Gå til innhold

Støtte til dåp fra nav


Mamma2083

Anbefalte innlegg

Har noen her fått en støtte til dåp igjennom nav? Hadde vært fint og vite sånn ca hvor mye man får i støtte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det får man støtte til så lenge man er under «sosialhjelp».. men var ikke akkurat det som var spørsmålet mitt.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi livet til mennesker kan endre seg brått.. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det finnes nok ikke noe fast beløp her, når man søker om sosialstøtte så vurderes det individuelt :)

Det koster vel ingenting å døpe barn i den lokale kirka? :) Eller hva er det støtten skal gå til? Dåpskjole kan vel lånes:) 

Hvis man vil arrangere dåpsfest etter dåp går det jo an å gjøre på dugnad, feks at man får familie som inviteres til å ta med noe hver :)

 

 

Anonymkode: 6bc48...772

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (4 minutter siden):

Det er ingen som benekter at livet kan endre seg brått, men da legger man bort dåpsfeiringen til man har økonomi til å bekoste dåpen selv.

Ville du ment at samfunnet skulle støtte til bryllup også hvis den økonomiske situasjonen til et par hadde endret seg brått?

Litt morsomt at du drar inn samfunnet.. for alle som mottar stønader fra nav er «skattepenger» fra mennesker som jobber. Og da mener du at dem ikke burde ha dåp,bryllup eller konfirmasjon? Fordi det er nemlig samfunnet som betaler det uansett hvordan du vrir og vender på det.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en på sosialstønad kan en søke om ekstra økonomisk hjelp til å dekke nøktern gjennomføring av normale merkedager - uansett hva folk her måtte mene eller synes om det.

Til TS - det finnes ingen fast sats. Sosialstønad er opp til den enkelte kommune å bestemme beløp, og det er individuell tilpasning.

Du må rett og slett forhøre deg med NAV sosial der du bor.

Anonymkode: c717b...278

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp er gratis. Ønsker du fest etterpå, må du selvfølgelig dekke det av egen lomme. 

Håper virkelig ikke du er seriøs. 

Anonymkode: fe912...4e9

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du spør om er om NAV dekker dåpsFEST?
Her burde du vel kanskje prioritere litt annerledes. 

Dåpen er gratis - og jeg vil jo tro at det er den som er viktig for deg?

Anonymkode: f92be...c89

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (16 minutter siden):

Det er ingen som benekter at livet kan endre seg brått, men da legger man bort dåpsfeiringen til man har økonomi til å bekoste dåpen selv.

Ville du ment at samfunnet skulle støtte til bryllup også hvis den økonomiske situasjonen til et par hadde endret seg brått?

Enig! 
Støtte til en helt nøktern konfirmasjon tenker jeg er innafor, fordi det ikke skal gå mer en. Nødvendig utover barnet at foreldrene er fattige. 
Men et dåpsbarn har ingen formening om denne festen. Den merker ikke noe til det og ville ikke ha følt på et utenforskap uten feiringen. Denne festen er til for foreldre og familie. Derfor mener jeg det er helt urimelig å få dette dekket av samfunnet. 

Men for å svare på TS sitt spørsmål, du må henvende deg til NAV i din kommune og høre hva som er gjeldene praksis der du bor. Det varierer veldig.

Anonymkode: 48f00...f40

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dåp er gratis. Ønsker du fest etterpå, må du selvfølgelig dekke det av egen lomme. 

Håper virkelig ikke du er seriøs. 

Anonymkode: fe912...4e9

Ser ikke at jeg spørte noe om din mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at det går an å få støtte til slikt.

Men dåp trenger ikke å koste så mye ekstra, hvis man har familie og venner som kan hjelpe til. Kan du invitere til kurvfest? Sjekke pinterest for ideer til enkle og rimelige dekorasjoner?

Håper at det ordner seg for dere, og at det blir en fin markering! ❤

Anonymkode: e8210...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Statsstøtte for å tvangsinnmelde et lite barn i en religion? 

Anonymkode: b0c02...14b

Huff. Barnet mitt kommer til og få det vondt. 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte deg, jeg. Det er GRATIS! Ønsker du fest, må det dekkes selv. 

Anonymkode: fe912...4e9

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener å ha lest at det går an å få støtte til slikt.

Men dåp trenger ikke å koste så mye ekstra, hvis man har familie og venner som kan hjelpe til. Kan du invitere til kurvfest? Sjekke pinterest for ideer til enkle og rimelige dekorasjoner?

Håper at det ordner seg for dere, og at det blir en fin markering! ❤

Anonymkode: e8210...048

Tusentakk❤️ Nei vi skal ikke ha et stort selskap, Bare med en enkel gryte og loff. Og dem nærmeste som er rundt oss. Men lokale som koster. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svarte deg, jeg. Det er GRATIS! Ønsker du fest, må det dekkes selv. 

Anonymkode: fe912...4e9

Nei det MÅ ikke dekkes selv når man under «sosialhjelp» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...