Gå til innhold

Sletting og blokkering på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er noen som er sint på meg. Dvs de retter sinnet sitt mot meg for at de selv har kommet opp i en vanskelig situasjon. En situasjon jeg ikke har noe med å gjøre. Lett å ha noen å skylde på, framfor å ta tak i seg selv 

Anonymkode: f4aef...287

Er det ikke like greit da? Da får du fred for en stund. 

Anonymkode: 9db45...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det ikke like greit da? Da får du fred for en stund. 

Anonymkode: 9db45...ccc

Vel, uten å utlevere for mye så går dette bare utover andre enn meg. 
for min del gjør det meg ingenting, men det går utover andre at personen er sint på meg 

Anonymkode: f4aef...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også uten forvarsel blitt blokkert av familiemedlemmer. Jeg visste ikke at de mente jeg hadde gjort noe galt, og fikk heller aldri mulighet til å forklare meg. De hadde konstruert sin egen sannhet, og har nå ødelagt samholdet i familien basert på antagelser og ikke fakta. 

Anonymkode: 047b0...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har også uten forvarsel blitt blokkert av familiemedlemmer. Jeg visste ikke at de mente jeg hadde gjort noe galt, og fikk heller aldri mulighet til å forklare meg. De hadde konstruert sin egen sannhet, og har nå ødelagt samholdet i familien basert på antagelser og ikke fakta. 

Anonymkode: 047b0...841

Umodent. Går jo an å snakke med deg Istedenfor å bare anta. Veldig trist når voksne mennesker ikke er modne nok til å ta samtalen, være konfliktsky og blokkere. 
tror veldig mange relasjoner er ødelagte pga slike situasjoner du har opplevd 

Anonymkode: f4aef...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Umodent. Går jo an å snakke med deg Istedenfor å bare anta. Veldig trist når voksne mennesker ikke er modne nok til å ta samtalen, være konfliktsky og blokkere. 
tror veldig mange relasjoner er ødelagte pga slike situasjoner du har opplevd 

Anonymkode: f4aef...287

Handler ikke om å være umoden, noen ganger handler det om å beskytte seg selv fra negative mennesker i livet.

Anonymkode: d954e...17a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Handler ikke om å være umoden, noen ganger handler det om å beskytte seg selv fra negative mennesker i livet.

Anonymkode: d954e...17a

Da «muter» man istedet. Å blokkere noen gir et veldig tydelig signal på at man ikke ønsker noe som helst kontakt og misliker den andre personen. 

Anonymkode: 9609c...6ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da «muter» man istedet. Å blokkere noen gir et veldig tydelig signal på at man ikke ønsker noe som helst kontakt og misliker den andre personen. 

Anonymkode: 9609c...6ec

Hvis man vil beskytte seg selv vil man vel ikke ha kontakt. Hvorfor ha folk på Facebook man ikke ønsker kontakt med? Du virker veldig sår på dette, har noen kutta deg ut?

Anonymkode: f2927...f95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Det er ingen tvang å være på sosiale media og ingen krav om hvem man vil dele med.  Jeg har ingen skrupler med å slette.

Fb bruker jeg bare pga nyheter fra nettaviser og enkelte grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blokkert ei lang liste, folk jeg ikke har kjemi med og ikke har kontakt med privat er det problemfritt å blokkere. 

Om noen syns det er umodent er helt ok. 

Anonymkode: d7575...f94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det som er umodent er å være på sosiale medier. 

Anonymkode: 3add6...144

KG er sosiale medier 😅

Anonymkode: f4aef...287

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Handler ikke om å være umoden, noen ganger handler det om å beskytte seg selv fra negative mennesker i livet.

Anonymkode: d954e...17a

Veldig mange sletter eller blokker folk i sinne.. angrer noen uker etter når en har landet, og sender da en ny venne forespørsel.. 

lurt å ikke blokke folk når en er på «sinne toppen» 

Anonymkode: f4aef...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde lenge at jeg kunne "heve" meg over blokking. Jeg tenkte jeg gidder ikke å gi etter for provokasjonene på nettet. Men til slutt så skjønner man at disse funksjonene er der fordi det ER behov for dem. Internet er en slags kloakk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg slettar dei eg ikkje kjenner eller har behov for å ha på feeden min. Dei eg kjenner men ikkje ynskjer å sjå oppdateringar frå fjernar eg berre frå feeden. Dei eg ikkje ynskjer å ha noko med å gjer av truande eller plagsom karakter blokkera eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri slettet noen som venn, men det hender jeg slutter å følge. Jeg har kun blokkert en gang og det var en (dårlig) venninne som ofte tolket alt negativt og gjerne startet krangler om bagateller for deretter å slette meg (og andre) for en periode. Deretter sende hun ny venneforespørsel og skyldte på at hun hadde slettet ved en feiltagelse da hun ryddet i vennelista, men krangelen? den kunne hun ikke huske noe av. Endte til slutt opp meg at jeg blokkerte henne en gang hun slettet meg så hun ikke fikk sendt ny forespørsel. Jeg har ikke hørt noe etter det på verken telefon eller sms, så jeg var tydeligvis ikke så viktig for henne. Og selv om jeg synes det var trist da, kjenner jeg nå at det egentlig ikke er noe savn, det eneste hun bidro med var sutring, dårlig stemning og drama. 

Anonymkode: 092ad...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, her en bekjent som driver med det. Hun nærmer seg 60. Sletter hvis hun blir irritert. Til slutt valgte jeg bare å blokkere, for jeg gadd ikke å bli slettet og lagt til hele tiden😂 

Anonymkode: e3df5...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det hvis jeg blir blir plaget av å bli mindt på personen hele tiden. 

Anonymkode: 94d52...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2021 den 0.03):

Det er vel en grunn til at du ble blokkert. Eller sletta da? Jeg har blirt blokkert selv av et familiemedlem. Ikke gøy, da vi omgås mye. H*n har kuttet meg ut av livet, rett og slett. Jeg tenker, hennes tap ;) 

Anonymkode: 6df20...bea

Det er en årsak til du er blitt blokkert av et familiemedlem, tror du ikke? 

Anonymkode: 02123...503

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 9.30):

Hvis man vil beskytte seg selv vil man vel ikke ha kontakt. Hvorfor ha folk på Facebook man ikke ønsker kontakt med? Du virker veldig sår på dette, har noen kutta deg ut?

Anonymkode: f2927...f95

Haha, klarte du å lese det at den lille kommentaren? Ja, jeg har blitt blokkert av en person, en svært vanskelig person som vi strakk oss langt for å ha et godt forhold til (nær familie). Han er lett å fornærme, har store krav, er gnien, lyver veldig lett, trykker andre ned, osv. En dag ble jeg blokkert, samtidig som vedkommende fortalte sine foreldre osv at han gjorde alt for å ha et godt forhold. Men når han blokkerte meg tolket jo jeg det som at han ikke ønsket noe kontakt meg meg. Dette handlet ikke om å beskytte seg selv fra hans ståsted, men var en klar hersketeknikk. 

Anonymkode: 9609c...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...