Gå til innhold

Fattige mennesker burde IKKE få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal fattige mennesker gjøre seg selv enda fattigere egentlig? Hvorfor tenker man at man bør få et, eller flere barn om man har dårlig råd?

Jeg mener man må ha ting i orden for å få seg barn, som utdannelse, som gjør at man får sikker på, stor nok bolig og en god økonomisk buffer.

Jeg synes så synd på de barna som lever under fattigdom! Det er hjerteskjærende 💔 Jeg blir så sint på egoistiske foreldre som bare skal få barn, selv om de ikke har råd...

Det er jo helt tåpelig når man har barn, men ikke råd til å gjøre noe med de, ikke råd til ferie, ikke råd til å sende barna i andre barnebursdager engang.... Det er så mye dumme folk dere ute altså......

Få dere utdannelse, trygg og god jobb med god lønning og stor, eid bolig først.. Så kan man tenke på å få en til i familien...

Anonymkode: f7da8...2b4

Hva skal de gjøre om de blir gravide da? Ikke alle klarer å ta abort. Og er det ikke bedre at barnet vokser opp med trang økonomi enn at det ikke får leve i det hele tatt? Jeg vet hva jeg ville valgt. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen viktig faktor de fleste her ikke tenker over, det er jo at fattige foreldre ikke har råd til en advokat (iallefall ikke en skikkelig en). Advokater kan jo brukes til det meste. Blir barnea mobbet, så bruker man advokat mot foreldrene til mobberne, samt mot skolen. Er karakterene for dårlige (gud forby!), så bruker man advokat mot skolen, og helst får advokaten fjernet denne udugelige læreren! Skulle barnevernet ønske en visitt etter at man har hatt årets hagefest til tidlig morgen, så er jo en advokat redningen! Det finnes ingen situasjoner som ikke kan løses ved bruk av advokat! Men vi som er gode og bemidlede foreldre, vi vet jo allerede dette! For vi ønsker at barna våre skal ha en god oppvekst uten ødelegging fra dere andre som trives i slummen! 

Anonymkode: a8c3f...116

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En annen viktig faktor de fleste her ikke tenker over, det er jo at fattige foreldre ikke har råd til en advokat (iallefall ikke en skikkelig en). Advokater kan jo brukes til det meste. Blir barnea mobbet, så bruker man advokat mot foreldrene til mobberne, samt mot skolen. Er karakterene for dårlige (gud forby!), så bruker man advokat mot skolen, og helst får advokaten fjernet denne udugelige læreren! Skulle barnevernet ønske en visitt etter at man har hatt årets hagefest til tidlig morgen, så er jo en advokat redningen! Det finnes ingen situasjoner som ikke kan løses ved bruk av advokat! Men vi som er gode og bemidlede foreldre, vi vet jo allerede dette! For vi ønsker at barna våre skal ha en god oppvekst uten ødelegging fra dere andre som trives i slummen! 

Anonymkode: a8c3f...116

😂👏

Anonymkode: 423ec...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

En annen viktig faktor de fleste her ikke tenker over, det er jo at fattige foreldre ikke har råd til en advokat (iallefall ikke en skikkelig en). Advokater kan jo brukes til det meste. Blir barnea mobbet, så bruker man advokat mot foreldrene til mobberne, samt mot skolen. Er karakterene for dårlige (gud forby!), så bruker man advokat mot skolen, og helst får advokaten fjernet denne udugelige læreren! Skulle barnevernet ønske en visitt etter at man har hatt årets hagefest til tidlig morgen, så er jo en advokat redningen! Det finnes ingen situasjoner som ikke kan løses ved bruk av advokat! Men vi som er gode og bemidlede foreldre, vi vet jo allerede dette! For vi ønsker at barna våre skal ha en god oppvekst uten ødelegging fra dere andre som trives i slummen! 

Anonymkode: a8c3f...116

Håper det du skriver er  ironi.

Anonymkode: 1e337...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det mest kjedelige er jo selvsagt ikke å jobbe! Det mest kjedelige i dag, det er jo passe ungene sine! Da er det jo mye mer givende og spennende å være på jobb! Ungene kan man jo treffe i helgene! Man har jo tross alt en aupair eller dagmamma til å passe ungene! Og virkelig, er det slik at du ikke orker å jobbe? Herremin, hvilket tragisk menneske er det jeg kaster bort min dyrebare tid på her da? 😲😮

Anonymkode: a8c3f...116

Du glemte ironi flagget

Anonymkode: 1e337...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rike mennesker burde ikke få barn. Hvorfor skal de være så egoistiske at de absolutt må ha egne barn? Hvorfor kan ikke de kjøpe barn fra fattige, fra barnehjem, fra andre fattige land, for å sikre at de barna som allerede lever får et godt liv? Men nei da, de må absolutt ha sine egne gener, for det skal jo være "rent". Kan jo ikke skitne til slektstreet. Hvordan skal de da klare å vise frem sine barn med stolthet?

 

Anonymkode: 15527...e2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ja, jeg synes ikke nødvendigvis at det er så bra at ungene får alt fordi foreldrene har god råd. Jeg tror det er bra å ikke si ja til alt ungene vil gjøre/ha omtrent alltid. Det trenger ikke å være en kino tur, badeland, lekeland hver eneste mnd. Mye kan fint gjøres uten at det koster så mye. Feks tur i skogen, leke skattejakt i skogen/hagen, dra på lekeplassen med mindre barn, sove i telt (sommerstid), dra på stranda osv.  På vinteren kan man lage snøfigurer med barna, eller stå på ski/skøyter. Grille pølser på bål går også. I tillegg så kan man feks av og til spille kort/brettspill, eller se på en film hjemme. Bake dag kan også være morsomt for barn.

Og ferie trenger ikke nødvendigvis bety utlandet hvert år. Det kan også være å ha gode opplevelser i Norge eller i nærområdet. Hva feks med å leie en hytte på fjellet en uke/eller på en campingplass? Og man trenger virkelig ikke å la barna få oppleve Tusenfryd, Bø sommerland, Hunderfossen, Bjørneparken og alt på en og samme sommer. Kanskje en tur til slektninger også kan bli en type ferie for barna?

Når det gjelder gave til andre barn i bursdag så er det viktig, men man trenger ikke å gi en dyr gave. Kanskje man kan lage gaven selv også?

Barn trenger først og fremst kjærlighet og omsorg. Det kan aldri kjøpes for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/16/2021 at 8:27 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor skal fattige mennesker gjøre seg selv enda fattigere egentlig? Hvorfor tenker man at man bør få et, eller flere barn om man har dårlig råd?

Jeg mener man må ha ting i orden for å få seg barn, som utdannelse, som gjør at man får sikker på, stor nok bolig og en god økonomisk buffer.

Jeg synes så synd på de barna som lever under fattigdom! Det er hjerteskjærende 💔 Jeg blir så sint på egoistiske foreldre som bare skal få barn, selv om de ikke har råd...

Det er jo helt tåpelig når man har barn, men ikke råd til å gjøre noe med de, ikke råd til ferie, ikke råd til å sende barna i andre barnebursdager engang.... Det er så mye dumme folk dere ute altså......

Få dere utdannelse, trygg og god jobb med god lønning og stor, eid bolig først.. Så kan man tenke på å få en til i familien...

Anonymkode: f7da8...2b4

Kom f.. ikke her med det sprøytet!  Du syns ikke synd på barna, du gjør akkurat som besteborgere har gjort i århundrer, ser ned på andre mennesker. Det er snarere menneskeforakt enn sympati som driver et slikt idiotisk syn! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9/16/2021 den 9.03):

"Nei, desverre kan du ikke være med vennene dine på kino i kveld. Da har ikke vi middag i morgen"

Mener du det blir et rikt liv? Og vite at barnet ditt ikke ksan være med på ting, for da har dere ikke middag dagen etter?

Anonymkode: f7da8...2b4

Ja det kan det være fordi vi kan gjøre andre viktigere ting som er direkte oppbyggende enn å sitte se på en film på kino. Det handler om hvordan man ser på livet, hva som er viktig og ikke - kino er ikke viktig uansett hvor gjerne du ønsker det skal være det. 

Rikdom er mye mer enn penger i banken og du setter fattigdom opp mot rikdom men snur og gjør det konkret når det passer deg - det er ikke så enkelt. 

Fattigdom trenger ikke bety at barna vokser opp og har det dårlig, tvert imot kan et barn i fattigdom føle seg langt mer elsket og verdsatt, sett og akseptert, få mer kjørlighet og sterkere fundament som voksen enn et barn hvis rike foreldre ikke gir noe av dette men overøser dem med penger. 

Anonymkode: e58d2...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefullt og nedsettende  innhold,brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...