Gå til innhold

Barnet mitt ble skadet av lege-familie fortsetter hos samme lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt ble feilbehandlet hos en lege - og fikk en skade pga dette. Barnet mitt vil ha et normalt liv, men skaden kan ikke fullt ut repareres. Vi fikk medhold hos Statsforvalteren i at barnet ikke hadde fått forsvarlig helsehjelp, og legen fikk kritikk fra denne. Vi og barnet har hatt det tøft i ettertid pga det som skjedde. Han kan jo også gjøre feilvurderinger igjen. Likevel fortsetter nær familie å gå til denne legen (det finnes andre her vi bor). Jeg synes dette er både bekymringsfullt og sårende. Hva tenker dere?

Anonymkode: e7fe5...650

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får jo bare gjøre som de vil, ingenting du kan gjøre med det. De tar sine egne valg, samme som du gjør på vegne av deg selv og ditt barn. Ikke noe å tenke videre på, er min mening. 

(Men trist å høre at barnet ditt ble skadet ❤)

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at folk må selv få velge hvilken lege de går til, ingen som kan leggecsrg opp i det.

Dere har jo gitt de informasjon mer enn det kan dere ikke gjøre.

Anonymkode: 7545c...903

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

De får jo bare gjøre som de vil, ingenting du kan gjøre med det. De tar sine egne valg, samme som du gjør på vegne av deg selv og ditt barn. Ikke noe å tenke videre på, er min mening. 

(Men trist å høre at barnet ditt ble skadet ❤)

Jo, men kjenner at jeg synes at det er respektløst at de går der når de vet hva barnet har måttet gå igjennom. Er snakk om nær familie.

TS

Anonymkode: e7fe5...650

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, men kjenner at jeg synes at det er respektløst at de går der når de vet hva barnet har måttet gå igjennom. Er snakk om nær familie.

TS

Anonymkode: e7fe5...650

Nå vet jo ikke vi hele saken. 

Men i utgangspunktet så mener jeg at du ikke har noe med hvilken lege de andre går til. De gjør sine egne vurderinger. Mtp saken så er de sikkert litt obs på legen uansett. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når bl.a barnets besteforeldre velger å gå til denne legen, som har skadet deres barnebarn, så klarer jeg rett og slett ikke å forstå det.

TS

Anonymkode: e7fe5...650

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når bl.a barnets besteforeldre velger å gå til denne legen, som har skadet deres barnebarn, så klarer jeg rett og slett ikke å forstå det.

TS

Anonymkode: e7fe5...650

Om de har vært fornøyd med legen igjennom ett helt liv er det jo ikke rart de vil forsette. Uhell kan skje hjem som helst, og jeg tenker det er greit de fortsetter å gå dit så lenge det ikke var grov uforstand hos legen.

Anonymkode: 0c96b...4fc

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om de har vært fornøyd med legen igjennom ett helt liv er det jo ikke rart de vil forsette. Uhell kan skje hjem som helst, og jeg tenker det er greit de fortsetter å gå dit så lenge det ikke var grov uforstand hos legen.

Anonymkode: 0c96b...4fc

Det er snakk om en spesialist. Vi bor i Oslo. De kunne valgt en annen. Er ikke en fastlege de har gått til i årevis!

TS

Anonymkode: e7fe5...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det respektløst egentlig? Gjorde legen dette med vilje og viten? 

 

Hvis ikke, så er det ikke respektløst. Leger gjør feil og er folk. Ingen er feilfrie. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikkana skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er det respektløst egentlig? Gjorde legen dette med vilje og viten? 

 

Hvis ikke, så er det ikke respektløst. Leger gjør feil og er folk. Ingen er feilfrie. 

Du har misforstått! Jeg snakker ikke om legen i forhold til å være respektløs, men foreldrene mine. Hvem går til en lege som har påført barnebarnet en uopprettelig skade, og knust både barnebarnet og barnet deres så de har  falt helt sammen? 

TS

Anonymkode: e7fe5...650

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har misforstått! Jeg snakker ikke om legen i forhold til å være respektløs, men foreldrene mine. Hvem går til en lege som har påført barnebarnet en uopprettelig skade, og knust både barnebarnet og barnet deres så de har  falt helt sammen? 

TS

Anonymkode: e7fe5...650

Hva slags skade er det snakk om da?

Anonymkode: 22888...1e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags skade er det snakk om da?

Anonymkode: 22888...1e2

Jeg vil ikke si noe om det siden jeg ikke vil bli gjenkjent her. 
 

Ts

Anonymkode: e7fe5...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har misforstått! Jeg snakker ikke om legen i forhold til å være respektløs, men foreldrene mine. Hvem går til en lege som har påført barnebarnet en uopprettelig skade, og knust både barnebarnet og barnet deres så de har  falt helt sammen? 

TS

Anonymkode: e7fe5...650

Nei du misforstår. Jeg er enig med kikkana. Så lenge legen har gjort en feil uten viten og vilje, ser jeg ikke helt problemet. Jeg kan til en viss grad forstå at det er litt sårende, men syns ikke det er respektløst. Leger er også mennesker og gjør feil, det betyr ikke at de skal henges på åpen gate, eller i dette tilfellet: boikottes. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har misforstått! Jeg snakker ikke om legen i forhold til å være respektløs, men foreldrene mine. Hvem går til en lege som har påført barnebarnet en uopprettelig skade, og knust både barnebarnet og barnet deres så de har  falt helt sammen? 

TS

Anonymkode: e7fe5...650

Nei tror ikke jeg har misforstått, men ganske vesentlig i hvilken grad legen påvirket dette? Og om legen gjorde en feil vs noe legen ignorerte. 

Anonymkode: 1064c...219

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anzii skrev (1 minutt siden):

Nei du misforstår. Jeg er enig med kikkana. Så lenge legen har gjort en feil uten viten og vilje, ser jeg ikke helt problemet. Jeg kan til en viss grad forstå at det er litt sårende, men syns ikke det er respektløst. Leger er også mennesker og gjør feil, det betyr ikke at de skal henges på åpen gate, eller i dette tilfellet: boikottes. 

Det har jeg heller aldri sagt! 
 

TS

Anonymkode: e7fe5...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kikkana skrev (18 minutter siden):

Hvorfor er det respektløst egentlig? Gjorde legen dette med vilje og viten? 

 

Hvis ikke, så er det ikke respektløst. Leger gjør feil og er folk. Ingen er feilfrie. 

Jeg er så lei av å høre at leger og andre i helsevesenet bare er mennesker og kan gjøre feil, men hva når feil koster noen livet, gir store fysiske og/eller psykiske skader eller driver noen til selvmord? Når folk blir sykere fordi de ikke fikk riktig hjelp? Det er faktisk noen feil som er utilgivelige.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anzii skrev (4 minutter siden):

Nei du misforstår. Jeg er enig med kikkana. Så lenge legen har gjort en feil uten viten og vilje, ser jeg ikke helt problemet. Jeg kan til en viss grad forstå at det er litt sårende, men syns ikke det er respektløst. Leger er også mennesker og gjør feil, det betyr ikke at de skal henges på åpen gate, eller i dette tilfellet: boikottes. 

Leger blir altfor beskyttet. Hva med pasienter som sitter igjen med ødelagte liv pga. feildiagnostisering, feilbehandling eller feilvurderinger?

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Jeg er så lei av å høre at leger og andre i helsevesenet bare er mennesker og kan gjøre feil, men hva når feil koster noen livet, gir store fysiske og/eller psykiske skader eller driver noen til selvmord? Når folk blir sykere fordi de ikke fikk riktig hjelp? Det er faktisk noen feil som er utilgivelige.

Faktum er at alle mennesker gjør feil i løpet av arbeidslivet, som lege er det mer alvorlig. Hva er alternativet? Om legen ikke skal kunne fortsette i sitt yrke vil flere lide da de ikke får behandling. Det vil alltid være en risiko med å utføre inngrep/behandlinger, men det ligger en risikoanalyse bak hvor den potensielle gevinsten er så stor at risikoen er akseptabel.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Leger blir altfor beskyttet. Hva med pasienter som sitter igjen med ødelagte liv pga. feildiagnostisering, feilbehandling eller feilvurderinger?

Hva skal man gjøre da, har du et alternativ?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...