Gå til innhold

mor og barn i butikken

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men hva vet du eller hovedinnlegger om det da?

Nei vet du, pass dine egne saker.

Jeg hadde heller reagert om ungen var sjuskete og veldig grinete i tillegg.

Man vet ALDRI hva som ligger bak.

Kanskje dama hadde en sorgtid, kanskje det er periode som gjør at hun må ta seg noen drinker, men likevel er god mor.

Om barnet er stelt, så er hun tydeligvis nøye på det.Og sover på dagen? Hadde hun ikke dritt i å stelle ungen om hun drakk hele dagen og sov?

Nei, hadde ikke orket å fucke opp en familie pga småting som dette.

Hverken vi eller trådstarter kan vite hva som ligger bak. Det er derfor vi har et barnevern som kan finne ut av det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_nusse_*
Skrevet
Men hva vet du eller hovedinnlegger om det da?

Nei vet du, pass dine egne saker.

Jeg hadde heller reagert om ungen var sjuskete og veldig grinete i tillegg.

Man vet ALDRI hva som ligger bak.

Kanskje dama hadde en sorgtid, kanskje det er periode som gjør at hun må ta seg noen drinker, men likevel er god mor.

Om barnet er stelt, så er hun tydeligvis nøye på det.Og sover på dagen? Hadde hun ikke dritt i å stelle ungen om hun drakk hele dagen og sov?

Nei, hadde ikke orket å fucke opp en familie pga småting som dette

Drukner hun sorgene sine i alkohol så burde ikke ungen være hos henne. Det viser at hun takler det dårlig...

Jeg og var stelt og fin da jeg var liten, men min mor var narkoman, alkoholiker og manisk deppressiv. Hadde jeg det bra?

Nei......

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Barnets ve og vel og ikke minst mentale helse har overhode ingenting med om det ser velstelt ut. Det er en fasade. Det sier ingenting om hvordan barnet har det.

Er mor påbvirket av alkhol hver gang hun er i butikken er det kun rett og riktig og melde fra til riktig instans.

repeterer meg selv jeg

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet

Til Fighter: Tror du virkelig at det inkompetente barnevernet klarer å finne ut av dette?

De vil konkludere med tiltak dersom denne moren har hatt en vond oppvekst eller dårlig skolegang. De vil ta sånne faktorer som bevis for omsorgssvikt enten hun er alkoholiker eller ikke.

Til trådstarter: Stå på!! Føl deg viktig og ødelegg andres liv! :klappe::ironi:

Åssen skal du foressten finne ut av identiteten til denne kvinnen?

Begynne å spørre henne om adresse og personnummer når hun står og betaler for varene?? :roll::forvirret:

Gjest Violetta
Skrevet
Til Fighter: Tror du virkelig at det inkompetente barnevernet klarer å finne ut av dette?

De vil konkludere med tiltak dersom denne moren har hatt en vond oppvekst eller dårlig skolegang. De vil ta sånne faktorer som bevis for omsorgssvikt enten hun er alkoholiker eller ikke.

Til trådstarter: Stå på!! Føl deg viktig og ødelegg andres liv! :klappe:  :ironi:

Begynne å spørre henne om adresse og personnummer når hun står og betaler for varene?? :roll:  :forvirret:

Hun som jobber i butikken skal da ikke drive noen etterforskning! Hun tar en telefon og sier det hun vet, så bestemmer barnevernet hva de skal gjøre etterpå.

Kanskje de allerede vet hvem damen er og det er dette som skal til før de tar kontakt og tilbyr henne hjelp?

Gjest Gjesten
Skrevet

Og så er det heller ikkje alle som bur på store plassar, det er mogleg at nokre framleis bur på bygda, der ein oftare veit kven folk er...

Skrevet
Og så er det heller ikkje alle som bur på store plassar, det er mogleg at nokre framleis bur på bygda, der ein oftare veit kven folk er...

Da får en sannelig håpe denne moren er enig med alle på bygda.

Skrevet
Da får en sannelig håpe denne moren er enig med alle på bygda.

Ja, det får en sannelig håpe. Stakkars menneske som blir forfulgt med argusøyne av en ivrig kassadame.

Skrevet

Jeg har fulgt denne debatten i etpar dager med stor interesse og skrekk. Er enig i flere av innskriverne her både når det gjelder for og imot å kontakte barnevernet. Men jeg lurer litt på om det er flere enn kassadamen som har lagt merke til alkohollukten hos denne sjuskete mamma`n, eller er det også flere ansatte i butikken som har bemerket det?

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

Til trådstarter: Stå på!! Føl deg viktig og ødelegg andres liv! :klappe:  :ironi:

Begynne å spørre henne om adresse og personnummer når hun står og betaler for varene?? :roll:  :forvirret:

nå har jeg vert stille lenge, men dette MÅ jeg bare si meg ENIG i!

barnevernet gir faen i Nåtid, de graver sikkert opp noe drit fra morens fjortistid å tar barner av den grunn.

det er sånn de er.

synes folk skal slutte å bry nesa si i andres saker, og passe på seg selv! man vet ALDRI hva man setter igang! kansje denne damen kjøper øl for noen andre? og drikker vørterøl selv? Lite trolig, men man VET aldri helt sikkert! jeg for min del drikker lettøl bare, men det er kansje falig det å nå? nei jeg synes dere voksne mennesker burde holde dere med å bry dere inni andres liv, dere hadde ikke likt å blitt snakket om selv, tenker dere etter, er det sikkert en feil eller to dere også har?

ARGH!!!!

og denne butikkdamen kan jo ha feil! hvorfor i alle dager er det HUN som vet dette ? ingen "rundt" kvinnen det handler om vet noen? SNODIG?! familie, helsesøster, mann, søsken? etc etc etc...

huff, jeg liker ikke sånt som dette i det hele tatt! snoking!

her skal også sies at vis jeg etter 100% grunn hadde sett eller hørt noen var slemme med et barn, hadde jeg selvsakt sakt ifra. men til et annet familiemedlem...ikke barnevenet.

i tilfelle misforståelse og helvete.

Gjest Violetta
Skrevet

N90 - Må man virkelig være 100% sikker før man ringer barnevernet? Hvor mange barn får egentlig hjelp da?

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

JA det må man!

man ringer ikke dit i en "tvilsak" !

man VET hva familien det gjelder MÅ igjennom! hadde du likt det?

Skrevet

Hvis trådstarter virkelig er så inderlig bekymret, hvorfor forsøker hun da ikke heller å snakke med moren? Si at hun har lagt merke til at hun lukter alkohol hver gang hun er i butikken. Kanskje hun kan spørre om hun trenger noen form for hjelp, noen å snakke med eller lignende.. Vil jo tro at siden trådstarter legger merke til denne kvinnen hver gang, at det mest sannsynlig er gjensidig, at moren også har lagt merke til kassadamen.

Gjest barnevernsbarn
Skrevet

N90: hva mener du kassadamen skal gjøre da, om hun ser et barn hun bekymrer seg for?? Skal hun bare drite i det, fordi moren kanskje har en uskyldig grunn til å handle mye øl? Dette spørsmålet ble stilt tidligere, jeg ser ikke at noen av dere som ikke ville meldt fra har svart: Hva er viktigst, morens rett til å være mor, eller barnets rett til omsorg og en trygg oppvekst? Og hvem skal sørge for at barnet faktisk får en god oppvekst, om familien ikke klarer å ta seg av det?

Gjest Violetta
Skrevet
JA det må man!

man ringer ikke dit i en "tvilsak"  !

Jeg er helt oppriktig når jeg sier at jeg virkelig ønsker at noen hadde grepet inn om jeg ikke var i stand til å ta meg av mitt barn.

Jeg synes både titt og ofte vi leser om at om bare noen hadde vært litt mindre redd for å si fra så hadde mange vonde situasjoner for barn vært unngått.

Skrevet
JA det må man!

man ringer ikke dit i en "tvilsak"  !

Jo man kan fint ringe i en tvilssak så får barnevernet ta den vurderingen. De har utdanning og erfaringen som trengs! Det er bare et fåtall av sakene som kommer inn som ender opp med tiltak, og tiltakene er da ofte enkle som veiledning eller aktivitetstilbud. Og alt sånt er helt frivillig!

Gjest LoisLane
Skrevet

synes folk skal slutte å bry nesa si i andres saker, og passe på seg selv! 

Jeg vet at mange barn har lidd i årevis fordi ingen ville bry seg. Da hjelper det ikke mye å passe på seg selv.

Skrevet

Jeg spør nok en gang. Er det flere enn kassadamen i denne butikken som har notert seg at det står så ille til med mor?

Gjest Miss.Chanel
Skrevet
Hvis trådstarter virkelig er så inderlig bekymret, hvorfor forsøker hun da ikke heller å snakke med moren? Si at hun har lagt merke til at hun lukter alkohol hver gang hun er i butikken. Kanskje hun kan spørre om hun trenger noen form for hjelp, noen å snakke med eller lignende.. Vil jo tro at siden trådstarter legger merke til denne kvinnen hver gang, at det mest sannsynlig er gjensidig, at moren også har lagt merke til kassadamen.

dette er jeg enig i.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet
N90: hva mener du kassadamen skal gjøre da, om hun ser et barn hun bekymrer seg for?? Skal hun bare drite i det, fordi moren kanskje har en uskyldig grunn til å handle mye øl? Dette spørsmålet ble stilt tidligere, jeg ser ikke at noen av dere som ikke ville meldt fra har svart: Hva er viktigst, morens rett til å være mor, eller barnets rett til omsorg og en trygg oppvekst? Og hvem skal sørge for at barnet faktisk får en god oppvekst, om familien ikke klarer å ta seg av det?

kassadamen bekjymrer seg ikke om barnet. men om Mor.

barnet er "rent og pent" som hun skriver.

jeg forstår ikke problemet her? kan ikke kassadamen prate med moren? hun er tydligvis opptatt av henne nok til å starte en tråd på KvinneGuiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...