Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ta vaksinen nå?


molly83

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, molly83 said:

Fikk ingen bivirkninger av dose 1, er redd for bivirkninger av dose 2. Tror  det er større sjans for at jeg dør i trafikken enn av korona. 
 

ts

Kjente så vidt litt i armen på dose 1, nada bivirkninger på dose 2😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
Diamant20 skrev (27 minutter siden):

Fordi hvis flest mulig vaksinerer seg kan vi unngå nye mutasjoner.  

Det er litt feil tankegang i og med at vi lever i en verden der veldig mange ikke får vaksinen der det faktisk oppstår farligere mutasjoner. 

Jeg donerer heller vaksinen min til en person i et u-land hvor sannsynligheten for alvorlig sykdom og død er større. Hvor helsevesenet er dårlig. Hvor farligere mutasjoner oppstår. Hvor den økonomiske konsekvensen for et stengt land er katastrofalt. 

Hadde vi heller tenkt slik hadde vi vært langt mer sikret mot mutasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (4 minutter siden):

Du antar veldig mye … 

Jeg har ikke vært utenlands på to år, ikke reist med fly eller tog. 
Feriert hjemme siden jeg bor på et fritt og flott område i Norge . 
Jeg er ikke redd noe du påstår, men kraftig provosert av de som ikke gidder å ta vaksinen fordi de ikke er villig til å tenke på andre rundt seg. 
Lykke til med munnbind og hansker videre.

Var på sykehuset en tur for noen dager,  og der jeg se hva de uvaksinerte måtte gjøre for i det hele tatt å slippe inn 

Hva måtte de gjøre? Sist jeg så måtte alle gjennom samme spørsmål. Vi som jobber der går andre veier inn, men det var en fullvaksinert som tok med smitten inn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (19 minutter siden):

Grunnen har da ikke forandra seg over natta...??

Ser mindre vits nå enn før da, hvis du skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly83 skrev (1 time siden):

.. Alt åpnes og de fleste er vaksinert. Hvis man ser bort i fra at jeg selv blir syk av korona, hva er argumentene?

bare i Norge... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

molly83 skrev (23 minutter siden):

Vet du hvor det står?

 

ts

Nei jeg vet ikke.

Ingen har tydelig sagt hva skjer når en reiser til utlandet. Eller jeg fikk det ikke med meg ihvertfall.

Jeg har tatt 1 dose bare med tanke på å reise. Hvis det blir nå ,vaksinert/uvaksinert fritt fram så tar jeg ikke andre dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 minutter siden):

Hva måtte de gjøre? Sist jeg så måtte alle gjennom samme spørsmål. Vi som jobber der går andre veier inn, men det var en fullvaksinert som tok med smitten inn.

På dagkirurgi så måtte den uvaksinerte sitte på avstand fra folk , munnbind og skilles fra de andre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 minutter siden):

Hva måtte de gjøre? Sist jeg så måtte alle gjennom samme spørsmål. Vi som jobber der går andre veier inn, men det var en fullvaksinert som tok med smitten inn.

Og for hver uvaksinerte som går rundt i samfunnet øker sjansen for at også vaksinerte blir smittede. Den smittede vaksinerte, som dro med smitten hadde gjort sitt, for å bremse pandemien. Det samme kan en ikke si om de , som velger bort vaksinen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (3 minutter siden):

På dagkirurgi så måtte den uvaksinerte sitte på avstand fra folk , munnbind og skilles fra de andre 

Måtte du vise koronapass i døra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (47 minutter siden):

Kun ved røde land. Grønne og oransje land skal bli fri for både karantenekrav og testing. Tror det gjaldt fra 1. Oktober.. 

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, molly83 said:

Må man vise vaksinepass på sykehus? 😳

Ikke sist jeg var innom i alle fall. Og ingen egne regler for oss uvaksinerte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Charlie Amberson skrev (58 minutter siden):

Noen forskerne tror det kan være mer bekymringsfullt om man ikke merket dosene i det hele tatt. Null bivirkninger kan bety null eller lav virkning av vaksinen. De undersøker dette.

Litt OT, men da sliter jeg. Hadde bare øm arm etter dose 1, og det var mest pga nåla enn av virkestoffene. Jeg tar gjerne en dose 3 hvis det må bli nødvendig om en stund, men hva skal sånne som meg gjøre da? :klo:

(Kan man ikke også snu det litt rundt, hvis man har null bivirkninger av vaksinene, kanskje er man da potensielt en av de som går rundt og smitter andre fordi man ikke merker man har korona?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly83 skrev (6 timer siden):

.. Alt åpnes og de fleste er vaksinert. Hvis man ser bort i fra at jeg selv blir syk av korona, hva er argumentene?

Argumentet for deg er jo at du risikerer alvorlig Covid sykdom! Det er jo deg dette går ut over og det er ditt eget ansvar. Argumentet er at det er nå du bør ta vaksinen. Tidligere har det ikke vært helt nødvendig egentlig før nå. Eller rettere sagt du burde gjort det for over en måned siden. For viruset er der i store mengder i samfunnet enda, og det vil spre seg helt ukontrollert nå når samfunnet har gått mot full gjenåpning. Du kan ikke beskytte deg mot dette viruset nå når alt åpner. Om du da ikke sitter hjemme hele tiden. Når mennesker frykter vaksinen mer en sykdommen er dette basert på kunnskapsløshet og konspirasjonsteorier. Ja vaksinen kan ha bivirkninger! Men det har også Covid sykdom så til de grader og du vet ikke utfallet om det rammer deg. Det er argumentet som man er tett i pappen om man ikke tar med i sin risikovurdering.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge kan ikke styre hva andre land velger å ha av restriksjoner og vaksinepass, så dersom du faktisk har lyst til å reise fremover så kommer mulighetene dine til å være veldig begrenset om du velger å ikke vaksinere deg. Noen land vil kreve vaksine eller karantene i 10 dager og negativ test, og på enkelte steder kommer til å bli nektet tilgang om du ikke har har tatt vaksinen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

zemer skrev (5 timer siden):

Måtte du vise koronapass i døra? 

Nei, men jeg måtte vise de vanlige papir ang jeg var uten symptom + og at jeg var fullvaksinert . 
De som ikke er vaksinerte måtte sitte med munnbind og på avstand fra andre fordi de ikke er beskyttet mot smitte og motsatt . 
De fikk jeg informasjon fra personale 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillsunshine skrev (19 minutter siden):

Norge kan ikke styre hva andre land velger å ha av restriksjoner og vaksinepass, så dersom du faktisk har lyst til å reise fremover så kommer mulighetene dine til å være veldig begrenset om du velger å ikke vaksinere deg. Noen land vil kreve vaksine eller karantene i 10 dager og negativ test, og på enkelte steder kommer til å bli nektet tilgang om du ikke har har tatt vaksinen.

Man kan bare glemme å reise rundt i Europa som uvaksinert. Har ikke de uvaksinerte tatt dette med i sin beregning er de mindre med. Når jeg vaksinerte meg gjorde jeg det fordi det nå blir umulig å unngå smitten fremover. Ikke fordi jeg må reise. For jeg er også skeptisk til eventuelle langtidsvirkninger av vaksinen. Men alvorlig Covidsykdom og langtidsvirkningene av dette er jo mange ganger større. Så kan en bare glemme at reiseforsikring vil gjelde om man reiser ut av landet som uvaksinert. Ja men er direkte idiot om man gjør det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du blir trolig smittet om du ikke tar den. Smitten vil fortsette å være her, hovedsakelig blant uvaksinerte. 

2. Om du vil reise utenlands de neste årene så bør du ta vaksine. Mange land har  nok med egne antivaxere å stri med, de vil neppe invitere flere.

3. Om det blir en tøffere bølge i vinter og man vurderer tiltak igjen blir de nok rettet mot de uten vaksine. 

4. Du deltar i dugnaden og kam bidra til å redde liv. De finnes en del i Norge som ikke har like god effekt av vaksinene, samt de som ikke tåler dem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...