Gå til innhold

Blir det innført smitteverntiltak igjen?


Gjest Optimo

Blir det innført smitteverntiltak igjen?   

280 stemmer

  1. 1. Når blir de første smitteverntiltakene innført igjen?

    • Oktober
      11
    • November
      61
    • Desember
      62
    • Januar
      33
    • Senere enn dette
      6
    • Det kommer ikke til å bli innført noen smitteverntiltak igjen
      107
  2. 2. Kommer noen sykehus til å få problemer med intensivkapasiteten kommende vinter?

    • Ja
      168
    • Nei
      112


Anbefalte innlegg

13579 skrev (På 27.10.2021 den 11.29):

Kineserne har forstått problemet med sykdommen, og de har innført portforbud i en by med 4 millioner mennesker etter kun 6 smittetilfeller. Dette viser hvor alvorlig de ser på situasjonen. Vi har mye å lære, og ut fra dette er det selvsagt at vi må ha et strengt portforbud hele døgnet i hele landet til viruset er utryddet.

Åja, så du tror virkelig att viruset forsvinner bare fordi 4 miljoner kinesere sitter i stuene sine med munbind? Fucking hysteri

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dessverre veldig mange som sitter i spenning nå, og håper det blir ny nedstengning fram mot jul. De ser frem til hjemmekontor, joggebukse og Netflix i vintermørket. At folk igjen vil miste jobbene sine og folk med psykiske problemer igjen risikerer å bli kastet ut i ensomhet med store konsekvenser, driter de i, så lenge de får sin (trygge) lønn og får sitte med beina på bordet, drikke kakao og nyte hjemmelivet med full bankkonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (8 timer siden):

Er dessverre veldig mange som sitter i spenning nå, og håper det blir ny nedstengning fram mot jul. De ser frem til hjemmekontor, joggebukse og Netflix i vintermørket. At folk igjen vil miste jobbene sine og folk med psykiske problemer igjen risikerer å bli kastet ut i ensomhet med store konsekvenser, driter de i, så lenge de får sin (trygge) lønn og får sitte med beina på bordet, drikke kakao og nyte hjemmelivet med full bankkonto.

Det med hjemmekontor kunne de videreføre, slapp de lange bilkøene og fulle togene. Så hjemmekontor for de som kan og vil hadde vært topp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 minutter siden):

Det med hjemmekontor kunne de videreføre, slapp de lange bilkøene og fulle togene. Så hjemmekontor for de som kan og vil hadde vært topp.

Så lenge arbeidstaker er like effektiv på Hjemme kontor kan ikke jeg forstå hvorfor ikke det er greit. Hjemmekontor skulle nesten vert ett valg med kanskje obligatoriske dager og resten fordelt etter ønske. Mange som hadde trivdes bedre på jobben da tror jeg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemy02 skrev (9 minutter siden):

Så lenge arbeidstaker er like effektiv på Hjemme kontor kan ikke jeg forstå hvorfor ikke det er greit. Hjemmekontor skulle nesten vert ett valg med kanskje obligatoriske dager og resten fordelt etter ønske. Mange som hadde trivdes bedre på jobben da tror jeg. 

Tror jeg og. For ikke å snakke om miljøvennlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 26.10.2021 den 22.21):

Det man nesten må spør seg, er hvorfor Kina stenger ned en hel millionby pga 6 smittetilfeller, som vi kunne lese om i mediene tidligere i dag.. Hva vet de egentlig om koronaen?

Det beste hadde vært om folk brukte hodet og tenkte selv, men jeg mistet litt håpet når jeg så hvordan folk oppførte seg under "gjenåpningen". Ingen har lyst på nedstengning, men hvis alternativet er livsvarige mèn pga dette drittviruset, så er kanskje det en liten pris å betale på sikt.

Kina har valgt en null-smitte-strategi fordi de skal arrangere OL til neste år. Om de får det til er en annen sak.

Og så var det denne gjenåpningen, da. I dag, TRE dager etter den tre uker lange, heidundrende gjenåpningsfesten her i byen, var det frem med munnbindet og meteren igjen. Anbefalinger, ikke påbud. Men det sier en hel del om hvor lite poeng det var med de tre ukene. Det var heller ikke spesielt overraskende at det endte slik.

Endret av every woman
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Archer skrev (15 timer siden):

Åja, så du tror virkelig att viruset forsvinner bare fordi 4 miljoner kinesere sitter i stuene sine med munbind? Fucking hysteri

Viruset forsvinner neppe med det første, men på sikt kan et slikt portforbud eliminere viruset dersom alle holder seg innendørs hjemme alene iført munnbind og med god håndhygiene. Er vi heldige, er ca ett års portforbud tilstrekkelig. Viruset kan til slutt bli utryddet dersom vi praktiserer tilstrekkelig strenge krav til isolasjon. Å isolere 4 millioner kinesere derimot, hjelper bare lokalt og midlertidig med mindre byen holdes strengt avgrenset fra resten av landet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke i Trondheim det blir innført munnbind på kollektiv transport igjen? Fikk høre det i dag av min mor som hadde sett nyhetene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null visjon har feilet gang på gang i de landene det har vært prøvd. Viruset kommer tilbake og sprer seg uansett.

Å stenge ned vil være å skyve problemet foran seg nok en gang.

De andre sesongvirusene sprer seg også mye fortere fordi vi har holdt på med ekstreme tiltak.

Man kan ikke unngå smittsomme sykdommer til evig tid, sånn er det bare.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus1986 skrev (11 timer siden):

Null visjon har feilet gang på gang i de landene det har vært prøvd. Viruset kommer tilbake og sprer seg uansett.

Å stenge ned vil være å skyve problemet foran seg nok en gang.

De andre sesongvirusene sprer seg også mye fortere fordi vi har holdt på med ekstreme tiltak.

Man kan ikke unngå smittsomme sykdommer til evig tid, sånn er det bare.

Å være smittefri å slippe å omgås kollegaer er å skyve problemene foran seg? Javel, den får du forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, kar90 said:

Å være smittefri å slippe å omgås kollegaer er å skyve problemene foran seg? Javel, den får du forklare

Fordi straks man letter på tiltakene igjen så øker smitten. Det ser man skje over hele verden, selv de landene som har hatt mye mer strenge tiltak enn oss. Hvor lenge skal man holde på? For evig tid? 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandel92 skrev (2 minutter siden):

Fordi straks man letter på tiltakene igjen så øker smitten. Det ser man skje over hele verden, selv de landene som har hatt mye mer strenge tiltak enn oss. Hvor lenge skal man holde på? For evig tid? 

 

 

Ja, hvorfor ikke? Mindre vold, mindre fyll, mindre kollegaer osv. Stort sett bare lyspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kar90 said:

Ja, hvorfor ikke? Mindre vold, mindre fyll, mindre kollegaer osv. Stort sett bare lyspunkt

For deg er det kanskje lyspunkt, men samtidig er det mange som har mistet jobben sin, økt ledighet er jo ikke bra. Flere sliter med ensomhet, psykisk syke blir ikke ivaretatt, studenter blir ikke ivaretatt. 

Skjønner jo at de som har trygge jobber der de kan ha hjemmekontor ikke har noe i mot tiltak, men det er langt i fra alle som er i den situasjonen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (16 timer siden):

Var det ikke i Trondheim det blir innført munnbind på kollektiv transport igjen? Fikk høre det i dag av min mor som hadde sett nyhetene. 

Dette er et svært beskjedent tiltak. Det må mye strengere lut til om det skal nytte. Påbudene må kontrolleres av politi, og mange års fengselsstraff må idømmes ved overtredelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13579 skrev (6 timer siden):

Dette er et svært beskjedent tiltak. Det må mye strengere lut til om det skal nytte. Påbudene må kontrolleres av politi, og mange års fengselsstraff må idømmes ved overtredelse.

Hvordan samfunn vil du ha? Stenger vi ned over tid vil mange dø av vanlig forkjølelse når vi åpner. Immunforsvaret trenger å jobbe litt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå får det holde. Bare se hvor mange barn som har blitt innlagt av vanlig forkjølelse nå pga disse tiltakene.

Vi kan da ikke stenge ned i evig tid. De som har ønsket det har fått og får tilgang til vaksiner, og nå må vi bare la dette gå sin gang

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 timer siden):

Hvordan samfunn vil du ha? Stenger vi ned over tid vil mange dø av vanlig forkjølelse når vi åpner. Immunforsvaret trenger å jobbe litt.

Helt riktig. Kan ende med med mye alvorlig sykdom av vanlig forkjølelse og masse allergiproblemer blant de yngste.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg orker ikke å lese 9 sider med innlegg ...

Men: det finnes ikke et alternativ på den avstemmingen som stemmer med min oppfatning. For det første HAR VI smitteverntiltak nå. Så selve formuleringen "igjen" er tåpelig.

Jeg personlig har ikke gitt meg med munnbind på butikk og offentlig transport og jeg holder meteren til vilt fremmede. Jeg har ingen problemer med å begrense sosial omgang, men jeg håper vi unngår hjemmekontor i månedsvis igjen. Jeg håper også at vi unngår hyttetull og at skoler stenges.

Akkurat nå er det legevaktproblemer i de store byene.

Jeg tror at dersom sykehusene blir overfylte får vi strenge tiltak igjen, så jeg håper at vi kan planlegge utfra det og ikke at en eller annen riking familie kan få ha 10 til bords i julen mens studentene verken får reise hjem eller bevege seg utenfor hybelen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...