Gå til innhold

Er dette overgrep?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Krysse mine grenser? Jeg samtykket til sex begge gangene, og spørsmålet om analsex kom under første akt. Jeg så på det som positivt at han spurte og at han aksepterte at jeg sa nei. Så velger han å trosse mitt nei når vi var i gang med runde nr 2. Det er lov å samtykke til noe uten at man samtykker til alt, særlig når jeg sa nei til den spesifikke tingen. Vi snakket masse sammen, og jeg skal fint finne han fram på google med all info han kom med, men om han klarer det samme spørs jo. Så nei, vi utdelte ikke facebook info før jeg dro hjem til han, men det ville jeg ha spurt om dagen etterpå. Helt fram til at han ombestemte seg og valgte å ha analsex mot min vilje så var han en fyr som jeg hadde mye felles med, som jobber i samme felles yrke, i spesialisering i et felt jeg ønsker, for samme organisasjoner og var virkelig en bereist fyr med visjoner og drømmer jeg så veldig opp til. 

Anonymkode: b4a70...025

Hvis dere fikk så mye dialog og har fått en sånn god kjemi, så synes jeg du skal ta det opp med han. Kunne dere ikke bare latt sex ute bli og dere kunne fått fortsette dialogen. For dette var jo første kvelden... 

Dere datet i grunn heller ikke? men dere er jo begge sterke personligheter siden dere kunne snakke så mye sammen. 

For meg er sex forbeholdt kjærester... 

Anonymkode: 4b146...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis dere fikk så mye dialog og har fått en sånn god kjemi, så synes jeg du skal ta det opp med han. Kunne dere ikke bare latt sex ute bli og dere kunne fått fortsette dialogen. For dette var jo første kvelden... 

Dere datet i grunn heller ikke? men dere er jo begge sterke personligheter siden dere kunne snakke så mye sammen. 

Nei, jeg vil ikke ta det opp med han. Når han tok de valgene han tok så er ikke det lenger en person jeg ønsker å snakke mer med. 

Hvorfor jeg valgte å ha sex med han første kvelden er mitt personlige valg, og ikke noe jeg skal måtte utdype overfor andre på nett.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, jeg vil ikke ta det opp med han. Når han tok de valgene han tok så er ikke det lenger en person jeg ønsker å snakke mer med. 

Hvorfor jeg valgte å ha sex med han første kvelden er mitt personlige valg, og ikke noe jeg skal måtte utdype overfor andre på nett.

synd sex kom inn i bildet når dere startet så fint... men jeg vil også si, ikke vær alene nå, men vær sammen med noen. Tror du at du kommer til å si det til noen, hvis det engang kommer opp til deg som en plage og en påminnelse, så vil jeg si det er kjekt kun å få avæpnet det med engang og kun fortelle det til dem som jobber med slikt. Da blir du fri for alltid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

men om du ikke sier noe tror jo han at han ikke gjorde noe galt

Skrevet
Maleficenta skrev (34 minutter siden):

Det er tydelig at TS ikke vil ha råd, kun støtte i at det beste er å bare glemme fyren.

Anonymkode: 0d621...5ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke likt for alle og en unødvendig kommentar her.

• Liker 8
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Så du mener at de som voldtar ikke selv forstår at de gjør noe galt før noen forteller de det. Gjelder det for andre straffbare handlinger også eller kun for voldtekt? 

Anonymkode: 681ff...53f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du mener at de som voldtar ikke selv forstår at de gjør noe galt før noen forteller de det. Gjelder det for andre straffbare handlinger også eller kun for voldtekt? 

Er det en greie du har, å misforstå med vilje?

Skrevet

Opplevde det samme en gang. Han pressa den inn, og jeg sa nei, uaktuelt. Jo, sa han, og fortsatte. Dette var i doggy. Jævla vondt. Jeg sparka til han så han falt ut av senga, tok av skoen jeg hadde på og kasta kasta den på han. Sa at om han gjør noe slikt en gang til, så biter jeg av han pungen. 

Vi fortsatte sexen og han prøvde seg IKKE igjen. Og ja, vi var fulle. 😂

Anonymkode: 546f9...379

• Liker 2
Skrevet

Dumt at tråden din sporet av, Ts! Leste nå at du befinner deg i et annet land. Håper du vet at det finnes en del hjelperessurser på nett, som du kan ta kontakt med ved behov. For eksempel organisasjoner som Vi Tror Deg og Du Eier Meg Ikke. Jeg ønsker deg alt godt!

Anonymkode: 27658...188

• Liker 4
Skrevet
Jolene skrev (19 timer siden):

Hvor har jeg bagatellisert det?

Sånn bortsett fra at jeg er kvinne...

Jeg svarer i de trådene som jeg ønsker å svare i. Det finnes en ignorer-knapp dersom du ikke ønsker å se svarene mine. Jeg trenger heller ikke late som om jeg er kvinne, da jeg er født kvinne. Om du tror på det eller ikke, er meg i grunn revnende likegyldig.

Å bruker ordet men når det er snakk om voldtekt og si at man bare skal putte det på en dumme seg ut kvote er å bagatellisere 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg møtte bare hyggelige politimenn og etterforskere. Var selvfølgelig ingen av dem som spurte om jeg egentlig ville bli voldtatt. Den mannlige aktoren i min sak valgte å ta saken til retten, basert på min forklaring. Han ble enstemming dømt i både tingretten og lagmannsretten. 

Og da gjelder din opplevde selvsagt for alle andre også mener du? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dumt at tråden din sporet av, Ts! Leste nå at du befinner deg i et annet land. Håper du vet at det finnes en del hjelperessurser på nett, som du kan ta kontakt med ved behov. For eksempel organisasjoner som Vi Tror Deg og Du Eier Meg Ikke. Jeg ønsker deg alt godt!

Anonymkode: 27658...188

Takk for gode tanker og tips. Setter pris på der. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Og da gjelder din opplevde selvsagt for alle andre også mener du? 

Nei, men din fremstilling av hvordan man blir møtt helt virkelighetsfjern. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Å bruker ordet men når det er snakk om voldtekt og si at man bare skal putte det på en dumme seg ut kvote er å bagatellisere 

I grunn ikke, det eneste jeg fremsetter er at det i enkelte tilfeller kan være gråsoner. Alt er ikke sort/hvitt.

Skrevet
Jolene skrev (6 minutter siden):

I grunn ikke, det eneste jeg fremsetter er at det i enkelte tilfeller kan være gråsoner. Alt er ikke sort/hvitt.

Du skriver med en person som mener politiet spør kvinner om de ønsket å bli voldtatt. Det spør de ikke om. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

❤️

Endret av Sirisiri10
Ikke relevant
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skriver med en person som mener politiet spør kvinner om de ønsket å bli voldtatt. Det spør de ikke om. 

Tviler ikke, for å si det sånn. Og takk skal du ha! ❤️

• Liker 1
Skrevet
Sirisiri10 skrev (7 minutter siden):

Som 16 åring dro jeg på politistasjonen alene for å anmelde overgrep/voldtekt som hadde pågått siden jeg var liten. Etter jeg hadde fortalt en lite interessert kvinne grovt om det som hadde skjedd fikk jeg beskjed at saken henlegges mest sannsynlig, for det er bare ord mot ord. Jeg satt der med telefonen i hånden med bevis, men hun hadde ikke mulighet til å se på det. Det var ganske tydelig at hun hverken støttet meg eller trodde på meg. 

Dette var starten på 4 år med helvete i politiavhør, rettsaker, elendig behandling og nye traumer. Helt alene hele veien frem til jeg var 20 år.

Det er heldigvis en del år siden og jeg vet mye har endret seg, men at folk blir møtt på den måten overrasker meg ikke. Men håper det er mer unntakene. 

Med det sagt, så håper jeg selvfølgelig at folk anmelder. Jo fler som anmelder, jo større sannsynlighet for at de blir dømt og mer fokus på behandlingen av slike saker. Likevel er det jo opp til hver enkelt. 

Ts, veldig lei meg for at du måtte oppleve dette. Jeg håper du tar til deg råd om å ta kontakt med noen du kan prate med. Jo fortere du får hjelp, jo bedre er det ❤️

Leit at du hadde den opplevelsen, men som du sier mye har endret seg. De fleste blir ikke møtt på den måten i dag. Jeg syns det er ekstremt dårlig å skulle skremme folk fra å anmelde med å komme med påstander om at kvinner blir spurt om de ønsket å bli voldtatt og at alle har bestemt seg for at kvinnens ord ikke betyr noe. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Leit at du hadde den opplevelsen, men som du sier mye har endret seg. De fleste blir ikke møtt på den måten i dag. Jeg syns det er ekstremt dårlig å skulle skremme folk fra å anmelde med å komme med påstander om at kvinner blir spurt om de ønsket å bli voldtatt og at alle har bestemt seg for at kvinnens ord ikke betyr noe. 

Endret av Sirisiri10
Ikke relevant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...