Gå til innhold

Sletting og blokkering på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er en årsak til du er blitt blokkert av et familiemedlem, tror du ikke? 

Anonymkode: 02123...503

At noen blokkerer deg trenger ikke være fordi du gjør noe feil. Det kan være den som blokkerer som har issues. Sånn er det i alle fall i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 9609c...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

At noen blokkerer deg trenger ikke være fordi du gjør noe feil. Det kan være den som blokkerer som har issues. Sånn er det i alle fall i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 9609c...6ec

Jeg har ikke gjort noe galt mot mitt familiemedlem. Å snakke med meg var, og er h*n heller ikke interessert i. H*n valgte å blokkere meg istedenfor å ta en prat. Feig måte mener jeg. Har prøvd flere ganger å ta kontakt, uten hell. Dessverre så har dette ødelagt hele familien. Jeg er ikke den eneste h*n har blokkert i familen for å si det sånn. 

Anonymkode: 6df20...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble blokkert av et familiemedlem for å gi "feil" emoticon på et innlegg som ble lagt ut. Helt idiotisk, men jeg bryr meg ikke. Greit å slippe å se alt det tullet hen legger ut, for det var ganske mye!  Har i tillegg funnet ut at en tidligere kollega har blokkert meg, aner ikke hvorfor og skal aldri finne det ut heller. Vi hadde en veldig god og fin tone sammen.  Personlig har jeg blokkert kun tidligere ekser som har oppført seg på en dårlig måte mot meg. Blokkering er noe ekstremt, slette ok det betyr du tok en opprydding i listen din og slettet de du eventuelt ikke hadde mye kontakt med sånt skjer, men å blokkere da vil du at du aldri skal bli funnet igjen eller skal bevise at den andre personen "plager" deg på noen måter. 

Anonymkode: 7d2e3...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Jeg ble blokkert av et familiemedlem for å gi "feil" emoticon på et innlegg som ble lagt ut. Helt idiotisk, men jeg bryr meg ikke. Greit å slippe å se alt det tullet hen legger ut, for det var ganske mye!  Har i tillegg funnet ut at en tidligere kollega har blokkert meg, aner ikke hvorfor og skal aldri finne det ut heller. Vi hadde en veldig god og fin tone sammen.  Personlig har jeg blokkert kun tidligere ekser som har oppført seg på en dårlig måte mot meg. Blokkering er noe ekstremt, slette ok det betyr du tok en opprydding i listen din og slettet de du eventuelt ikke hadde mye kontakt med sånt skjer, men å blokkere da vil du at du aldri skal bli funnet igjen eller skal bevise at den andre personen "plager" deg på noen måter. 

Anonymkode: 7d2e3...633

Veldig umodent tenker jeg. Om en er sint og sur på noen så er slette på Facebook det første en gjør for å vise at en er sur. Mest av alt er en skuffet og fortvilt og skulle ønske det ugjort. Men for å gi en stikk er det å slette. 
Jeg har blitt slettet av mor til min datters venninne flere ganger. Når jentene har en konflikt blir moren sint og sletter meg, jentene blir venner igjen og hun sender da ny foresp. Nå har hun slettet meg igjen da jentene har hatt litt drama.. dette for tredje gang. Jeg kommer ikke til å ta imot ny venneforesp fra henne flere ganger. 

Anonymkode: f4aef...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Haha, klarte du å lese det at den lille kommentaren? Ja, jeg har blitt blokkert av en person, en svært vanskelig person som vi strakk oss langt for å ha et godt forhold til (nær familie). Han er lett å fornærme, har store krav, er gnien, lyver veldig lett, trykker andre ned, osv. En dag ble jeg blokkert, samtidig som vedkommende fortalte sine foreldre osv at han gjorde alt for å ha et godt forhold. Men når han blokkerte meg tolket jo jeg det som at han ikke ønsket noe kontakt meg meg. Dette handlet ikke om å beskytte seg selv fra hans ståsted, men var en klar hersketeknikk. 

Anonymkode: 9609c...6ec

De aller fleste som blokkerer noen er nok ikke som ditt familiemedlem. Man må tåle å miste kontakten med folk, og om man blir blokkert og slettet så er det som regel en grunn til det. At noen ikke vil ha kontakt opplever de fleste i løpet av livet, og det er virkelig ikke så ekstremt eller dramatisk som noen her får det til å virke. Er det et ustabilt menneske som sender nye forespørsler og så sletter/ blokkerer igjen osv så får man bare blokkere vedkommende tilbake. 

Anonymkode: f2927...f95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blokkerte min eksmann som var voldelig mot meg og hans «nærmeste». Pga jeg ikke ville se de eller la de se meg. Handler ikke om å være usikker eller noe for min del, men heller å beslytte meg selv mot angst og påminnelser.

Anonymkode: 6ceaf...67a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De aller fleste som blokkerer noen er nok ikke som ditt familiemedlem. Man må tåle å miste kontakten med folk, og om man blir blokkert og slettet så er det som regel en grunn til det. At noen ikke vil ha kontakt opplever de fleste i løpet av livet, og det er virkelig ikke så ekstremt eller dramatisk som noen her får det til å virke. Er det et ustabilt menneske som sender nye forespørsler og så sletter/ blokkerer igjen osv så får man bare blokkere vedkommende tilbake. 

Anonymkode: f2927...f95

Å slette eller «mute» er mye mer realt da. Blokke er skikkelig kald skulder, spør du meg. Jeg har selv mutet flere på Instagram. Jeg ser ikke verken innlegg eller Stories, men har ikke såret følelsene dems 😉👍🏻

Anonymkode: 9609c...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å slette eller «mute» er mye mer realt da. Blokke er skikkelig kald skulder, spør du meg. Jeg har selv mutet flere på Instagram. Jeg ser ikke verken innlegg eller Stories, men har ikke såret følelsene dems 😉👍🏻

Anonymkode: 9609c...6ec

Ikke alle godtar at noen ikke vil ha kontakt vet du 😉. Blokkering er best når du vet at det kommer sutrende meldinger og mas på messenger og evt i felles grupper. Sletting er supert for å rydde opp i bekjente man aldri snakker med i vennelista. Instagram har jeg aldri blokket noen på, det er ikke like personlig. 

Anonymkode: f2927...f95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rensker opp min liste jevnlig og jeg elsker å provosere folk. Noen tar jo helt av når de blir slettet, som om sosiale medier og antall «venner» er viktige for dem.

Når Facebook var nytt så la man til folk i hytt og pine, gjerne etter å ha pratet litt utenfor en pub mens man til en røyk.

Når jeg da skjønte hvor hardt det gikk inn på folk at de ble slettet så måtte jeg bare prøve. Så jeg sendte en melding til de som jeg ville slette at de ville bli slettet innen 24 timer da vi ikke hadde noe til felles og heller ingen interaksjon hverken i virkeligheten eller på nettet.

Fy faen hvor sinna folk ble, var helt utrolig og jeg elsket hvert eneste minutt av det. Folk er jo helt gale.

Så nå har jeg opprydding 2 ganger i året og det er like morsomt hver gang. Jeg ønsker ikke 10 oppdateringer daglig om matlaging, rydding og klesvask. Ikke liker jeg rasister, Trump tilhengere og folk som bare poster ting om hvor bra livet er når jeg vet de slitet økonomisk, i forholdet eller andre ting.

Jeg savner tiden før man var avhengig av likes, en tid hvor man pratet sammen og hadde det sosialt ansikt til ansikt. Nå kan jo folk ikke holde inngang en samtale uten å kikke ned på mobilen for de må «like» et innlegg eller to eller legge ut bilde av maten de skal til å spise.

Anonymkode: afb6f...f0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...