Gå til innhold

Kan kristne snakke om sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

KjøttOPP skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle de ikke det?

Er ikke det synd?

Anonymkode: 4799e...a8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke det synd?

Anonymkode: 4799e...a8f

Hvis det skrives om i Bibelen, ville jo skriftet vært en synd i seg selv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kristne er så dobbeltmoralske at de sier en ting og gjør stikk motsatt. Vil tro at det er ingen som er kåtere enn de kristne.

Anonymkode: 8f6e3...f9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, hvordan skal man lære ting om hverandre uten? Det er det å HA sex før ekteskapet som er synd, ikke å snakke om det. Faktisk synes jeg man skulle snakket mer om det, for det er mange merkelige teorier ute og går.

Anonymkode: f574b...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mange kristne er så dobbeltmoralske at de sier en ting og gjør stikk motsatt. Vil tro at det er ingen som er kåtere enn de kristne.

Anonymkode: 8f6e3...f9c

Det er mitt inntrykk også. Hadde det vært noenlunde samsvar mellom liv og lære, ville selvsagt sex vært en helt perifer ting og noe man snakket lite om. Utenfor ekteskapet skulle det jo ha vært helt uaktuelt. Men alt for mange av dem er særdeles falske og dobbeltmoralske - både når det kommer til seksualitet og andre livsområder.

Anonymkode: 4ee68...c9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kristne idag snakker ikke bare om sex før Ekteskapet, de fleste har sex også. Mange med flere ulike partnere før de finner den de ender opp med.

Det er ytterst få kristne som faktisk venter.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig, hvordan skal man lære ting om hverandre uten? Det er det å HA sex før ekteskapet som er synd, ikke å snakke om det. Faktisk synes jeg man skulle snakket mer om det, for det er mange merkelige teorier ute og går.

Anonymkode: f574b...7e0

Synes jo det er hyggelig det finnes kristne som kan snakke om sex. Føler jo det er instrukser noen har fått i fra kirka hva som er riktig , og dermed har dem fasiten. 

Anonymkode: 4799e...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (15 minutter siden):

Ja.

Jeg kan. 🤗

Veldig frigjørende må det være? Visste ikke at de fantes engang. 

Anonymkode: 4799e...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi kan både snakke om, og ha, sex når vi vil og med hvem vi vil!

Anonymkode: 4b997...370

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mitt inntrykk også. Hadde det vært noenlunde samsvar mellom liv og lære, ville selvsagt sex vært en helt perifer ting og noe man snakket lite om. Utenfor ekteskapet skulle det jo ha vært helt uaktuelt. Men alt for mange av dem er særdeles falske og dobbeltmoralske - både når det kommer til seksualitet og andre livsområder.

Anonymkode: 4ee68...c9f

Føler mange har blitt presset i et hjørne og ikke  tillatt at sine egne følelser fikk frigjøre seg på normal måte. 

Anonymkode: 4799e...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, vi kan både snakke om, og ha, sex når vi vil og med hvem vi vil!

Anonymkode: 4b997...370

Synes det er fantastisk. Jeg 

Anonymkode: 4799e...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, vi kan både snakke om, og ha, sex når vi vil og med hvem vi vil!

Anonymkode: 4b997...370

Men da kan dere bare glemme å kalle dere kristne - bare tomme fraser og uforpliktende pjatt.

Anonymkode: 4ee68...c9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler mange har blitt presset i et hjørne og ikke  tillatt at sine egne følelser fikk frigjøre seg på normal måte. 

Anonymkode: 4799e...a8f

Frigjøre seg? Betyr det ingenting hva som står i skriften?

Anonymkode: 4ee68...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da kan dere bare glemme å kalle dere kristne - bare tomme fraser og uforpliktende pjatt.

Anonymkode: 4ee68...c9f

Men her er det en som kommer med pekefingeren? Visste de fantes allikevel. Skremmer jo vettet av folk. 

Anonymkode: 4799e...a8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Frigjøre seg? Betyr det ingenting hva som står i skriften?

Anonymkode: 4ee68...c9f

Hva står det der?

Anonymkode: 4799e...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva står det der?

Anonymkode: 4799e...a8f

Etter min mening: ingenting av substans. Men for de kristne står det jo en hel del om sex før ekteskapet, utroskap, begjær av andres partnere, sex i forplantningens tjeneste; dvs avstandstaken til pervers, «avsporet» sex som analsex og andre parafilier. Det står også noe ganske eksplisitt om homofili, så vidt jeg husker. I det hele tatt mye sprøyt, men man kan ikke samtidig være kristne og bare forholde seg til de deler av læren man måtte like.

Kristne som lever et hedonistisk sexliv, fester og drikker uten hemninger, og ellers styres av Mammon og dansen rundt gullkalven, er det dessverre alt for mange av. Hyklere og fariseere.

Anonymkode: 4ee68...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter min mening: ingenting av substans. Men for de kristne står det jo en hel del om sex før ekteskapet, utroskap, begjær av andres partnere, sex i forplantningens tjeneste; dvs avstandstaken til pervers, «avsporet» sex som analsex og andre parafilier. Det står også noe ganske eksplisitt om homofili, så vidt jeg husker. I det hele tatt mye sprøyt, men man kan ikke samtidig være kristne og bare forholde seg til de deler av læren man måtte like.

Kristne som lever et hedonistisk sexliv, fester og drikker uten hemninger, og ellers styres av Mammon og dansen rundt gullkalven, er det dessverre alt for mange av. Hyklere og fariseere.

Anonymkode: 4ee68...c9f

Men da reagerer jeg på alt det dem har fått gjort mot unge mennesker som har fått en lære å følge. Og kanskje blir redd å få seg kjæreste, fordi alt må uttrykkes perfekt ovenfor andre. 

Anonymkode: 4799e...a8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...