Gå til innhold

Sletting og blokkering på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når godt voksne mennesker sletter og blokkerer på Facebook og sosiale medier pga uenigheter..  er det deres måte å gi ett stikk på? Såre? 
Jeg personlig synes det er så barnslig å slette hverandre når det oppstår en uenighet. Kan ikke folk bare snakke sammen? 
 

Anonymkode: f4aef...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sletter eller blokkerer kun de menneskene jeg ikke lenger vil ha noe med å gjøre. Så det skjer relativt sjelden.

Anonymkode: d3871...490

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er folk som sliter som driver med slik blokkering og sletting i hytt og pine. Ofte de samme som lager krangler og diskusjoner ut av det blå slik at du blir stående som et spørsmålstegn mens de krangler med seg selv. Så går det over og de blir sure for at du ikke henger med i svingene alt etter humøret deres.

Anonymkode: ffe53...19e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter gamle flørter og menn jeg har hatt følelser for. Slitsomt å få oppdateringer og påminnelser fra den kanten.

Anonymkode: 3fd87...16c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger får man bare rett og slett nok av en persons utblåsninger på f.eks Facebook. En venninne blokkerte en hun tidligere (i ungdommen) likte godt som venn, men ikke nå, fordi han på sine godt voksne dager ble så rasistisk, og skrev ofte rasistiske innlegg. Hun orket ikke mer av det og slettet han som venn. Mulig han aldri har oppdaget det, men hvis han har oppdaget det, så skjønner han sikkert ikke hvorfor. For han skriver jo bare "smarte" innlegg, fordi "han skjønner alt som folk flest ikke skjønner", tenker han sikkert.

Jeg har han som venn på Facebook selv, og typiske innlegg fra han slutter med "Nå må Norge våkne opp!" og slikt. Bare han som skjønner noe, ingen andre, så nå må alle våkne opp.

 

Anonymkode: 7192a...a41

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Jeg sletter ikke, men jeg orker ikke å følge folk på sosiale medier som har gått livets harde skole og spyr ut alskens tull ørten ganger hver dag. 

Har ikke sendt en venne forespørsel eller lignende på mange år nå jeg, rett før jeg sletter alt av sosiale medier egentlig🙈

Så flytter jeg langt ut i skauen og tar noen uker med internett avvenning 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri blokkert noen, men jeg har slettet noen på FB. Det er har skjedd et par ganger at jeg sendt venneforespørsel til folk jeg ikke kjenner uten at jeg har registrert det og de har godtatt venneforespørselen. Disse har jeg slettet igjen.

Anonymkode: d3309...74a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg skriver meget sjelden på fb. God jul og slike ting. Hvis noen har en opprydding på fb og sletter de en ikke har snakket med på årevis, eller folk du har møtt på fest noen ganger og ikke har noe med forstår jeg.

men når voksne mennesker sletter fordi en har hatt en uenighet synes jeg er latterlig barnslig. 

Anonymkode: f4aef...287

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble blokket på Facebook og instagram av mannen til en tidligere venninne som jeg havnet i konflikt med.

To uker senere drev han å sneik på min instagram fra en backupkonto.

Blokkerte han temmelig fort.

 

Anonymkode: 63b41...2f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sletter eller blokkerer kun de menneskene jeg ikke lenger vil ha noe med å gjøre. Så det skjer relativt sjelden.

Anonymkode: d3871...490

Samme her. Sletter jeg og blokkerer noen så vil jeg ikke ha noe med de å gjøre i det hele tatt. 

Anonymkode: f2927...f95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. Sletter jeg og blokkerer noen så vil jeg ikke ha noe med de å gjøre i det hele tatt. 

Anonymkode: f2927...f95

Det er jo en brutal måte å slette folk på fb en har kontakt og omgåes. En sender jo signaler om at denne personen vil jeg ikke ha noe med å gjøre. 

Anonymkode: f4aef...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo en brutal måte å slette folk på fb en har kontakt og omgåes. En sender jo signaler om at denne personen vil jeg ikke ha noe med å gjøre. 

Anonymkode: f4aef...287

Det er jo ikke som man annonserer at man slettet noen. Det er bare den som blir slettet som får det med seg. For min del sletter jeg kun de jeg ikke vil ha kontakt eller omgås med. Bekjente som oppfører seg slitsomt som har fått mange sjanser orker jeg ikke i lengden. 

Anonymkode: f2927...f95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ble blokket på Facebook og instagram av mannen til en tidligere venninne som jeg havnet i konflikt med.

To uker senere drev han å sneik på min instagram fra en backupkonto.

Blokkerte han temmelig fort.

 

Anonymkode: 63b41...2f3

Hvordan fant du ut at han sneik?

Anonymkode: 3fd87...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker kun å ha de nærmeste på facebook, så jeg sletter de jeg ikke har kontakt med. Jeg blokkerer kun hvis det er personer som har oppført seg på en ubehagelig, skremmende eller truende måte. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan fant du ut at han sneik?

Anonymkode: 3fd87...16c

Så tilfeldigvis navnet blant de som hadde sett stories (lette etter en annen bruker når jeg så han).

 

Anonymkode: 63b41...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blokkerer bare hvis jeg er såret og sint, det skal veldig mye til og faktisk bare blokkert to. Så tar det ille opp når folk gjør det med meg uten grunn (dvs det har vært god stemning siste prat/møte). Var en som blokkerte mer på FB og da ble jeg litt lei meg men lot det gå, to måneder senere sender han meg melding på sms om å møtes som om ingenting har skjedd, da gadd jeg ikke svare.

Anonymkode: 5eb10...373

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg er lei av trakassering og snylting, da blokkerer jeg og låser døra. Hvor mye skal man finne seg i egentlig? 

Anonymkode: d2b73...013

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her. Jeg skriver meget sjelden på fb. God jul og slike ting. Hvis noen har en opprydding på fb og sletter de en ikke har snakket med på årevis, eller folk du har møtt på fest noen ganger og ikke har noe med forstår jeg.

men når voksne mennesker sletter fordi en har hatt en uenighet synes jeg er latterlig barnslig. 

Anonymkode: f4aef...287

Det er vel en grunn til at du ble blokkert. Eller sletta da? Jeg har blirt blokkert selv av et familiemedlem. Ikke gøy, da vi omgås mye. H*n har kuttet meg ut av livet, rett og slett. Jeg tenker, hennes tap ;) 

Anonymkode: 6df20...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er vel en grunn til at du ble blokkert. Eller sletta da? Jeg har blirt blokkert selv av et familiemedlem. Ikke gøy, da vi omgås mye. H*n har kuttet meg ut av livet, rett og slett. Jeg tenker, hennes tap ;) 

Anonymkode: 6df20...bea

Ja, det er noen som er sint på meg. Dvs de retter sinnet sitt mot meg for at de selv har kommet opp i en vanskelig situasjon. En situasjon jeg ikke har noe med å gjøre. Lett å ha noen å skylde på, framfor å ta tak i seg selv 

Anonymkode: f4aef...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er vel en grunn til at du ble blokkert. Eller sletta da? Jeg har blirt blokkert selv av et familiemedlem. Ikke gøy, da vi omgås mye. H*n har kuttet meg ut av livet, rett og slett. Jeg tenker, hennes tap ;) 

Anonymkode: 6df20...bea

Det er litt hersketeknikk å blokke på sosiale medier, litt å demonstrere at: Jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre 🤬 for det er det en egentlig sier ved å slette noen. Spesielt hvis det er folk en har omgang med og det har oppstått en uenighet. Veldig barnslig synes jeg. Da er det bedre å ta en prat og få rensa lufta 

Anonymkode: f4aef...287

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...