Gå til innhold

Hvorfor trener folk lettkledd i t-senter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For min del kan du trene naken om du vil. Regner med du ikke blir krenket og sur om en fyr du ikke finner attraktiv niglor på deg. Rumpe og pupper har ca halvparten av verdens befolkning så ei dame på treningssenter er virkelig ikke noe spesielt. 

Anonymkode: 240da...dca

Nettopp. En dame på treningssenter er ikke så spesielt. Så hvorfor er det så viktig at vi dekker oss til?

Anonymkode: 57349...5ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nettopp. En dame på treningssenter er ikke så spesielt. Så hvorfor er det så viktig at vi dekker oss til?

Anonymkode: 57349...5ae

🏻🏻

Anonymkode: 0adb5...5ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 19.45):

Jeg kler meg i singlet og kort shorts fordi det er så JÆVLIG varmt på senteret og jeg svetter som en gris når jeg trener. IKKE for å vise meg fram.

Anonymkode: ebe1f...8a4

Er det noe absolutt ikke griser gjør så er det å svette......avsporing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 15.33):

Fordi folk ønsker å bli sett. De ønsker at andre skal gå hjem å ta seg en runk til det mentale bildet av de. 

Anonymkode: a027e...436

Tror egentlig dette er ganske riktig, selv om det høres litt for direkte ut for noen. Trening gir endorfin-kick. Du føler deg vel, ønsker å vise at du er i form og fornøyd med deg selv og livet. Det inspirerer til å kle seg fint og attraktivt. At andre liker det de ser er ikke noe galt, bare et kompliment. Akkurat det med runkingen er nok ikke så nødvendig, men det gjør da ikke noe at andre blir tent på deg? Det kan da være et fint kompliment. Noen synes sikkert det er en spennende tanke også, spesielt at noen pene gutter runker til deg når de kommer hjem. Runking og lyst er ikke en sykdom, så lenge en kan oppføre seg sosialt, som feks på et treningssenter. Hvem har ikke runket til noe fint? Det er faktisk helt normalt og naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det fordi det blir varmt. Trener CrossFit og boksen har ikke akkurat best aircondition, så de fleste av oss ender i bar overkropp/sports BH i løpet av økta. Store t-skjorter og joggebukser blir i veien for veldig mange av øvelsene. Så av praktiske grunner, ikke for å vise meg frem. Går stort sett i baggy klær ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for å føle seg bra. De kvinnene som kler seg lettkledd og som drar tightsen langt opp i rumpa, ønsker selvsagt å bli tittet på. Det ironiske er at de blir sure og sinte når de får blikk, men når de nærmest er avkledd i offentligheten, så er det ikke rart. Nei, det overlater ikke noe til fantasien når man går med kort magekopp, tightsen opp i rumpa, noen bruker også shorts. Det er ikke menn som seksualiserer dem, men de selv som inviterer. Nei, dette kan ikke sammenlignes med det å bli voldtatt og hele den pakka der. Når du kler av deg og kler deg så avslørende, så får du blikk enten du vil ha det eller ikke. Vil du ikke ha blikk, velger du klær som ikke er fullt så avslørende. Jeg trener i tettsittende t-skjorte og vanlig treningstights. Drar den ikke opp i rumpa. Jeg har en bra kropp og får noen blikk, men ingen stirrer på meg. Prøvde en gang å dra tigthsen oppi rumpa, tok på magetopp osv. Ble stirra på hele tiden. 

Anonymkode: ceecf...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Prøvde en gang å dra tigthsen oppi rumpa, tok på magetopp osv. Ble stirra på hele tiden. 

Du fikk sikkert mer oppmerksomhet. Men du følte deg sikkert ukomfortabel og derfor også ekstra beglodd. Min erfaring er at jenter som viser seg fram mest ved klesvalget, er også de som har de korteste pausene og trener konsentrert og seriøst. Mitt inntrykk er at de har null interessert av å posere seg fram gjennom treningen. De velger tettsittende klær fordi de ønsker å se hvilke muskler som aktiveres når de gjør ulike øvelser. De dyrker kroppen på en positiv måte, tar vare på seg selv og ønsker å være i form, og være fin. De er helt klart et fantastisk syn, men hva er galt med det? Er ikke en veltrent kropp vakker? Treningsstudio bør være et friminutt fra fordommer og misunnelse synes jeg. Det er ikke skammelig å ha en flott kropp.
Negative myter og fordommer rundt treningssentrene stammer først og fremst fra jenter og gutter i alderen 16-20 som er der for å vise seg fram i noen måneder, før de ikke gidder å trene mer. 

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg vil ikke blande meg eller si noe negativt om treningstøyet til folk, men fakta er jo også at dette skremmer en del folk bort fra slike steder.  Har lest at det er innført kleskoder hos en del treningssentre, med krav om mer tildekking av kroppen.  Jeg er naturist, og har et naturlig og greit forhold til kropp.  Kroppsfikseringen på treningssentrene gir meg angst for å gå dit. Jeg prøvde for noen år siden.

Om det er slik treningssentrene ønsker å ha det, så får de bare fortsette med det for min del. Deres forretning, og de bestemmer. Det finnes visst egne steder for de som ikke passer inn, så jeg har ingen grunn til å klage.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en creepy diskusjon! Glad jeg ikke trener på senter lenger og slipper kroppsritikk/kåtskap (som regel er det alltid begge to på en gang). Jeg trener på jobb, og alle går med tights og stram topp eventuelt singlet, shorts. Ingen seksualiserer hverandre for det om. Går du rundt på stranden på sommeren og kritiserer påkledningen til folk der også?

Ute i det fri er jeg ennå mer lettkledd. Løper i bh og kort tights på sommeren, jeg. Jo mindre klær jo bedre prestasjon. Så får enkelte surmulere bare dømme. 

 

Anonymkode: 10e2d...350

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil nok vise seg fram. Men det er utrolig hvor mye mer sexy det er med jenter som tydelig bærer preg av mye trening, men som går i ordinært trengtøy og har selvtillit nok til å ikke måtte vise seg fram. Å både se bra ut, men samtidig ikke føle at man må vise det fram, det er 10 av 10!  Jeg tror det er mer jentene som ikke har så veldig trente kropper som vil vise seg fram, fordi de forsvinner litt i vanlig ordinære klær. Det er veldig sjeldent at jeg ser så veldig veltrente jenter i sånn slutty treningsoutfit.

Anonymkode: 46f07...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går mer lettkledd når man trener fordi man svetter. Man svetter mer i en t-shorte og joggebukse, enn i en singlet og tights. 
Jeg personlig, som er brei som en låvedør ville gått med T-shorte og tights på treningssenter fordi jeg ikke er komfortabel nok til å gå med singlet, men jeg vil ikke dø av varme heller.

En god grunn til å faktisk gå med T-shorte og heldekkende tights er at du faktisk svetter. Å den svetta vil jo smitte over på alle apparater du bruker. Og for å minske "smitte" av diverse, så ønsker faktisk flere treningsentere at man bruker T-shorte og heldekkende tights.

Om folk vil vise seg frem, so what. Kikk en annen vei. Som regel så irriterer man seg over disse menneskene fordi man selv er misunnelig, meg selv inkludert. Gidder ikke kommentere på det, ved mindre de kommer i BH og trang kort shorts.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 15.31):

Har sett gjennom vindu på treningsenter hvor den ene jenta hadde på singlett med super tynne stropper. Og veldig liten topp, så man kunne se hele rumpa i trneingstightsen.

og ene tilfelle hvor ene hadde på stramme klær, men man kunne se litt av magen. Man kunne se navelen ganske godt da toppen var ganske kort

jeg skjønner ikke hvorfor visse folk «pynter» seg til treningsenter.

 

Bruk vanlig t skjort og joggebukse evt tights. Men hvorfor kle seg sexy på t-senter

Anonymkode: d6a1b...4c3

Skjønner ikke problemet. Annet enn å skjule godt trente kropper på treningssenter for alle de som er misunnelige. 

Anonymkode: 1db75...67d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 13.09):

Skjønner ikke problemet. Annet enn å skjule godt trente kropper på treningssenter for alle de som er misunnelige. 

Anonymkode: 1db75...67d

Det er misunnelse og ingen ting annet det handler om. Det snakkes om seksualisering og ramses opp en hel serie med svake begrunnelser, alt handler om misunnelse. Jeg synes de som trener godt og tar vare på seg selv, med en fin kropp som belønning, fortjener bedre. For mange ligger det en utrolig vilje bak, både en perfekt kropp og noe så enkelt som å våge seg inn på et treningssenter. Jeg, og mange andre sikkert, beundrer også overvektige som trener så svetten renner, for å få av noen kilo og bli i bedre form. Det er det ingen som kritiserer. Det handler som vanlig om å være politisk korrekt.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den type kritikk er nesten utelukkende forbeholdt slanke, trente jenter. Hvordan våger du å "flaunte" kroppen din i en stram tights og singlet, liksom?  Spar meg for din perfekte kropp, dekk den til, for da føler jeg meg mindre mislykket. Eller menn som blir kåte av å se på samme koppen. Dekk deg til så jeg klarer å konsentrere meg om min egen trening, liksom. 

Når skal folk forstå at andres kropper ikke er noe du må forholde deg til? Du kan faktisk selv velge om du vil sammenligne deg med dem. At slanke, trente mennesker i stramme klær eksisterer handler ikke om deg. Jobb med deg selv, heller. La andre være. Om det er umulig å ikke irritere deg over dem, så kan du heller bare ignorere dem. Tro meg, du får det bedre med deg selv da. 

Anonymkode: f0805...4de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/22/2021 at 11:39 AM, Albbas said:

Ja det er nok kulturforskjeller rundt om på sentrene. Jeg har aldri sett en mann løfte vekter i tights. At de springer i tights og shorts ja, men aldri vektløfting. Jeg trener styrke på et veldig mannsdominert senter, og der er mannfolka veldig avslappet i klesstilen. På senteret er det ingen regler for bekledning. 

Det er faktisk relativt utbredt. Kjekt å ikke skrelle av all huden når du gjør markløft osv. Også nyttig om man gjøre spesifikk tøying.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/21/2021 at 8:11 PM, AnonymBruker said:

Er ikke alle tights supertrange da? Det er jo slik tights ser ut, det skal være "tight" på kroppen.

Anonymkode: 1b8e6...b77

Ligger jo litt i ordet "tights" at det skal være trangt😅

Anonymkode: 407c1...269

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/22/2021 at 8:11 AM, Albbas said:

men merkelig nok er det ingen menn som løfter vekter i tights og magetopp. 🤔 

Jo dessverre så er det...

Anonymkode: 407c1...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 15.34):

Vel når de squatter med rumpa rett i trynet mitt så har det noe med meg å gjøre

Anonymkode: d6a1b...4c3

Foreslår at du flytter deg eller trener hjemme. På et treningssenter er det folk over alt, så du må tåle i se en rumpe som squatter. Beklager altså 🙈

Anonymkode: 57923...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...