Gå til innhold

Er på god vei inn i et forhold med en som bor sammen med eksen for barnets skyld. Blir jeg lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som utenlandsk dame blir jeg sjokka av hva norske kvinner finner seg i når det absolutt ikke er nødvendig. Utrolig! Han lurer deg og slutt å vær naiv. Mannen får pose og sekk.

Anonymkode: a94e7...1f4

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi mange norske damer dessverre finner seg i alt for mye fordi det er uakseptabelt å lage scene, kjefte, grine og så videre. Jeg er også utenlandsk, og ser at mange menn bedrar sine koner og samboere, og damene bare lukker øyne og lider i stillhet. En annen "trend" er at man ikke skal "mase" på mannen i datingfasen og akseptere at han har sex med deg uten forpliktelser, fordi han trenger jo tid til å bestemme seg. 

Anonymkode: e51cb...269

Dere har begge helt rett. Skandinaviske kvinner finner seg i absolutt alt i dating/sex. Dette er det som kalles liberal "feminisme". Å være cool girl, aldri stille krav eller si nei, akseptere alt og fortolke å bli utnyttet, løyet til og behandlet som dritt som "vi er enige om et uforpliktende forhold, vi eier ikke hverandre".

Hvem er det som tjener på og definerte at det er slik dating skal foregå? Ikke kvinner. Vi har fått en kulturendring hvor ren utnyttelse og kvinneforakt blir definert som "kvinnefrigjøring" og "individets frihet".

Kan ikke si jeg ser så mye følelse av "frihet" hos kvinner. Tvert i mot så ser det ut som om kvinner jobber hardere og er mer ulykkelige og frustrerte enn noensinne i moderne historie.

Anonymkode: 20a32...c6c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

TS her. Jeg har lest alle svar jeg har fått. Alt jeg har hatt dårlig magefølelse av har dere kommet med i meningene deres. Jeg kjenner det gjør vondt i hjertet for hvert svar jeg leser om at dere er skeptiske til denne mannen. Han er en del år eldre enn meg, og både at han bor så langt unna og har barn er ikke noe jeg synes noe om. Men tryggheten og roen jeg føler når jeg er i hans nærvær er det jeg er blitt så avhengig av. Jeg har aldri følt så mye for noen før. Men det gjør vondt, veldig vondt å gå her som et andrevalg og lure på om det noen gang blir oss. Jeg er for glad i han og for redd for svarene jeg kommer til å finne om jeg kontakter samboeren hans. Det høres dumt ut, men jeg er så blind på denne mannen at jeg ikke lenger vet mitt eget beste. Det passer aldri for han å møtes for en kaffe eller noen ting på helg, når jeg sier at jeg har behov for bare en klem på en lørdag og er villig til å kjøre flere timer for han. Til og meg jeg ser at mye med han tyder på at han fortsatt er sammen med eksen. Men likevel klarer jeg ikke å tenke annet enn at dette er den eneste for meg siden jeg har så mye følelser for han.

Anonymkode: 87d38...0c4

Du er jo ikke bare dumsnill, men selvutslettende og manipulert. Og hvordan overlevde du før du "ble avhengig" av denne mannen? 

Anonymkode: 8644b...277

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

TS her. Jeg har lest alle svar jeg har fått. Alt jeg har hatt dårlig magefølelse av har dere kommet med i meningene deres. Jeg kjenner det gjør vondt i hjertet for hvert svar jeg leser om at dere er skeptiske til denne mannen. Han er en del år eldre enn meg, og både at han bor så langt unna og har barn er ikke noe jeg synes noe om. Men tryggheten og roen jeg føler når jeg er i hans nærvær er det jeg er blitt så avhengig av. Jeg har aldri følt så mye for noen før. Men det gjør vondt, veldig vondt å gå her som et andrevalg og lure på om det noen gang blir oss. Jeg er for glad i han og for redd for svarene jeg kommer til å finne om jeg kontakter samboeren hans. Det høres dumt ut, men jeg er så blind på denne mannen at jeg ikke lenger vet mitt eget beste. Det passer aldri for han å møtes for en kaffe eller noen ting på helg, når jeg sier at jeg har behov for bare en klem på en lørdag og er villig til å kjøre flere timer for han. Til og meg jeg ser at mye med han tyder på at han fortsatt er sammen med eksen. Men likevel klarer jeg ikke å tenke annet enn at dette er den eneste for meg siden jeg har så mye følelser for han.

Anonymkode: 87d38...0c4

Du er forelsket og er lykkelig når dere er sammen. Det er helt naturlig at du ikke vil se det som du ikke vil se. Det har mange/de fleste kvinner gjort noe de er forelsket. Men disse oppleggene ender ikke godt, du utsetter bare det vonde. Du får ta en samtale med ham og si at du ønsker å bli med ham en weekend og ta med "kona" og sønnen med ut på middag, eller i det minste bli introdusert og ta en kaffe. At du ikke er komfortabel uten å ha blitt kjent med henne. Det er ingen grunn til å si nei til dette.

Jeg skjønner at det er vondt, men dette med kjærlighetssorg og forhold som ikke ble det vi ønsker er noe vi alle går gjennom. Du må ta vare på deg selv og ikke sløse bort livet ditt. ❤️

Anonymkode: 20a32...c6c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

TS her. Jeg har lest alle svar jeg har fått. Alt jeg har hatt dårlig magefølelse av har dere kommet med i meningene deres. Jeg kjenner det gjør vondt i hjertet for hvert svar jeg leser om at dere er skeptiske til denne mannen. Han er en del år eldre enn meg, og både at han bor så langt unna og har barn er ikke noe jeg synes noe om. Men tryggheten og roen jeg føler når jeg er i hans nærvær er det jeg er blitt så avhengig av. Jeg har aldri følt så mye for noen før. Men det gjør vondt, veldig vondt å gå her som et andrevalg og lure på om det noen gang blir oss. Jeg er for glad i han og for redd for svarene jeg kommer til å finne om jeg kontakter samboeren hans. Det høres dumt ut, men jeg er så blind på denne mannen at jeg ikke lenger vet mitt eget beste. Det passer aldri for han å møtes for en kaffe eller noen ting på helg, når jeg sier at jeg har behov for bare en klem på en lørdag og er villig til å kjøre flere timer for han. Til og meg jeg ser at mye med han tyder på at han fortsatt er sammen med eksen. Men likevel klarer jeg ikke å tenke annet enn at dette er den eneste for meg siden jeg har så mye følelser for han.

Anonymkode: 87d38...0c4

Har du stilt noen kritiske spørsmål til han i det hele tatt? Eller lar du han bare slippe unna med å såre deg med vilje? Du må skaffe deg litt selvrespekt, sett noen ultimatum. Du må hvertfall prøve å finne en løsning, du kan ikke bare la det skure og gå fordi du er redd for å bli lei deg. Hvis han har planer om å finne seg egen bolig i nærmeste fremtid så kan det jo fint funke mellom dere. Men hvis han ikke har planer om å forandre situasjonen sin så vet du jo at han og eksen har noe på gang. Du må snakke med han, spør hva planen er. 

Anonymkode: 9f14c...830

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du stilt noen kritiske spørsmål til han i det hele tatt? Eller lar du han bare slippe unna med å såre deg med vilje? Du må skaffe deg litt selvrespekt, sett noen ultimatum. Du må hvertfall prøve å finne en løsning, du kan ikke bare la det skure og gå fordi du er redd for å bli lei deg. Hvis han har planer om å finne seg egen bolig i nærmeste fremtid så kan det jo fint funke mellom dere. Men hvis han ikke har planer om å forandre situasjonen sin så vet du jo at han og eksen har noe på gang. Du må snakke med han, spør hva planen er. 

Anonymkode: 9f14c...830

Jeg tror nok ikke ts får svar om hun spør. Og viss han svarer er det nok rundt grøten uten å gi noe trygghet.

Anonymkode: d6b8c...3d2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Jeg har lest alle svar jeg har fått. Alt jeg har hatt dårlig magefølelse av har dere kommet med i meningene deres. Jeg kjenner det gjør vondt i hjertet for hvert svar jeg leser om at dere er skeptiske til denne mannen. Han er en del år eldre enn meg, og både at han bor så langt unna og har barn er ikke noe jeg synes noe om. Men tryggheten og roen jeg føler når jeg er i hans nærvær er det jeg er blitt så avhengig av. Jeg har aldri følt så mye for noen før. Men det gjør vondt, veldig vondt å gå her som et andrevalg og lure på om det noen gang blir oss. Jeg er for glad i han og for redd for svarene jeg kommer til å finne om jeg kontakter samboeren hans. Det høres dumt ut, men jeg er så blind på denne mannen at jeg ikke lenger vet mitt eget beste. Det passer aldri for han å møtes for en kaffe eller noen ting på helg, når jeg sier at jeg har behov for bare en klem på en lørdag og er villig til å kjøre flere timer for han. Til og meg jeg ser at mye med han tyder på at han fortsatt er sammen med eksen. Men likevel klarer jeg ikke å tenke annet enn at dette er den eneste for meg siden jeg har så mye følelser for han.

Anonymkode: 87d38...0c4

Er du venner med han på sosiale medier? Har du sjekket om «eksen» er der? Kjenner du ingen som kjenner han? Har du truffet noen av vennene hans? Selv om det faktisk er slutt mellom dem så roter du deg mest sannsynlig inn i noe som vil bli en hodepine i lang tid.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

moroklompen skrev (3 minutter siden):

Er du venner med han på sosiale medier? Har du sjekket om «eksen» er der? Kjenner du ingen som kjenner han? Har du truffet noen av vennene hans? Selv om det faktisk er slutt mellom dem så roter du deg mest sannsynlig inn i noe som vil bli en hodepine i lang tid.

Jeg er venner med han på facebook og det er veldig lite oppdateringer, ingenting på flere år. Står i et forhold med henne ja🙈 Prøver å fortrenge at han gjør det, hater det så jævli at det står der

Anonymkode: 87d38...0c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er venner med han på facebook og det er veldig lite oppdateringer, ingenting på flere år. Står i et forhold med henne ja🙈 Prøver å fortrenge at han gjør det, hater det så jævli at det står der

Anonymkode: 87d38...0c4

Har du spurt han om det? Hva med hennes profil?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er venner med han på facebook og det er veldig lite oppdateringer, ingenting på flere år. Står i et forhold med henne ja🙈 Prøver å fortrenge at han gjør det, hater det så jævli at det står der

Anonymkode: 87d38...0c4

Seriøst, det minste han kan gjøre av respekt for deg er å endre det til å enten stå singel eller i et forhold med deg. 
 

Jeg tror du blir lurt. Veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel knekkende likegyldig om han har sex med «exen» eller ikke. Poenget er at de BOR sammen og han der derfor IKKE ledig på markedet. Hallo.

Anonymkode: 08ce0...654

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

DA ER HAN i et forhold med henne. Ingen som har gått videre lar det stå.

Nå må du åpne øynene dine!

Anonymkode: fc38d...8de

Jeg er enig i dette. 

Jeg har også bodd med min x på overtid, rett og slett fordi vi ikke ble enige om fordelingen av ting og tang, og jeg skulle prøve å overta huset. Men jeg sto jo selvsagt ikke i et forhold med han på Facebook, forholdet var jo over for lengst. 

Anonymkode: 35d1f...931

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig i dette. 

Jeg har også bodd med min x på overtid, rett og slett fordi vi ikke ble enige om fordelingen av ting og tang, og jeg skulle prøve å overta huset. Men jeg sto jo selvsagt ikke i et forhold med han på Facebook, forholdet var jo over for lengst. 

Anonymkode: 35d1f...931

Samme her, vi var over og ut, huset var litt tungsolgt. Vi stod IKKE i noe forhold på Facebook.

Anonymkode: fc38d...8de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke blind, du vet nøyaktig hva som skjer men velger å ignorere det, for hva? 

Stikker han av fordi du..

- Spør om eksen

- Krever at han forandrer fb statusen

- Bli ordentlige kjærester

så er ikke forhold laget! 

Hvor lenge skal dette pågå? Du er ikke avhengig av han. Du klarte deg helt fint før du møtte han. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (15 minutter siden):

Har du prøvd å ringe han en helg? 

Ja da ringer opp igjen når han er alene

Anonymkode: 87d38...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er de på ferie sammen? Skal de ha hele julen sammen for barnas skyld?

Anonymkode: d6b8c...3d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja da ringer opp igjen når han er alene

Anonymkode: 87d38...0c4

Da er ikke ting avklart mellom dem. Gjør deg selv en tjeneste å gå videre. 

Anonymkode: 2eb04...7c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er de på ferie sammen? Skal de ha hele julen sammen for barnas skyld?

Anonymkode: d6b8c...3d2

Blir ingen ferier sammen med eksen mer nei sier han, får være nok at han er med dem hver helg sier han. Han drar heller på tur med kompiser for å komme seg unna, er uaktuelt for han å dra på ferie med henne. Julen skal de være sammen ja.

Anonymkode: 87d38...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg i bilen og kjør dit han bor og se hva som foregår der. 
Du vil aldri få et skikkelig svar før du ser det med dine egne øyne. 
Bare fjols som bor sammen med exen samtidig som de dater nye damer. 
Du er altfor naiv og dumsnill desverre . 
Beklager tonen min, men du må vekkes. 
Jo lenger du venter, jo verre blir det 

Anonymkode: 2e120...625

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...