Gå til innhold

Er på god vei inn i et forhold med en som bor sammen med eksen for barnets skyld. Blir jeg lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når dere har vært sammen i et halvt år og det er hver dag hele uka så er det lang nok tid til å snakke om litt dypere ting som har med forhold å gjøre etter min mening.

Jeg syns du burde kvinne deg opp og snakke med han om dette. Lykke til. 

Anonymkode: 5fb05...215

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusen95 skrev (25 minutter siden):

TS her. Har vurdert å kontakte kona men er så glad i denne mannen at jeg er redd for å gjøre noe vanskelig for han så det hindrer meg i å gjøre det. 🙈 Føler meg dumsnill men. 
I uka bor vi enten hos meg eller i bolig som han får dekket av jobben.

Hvis alt er ok mellom dem og de KUN bor sammen og har avtale om å date andre, så blir det jo ikke "vabskelig" for ham... 

Hvis det derimot er slik at de sover på hvert sitt soverom og den romantiske delen er "litt" død, MEN de på alle andre måter er i et forpliktende forhold? Da blir det sikkert "vanskelig" for ham. Men er det ditt problem?

Du er i din fulle rett til å si at du ønsker svar på en del ring før enn du kan fortsette dette forholdet, hvis det er slik at du ønsker å være i et gjensidig forpliktende monogamt forhold.

Anonymkode: 0fbaa...28b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Jeg har i et halvt år nå blitt kjent med og inngått et kjærlighetsforhold med en mann som jeg treffer hver kveld og natt hele uka, men som jeg ikke ser i helgene. Altså han ukespendler og er hjemme hver helg, 5-6 timer fra meg. Det jeg ikke visste før en måned ut i forholdet vårt, er at han bor sammen med ekskjæresten pga deres felles sønn på 5 år. Jeg ble lei meg, og litt overrasket. Han sier de har hvert sitt soverom, og at han synes det er en grei ordning siden han bare er hjemme i helgene. Som han sier: det er jo meg han er mest med siden jeg får hverdagene med han. Jeg er så forelska i denne mannen, og alt jeg vil er å bli bedre kjent og finne ut om det kan bli oss. Siden vi bare «holder på» enda, og bare møtes i ukedagene etter jobb, føles det for tidlig å spørre for mye om situasjonen hjemme og kreve at det skjer endringer. Jeg plages veldig mye psykisk av at han deler bolig med eksen. Jeg maser aldri på han når jeg vet han er hjemme, fordi jeg er konfliktsky og vil ikke gjøre noe vanskelig for han. Forstår jo at han har en sønn som han vil tilbringe så mye tid han kan med siden de sees bare på helg. Men jeg vet jo ikke noe om hva som skjer der hjemme eller hva slags forhold han og barnemor egentlig har. Hva skal jeg gjøre, har jeg grunn til å uroe meg i helgene? Noe jeg burde spurt om, eller gjort? Er det en fare for at jeg blir lurt, at han lever et «dobbeltliv»? 

Anonymkode: 87d38...0c4

Du blir lurt. OG han ventet 1 måned inn i forholdet deres med å fortelle dette. At man bor 1/3 av tiden med eksen er definitivt en svært relevant opplysning man ikke utelater å fortelle kjæresten. 

Anonymkode: bd19b...b18

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva skal hun ta kontakt med kona for om jeg kan spørre?

Vil du inngå et forhold med en person som ringer venner og kjente av deg for å forhøre seg om deg?

Nå har jeg ingenting å skjule selv, men skulle jeg begynne å date en person og det kommer frem at vedkommende ringer/melder rundt for å forhøre seg om meg så hadde avsluttet den relasjonen på minuttet. 

Anonymkode: 7f32b...e8a

Man forteller det til vedkommende. Jeg hadde sagt at hvis vi skal kunne fortsette forholde, så må jeg få tlfnr til ekskona. Hvis han blir sur, takket du for deg ts. Da vet du lett hvorfor. Jeg bor selv nå med eksen, men det er mer fordi vi må gjøre huset ferdig før vi selger. Hadde jeg hatt en type som ville undersøke med min eks, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med han. Si til han det du har skrevet her. Også ville jeg kontaktet henne, men hvis du skal gjøre det må du si det til han. Da ser du hvordan han reagerer og du går ikke bak ryggen hans.

Anonymkode: 677e1...85d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig sannsynlig at du blir lurt her, men jeg synes heller ikke noe om dette med å få tlf.nr. til den såkalte ekskona for å sjekke. Det er ikke sånn det skal være i et forhold, det bør være tillit der, ikke sånn at man må sjekke med andre at personen holder seg på matta.

Jeg synes heller du skal snakke med ham om hva han synes om å flytte ut fra denne ekskona, fordi du ikke synes denne ordningen er ok. Hvis de har denne ordningen kun er pga. sønnen, burde det ikke være noe problem for ham å flytte ut og få seg sitt eget, så kan han ha sønnen hos seg i helgene, samtidig som at du og han har et forhold.

Jeg går ut fra at du ikke har møtt noen av vennene eller familien hans? Har du prøvd å ringe ham i helgene når han er der? Hvordan reagerer han i så fall sa?  Har du spurt om hva ekskona synes om at han har truffet deg?

Hvis han er totalt avvisende til å flytte ut fra denne ekskona, er det i hvert fall bare å avslutte før du blir enda mer involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som utenlandsk dame blir jeg sjokka av hva norske kvinner finner seg i når det absolutt ikke er nødvendig. Utrolig! Han lurer deg og slutt å vær naiv. Mannen får pose og sekk.

Anonymkode: a94e7...1f4

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de ikke skulle ha et romantisk forhold mer, så deler de jo hverdagen. 

Jeg vil også tippe at sønnen deres tror de er et par.

Og han vil neppe flytte fra stedet pga sønnen. Dette høres ikke lovende ut.. 

Anonymkode: 474ce...df2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de har valgt en såpass utradisjonell løsning bør de også være forberedt på å verfisere dette for hverandre. Synd du ikke tok det opp da han fortalte det, stilte du ingen spørsmål ved hemmeligholdet?  Uansett ville jeg luftet ideen om å snakke med kona, og lest mest mulig ut av reaksjonen hans. Jeg datet en fyr som "bodde sammen av praktiske årsaker" en kortere periode for noen år siden, og da traff jeg jo kona hans "i døra" på vei ut og inn, og vi hadde umiddelbart en god tone, og ble faktisk venner i etterkant. 

Anonymkode: d970e...585

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som utenlandsk dame blir jeg sjokka av hva norske kvinner finner seg i når det absolutt ikke er nødvendig. Utrolig! Han lurer deg og slutt å vær naiv. Mannen får pose og sekk.

Anonymkode: a94e7...1f4

Hva har det med "utenlandsk" og norsk å gjøre? Tror du dette er vanlig for norske damer? Hvilket "utland" er du fra? Ikke Frankrike, vel?

Anonymkode: 7b6a6...628

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kastet bort mange nok måneder på han nå. Løp fort som faen. 
 

Skal du virkelig bruke livet ditt på å rydde i hans rot? Kanskje heller finne en partner som er i samme stadiet som deg selv og ønsker det samme som deg selv. Det er tusenvis av menn som har ønsker om et stabilt forhold og familie. Finn riktig og invester din tid riktig. Ikke vær dum ts, med all respekt. 

Anonymkode: 8feff...3a0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han har tidenes forhold på si, og det at de sover på hvert sitt soverom tror jeg bare er bullshit. 

Anonymkode: 99e68...7b9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva har det med "utenlandsk" og norsk å gjøre? Tror du dette er vanlig for norske damer? Hvilket "utland" er du fra? Ikke Frankrike, vel?

Anonymkode: 7b6a6...628

Fordi mange norske damer dessverre finner seg i alt for mye fordi det er uakseptabelt å lage scene, kjefte, grine og så videre. Jeg er også utenlandsk, og ser at mange menn bedrar sine koner og samboere, og damene bare lukker øyne og lider i stillhet. En annen "trend" er at man ikke skal "mase" på mannen i datingfasen og akseptere at han har sex med deg uten forpliktelser, fordi han trenger jo tid til å bestemme seg. 

Anonymkode: e51cb...269

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes utrolig merkelig ut. Hvorfor har han ikke egen bolig og normalt samvær som alle andre som har gått fra hverandre? Hvorfor har han og eksen gått fra hverandre hvis de kommer så godt overens at de fortsatt kan bo sammen? Har han planer om å få seg egen bolig eller er dette en løsning om skal vare i lengden? Hva når eksen får seg ny kjæreste?

Ville sagt at han må få seg egen bolig, og hvis ikke han gjør det hadde jeg takket for meg. Du vet aldri hva som foregår hjemme hos han og eksen i helgene. 

Anonymkode: 9f14c...830

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier Facebook om dette? Er de fortsatt sammen der? Er han villig til å "slå opp" med eksen der i såfall? Hvis ikke, så
lurer han deg. Ja, du ble jo lurt i 1,5 mnd... Men det er gjerne litt vanskelig å fortelle slikt til en som en bare holder på med? Dere er ikke kjærester? Hva er dere? Datere? Elskere? Begge deler?

Anonymkode: 67733...d57

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, hvis en mann ville treffe meg daglig, men jeg ikke var god nok til å kalles kjæreste. Kun til å "holde på med", så hadde jeg bedt han finne seg ei annen puledokke. Ærlig talt. Ingen tvil om hva han er ute etter da.

Anonymkode: 67733...d57

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen95 skrev (1 time siden):

TS her. Har vurdert å kontakte kona men er så glad i denne mannen at jeg er redd for å gjøre noe vanskelig for han så det hindrer meg i å gjøre det. 🙈 Føler meg dumsnill men. 
I uka bor vi enten hos meg eller i bolig som han får dekket av jobben.

Dette er det som holder dårlige forhold flytende. Beklager men min erfaring er at folk som bor sammen, er ikke helt ferdig med hverandre og i allefall når han ikke sa det til deg en gang. Jeg tror han får i poser og sekker i massevis her. Du varter ham opp i ukene og kona i helgene, han har sikkert maks inntekt og minimale utgifter attpåtil. Ungen tror jeg han driter i, han der ham jo bare de timene barnet er våkent i helgene jo. Hadde han brydd seg om barnets behov hadde han funnet en annen jobb. Sorry kjære deg, jeg tror han utnytter dere alle. 

Anonymkode: c3ee6...184

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange farer her. For det første kan han leve et dobbeltliv, som du sier. Men la oss si at han snakker sant. Er det likevel uproblematisk at han bor med ekskona? For meg ville det overhodet ikke vært det. Tanken på at min kjæreste bodde sammen med i eksen ville vært veldig plagsom, samme hvor lite romantisk det var mellom dem. Men det er jo meg. Hvis dette praktiske arrangementet er uproblematisk for deg stiller det seg annerledes. Da ville jeg tatt en prat med ham om hva ekskona vet om deg, og du trenger å vite mer om forholdet mellom dem og ideelt sett vil snakke med henne. Det er ikke å være vanskelig, det er å være helt normalt utrustet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at han faktisk deler hjem pga sønnen, og ikke fordi de fortsatt er gift🙄 Men hvis dere har holdt på i et halvt år nå, så ville jeg ikke vært redd for å spørre. Bedre nå, enn senere. Det er jo en uvanlig ordning, så det er ikke rart å spørre.

Anonymkode: 39aa0...4ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...