten er at han i lengere tid har vært alvorlig spilleavhengig. Og han vært vært notorisk utro i de siste forholdene han har vært i. 

Han er en mester i å lyve og manipulere. Jeg er ganske sikker på at han hadde fått diagnose som narssisist dersom han hadde blitt utredet.

Det tok meg 20 år av mitt liv å finne ut den komplette sannheten om han.  Hadde jeg vist omfanget tidligere hadde jeg ikke stått i forholdet så lenge. 

Dersom dere hadde blitt sammen med denne mannen, hadde dere satt pris på å få en advarsel om han? 

Jeg er absolutt ikke sjalu og jeg har ikke hevntanker. Derimot har jeg høy moral og jeg avskyr handlingene hans. Jeg skulle ønske at jeg hadde fåttt en advarsel tidlig i forholdet, da hadde han kanskje ikle klart å manipulere meg slik som han gjorde. 

Anonymkode: ebae4...5ac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men er han så flink å manipulere spm du sier hadde jeg ikke trodd på deg. 

Anonymkode: 87176...5df

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med mindre du vil iblandes i drama. Du kan like gjerne fortelle han hva du vil gjøre, fordi hun vil nok fortelle om advarselen til han 

Anonymkode: b8b5a...8cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så tenker jeg at du ikke burde. For din egen sjelefred så burde du slette han fra FB, og alle andre plattformer hvor du kan følge med på hva som skjer i livet hans. Når felles bekjente sladrer om han til deg så kan dupent informere de om nettopp dette, at du er ikke interessert i sladder om eksen, og at han er ikke ditt ansvar. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du sier fra til denne dama og det fører til at hun dropper han. Neste måned finner han seg en ny dama. Hva gjør du da? Kan jo ikke forfølge han resten av livet heller.

Anonymkode: c6c0d...c7d

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ditt sirkus, ikke dine aper. La det gå.

Anonymkode: 60ef3...0a4

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke ditt sirkus, ikke dine aper. La det gå.

Anonymkode: 60ef3...0a4

Ååååh, elsker uttrykket! 😁❤️

Anonymkode: de20e...22d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men er han så flink å manipulere spm du sier hadde jeg ikke trodd på deg. 

Anonymkode: 87176...5df

jeg har gjort dette tidligere, men hun trodde ikke på meg. fortsatte forholdet, og forlovet seg. Så gikk det noen år før bobla sprakk- Big time. Men jeg hadde forsøkt å gi beskjed da...

Anonymkode: 984c9...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tohjørning

Kanskje du ikke er sjalu eller hevngjerrig, men du kommer sannsynligvis til å fremstå sånn for henne. Så det eneste du da oppnår med å "advare" henne er at hun kommer til å bli enda mer tent på ham, og ha enda mer lyst på ham, bli enda mer forelsket i ham, over det hun vil komme til å oppleve som konkurranse fra andre kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere og dette Florence Nightingale genet? Slipp det og fortsett med eget liv!

Anonymkode: 8fcee...9ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å advare mot slike mennesker. De er alltid to skritt foran og har allerede advart den nyeste dama om de gærne og besatte eksene. Hvis du prøver å advare så fremstår du bare like psycho som han har fremstilt deg.

Anonymkode: c0f2f...7ac

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. her. Jeg ser at de fleste er imot at jeg skal informere. Jeg vurderer likevel å gjøre det fordi jeg ikke vil at barna mine skal involveres i farens nye forhold dersom han fortsetter i samme spor som før, og lyver og bedrar. Barna mine har hatt nok kaos i livene sine. 

Anonymkode: ebae4...5ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doner heller ein stor månadleg sum til ein hjelpeorganisasjon. Då får du utretta mykje meir som kan stimulere din høge moral.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts. her. Jeg ser at de fleste er imot at jeg skal informere. Jeg vurderer likevel å gjøre det fordi jeg ikke vil at barna mine skal involveres i farens nye forhold dersom han fortsetter i samme spor som før, og lyver og bedrar. Barna mine har hatt nok kaos i livene sine. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Du må da skjønne at hvis du prøver å ødelegge for han, så blir det bare et større helvete for dine barn? 

Tror du at samarbeidet blir bedre av at du snakker negativt om han til kjæresten hans?? 

Anonymkode: b8b5a...8cf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (1 minutt siden):

Doner heller ein stor månadleg sum til ein hjelpeorganisasjon. Då får du utretta mykje meir som kan stimulere din høge moral.

Ts her. Idiotisk ide. Med min høye moral så plager det meg enormt at slike mennesker går videre som om ingenting har skjedd, og fortsetter å lure og ødelegge uskyldige menneskers liv.

Det er åpenhet som hjelper i slike situasjoner👍 Hvorfor ikke prate og informere om slikt? Et samfunn hvor dårlig oppførsel dysses ned er et eldorado for drittsekker. 

Anonymkode: ebae4...5ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du må da skjønne at hvis du prøver å ødelegge for han, så blir det bare et større helvete for dine barn? 

Tror du at samarbeidet blir bedre av at du snakker negativt om han til kjæresten hans?? 

Anonymkode: b8b5a...8cf

Det er ikke snakk om å prøve å ødelegge. Men å fortelle nydama sannheten så hun får ta et valg før barna blir involvert. 

Anonymkode: ebae4...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen logikk i at du vil gi en du mener har en slik personlighetsforstyrrelse oppmerksomhet. Da vet du at de næres av oppmerksomhet og at partner manipuleres til å tro på han og ikke deg. Etter 20 år og med ny innsikt burde du vite at eneste fornuftige er å ha null kontakt. Det har du ikke om du kontakter ny partner

Anonymkode: 43d64...946

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts her. Idiotisk ide. Med min høye moral så plager det meg enormt at slike mennesker går videre som om ingenting har skjedd, og fortsetter å lure og ødelegge uskyldige menneskers liv.

Det er åpenhet som hjelper i slike situasjoner👍 Hvorfor ikke prate og informere om slikt? Et samfunn hvor dårlig oppførsel dysses ned er et eldorado for drittsekker. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Idiotisk idé å donere til hjelpeorganisasjonar? Har du sett noko som helst av kva som skjer utanfor din indre krets? Om det handlar om moral, så er det mykje du kan gjere som er nyttigare enn å blande deg inn i dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (1 minutt siden):

Idiotisk idé å donere til hjelpeorganisasjonar? Har du sett noko som helst av kva som skjer utanfor din indre krets? Om det handlar om moral, så er det mykje du kan gjere som er nyttigare enn å blande deg inn i dette.

Idiotisk ide fordi det var ikke det som var spørsmålet, og jeg ba ikke om alternativer. Generelt vet jeg selvfølgelig at det er bra å donere penger til hjelpeorganisasjoner, men det var ikke det som var tema i min sak. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Idiotisk ide fordi det var ikke det som var spørsmålet, og jeg ba ikke om alternativer. Generelt vet jeg selvfølgelig at det er bra å donere penger til hjelpeorganisasjoner, men det var ikke det som var tema i min sak. 

Anonymkode: ebae4...5ac

Eg trudde temaet var å gjere det som er moralsk rett. Men det er kanskje ikkje det det handlar om likevel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...