Pasha Skrevet 3. oktober 2005 #61 Skrevet 3. oktober 2005 eller kanskje født i vann? er det ikke sånn at bebiser blir litt "rare" i huden da? får liksom et hvit lag på huden?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #62 Skrevet 4. oktober 2005 Babyen det var bilde av i Dagbladet var helt "vanlig hvit" i huden rett etter fødselen.. Ikke noe vann, ikke noe fett.. Og han var totalt mørk sjokoladebrun i en alder av 3, så han var nok ikke av "den lysere typen". Om ikke alle mørke barn blir født lyse, så er det i alle fall ikke uvanlig heller..
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2005 #63 Skrevet 4. oktober 2005 Så kan vi vel konkludere med at det ikke finnes noen fasit på hvordan barn ser ut når de blir født, kontra hvordan de vil se ut når de vokser til
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #64 Skrevet 4. oktober 2005 Artikkelen i magasinet ligger ikke på nett, det er en oversettelse fra en tysk artikkel fra bladet geo.de. Det er også skrevet bok om disse tre barna, Menschenkinder. For de som kan tysk: Die Nachbarin ist auch bei dieser Geburt heute dabei, und sie hält Susanna jetzt Mund und Nase zu und läßt nicht locker, so sehr die Gebärende auch um sich schlägt in ihrer Not, und während sie fast erstickt in einem Krampf rettet sie ihr Kind vor dem Ersticken: Es kommt. Milchschmierig, schwarzhaarig, hellhäutig wie alle afrikanischen Neugeborenen, mit genügend Lebenskraft für den ersten Schrei. Es ist 11.05 Uhr am 5. November 1998. Francis Mutia David ist da. Selv om journalisten skriver dette, er det ikke et fakta. Men fakta er at denne gutten, født av sin sjokolademørke mor, var kritthvit på bildet to sekunder etter at den kom ut.
aline Skrevet 4. oktober 2005 #65 Skrevet 4. oktober 2005 kan noen som kan tysk oversette det for oss som ikke kan tysk?
aline Skrevet 4. oktober 2005 #67 Skrevet 4. oktober 2005 jeg skjønner mer når jeg prater med tysktalende en når jeg skal lese det.... så dette ble gresk for meg.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #68 Skrevet 4. oktober 2005 Det står noe om at det er nabokona som hjelper til, hun holder moren over nese og munn, og på en krampe redder hun barnet sitt fra skrustikka. Han kommer. Med melkefett, svarthåret og lyshudet som alle afrikanske nyfødte.
Trebarnsmor Skrevet 4. oktober 2005 #70 Skrevet 4. oktober 2005 Min sønn er halvt nord afrikansk og har blitt mørkere og mørkere siden han ble født.Men aldri helt mørk.Jeg regner med at det brune håret hans blir sort etterhvert, for han ble født med lysebrunt hår, som har mørknet en del også. Øynene hans har lysnet litt fra så og si sorte, til dype mørke brune. Når det gjelder svarte/Afrikanske barn så har jeg aldri hørt at de er født hvite.Da jeg lå på barsel så traff jeg en mor med nyfødt barn som var like brun som henne.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #71 Skrevet 4. oktober 2005 Nei, men å har du hørt det. Dette barnet i reportasjen var altså helt hvitt rett etter fødselen.. Og totalt sjokoladebrunt like etter det igjen. Om dette ikke gjelder alle, så er det i alle fall fullstendig normalt!
Gjest Gamle Alex Skrevet 4. oktober 2005 #72 Skrevet 4. oktober 2005 Om dette ikke gjelder alle, så er det i alle fall fullstendig normalt! ← Det var litt av en påstand Jeg kjenner ca 10 stk som har født mørkhudede barn , ingen av de var hvite, har heller aldri hørt om det før, og som jeg skrev før har jeg selv født en mørkhudet baby- så jeg burde vel vite litt hva jeg snakker om. Tror nok at denne babyen var mer et untak en normal
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #73 Skrevet 4. oktober 2005 Tror nok at denne babyen var mer et untak en normal Ja, vel.. Da må i så fall flere hundre tusen barn årlig være "unntak" Tro meg; dette er svært normalt!! (har akkurat sjekket med svogeren min som har jobbet med "leger uten grenser" og sett maaange slike fødsler!)
Gjest Gamle Alex Skrevet 4. oktober 2005 #74 Skrevet 4. oktober 2005 Så da er min baby unormal som er født mørkhudet, eller var hun også hvit?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #75 Skrevet 4. oktober 2005 Så da er min baby unormal som er født mørkhudet, eller var hun også hvit? ← Nei!! Hvor har du fått det fra!! Selv om noe er normalt er jo ikke "det motsatte" unormalt for det.. Jeg har aldri tvilt på at mange "mørke barn" kommer ut som mørke, men jeg er også klar over at mange mørke barn er lyse de første få minuttene etter fødselen.. Uten at jeg vet noe om hvor stor andel er på hvilken måte eller hva årsaken er..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå