Gå til innhold

Marie Melania Bjørnsen

Anya66

Anbefalte innlegg

Viki6 skrev (På 4.8.2023 den 12.45):

Hun studerte noe psykologi-greier i ett år 🙃. Har aldri hørt om at hun har studert på BI, men vet ikke. Kanskje hun er et typisk eksempel på rikmannsdatter som ikke behøver å gjøre noe? Var morsomt å følge henne et par år, men så begynte liksom den måten å leve på bli rar og kjedelig 🙃. Men unner henne alt godt 🙂

I din iver på å be alle avfølge, bør du gidde å lese litt opp på siden her. Så slipper alt bli repetisjon @Heartgirl

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
Ellasnella skrev (12 minutter siden):

I din iver på å be alle avfølge, bør du gidde å lese litt opp på siden her. Så slipper alt bli repetisjon @Heartgirl

Jeg følger henne jeg og synes hun er flott at hun er seg selv og står for det hun mener. 

Jeg skjønner virkelig ikke behovet for og fordømme og rakke ned på måten hun lever på. Det er hennes liv som ikke skader noen andre. Ingen har noe med hva folk bruker dine egne penger på. 

Jeg reagerer på at noen som rakker ned på hennes levemåte ikke bare avfølger henne. Så enkelt er det.

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellasnella skrev (15 minutter siden):

Hvor har jeg bedt alle avfølge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Regner med du avfølger henne når du synes det er gørrkjedelig og følge henne? Vi har alle våre valg. 

Ja, gjør nok det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Viki6 skrev (17 minutter siden):

Hvor har jeg bedt alle avfølge? 

Les hva jeg skriver.

Har ikke skrevet at du har bedt alle avfølge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å blottlegge livet sitt åpent digitalt, så må man tåle både positive og negative tilbakemeldinger. Hun har åpen snap, hun havner på utforsk hos meg med jevne mellomrom. 

Det er ei søt jente, men mer jeg har sett av henne, mindre sjarmerende opplever jeg henne. Mye ord, og prøver å overbevise. Men for meg virker det ord uten mening. Tomt.

Og til dere, spesielt Heartgirl som forsvarer Marie med nebb og klør, anbefaler å rapportere tråden til moderatorene hvis det er sånn at du/dere mener hun ikke er influenser, og er privatperson som ikke søker digital oppmerksomhet. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Vegglampe skrev (6 timer siden):

Når man velger å blottlegge livet sitt åpent digitalt, så må man tåle både positive og negative tilbakemeldinger. Hun har åpen snap, hun havner på utforsk hos meg med jevne mellomrom. 

Det er ei søt jente, men mer jeg har sett av henne, mindre sjarmerende opplever jeg henne. Mye ord, og prøver å overbevise. Men for meg virker det ord uten mening. Tomt.

Og til dere, spesielt Heartgirl som forsvarer Marie med nebb og klør, anbefaler å rapportere tråden til moderatorene hvis det er sånn at du/dere mener hun ikke er influenser, og er privatperson som ikke søker digital oppmerksomhet. 

Der kom den unnskyldningen for og fortsette og skrive nedlatende, sårende, stygge og usaklig kritikk og kommentarer på nettform av en eller annen person på sosiale medier. 

Hadde all kritikken vært saklig så hadde det vært greit og det tåler de fleste som har offentlige profiler på nett. Flere av kommentarer på denne tråden er temmelig usaklige og stygge men ikke nok til at moderator behøver og gripe inn. 

Ingen som deler livet sitt på nett skal tåle dette. Ingen.

At noen unnskylder seg med og si at det må de tåle det sier så mye om dem som mener dette. Det viser det faktum at slike personer som er av oppfatningen at de som deler livet sitt på nett må tåle det også mener at fordømmelse av andre sine liv, bruk av penger og levemåte er ok og at takhøyden for og være forskjellig er lav. Noen heier fortsatt på janteloven skjønner jeg. 

Usaklige, stygge, nedlatende, sårende og nedrakkende kritikk om seg selv skal ingen absolutt som befinner seg på nett tåle. Det er en unnskyldning for og fortsette og skrive nedlatende, stygge og usaklige kommentarer på nettforum. 

Hun deler livet sitt på nett men er ingen influenser hvis du sammenlikner med Sophie Elise, Sara Emilie, Kristin osv. Marie er en person som har mange følgere på en offentlilg profil. 

Du synes at hun er mindre sjarmerende. Hvis du følger henne og synes hun er mindre sjarmerende får man bare avfølge i stedet for og irritere deg over at andre synes hun er en sprudlende, flott og herlig jente som har gode indre verdier i livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (31 minutter siden):

Hun deler livet sitt på nett men er ingen influenser hvis du sammenlikner med Sophie Elise, Sara Emilie, Kristin osv. Marie er en person som har mange følgere på en offentlilg profil.

Her motsier du deg selv. Hun er selvsagt en influenser, selv om hun ikke har plattformer som ligner de du sammenligner henne med. Hun påvirker/influerer tydeligvis deg, ellers hadde du ikke hatt så sterke meninger om henne og det hun offentliggjør. Influenser er ikke ensbetydende med å ta betalt for innlegg, det kan like gjerne være at man ytrer noe politisk, gir gratis råd om for eksempel strikking, slanking, matoppskrifter, o.l., for i det øyeblikket noen leser/ser innlegget er de påvirket av det. https://www.merriam-webster.com/dictionary/influencer

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Pust skrev (38 minutter siden):

Her motsier du deg selv. Hun er selvsagt en influenser, selv om hun ikke har plattformer som ligner de du sammenligner henne med. Hun påvirker/influerer tydeligvis deg, ellers hadde du ikke hatt så sterke meninger om henne og det hun offentliggjør. Influenser er ikke ensbetydende med å ta betalt for innlegg, det kan like gjerne være at man ytrer noe politisk, gir gratis råd om for eksempel strikking, slanking, matoppskrifter, o.l., for i det øyeblikket noen leser/ser innlegget er de påvirket av det. https://www.merriam-webster.com/dictionary/influencer

Hun er ingen bedrift som flere her inne er så påpasselig og trekke fram når det gjelder og gi kritikk til. Sophie Elise en en bedrift. Samme med Sara Emilie. 

Marie fremstår for meg som en privatperson med åpne sosiale medier med mange følgere.

Jeg har en åpen instagramprofil med over 2000 følgere. Jeg deler håndarbeid med egne oppskrifter og naturbilder som jeg tar men jeg er ingen influenser og kommer aldri til og se på meg selv som influenser. 

Poenget mitt er at ingen skal tåle usaklig kritikk, stygge kommentarer, negative kommentarer  og nedrakking på diskusjonsforum selv om de har en offentlig profil på sosiale medier. I hvert fall ikke det som går på bruk av egne penger og hva folk velger og bruke egne penger på. Der oser det sjalusi og fordømmelse og dessverre råder den fordømte janteloven alt for mye. 

Jeg kunne ha vært mammaen hennes og jeg kan faktisk tenke selv når jeg følger en person på sosiale medier og jeg lar meg aldri påvirke. At jeg velger og si min mening om enkelte negative kommentarer som handler om hennes livsstil og bruk av egne penger har ikke noe med at jeg er påvirkelig. Dan kan man dra lengre på landet med. 

Når jeg misliker en person på sosiale medier avfølger jeg vedkommende. 

Når jeg følger noen på sosiale medier så følger jeg vedkommende fordi de har noe og si meg og jeg følger dem som har noe som jeg engasjerer og inspirerer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Der kom den unnskyldningen for og fortsette og skrive nedlatende, sårende, stygge og usaklig kritikk og kommentarer på nettform av en eller annen person på sosiale medier. 

Hadde all kritikken vært saklig så hadde det vært greit og det tåler de fleste som har offentlige profiler på nett. Flere av kommentarer på denne tråden er temmelig usaklige og stygge men ikke nok til at moderator behøver og gripe inn. 

Ingen som deler livet sitt på nett skal tåle dette. Ingen.

At noen unnskylder seg med og si at det må de tåle det sier så mye om dem som mener dette. Det viser det faktum at slike personer som er av oppfatningen at de som deler livet sitt på nett må tåle det også mener at fordømmelse av andre sine liv, bruk av penger og levemåte er ok og at takhøyden for og være forskjellig er lav. Noen heier fortsatt på janteloven skjønner jeg. 

Usaklige, stygge, nedlatende, sårende og nedrakkende kritikk om seg selv skal ingen absolutt som befinner seg på nett tåle. Det er en unnskyldning for og fortsette og skrive nedlatende, stygge og usaklige kommentarer på nettforum. 

Du synes at hun er mindre sjarmerende. Hvis du følger henne og synes hun er mindre sjarmerende får man bare avfølge i stedet for og irritere deg over at andre synes hun er en sprudlende, flott og herlig jente som har gode indre verdier i livet sitt. 

Nå må du lese hva jeg skriver før du kommer med en lang avhandling.  

supert og flott at hun når ut til deg med budskapet sitt. Men det er faktisk ikke sånn at alle er enig med deg. Og det er jo også noe du må respektere. 

hvis det er noe som bryter med forumets regler så anbefaler jeg å rapportere eller kontakte moderator direkte. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Vegglampe skrev (21 minutter siden):

Nå må du lese hva jeg skriver før du kommer med en lang avhandling.  

supert og flott at hun når ut til deg med budskapet sitt. Men det er faktisk ikke sånn at alle er enig med deg. Og det er jo også noe du må respektere. 

hvis det er noe som bryter med forumets regler så anbefaler jeg å rapportere eller kontakte moderator direkte. 

Det er du som får lese hva flere og jeg skriver. Jeg har aldri sagt at alle skal være enige. Den hersketeknikken får du legge fra deg. 

Jeg reagerer når folk som ikke kjenner Marie personlig kan sitte på et anonymt forum og blande seg bort i hva hun bruker egne penger på til shopping, livsstil og væremåte. Ingen har noe med og blande seg bort i andres pengebruk og bruk av egne penger. 

Indirekte mener du faktisk at jeg og flere som synes de som er rakker ned og kritiserer Marie sitt pengebruk, livsstil og rosa væremåte ikke skal få lov til og støtte henne? Det er det du indirekte sier.

En tråd om en offentlig person på sosiale medier er ikke bare for dere og dem som er kritiske til en offentlig person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere tar en rask sjekk på Rampelys her på KG, så omtales alt som kan krype og gå av influensere, vloggere og små og store kjendiser. Mest negativt, dessverre. Marie er jo ikke fredet på noen måte. Så hva ønsker dere? Skal KG stenge for debatter om folk som søker offentligheten, eller skal det være åpent for det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Viki6 skrev (19 minutter siden):

Hvis dere tar en rask sjekk på Rampelys her på KG, så omtales alt som kan krype og gå av influensere, vloggere og små og store kjendiser. Mest negativt, dessverre. Marie er jo ikke fredet på noen måte. Så hva ønsker dere? Skal KG stenge for debatter om folk som søker offentligheten, eller skal det være åpent for det?

Det er dessverre at det alt alle som har en åpen profil på sosiale meder med mange følgere kan kalle seg influensere. Da er jo ingen fredet dessverre. Jeg har en åpen instagram hvor jeg deler selvlagde strikkemønstre og bilder av strikking og naturbilder. Der har jeg nesten 2000 følgere. Jeg ser ikke på meg som en influenser av den grunn. Strikking og foto er hobbyer for meg. 

Dette kunne vært et tema her på Rampelyset om det er rett at hvem som helst kan kalle seg influensere. Personlig mener jeg at en influenser må være en person som har et klart budskap, en som er flink inspirere, har en bedrift med bra produkter, har en merkevare personen vil formidle. Det er alt for lett at folk kan kalle seg influensere i dag. Da kan hvem som helst sette seg ned foran et kamera og lage en sminkevideo og vips er du influenser. 

Marie har jo et klart budskap som hun vil dele med oss, og budskapet hennes er å inspirere oss følgere til at vi skal være den vi er, ikke se ned på andre mennesker, ikke fordømme andre mennesker og få bukt med janteloven at man ikke skal tro at man er noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan vi ikke bli flinkere til å snakke frem folk, istedenfor å snakke dem ned? Det å bli omtalt, og å få sin egen tråd her på Kvinneguiden, skal ikke bety at det da er fritt fram å være stygge mot den personen.

Jeg vet selv at jeg har vært krass og ikke snakket pent om folk jeg av ulike grunner ikke liker. Men, klok av alder og livserfaring, så prøver jeg hver dag å skryte av folk og å få frem det som er positivt med dem, og så biter jeg i meg det jeg ikke liker. 

Vi må akseptere folk som dem er, på samme vis som vi vil at folk skal godta oss som den vi er.

Og er det da influensere/politikere/kjendiser jeg ikke kan fordra, så går jeg hvertfall ikke inn i et kommentarfelt for å spy eder og galle om dem. Så liten gjør jeg meg ikke!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Skogstrolle skrev (39 minutter siden):

Hvorfor kan vi ikke bli flinkere til å snakke frem folk, istedenfor å snakke dem ned? Det å bli omtalt, og å få sin egen tråd her på Kvinneguiden, skal ikke bety at det da er fritt fram å være stygge mot den personen.

Jeg vet selv at jeg har vært krass og ikke snakket pent om folk jeg av ulike grunner ikke liker. Men, klok av alder og livserfaring, så prøver jeg hver dag å skryte av folk og å få frem det som er positivt med dem, og så biter jeg i meg det jeg ikke liker. 

Vi må akseptere folk som dem er, på samme vis som vi vil at folk skal godta oss som den vi er.

Og er det da influensere/politikere/kjendiser jeg ikke kan fordra, så går jeg hvertfall ikke inn i et kommentarfelt for å spy eder og galle om dem. Så liten gjør jeg meg ikke!

Jeg er veldig enig. 

Det dummeste jeg leser er unnskyldningen om at når noen har en offentlig profil på sosiale medeier må de akseptere at de får kritikk. De skal ikke akseptere det. Ingen skal akseptere at ukjente mennesker som ikke kjenner vedkommende personlig sitter og skriver negative kommentarer som anonyme som om man kjente personen privat. 

Kritikk er ikke bare kritikk. En kritikk kan være stygg, usaklig, dømmende, hakkende og sårende. Kritikk kan også være konstruktiv. Med konstruktiv kritikk mener jeg noe positivt rettet for at vedkommende kan utvikle seg. 

Jeg føler flere på både instagram og snap chat men er det noen jeg synes er kjedelige eller ikke liker så går jeg ikke inn på et kommentarfelt for og skrive stygge ting om vedkommende. Da har jeg et valg og det er og avfølge. 

En tråd som handler om en influenser skal også tåle og romme framsnakking om personen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble hun plutselig influenser som selger seg og sitt produkt… håper de som betaler vet at hun ikke er sertifisert.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zurazurafina skrev (16 minutter siden):

Da ble hun plutselig influenser som selger seg og sitt produkt… håper de som betaler vet at hun ikke er sertifisert.

At ikke jeg kom på det😳opplevd mye i livet og er helsepersonell innen psykiatri🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Zurazurafina skrev (5 timer siden):

Nå må du gi deg. 

Hun har jo sagt at hun har studert psykologi ikke proffesjonsstudie da. Hvem som helst kan kalle seg coach og coache andre mennesker. Det holder med noen internettkurs i forskjellige mener. Det er mange som holder kurs på nettet uten at de har formell utdanning. 

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå greit å kalle Marie influenser? Tenker på tidligere diskusjon hvor enkelte har nektet sterkt for at hun er influenser…

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

… Man er vel en aspirerende influencer hvis man kjører rundt med reklame for snapchat-kanalen sin på bilen 😄

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...