Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ta vaksinen nå?


molly83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

molly83 skrev (1 minutt siden):

.. Alt åpnes og de fleste er vaksinert. Hvis man ser bort i fra at jeg selv blir syk av korona, hva er argumentene?

Fordi vaksinering funker best for alle om flest mulig tar den. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være lurt å få litt beskyttelse i kroppen nå som det egentlig bare blir et tidsspørsmål før du faktisk får covid. Det er ikke sånn at viruset på magisk vis har blitt helt ufarlig bare fordi samfunnet åpnes opp.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda ikke slik at "de fleste" er vaksinert. En tredjedel av den voksne befolkningen er enda ikke vaksinerte. Det er mange mennesker det! Leste er om dagen at litt over 60% er vaksinerte.

Oppdaterte tall hos VG

66,86 %
fullvaksinerte
Endret av Million
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly83 skrev (Akkurat nå):

Ønsker argumenter som ser bort i fra at jeg blir smittet som sagt.. 

 

ts

Finnes det noen? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du blir mindre syk om du faktisk får covid. Du kan sikkert reise ut av landet lettare med vaksinepass og sånt. Immunitet fungerer også best når flest er vaksinert. Pen and teller har ein fin video på det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly83 skrev (1 minutt siden):

Ønsker argumenter som ser bort i fra at jeg blir smittet som sagt.. 

 

ts

Det er jo en vesentlig del av hvorfor vi vaksinerer folk i utgangspunktet, det er litt vanskelig å se bort i fra.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Det er jo en vesentlig del av hvorfor vi vaksinerer folk i utgangspunktet, det er litt vanskelig å se bort i fra.

Jeg er ikke redd for å bli smittet så må være andre argumenter som får meg til å ta dose 2. Angrer på dose 1. 

 

ts

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi andre blir enormt provosert av desse gratispassasjerene som skal  liksom leve på at  vi andre har tatt vaksinen og hjelpt samfunnet opp og gå igjen.

Og nå skal denne antivaksinegjengen gå rundt å smitte folk . Fy søren for noen  snyltere ! Håper dere blir utestengt fra alle sosiale arrangement 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (Akkurat nå):

Fordi vi andre blir enormt provosert av desse gratispassasjerene som skal  liksom leve på at  vi andre har tatt vaksinen og hjelpt samfunnet opp og gå igjen.

Og nå skal denne antivaksinegjengen gå rundt å smitte folk . Fy søren for noen  snyltere ! Håper dere blir utestengt fra alle sosiale arrangement 

Beklager, men du må ha respekt for at andre har grunner til å ikke ta den. Vaksiner deg om du er engstelig. 
 

ts

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Festlig skrev (Akkurat nå):

Fordi vi andre blir enormt provosert av desse gratispassasjerene som skal  liksom leve på at  vi andre har tatt vaksinen og hjelpt samfunnet opp og gå igjen.

Og nå skal denne antivaksinegjengen gå rundt å smitte folk . Fy søren for noen  snyltere ! Håper dere blir utestengt fra alle sosiale arrangement 

Ca 60 % i Norge er fullvaksinerte. Likevel er tallene høye på smittetall nå. Hvorfor tror du det er de fullvaksinerte som er årsaken til gjenåpningen?

Ta deg en tur på byen, dans og kos deg. Sammen med en haug uvaksinerte. Skummelt blir det for deg 🤪

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

molly83 skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke redd for å bli smittet så må være andre argumenter som får meg til å ta dose 2. Angrer på dose 1. 

 

ts

 

Men dette er jo ikke helt logisk. Hvis du fikk bivirkninger av dose 1, så kan det jo være du blir skikkelig ødelagt av korona også. Mange uvaksinerte blir dessverre det. Hvorfor er du ikke redd for å bli smittet, men redd for dose 2?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg over at man velger å la være å ta vaksine nå som alt åpner opp... Ja, det kan gå greit om man får korona men man har jo bedre sjans for lettere sykdom med vaksinen. 

Hovedgrunnen for at jeg har tatt vaksinen vært av hensyn til meg selv, for ikke å bli alvorlig syk. Så er det jo en bonus at det fører til mindre smitte og det beskytter de rundt meg som ikke har mulighet til å ta den. 

De det vil bli mest skummelt for nå er de som er uvaksinerte.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Men dette er jo ikke helt logisk. Hvis du fikk bivirkninger av dose 1, så kan det jo være du blir skikkelig ødelagt av korona også. Mange uvaksinerte blir dessverre det. Hvorfor er du ikke redd for å bli smittet, men redd for dose 2?

Fikk ingen bivirkninger av dose 1, er redd for bivirkninger av dose 2. Tror  det er større sjans for at jeg dør i trafikken enn av korona. 
 

ts

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

De det vil bli mest skummelt for nå er de som er uvaksinerte.

Enig. Gjenåpning betyr ikke at alvorlig syke kan reise seg opp fra sykesengen fordi viruset plutselig har blitt ufarlig, det betyr bare at samfunnet nå velger å prioritere arbeidsplasser og økonomi fremfor helsen til de som ikke har vaksinert seg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Enig. Gjenåpning betyr ikke at alvorlig syke kan reise seg opp fra sykesengen fordi viruset plutselig har blitt ufarlig, det betyr bare at samfunnet nå velger å prioritere arbeidsplasser og økonomi fremfor helsen til de som ikke har vaksinert seg.

Ja, den prioriteringa burde skjedd for lenge siden..

 

ts

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...