Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ta vaksinen nå?


molly83

Anbefalte innlegg

molly83 skrev (2 minutter siden):

Fikk ingen bivirkninger av dose 1, er redd for bivirkninger av dose 2. Tror  det er større sjans for at jeg dør i trafikken enn av korona. 
 

ts

Ok. Jeg kjente mindre av dose 2 enn nr.1. Jeg er heller ikke spesielt redd for å dø av korona, men tanken på et liv hvor man knapt kan gå i en trapp uten å bli utslitt, eller hverken kunne smake og lukte noe som helst, skremmer vettet av meg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jajajane skrev (1 minutt siden):

Ca 60 % i Norge er fullvaksinerte. Likevel er tallene høye på smittetall nå. Hvorfor tror du det er de fullvaksinerte som er årsaken til gjenåpningen?

Ta deg en tur på byen, dans og kos deg. Sammen med en haug uvaksinerte. Skummelt blir det for deg 🤪

Der var du igjen ja … anti-vaksinen. 
80 % har fått første dose, men mange har feiga ut med andre dosen. 

Jeg misliker sterkt folk som utnytter, misbruker, ignorerer råd og veiledning som gagner oss alle . 
Hvorfor tror du at samfunnet kan åpne igjen ? 
Fordi mange har gjort jobben sin i forhold til andre som skal flyte på nordmenns lojalitet under lang tid. 
Det er myndighetene som har tatt avgjørelsen til gjenåpning pga de mener at det er kapasitet i helsevesenet til å ta imot de uvaksinerte alvorlig syke. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly83 skrev (10 minutter siden):

Beklager, men du må ha respekt for at andre har grunner til å ikke ta den. Vaksiner deg om du er engstelig. 
 

ts

Er fullvaksinert, og har forståelse for de som pga helse ikke han ta vaksinen. 
Det er derfor viktig at alle andre tar vaksinen for å beskytte de svake og utsatte , og at vi har jobber å gå til 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Ok. Jeg kjente mindre av dose 2 enn nr.1. Jeg er heller ikke spesielt redd for å dø av korona, men tanken på et liv hvor man knapt kan gå i en trapp uten å bli utslitt, eller hverken kunne smake og lukte noe som helst, skremmer vettet av meg.

Og den redselen kjenner jeg på i fht å ta vaksinen..

Har sett folk bli det av svineinfluensavaksinen.

 

ts

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Aureka skrev (27 minutter siden):

Fordi vaksinering funker best for alle om flest mulig tar den. 

Så for å beskytte vaksinerte, må alle vaksinere seg for at beskyttelsen skal virke? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (1 minutt siden):

 

(får ikke fjernet taggen her dessverre)

Tenker du det samme mot sommeren når du skal på feire? Reiser til land som omtrent ikke har vaksinerte? Tenker du da det samme? 

Enkelte land har kun 2 % vaksinerte. Og likevel tror nordmenn at vi skal redde verden med å vaksinere alle nordmenn. En pandemi vil ikke gå over om kun enkelte land vaksinerer seg, og etterpå drar på ferie inn i land hvor smitten florerer. Og så snakker man om mutasjoner...

Vaksinerte blir smittet og kan smitte videre, selv om veldig mange virker å misforstå dette. 

Jeg skal huske å si ifra til gutten jeg er tante til at han er en snylter, han ønsket vaksine, men fikk det ikke. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

molly83 skrev (1 minutt siden):

Og den redselen kjenner jeg på i fht å ta vaksinen..

Har sett folk bli det av svineinfluensavaksinen.

 

ts

Det er denne egoismen som styrer viljen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 minutt siden):

(får ikke fjernet taggen her dessverre)

Tenker du det samme mot sommeren når du skal på feire? Reiser til land som omtrent ikke har vaksinerte? Tenker du da det samme? 

Enkelte land har kun 2 % vaksinerte. Og likevel tror nordmenn at vi skal redde verden med å vaksinere alle nordmenn. En pandemi vil ikke gå over om kun enkelte land vaksinerer seg, og etterpå drar på ferie inn i land hvor smitten florerer. Og så snakker man om mutasjoner...

Vaksinerte blir smittet og kan smitte videre, selv om veldig mange virker å misforstå dette. 

Jeg skal huske å si ifra til gutten jeg er tante til at han er en snylter, han ønsket vaksine, men fikk det ikke. 

Enig! 👏

 

ts

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr. skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg forstår det riktig så skal det ved reiser utenlands fortsatt kreves vaksine eller neg. test. 

 

Vet du hvor det står?

 

ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (30 minutter siden):

Lurer også på hvorfor ta vaksine nå..

Grunnen har da ikke forandra seg over natta...??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mr. skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg forstår det riktig så skal det ved reiser utenlands fortsatt kreves vaksine eller neg. test. 

 

Kun ved røde land. Grønne og oransje land skal bli fri for både karantenekrav og testing. Tror det gjaldt fra 1. Oktober.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 minutt siden):

(får ikke fjernet taggen her dessverre)

Tenker du det samme mot sommeren når du skal på feire? Reiser til land som omtrent ikke har vaksinerte? Tenker du da det samme? 

Enkelte land har kun 2 % vaksinerte. Og likevel tror nordmenn at vi skal redde verden med å vaksinere alle nordmenn. En pandemi vil ikke gå over om kun enkelte land vaksinerer seg, og etterpå drar på ferie inn i land hvor smitten florerer. Og så snakker man om mutasjoner...

Vaksinerte blir smittet og kan smitte videre, selv om veldig mange virker å misforstå dette. 

Jeg skal huske å si ifra til gutten jeg er tante til at han er en snylter, han ønsket vaksine, men fikk det ikke. 

Jeg reiser ikke til land med 2% vaksinerte. 
De som er fullvaksinerte smitter ikke like mye som de uvaksinerte. 
Det har myndighetene informert om, men du aksepterer jo ikke informasjon fra FHI. 
Hvorfor din nevø ikke fikk vaksine har du ikke sagt noe om selvfølgelig. 
Alder, helse eller motstand fra foreldre . 
Da burde du som tante ta til fornuften da iallefall . 
Når jeg var tenåring så ble jeg og to søsken alvorlig syk av smittsom hjernehinnebetennelse , og det var faktisk såvidt vi overlevde . Andre døde av denne sykdommen. 
Det  ble heldigvis utviklet en vaksine som alle barn får, heldigvis . 
Skal vi slutte å ta den vaksinen også ???! 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Callisto83 said:

Men dette er jo ikke helt logisk. Hvis du fikk bivirkninger av dose 1, så kan det jo være du blir skikkelig ødelagt av korona også. Mange uvaksinerte blir dessverre det. Hvorfor er du ikke redd for å bli smittet, men redd for dose 2?

Noen forskerne tror det kan være mer bekymringsfullt om man ikke merket dosene i det hele tatt. Null bivirkninger kan bety null eller lav virkning av vaksinen. De undersøker dette.

Endret av Charlie Amberson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Festlig skrev (Akkurat nå):

Jeg reiser ikke til land med 2% vaksinerte. 
De som er fullvaksinerte smitter ikke like mye som de uvaksinerte. 
Det har myndighetene informert om, men du aksepterer jo ikke informasjon fra FHI. 
Hvorfor din nevø ikke fikk vaksine har du ikke sagt noe om selvfølgelig. 
Alder, helse eller motstand fra foreldre . 
Da burde du som tante ta til fornuften da iallefall . 
Når jeg var tenåring så ble jeg og to søsken alvorlig syk av smittsom hjernehinnebetennelse , og det var faktisk såvidt vi overlevde . Andre døde av denne sykdommen. 
Det  ble heldigvis utviklet en vaksine som alle barn får, heldigvis . 
Skal vi slutte å ta den vaksinen også ???! 
 

Hjelpe meg så trangsynt du er. 

DU reiser ikke tok disse landene, men du deler sete med flere som gjør det på flyet, på flyplasser, kafeer osv. Du vet ikke hvem som har vært hvor, eller hvem som er vaksinerte. DU er ikke en helt, hvis du føler det. 

Skjønner ikke at du er så redd for meg og andre uvaksinerte. Du er vaksinert, og skal være trygg. Hele poenget er vel at det viser seg at du ikke er så trygg som du kanskje ønsket, og føler da et hat mot de som utsetter deg for potensiell fare. 

Men hvem stolte du fullt på? De som sa at vaksinen var redningen. Er den det? Viser resultatene det? Se til land som har kommet lenger i vaksineringen enn Norge, og se hvordan de ligger an. 

At man ønsker død og fordervelse på uvaksinerte tyder jo bare på at dere ikke føler dere trygge på vaksinen, eller? Ser ellers ingen grunn til dette hatet. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (9 minutter siden):

Hjelpe meg så trangsynt du er. 

DU reiser ikke tok disse landene, men du deler sete med flere som gjør det på flyet, på flyplasser, kafeer osv. Du vet ikke hvem som har vært hvor, eller hvem som er vaksinerte. DU er ikke en helt, hvis du føler det. 

Skjønner ikke at du er så redd for meg og andre uvaksinerte. Du er vaksinert, og skal være trygg. Hele poenget er vel at det viser seg at du ikke er så trygg som du kanskje ønsket, og føler da et hat mot de som utsetter deg for potensiell fare. 

Men hvem stolte du fullt på? De som sa at vaksinen var redningen. Er den det? Viser resultatene det? Se til land som har kommet lenger i vaksineringen enn Norge, og se hvordan de ligger an. 

At man ønsker død og fordervelse på uvaksinerte tyder jo bare på at dere ikke føler dere trygge på vaksinen, eller? Ser ellers ingen grunn til dette hatet. 

Du antar veldig mye … 

Jeg har ikke vært utenlands på to år, ikke reist med fly eller tog. 
Feriert hjemme siden jeg bor på et fritt og flott område i Norge . 
Jeg er ikke redd noe du påstår, men kraftig provosert av de som ikke gidder å ta vaksinen fordi de ikke er villig til å tenke på andre rundt seg. 
Lykke til med munnbind og hansker videre.

Var på sykehuset en tur for noen dager,  og der fikk jeg se hva de uvaksinerte måtte gjøre for i det hele tatt å slippe inn 

Endret av Festlig
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (1 minutt siden):

Du antar veldig mye … 

Jeg har ikke vært utenlands på to år, ikke reist med gøy eller tog. 
Feriert hjemme siden jeg bor på et fritt og flott område i Norge . 
Jeg er ikke redd noe du påstår, men kraftig provosert av de som ikke gidder å ta vaksinen fordi de ikke er villig til å tenke på andre rundt seg. 
Lykke til med munnbind og hansker videre.

Var på sykehuset en tur for noen dager,  og der jeg se hva de uvaksinerte måtte gjøre for i det hele tatt å slippe inn 

Må man vise vaksinepass på sykehus? 😳

Endret av molly83
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly83 skrev (48 minutter siden):

.. Alt åpnes og de fleste er vaksinert. Hvis man ser bort i fra at jeg selv blir syk av korona, hva er argumentene?

De viktigste grunnene til å vaksinere seg mot korona er:

1, Du blir mindre syk hvis du smittes og sjansen for å smittes er mindre om du er fullvaksinert

2, Du bidrar til flokkimmunitet i samfunnet slik at viruset ikke vil spres så lett 

3, Selv om uvaksinerte kan gjøre de samme tingene som vaksinerte i Norge, kan de ikke det i alle andre land f.eks. Frankrike, USA, Italia. Ikke alle land vil slippe deg inn karantenefritt heller hvis du ikke er vaksinert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...