Gå til innhold

Dette handler ikke om helse lenger.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hedy Lamarr skrev (47 minutter siden):

Hva du opplever er like uinteressant som at jeg opplever at vaksinerte tester seg om de har syke familiemedlemmer.

Anekdoter, @zemer, er verd nøyaktig null, enten de kommer fra anticovidvaxxere som deg eller fullvaksinerte som meg. 

Så du tror ikke at det at man har fjernet rådet/kravet om at vaksinerte skal teste seg fører til at færre vaksinerte tester seg?

Beholdt folk munnbind på når man fjernet dette kravet?

Det sier vel nærmest seg selv at folk unngår å ta en ubehagelig test som kan skape masse problemer for dem, dersom de kan slippe.

Det er kun de mest fanatiske som fremdeles tester seg konstant, de samme som fremdeles går rundt med munnnbind.

Endret av Barbalala
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Barbalala skrev (12 minutter siden):

Så du tror ikke at det at man har fjernet rådet/kravet om at vaksinerte skal teste seg fører til at færre vaksinerte tester seg?

Beholdt folk munnbind på når man fjernet dette kravet?

Det sier vel nærmest seg selv at folk unngår å ta en ubehagelig test som kan skape masse problemer for dem, dersom de kan slippe.

Det er kun de mest fanatiske som fremdeles tester seg konstant, de samme som fremdeles går rundt med munnnbind.

Kilde?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vel, du kan kikke på antall tester tatt på oversikten til vg.

Antall testede har stupt etter at retningslinjene ble endret.

Tror du de to tingene har en sammenheng eller at det er helt tilfeldig? 

Og samtidig, tror du at det er en sammenheng mellom at folk har sluttet å gå med munnbind og det at man fjernet påbud om munnbind? Eller at dette også er helt tilfeldig?

Endret av johnjohn
  • Liker 4
Skrevet
zemer skrev (19 minutter siden):

Og jeg er ikke antivaxer av å stå over en vaksine. Ja det er uinteressant at folk kommer syke på jobb på ett sykehus, tror du det bare skjer ett sted i landet?

Jeg skrev anticovidvaxxer. Noe du er. 

Nei, jeg tror syke uvaksinerte kommer på jobb i hele landet, ikke bare i de eksemplene som har ført til dødsfall, og derfor er det på tide at det strammes inn slik at de ikke får drepe flere sårbare. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QRaAd/nakstad-om-uvaksinert-helsepersonell-problematisk

• Liker 6
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev anticovidvaxxer. Noe du er. 

Nei, jeg tror syke uvaksinerte kommer på jobb i hele landet, ikke bare i de eksemplene som har ført til dødsfall, og derfor er det på tide at det strammes inn slik at de ikke får drepe flere sårbare. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QRaAd/nakstad-om-uvaksinert-helsepersonell-problematisk

Hva med smittet fullvaksinerte?

• Liker 5
Skrevet
johnjohn skrev (1 minutt siden):

Vel, du kan kikke på antall tester tatt på oversikten til vg.

Antall testede har stupt etter at retningslinjene ble endret.

Tror du de to tingene har en sammenheng eller at det er helt tilfeldig? 

Og samtidig, tror du at det er en sammenheng mellom at folk har sluttet å gå med munnbind og det at man fjernet påbud om munnbind? Eller at dette også er helt tilfeldig?

Jeg vet at om alle som kan vaksinere seg gjør det, så ville det vært det aller beste. 

Hva vi tror, du og jeg og hvemsomhelst, er helt uinteressant. 

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Hva med smittet fullvaksinerte?

Stopp avsporingen, det der har vi diskutert før. Hva med de to uvaksinerte helsearbeiderne som spredde smitte slik at to mennesker døde? 

• Liker 6
Gjest Neidasåjo
Skrevet (endret)

Gud forby vi ikke får en skikkelig dødelig sykdom som sprer seg i dette land. Med så mange bedrevitere og «jeg gjør som jeg selv vil» vil det ende katastrofalt. I dette tilfelle av en pandemi har vi hatt en retningsvei å følge, det var tiltak og da vaksinen kom, å vaksinere seg. Nytter ikke med «prinsesse vil ikke» fordi en selv tror og vet best, når det får store konsekvenser for ett helt samfunn og en hel verden.

Endret av Neidasåjo
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg tror syke uvaksinerte kommer på jobb i hele landet

Hedy Lamarr skrev (5 minutter siden):

Hva vi tror, du og jeg og hvemsomhelst, er helt uinteressant. 

Hmm?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Barbalala skrev (23 minutter siden):

Hmm?

Retorikk, heter det. 

Samt at du bør sitere alt jeg skrev, siden det faktisk finnes bevis for at syke uvaksinerte går på jobb:

Nei, jeg tror syke uvaksinerte kommer på jobb i hele landet, ikke bare i de eksemplene som har ført til dødsfall, og derfor er det på tide at det strammes inn slik at de ikke får drepe fleresårbare. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QRaAd/nakstad-om-uvaksinert-helsepersonell-problematisk

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 3
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (2 timer siden):

Retorikk, heter det. 

Samt at du bør sitere alt jeg skrev, siden det faktisk finnes bevis for at syke uvaksinerte går på jobb:

Nei, jeg tror syke uvaksinerte kommer på jobb i hele landet, ikke bare i de eksemplene som har ført til dødsfall, og derfor er det på tide at det strammes inn slik at de ikke får drepe fleresårbare. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QRaAd/nakstad-om-uvaksinert-helsepersonell-problematisk

Men hvis man er vaksinert, er det helt greit å gå på jobb syk og "drepe sårbare" ??

• Liker 5
Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (56 minutter siden):

Men hvis man er vaksinert, er det helt greit å gå på jobb syk og "drepe sårbare" ??

Er det greit å være uvaksinert og drepe sårbare? Som de har gjort i de to nevnte tilfellene?

Er man vaksinert har man i det minste gjort det man kan for å begrense smitte.

Hvem tror du, statistisk sett, er mest smittefarlig? Den vaksinerte eller uvaksinerte? Om du var i en sårbar gruppe, og noen skulle komme og dusje deg, ville du hatt en uvaksinert eller en vaksinert pleier? 

Jeg hadde ønsket en vaksinert pleier. Tipper du tenker annerledes.

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 6
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (35 minutter siden):

Er det greit å være uvaksinert og drepe sårbare? Som de har gjort i de to nevnte tilfellene?

Hvem tror du, statistisk sett, er mest smittefarlig? Den vaksinerte eller uvaksinerte? Om du var i en sårbar gruppe, og noen skulle komme og dusje deg, ville du hatt en uvaksinert eller en vaksinert pleier? 

Hvem som er statistisk sett mest smittefarlig? Det vil jeg tro er de som går på jobb syke. Og siden man i større grad ser mellom fingrene på at vaksinerte gjør det, er det nok helst dem. Selv om det nok kan være en del individuelle variasjoner på grunn av egne holdninger eller grad av press fra arbeidsgiver.

Ja, jeg tenker annerledes. Jeg ville helst hatt en frisk pleier. Eventuelt en i romdrakt, noe avhengig av situasjonen.
Ikke minst med tanke på at det er mange andre ting en kunne bli smittet av også.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (9 minutter siden):

Hvem som er statistisk sett mest smittefarlig? Det vil jeg tro er de som går på jobb syke. Og siden man i større grad ser mellom fingrene på at vaksinerte gjør det, er det nok helst dem. Selv om det nok kan være en del individuelle variasjoner på grunn av egne holdninger eller grad av press fra arbeidsgiver.

Ja, jeg tenker annerledes. Jeg ville helst hatt en frisk pleier. Eventuelt en i romdrakt, noe avhengig av situasjonen.
Ikke minst med tanke på at det er mange andre ting en kunne bli smittet av også.

Hvorfor tenker du automatisk at vaksinerte i større grad vil gå syke på jobb? Er du syk er du hjemme. De vaksinerte har allerede vist at de ønsker å ikke utsette svake for unødig risiko. Dette har ikke de uvaksinerte gjort. De velger å trosse  råd, forskning og vitenskapen og tror på egen vurdering. Selvom sjansen er minimal for skade er de ikke villige til å gjøre sitt for å beskytte de med reel fare for alvorlig sykdom. Vet hvem jeg hadde ønsket meg.

Endret av Bendie
  • Liker 7
Skrevet
Bendie skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tenker du automatisk at vaksinerte i større grad vil gå syke på jobb? Er du syk er hjemme. De vaksinerte har allerede vist at de ønsker å ikke utsette svake for unødig risiko. Dette har ikke de uvaksinerte gjort. De velger å trosse  råd, forskning og vitenskapen og tror på egen vurdering. Selvom sjansen er minimal for skade er de ikke villige til å gjøre sitt for å beskytte de med reel fare for alvorlig sykdom. Vet hvem jeg hadde ønsket meg.

Fordi samfunnet/arbeidsgivere aksepterer det i langt større grad. "De er jo så mye mindre smittefarlige" og "de har sikkert ikke korona for de er jo vaksinert"

• Liker 6
Skrevet
Enda en tulling skrev (3 minutter siden):

Fordi samfunnet/arbeidsgivere aksepterer det i langt større grad. "De er jo så mye mindre smittefarlige" og "de har sikkert ikke korona for de er jo vaksinert"

Jeg vil tro enhver arbeidsgiver følger fhi sine råd og det er at du er hjemme ved sykdom. Det gjelder også de vaksinerte.

• Liker 8
Skrevet
Bendie skrev (36 minutter siden):

Hvorfor tenker du automatisk at vaksinerte i større grad vil gå syke på jobb? Er du syk er du hjemme. De vaksinerte har allerede vist at de ønsker å ikke utsette svake for unødig risiko. Dette har ikke de uvaksinerte gjort. De velger å trosse  råd, forskning og vitenskapen og tror på egen vurdering. Selvom sjansen er minimal for skade er de ikke villige til å gjøre sitt for å beskytte de med reel fare for alvorlig sykdom. Vet hvem jeg hadde ønsket meg.

Vi har hatt en runde med forkjølelse på jobb. En fullvaksinert kom og ble på jobb med feber! Jeg og fler ble smittet. De vaksinerte fikk jobbe med symptomer uten test. Jeg testet 5 ganger neg, og tok den siste testen etter 10 dager. Er dette riktig? Jeg som uvaksinert ble hjemme, men det burde vel de vaksinerte blitt også?

De testet ikke, men  i og med jeg testet neg regner vi med at det ikke var korona. 

Nekter å tru at dette bare skjer hos oss.

• Liker 9
Skrevet
Bendie skrev (1 time siden):

Jeg vil tro enhver arbeidsgiver følger fhi sine råd og det er at du er hjemme ved sykdom. Det gjelder også de vaksinerte.

Da har du nok ikke vært mye ute i arbeidslivet.

• Liker 6
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner deg ikke helt..er det mindre drit å dø av at en vaksinert smittet deg, enn en uvaksinert? 

Hvorfor ikke heller si at alle som er syke holder seg hjemme til de har testet negativt? 

• Liker 6
Skrevet
Vera skrev (25 minutter siden):

Jeg skjønner deg ikke helt..er det mindre drit å dø av at en vaksinert smittet deg, enn en uvaksinert? 

Hvorfor ikke heller si at alle som er syke holder seg hjemme til de har testet negativt? 

Blir man smittet, spiller det neppe noen rolle om smittekilden var vaksinert eller ei. Smittekilden burde i begge tilfeller domfelles for uaktsomt (i noen tilfeller overlagt) drap hvis den smittede dør. Den som blir syk, bør ha rett på erstatning fra smittekilden(e). Man må ha rett til å ikke bli påført sykdom.

Ideelt sett burde fortsatt hele befolkningen testes daglig, men dette vil neppe de ansvarlige myndighetene bekoste. Behovet for å teste vaksinerte er spesielt viktig, da det hos disse oftere forekommer symptomfritt bærerskap.

• Liker 1
  • Opprett ny...