AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #41 Skrevet 2. oktober 2021 Jolene skrev (3 timer siden): Jeg tenker det samme egentlig. Men! (For det er et men.) Dersom TS har sagt "au", "det er vondt!" etc, blir saken litt annerledes. Derimot tror jeg de fleste hadde forstått et skrik og lignende, for å si det sånn. Personlig hadde jeg dyttet han vekk, sparket, slått og skreket. Jeg hadde derimot ikke anmeldt, hadde skrevet det på kontoen for en dum handling og gått videre i livet. Det er lett å våre coky å si hva enn selv hadde gjort,men man vet aldri hvordan man reagerer før man selv er i situasjonen. Og det er ALDRI et men når det kommer til overgrep Anonymkode: 681ff...53f 16
Jolene Skrevet 2. oktober 2021 #42 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er lett å våre coky å si hva enn selv hadde gjort,men man vet aldri hvordan man reagerer før man selv er i situasjonen. Og det er ALDRI et men når det kommer til overgrep Anonymkode: 681ff...53f Og man vet aldri hva slags situasjoner andre som svarer har vært i heller. 1
AprilLudgate Skrevet 2. oktober 2021 #43 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vet ikke. Føler meg egentlig bare veldig tom. Klarer ikke å sette helt ord på situasjonen Anonymkode: b4a70...025 Det begynte frivillig, og endte med voldtekt. Jeg hadde anmeldt ham, det er helt klart ikke en gråsone han misforstod. Du sa nei på forhånd, og underveis. 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #44 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg kommer ikke til å anmelde. Det er som dere sier ord mot ord, og uansett hvor mye jeg sa nei underveis så kan jeg ikke bevise det. Jeg er bare fryktelig lei meg og skuffet. Jeg har vært singel i 6 år og har ikke vært med noen i mellomtiden, fordi jeg ikke har ønsket, gitt noen en sjanse eller vært klar for det. Så skal første fyr jeg er med, hvor vi virkelig klikker på mange områder, gjøre dette. Jeg var på vei ut av det tykke skallet mitt, men tydeligvis så skulle jeg bare blitt og må bare bli der fremover. Jeg er så sinna på meg selv nå Anonymkode: b4a70...025 2
Silva Pluvialis Skrevet 2. oktober 2021 #45 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kommer ikke til å anmelde. Det er som dere sier ord mot ord, og uansett hvor mye jeg sa nei underveis så kan jeg ikke bevise det. Jeg er bare fryktelig lei meg og skuffet. Jeg har vært singel i 6 år og har ikke vært med noen i mellomtiden, fordi jeg ikke har ønsket, gitt noen en sjanse eller vært klar for det. Så skal første fyr jeg er med, hvor vi virkelig klikker på mange områder, gjøre dette. Jeg var på vei ut av det tykke skallet mitt, men tydeligvis så skulle jeg bare blitt og må bare bli der fremover. Jeg er så sinna på meg selv nå Anonymkode: b4a70...025 Du har ingen grunn til å være sint på deg selv. Du har ikke gjort noe galt. Det er han du må rette sinnet mot! Du kan dra på overgrepsmottaket selv om du har dusjet. Om så bare for en samtale, eller noe sporsikring som kan ligge igjen. Man kan utføre sporsikring inntil 4-7 dager etterpå. Ta gjerne med deg klærne eller lakenet hvis ikke dette er vasket. Uansett hva du gjør så ta godt vare på deg selv. Dette var en forferdelig opplevelse du ikke fortjente og som aldri skulle ha skjedd - men det var ikke din skyld. ❤️❤️❤️ 8
Fireflies Skrevet 2. oktober 2021 #46 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kommer ikke til å anmelde. Det er som dere sier ord mot ord, og uansett hvor mye jeg sa nei underveis så kan jeg ikke bevise det. Jeg er bare fryktelig lei meg og skuffet. Jeg har vært singel i 6 år og har ikke vært med noen i mellomtiden, fordi jeg ikke har ønsket, gitt noen en sjanse eller vært klar for det. Så skal første fyr jeg er med, hvor vi virkelig klikker på mange områder, gjøre dette. Jeg var på vei ut av det tykke skallet mitt, men tydeligvis så skulle jeg bare blitt og må bare bli der fremover. Jeg er så sinna på meg selv nå Anonymkode: b4a70...025 Uavhening om du anmelder eller ikke så bør du snakke med noen. De på overgrepsmottaket har taushetsplikt. Det å gå alene med noe slikt vil kunne gjøre ting enda verre for deg. Det er ikke deg du skal være sint på, selv om det er lett å gå der. Snakk med noen slik at du ikke må inn i skallet ditt igjen. 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #47 Skrevet 2. oktober 2021 Jolene skrev (1 time siden): Og man vet aldri hva slags situasjoner andre som svarer har vært i heller. Så fordi man har opplevd det selv er det greit å bagatellisere overgrep og voldtekt? For det er det du gjør! Anonymkode: 681ff...53f 11
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #48 Skrevet 2. oktober 2021 Ville sendt han en meld og spurt om han var klar over hva han har gjort, og at sånn går ikke ann å oppføre seg, at du vurderer å anmelde. Anonymkode: dde52...dc8 1
Silva Pluvialis Skrevet 2. oktober 2021 #49 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville sendt han en meld og spurt om han var klar over hva han har gjort, og at sånn går ikke ann å oppføre seg, at du vurderer å anmelde. Anonymkode: dde52...dc8 Hvis hun skal sende melding så bør hun gjøre det på en sånn måte at han innrømmer overgrepet. For eksempel, «Hvorfor utførte du analsex på meg, selv om jeg gjentatte ganger sa nei og prøvde å vri meg unna?» Hvis han svarer bekreftende på det, så har hun et bevis på at det har skjedd. 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #50 Skrevet 2. oktober 2021 Gjenferdet skrev (24 minutter siden): Du har ingen grunn til å være sint på deg selv. Du har ikke gjort noe galt. Det er han du må rette sinnet mot! Du kan dra på overgrepsmottaket selv om du har dusjet. Om så bare for en samtale, eller noe sporsikring som kan ligge igjen. Man kan utføre sporsikring inntil 4-7 dager etterpå. Ta gjerne med deg klærne eller lakenet hvis ikke dette er vasket. Uansett hva du gjør så ta godt vare på deg selv. Dette var en forferdelig opplevelse du ikke fortjente og som aldri skulle ha skjedd - men det var ikke din skyld. ❤️❤️❤️ Skal hun dra hjem til ham og hente lakenet da? Anonymkode: 0d621...5ba
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #51 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ville sendt han en meld og spurt om han var klar over hva han har gjort, og at sånn går ikke ann å oppføre seg, at du vurderer å anmelde. Anonymkode: dde52...dc8 Jeg kommer ikke til å ta kontakt med han Anonymkode: b4a70...025 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #52 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kommer ikke til å ta kontakt med han Anonymkode: b4a70...025 Nei nei. Da er det greit. Case closed. Anonymkode: dde52...dc8
Maleficenta Skrevet 2. oktober 2021 #53 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette var urettferdig av deg. Jeg samtykket til sex, men når spørsmålet kom til analsex sa jeg tydelig ifra at det var ikke ønskelig. Hva er mer tydelig enn "Nei takk, jeg vil ikke"? Han aksepterte det så, og jeg valgte å bli. Det var et helg legitimt spørsmål fra han og han aksepterte svaret. Så går det en liten stund hvor han plutselig bestemmer seg for at vi skal ha analsex alikevel og velger så å penetrere meg selv om jeg sier nei, sier det gjør vondt og at jeg ikke vil. Jeg er også i en stilling hvor han har overtaket og jeg klarer ikke å få han av meg før han er ferdig. Jeg kler så på meg og drar. Jeg ble ikke igjen til morgenen etter. Argumentet ditt "edru til å si tydelig ifra" er hårreisende, for da burde han ikke hatt sex i det hele tatt med meg hvis jeg ikke var i stand til å gi et tydelig nok svar og da regnes det i hvert fall som voldtekt. Jeg skulle ikke ha blitt med han hjem, men han er en person i et omsorgsyrke hvor man virkelig tror bedre om folk. Jeg pleier ikke å være med folk hjem på den måten fordi dette er/var en frykt og den ene gangen jeg gav noen en sjanse så skal jeg forlate kvelden med en vond bismak og kjip opplevelse. Anonymkode: b4a70...025 anmeld ts. og få deg legeundersøkelse. Du fikk gjerne en rift der bak siden du sa han bare peisa den inn og det var vondt. Fortell din side akkurat slik det var. og var jeg deg ville jeg skrevet sms til han på en måte som får han til å innrømme hva han gjorde så du har det skriftlig. Er ikke rett at han skal slippe unna med dette.
Maleficenta Skrevet 2. oktober 2021 #54 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Betenkelig at en slik mann jobber med omsorg😬 Det var soleklar voldtekt, ferdig snakka. Anonymkode: 27658...188 man vet aldri med folk. Er det som er så skremmende. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #55 Skrevet 2. oktober 2021 Det er elementer i dette som gjør at jeg ikke kommer til å anmelde. Jeg tror den prosessen kommer til å være smertefull og vanskelig. Hadde dette skjedd i Norge og vi begge var norske så hadde det stilt seg annerledes. Anonymkode: b4a70...025 1
Gjest Tamsi Skrevet 2. oktober 2021 #56 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg kommer ikke til å anmelde. Det er som dere sier ord mot ord, og uansett hvor mye jeg sa nei underveis så kan jeg ikke bevise det. Anonymkode: b4a70...025 Vær så snill å ikke la han slippe helt gratis unna med dette. Det kan hende han har noe på seg fra før, da er ikke anmeldelsen helt på bar bakke. Eventuelt så har de mer å gå på neste gang han blir anmeldt for dette. For som andre her sier er dette neppe hverken første eller siste gangen hans. Men hvis ingen noen gang anmelder så kan han bare dure på og være jævlig mot mange. Akkurat nå har han jo vunnet! Fått det akkurat som han vil og ingen konsekvenser. Anmeld han TS. Saken blir henlagt uansett, så realistisk kan vi være - men det er da ikke noe dårligere resultat enn at han slipper helt unna slik som nå og uansett går fri?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #57 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er elementer i dette som gjør at jeg ikke kommer til å anmelde. Jeg tror den prosessen kommer til å være smertefull og vanskelig. Hadde dette skjedd i Norge og vi begge var norske så hadde det stilt seg annerledes. Anonymkode: b4a70...025 Du syns ikke dette var relevant å ta med i hovedinnlegget? Jeg ville for eksempel ikke presset på for at kvinnen skal anmelde i et land hvor hun risikerer å bli straffet for å ha blitt voldtatt. Anonymkode: 0d621...5ba 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #58 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du syns ikke dette var relevant å ta med i hovedinnlegget? Jeg ville for eksempel ikke presset på for at kvinnen skal anmelde i et land hvor hun risikerer å bli straffet for å ha blitt voldtatt. Anonymkode: 0d621...5ba Nei, det spiller ikke en rolle for mitt spørsmål i hovedinnlegget. At du ikke lar det ligge når jeg sier at jeg ikke vil anmelde er ikke et meg-problem. Jeg skjønner at folk mener det godt, men jeg sa nei til dere også Anonymkode: b4a70...025 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #59 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja hele prosessen. Vet å si til en utsatt at hen må anmelde sånn at vedkommende ikke gjør det igjen er det man sier. Den eneste som har ansvar er overgriperen. Og en anmeldelse eller til og med en dom er ingen garanti for at personen ikke vil gjøre det igjen Anonymkode: 681ff...53f Jeg har også vært gjennom hele prosessen, så du er ikke den eneste. En garanti er det ikke nei, men å ikke anmelde hjelper i hvert fall ingenting. Anonymkode: 0d621...5ba
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #60 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har også vært gjennom hele prosessen, så du er ikke den eneste. En garanti er det ikke nei, men å ikke anmelde hjelper i hvert fall ingenting. Anonymkode: 0d621...5ba Hvor har jeg sagt at jeg er den eneste? Anonymkode: 681ff...53f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå