Gå til innhold

Støtte til dåp fra nav


Mamma2083

Anbefalte innlegg

Veldig mange nedlatende og slemme kommentarer i tråden her. Ts spør et enkelt spørsmål, og spør ikke etter deres mening om hva skattepengene deres skal gå til. Det er ikke opp til dere å bestemme hva en får hjelp til økonomisk på nav eller ei. 
hvis dere er så innmari opptatt av politikk og lover, så får dere melde dere inn i politikken og engasjere de sterke meningene deres der. Men pass på så dere ikke går på trynet, blir syke eller mister jobben ved nedbemanning etc. på veien.. før dere vet ordet av det kan det være dere som blir avhengig av trygd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunnys skrev (4 timer siden):

Veldig mange nedlatende og slemme kommentarer i tråden her. Ts spør et enkelt spørsmål, og spør ikke etter deres mening om hva skattepengene deres skal gå til. Det er ikke opp til dere å bestemme hva en får hjelp til økonomisk på nav eller ei. 
hvis dere er så innmari opptatt av politikk og lover, så får dere melde dere inn i politikken og engasjere de sterke meningene deres der. Men pass på så dere ikke går på trynet, blir syke eller mister jobben ved nedbemanning etc. på veien.. før dere vet ordet av det kan det være dere som blir avhengig av trygd. 

Jeg tror de fleste av oss er glad for at det finnes en støtteordning som kan hjelpe folk som havner i umiddelbar nød. Men å arrangere fest er vel neppe så nødvendig at det er snakk om noen "nød".

De aller aller fleste av oss hadde ikke en gang kommet på tanken å søke støtte til en dåpsfest og jeg tror folk reagerer på hvor frekk det er mulig å bli. De som først er inne i systemet blir åpenbart utrolig gode på å melke nav for penger der det er mulig. 

Slik støtte burde være til nødvendig livsopphold, ikke leie av festlokale. 

Anonymkode: 25488...cb6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så kvalmt å døpe barn. 

Anonymkode: 9d973...f38

Hva er dette for en kommentar??

Anonymkode: 11ba3...273

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 8000 i støtte. Men vi har stor familie og trengte store lokaler og mye mat.

Anonymkode: 918cc...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror de fleste av oss er glad for at det finnes en støtteordning som kan hjelpe folk som havner i umiddelbar nød. Men å arrangere fest er vel neppe så nødvendig at det er snakk om noen "nød".

De aller aller fleste av oss hadde ikke en gang kommet på tanken å søke støtte til en dåpsfest og jeg tror folk reagerer på hvor frekk det er mulig å bli. De som først er inne i systemet blir åpenbart utrolig gode på å melke nav for penger der det er mulig. 

Slik støtte burde være til nødvendig livsopphold, ikke leie av festlokale. 

Anonymkode: 25488...cb6

Det er ditt synspunkt, nå spør ts om mulighetene-  ikke din personlige mening. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror de fleste av oss er glad for at det finnes en støtteordning som kan hjelpe folk som havner i umiddelbar nød. Men å arrangere fest er vel neppe så nødvendig at det er snakk om noen "nød".

De aller aller fleste av oss hadde ikke en gang kommet på tanken å søke støtte til en dåpsfest og jeg tror folk reagerer på hvor frekk det er mulig å bli. De som først er inne i systemet blir åpenbart utrolig gode på å melke nav for penger der det er mulig. 

Slik støtte burde være til nødvendig livsopphold, ikke leie av festlokale. 

Anonymkode: 25488...cb6

Slik støtte er antagelig ment for de som lever vedvarende med lav inntekt. Om noen kommer i økonomiske utfordringer for en kortere tid, så kan man utsette slike selskap, men om man permanent lever godt under fattigdomsgrensa, så kan man ikke sette livet på vent for alltid.

Anonymkode: 67045...efe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slik støtte er antagelig ment for de som lever vedvarende med lav inntekt. Om noen kommer i økonomiske utfordringer for en kortere tid, så kan man utsette slike selskap, men om man permanent lever godt under fattigdomsgrensa, så kan man ikke sette livet på vent for alltid.

Anonymkode: 67045...efe

Om man permanent lever under fattigdomsgrensa og baserer seg på støtte fra NAV, så bør man drite i å få barn. 

Anonymkode: f1ccb...588

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Om man permanent lever under fattigdomsgrensa og baserer seg på støtte fra NAV, så bør man drite i å få barn. 

Anonymkode: f1ccb...588

Dere vet ikke hvilken situasjon ts er i.. typisk KG tråder. 
jeg har også mange meninger om folk som går på nav, hva de burde prøve ut osv. men jeg kan ikke uttale meg nr jeg ikke kjenner situasjonen eller historien.

nå er det den ene politikeren etter den andre som snylter på skattepengene med viten vilje.. det er snakk om hundre tusener.. en dåp på 5000 maks velter ikke Norge i ruiner 

Anonymkode: 6731e...aa6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

nå er det den ene politikeren etter den andre som snylter på skattepengene med viten vilje.. det er snakk om hundre tusener.. en dåp på 5000 maks velter ikke Norge i ruiner 

Når vi vet at de som bidrer minst til statskassa aka sosialhjelpsmottagere ol er de som også avler mest barn blir det nok mer enn de 5000 kr. To foreldre med 4-5 barn * 4-5 dåp og konfirmasjoner, i tillegg til sosialstønaden, juleekstra, flyttehjelp, hvitevarer og alt det andre de får i løpet av årene snakker vi flere hundretusen klassen. Samtidig som de bidrer nix og nada til statskassen de har sugerøret oppi.

Anonymkode: 31eab...991

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor i alle vide verden får du barn når det står så dårlig til økonomisk?! 

Håper inderlig ikke at skattepengene mine går til å dekke noe så unødvendig som dåp. 

Anonymkode: b87cb...e5d

Skattepengene mine har jo derimot gått til fedre som er hjemme i pappaperm mens ungen allerede har fått barnehageplass, folk som sykemelder seg fordi de har lyst på litt fri, til pensjonister som sitter i Spania osv osv. 

Anonymkode: f92be...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnys skrev (19 timer siden):

Veldig mange nedlatende og slemme kommentarer i tråden her. Ts spør et enkelt spørsmål, og spør ikke etter deres mening om hva skattepengene deres skal gå til. Det er ikke opp til dere å bestemme hva en får hjelp til økonomisk på nav eller ei. 
hvis dere er så innmari opptatt av politikk og lover, så får dere melde dere inn i politikken og engasjere de sterke meningene deres der. Men pass på så dere ikke går på trynet, blir syke eller mister jobben ved nedbemanning etc. på veien.. før dere vet ordet av det kan det være dere som blir avhengig av trygd. 

Det er veldig fint at vi har et sikkerhetsnett når ulykken/sykdom rammer. Ingen er uenige i det. 

En dåpsfest er ikke en nødvendighet og det er faktisk helt utrolig at det går an å få støtte til noe sånt. Dåp, bryllup og konfirmasjon er unødvendigheter som helt fint kan løses ved å ha festen hjemme og be inn til spleiselag. Ikke trenger man mange gjester heller.

Og jeg vil tørre å påstå at dersom det er så innmari viktig med selve dåpen så er faktisk ikke festen så veldig viktig. Altså for de som har dåp som en veldig viktig del av deres tro og liv så vil vel selve dåpshandlingen være det viktigste, og den er gratis.

Anonymkode: d2968...2bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det er bare å lese lovverket, eller rundskrivet til loven. Alle kan finne det, det ligger åpent, og der ser man eksempler på hva Nav kan vurdere å støtte. https://lovdata.no/nav/rundskriv/r35-00

Skjønner jo at det er mange meninger om ting som dette da, men iallefall, så er det litt synd å opplyse om at man uansett ikke får støtte av denne typen, når man med enkle tastetrykk kan se at jo, det kan man faktisk få. Etter en individuell vurdering, så klart. Det står også en del om livsopphold der, for interesserte, da det ser ut som noen kanskje tenker at livsopphold handler om kun det som skal til for å holde seg fysisk i live. Det spørs om flere her egentlig ønsker å endre lovverket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da kan man ikke få meg til å tro at det finnes virkelig fattigdom i Norge. Når staten/skattebetalere også betaler FESTER for folk!!! La også merke til hun som hadde fått sponset dåp og fortsatt hadde råd til merkedresser til barnet.

altså, jeg vil gjerne feire 40årsdagen, men har ikke råd til lokale/mat/vin ril alle mine venner og familie. Da bør vel NAV kunne støtte meg også? Statlig sponsede fester altså! Det blir vanskelig å synes synd på såkalte «fattige» da

Anonymkode: a8be3...803

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, da kan man ikke få meg til å tro at det finnes virkelig fattigdom i Norge. Når staten/skattebetalere også betaler FESTER for folk!!! La også merke til hun som hadde fått sponset dåp og fortsatt hadde råd til merkedresser til barnet.

altså, jeg vil gjerne feire 40årsdagen, men har ikke råd til lokale/mat/vin ril alle mine venner og familie. Da bør vel NAV kunne støtte meg også? Statlig sponsede fester altså! Det blir vanskelig å synes synd på såkalte «fattige» da

Anonymkode: a8be3...803

Det blir i såfall en kommunalt sponset fest 😛  Men tenker det er viktig å nyansere litt her. Fester er virkelig ikke kjerneområdet for sosialhjelp, det står egentlig ganske greit forklart for de som ønsker å lese om det. Dessuten skal loven fremme selvstendighet, og det er jo klart at det blir vanskelig om man over tid, og som hovedregel, skal få støtte til alt mulig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (Akkurat nå):

Det blir i såfall en kommunalt sponset fest 😛  Men tenker det er viktig å nyansere litt her. Fester er virkelig ikke kjerneområdet for sosialhjelp, det står egentlig ganske greit forklart for de som ønsker å lese om det. Dessuten skal loven fremme selvstendighet, og det er jo klart at det blir vanskelig om man over tid, og som hovedregel, skal få støtte til alt mulig. 

Ja, nettopp! Jeg er for at vi skal ha en velferdsstat som tar vare på de svake og gir de nok til livsopphold. Men at fester skal være del av det er jo helt horibelt! Ikke rart folk reagerer! Hva man forventer av staten er hinsides, og likevel kaller man seg «fattig»…

Anonymkode: a8be3...803

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, nettopp! Jeg er for at vi skal ha en velferdsstat som tar vare på de svake og gir de nok til livsopphold. Men at fester skal være del av det er jo helt horibelt! Ikke rart folk reagerer! Hva man forventer av staten er hinsides, og likevel kaller man seg «fattig»…

Anonymkode: a8be3...803

Nav hjelper barnefamilier med ferier også. Skiutstyr, sykler osv. barn skal ikke lide fordi foreldre har lav inntekt.. 

må legge til at staten betaler 4 milliarder kroner til innvandrere som ikke har jobb.. nav penger 

Anonymkode: 6731e...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, nettopp! Jeg er for at vi skal ha en velferdsstat som tar vare på de svake og gir de nok til livsopphold. Men at fester skal være del av det er jo helt horibelt! Ikke rart folk reagerer! Hva man forventer av staten er hinsides, og likevel kaller man seg «fattig»…

Anonymkode: a8be3...803

Du virker ikke særlig opplyst.. er du klar over hvor alle skattepengene våre havner? De fattige familiene får bare en dråpe i havet.. det blir sendt milliarder til utlandet, Norge selger våpen til Afghanistan, Norge tjener penger på krig i andre land. Du skulle bare visst hvor mye penger som havner i lommene på regjeringen - det er snakk om millioner.. hvis du er så engasjert i politikk bør du begynne der, framfor å ikke unne ei stakkars mor dåp til barnet sitt 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, tull, avsporinger, diskusjon med seg selv og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 15.14):

Om man permanent lever under fattigdomsgrensa og baserer seg på støtte fra NAV, så bør man drite i å få barn. 

Anonymkode: f1ccb...588

Du er ung og priviligert og har ikke møtt mye motgang. Jeg håper du slipper å finne deg i en situasjon med kronisk funksjonsnedsettende sykdom, etter du har fått barn. For dessverre kan vi ikke bare levere dem tilbake, selv om inntekten går ned. 

Anonymkode: 67045...efe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...