Gå til innhold

Fattige mennesker burde IKKE få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vokste opp med foreldre som ikke hadde så god råd , men jeg har aldri tenkt på oss som fattige. Og vet du hvorfor ; fordi mine foreldre var fulle av kjærlighet til oss, det var faste grenser men det var grenser med kjærlighet. Våre foreldre gav oss aldri husarrest fordi vi hadde respekt og overholdt grenser. Vi hadde mat og klær men ikke alltid siste mote, men de få gangene vi fikk det som var litt trendy var vi så stolte og glade. 

Men som jeg sa ; jeg har aldri sett på oss som fattige. For vi var rike på kjærlighet. Jeg ville valgt den samme barndommen igjen.

Det hjelper ikke å ha mye penger hvis begge foreldrene jobber og aldri har tid, hvis livet er et stress hit og dit. Da er fattigdom med foreldre som har tid, mye bedre. 

Anonymkode: 93761...d22

Så bra, da var du heldig med gode samtaler rundt bordet, hvor dere hadde rikelig med mat, dere dro på ferier og koste dere, dro ut på familieaktiviteter, dro på kino, barnebursdager etc og familien fulgte deg opp! Du var heldig. Ikke alle er like heldige desverre... 💔

Anonymkode: f7da8...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Samtidig ser jeg at mine venner som vokste opp i trygge hjem og stabil økonomi som barn, ikke klarer å få lønna til å strekke hver måned. Burde de heller ikke få barn?

Anonymkode: 49c9b...7c6

Nei, selvfølgelig bør ikke de få barn. De bør ikke få hund eller katt heller.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal fattige mennesker gjøre seg selv enda fattigere egentlig? Hvorfor tenker man at man bør få et, eller flere barn om man har dårlig råd?

Uff.. der var du igjen ser jeg?🙄 

Du vet at livet er uforutsigbart ikke sant?  

Selv vokste jeg opp med "fattige foreldre" men de var verdens beste foreldre, og de ga oss alt det vi trengte, selv om økonomien var stram. Jeg er takknemlig for at mine foreldre ikke tok abort og lot meg søskene mine leve selvom de ikke var rike. 

En kan være gode omsorgspersoner selvom en ikke er "rik" livet kan være vanskelig en periode men bli bedre ettervert. 

Selvom mine foreldre var "fattige" hadde vi et godt liv vi hadde det tilogmed bedre en andre som hadde foreldre med god økonomi. 

Fordi mine foreldre ga oss all kjærlighet og trygghet og støtte og det vi også trengte.

Det som jeg synes er trist er denne tråden her. Utrolig lavmål og opprette tråder for og så sparke ned de som allerede er nede og har det tøft.

 

 

Endret av Froztvind
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Så mange millioner mennesker rundt om i verden burde ikke blitt født ifølge ditt ressonement. Selv noen av verdens beste fotballspillere har vokst opp i fattigdom.

 

Anonymkode: ad289...b64

…og det hadde jo i grunnen vært helt greit med tanke på at miljøkrisen i all hovedsak stammer fra overbefolkning?

Vi er altfor mange folk på denne stakkars kloden som konsumerer alt fra mat til olje. 

Anonymkode: d66a6...884

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Froztvind skrev (1 minutt siden):

Uff.. der var du igjen ser jeg?🙄 

Du vet at livet er uforutsigbart ikke sant?  

Selv vokste jeg opp med "fattige foreldre" men de var verdens beste foreldre, og de ga oss alt det vi trengte, selv om økonomien var stram. Jeg er takknemlig for at mine foreldre ikke tok abort og lot meg søskene mine leve selvom de ikke var rike. 

En kan være gode omsorgspersoner selvom en ikke er "rik" liver kan være vanskelig en periode men bli bedre ettervert. 

Selvom mine foreldre var "fattige" hadde vi er godt liv vi hadde det tilogmed bedre en andre som hadde foreldre med god økonomi. 

Det som jeg synes er trist er denne tråden her. Utrolig lavmål og opprette tråder for og så sparke ned de som allerede er nede og har det tøft.

 

 

Hva mener du med "der er du igjen?"

Forumet er til for debatt, er det ikke? Jeg skjønner ikke de som ikke har råd til ting, tar seg råd til barn, som sørger for at de får enda mindre råd?

Syns det er trist å lese om alle her som er så fattige at de ikke fr seg barn. Men jeg tror de gjør det rette! Livet er ikke alltid rettferdig!

Anonymkode: f7da8...2b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra, da var du heldig med gode samtaler rundt bordet, hvor dere hadde rikelig med mat, dere dro på ferier og koste dere, dro ut på familieaktiviteter, dro på kino, barnebursdager etc og familien fulgte deg opp! Du var heldig. Ikke alle er like heldige desverre... 💔

Anonymkode: f7da8...2b4

Ferier,kino og aktiviteteter hadde vi sjelden anledning til, men det var jo ikke noe savn. Vi hadde det vi trengte hjemme, vi hadde mange venner i nabolaget og lekte med de hver dag. Vi spilte kort og brettspill og danset på stuegulvet. Du aner ikke hvor gode minner jeg har om min barndom. Penger er ikke løsningen til lykke. 

Det er da ingen selvfølge at rike foreldre greier å følge barna sine opp. 

Anonymkode: 93761...d22

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Livet er ikke alltid rettferdig!

Der har du svar på ditt eget spørsmål. Livet er ikke alltid rettferdig og blir ikke noe mer rettferdig av tråder som blir opprettet ment for og sparke folk som allerede er nede mer nede. I følge din logikk burde mine foreldre abortert meg og søskene mine Fordi de var "fattige"

Utrolig lavmål av deg! Mine foreldre hat gitt meg og mine søskene den beste oppveksten  med gode minner selvom de ikke var "rike"

Endret av Froztvind
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Med slike holdninger, fødes det mange barn inn i fattigdom desverre. Det er en fin tankegang, absolutt, men den holder til stryk i praksis..

Anonymkode: f7da8...2b4

For det første så er ikke fattigdom noe man velger i utgangspunktet. At noen er født med sølvskje i munnen. Så er majoriteten i landet her ikke det. Det er mange grunner til at folk blir fattige. 

 

De fleste kvinneyrker er bla og har vært mye lavere på lønn en yrker for menn. Og hvis du tror at rikfolk også ikke er årsak til at mange ender opp uføre, så må du tro om igjen. Jeg kunne ha fortsatt i min jobb. Men jeg tapte 20års kamp mot å unngå å bli ufør pga en arvelig sykdom. Når bedriften jeg jobbet i og som er en av verdens største fant ut at de ville ha mer profitt ved å si opp halve arbeidstokken selv om vi var i vinden og økte inntekt hver mnd. Dvs 2,5 stillinger skulle da klare jobb for 5. Min mannlige kollega holdt ut 6mnd før han ble sykmeldt. Og han ble ikke erstattet med vikar. Så da var det bare jeg og en halv stilling til som skulle jobbe for 5. Så da kikket den arvelige sykdommen for fullt inn når kroppen ble nedkjørt og ødelagt for livet. Og i dag lever fattig som ufør. Fordi konsernet fant ut at de ville ha mer profitt. Da får de jammen meg betale for de som blir syke også. Kan jeg nevne hvorfor jeg hoster hele tiden? Jeg lever med irriterte lunger, fordi jeg en kort tid jobbet i en bedrift som skjulte skadelige stoffer i lokalet. Vi egentlig skulle hatt verneutstyr i. Men for å spare penger på verneutstyr så holdt de dette hemlig. Flere av de som jobbet der har fått kreft. Og jeg står i risiko for å kunne få det jeg også selv om jeg jobbet der i bare 3mnd. Legene har sagt at det kan ta alt fra 10-40 år siden jeg ikke var der så lenge. Er jeg heldig så slipper jeg det. Men det er en mulighet fordi noen rikfolk ville ha mer profitt.  Så du trenger ikke å putte rikfolk så høyt på hesten, så lenge de er en stor del av helseproblemene som dukker opp. Hadde de fulgt lover og regler og hatt fokus på god helse på sine arbeidsplasser ville det også vært færre ufør. 

Anonymkode: edb67...c8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Froztvind skrev (1 minutt siden):

Der har du svar på ditt eget spørsmål. Livet er ikke alltid rettferdig og blir ikke noe mer rettferdig av tråder som blir opprettet ment for og sparke folk som allerede er nede mer nede. I følge din logikk burde mine foreldre abortert meg og søskene mine Fordi de var "fattige"

Utrolig lavmål av deg! Mine foreldre hat gitt meg og mine søskene den beste oppveksten  med gode minner selvom de ikke var "rike"

Anbefaler deg å google litt hvordan det for barn, som vokser opp i fattige familier, gjør med de når de blir større. Antar du ikke vil, så kan fortelle kort her: Psykiske plager som PTSD, angst og depresjoner og kanskje det værste: Ofte går fattigdommen i arv. Noe som vil si at de selv blir fattige, og gjentar historien selv?

Anonymkode: f7da8...2b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For det første så er ikke fattigdom noe man velger i utgangspunktet. At noen er født med sølvskje i munnen. Så er majoriteten i landet her ikke det. Det er mange grunner til at folk blir fattige. 

 

De fleste kvinneyrker er bla og har vært mye lavere på lønn en yrker for menn. Og hvis du tror at rikfolk også ikke er årsak til at mange ender opp uføre, så må du tro om igjen. Jeg kunne ha fortsatt i min jobb. Men jeg tapte 20års kamp mot å unngå å bli ufør pga en arvelig sykdom. Når bedriften jeg jobbet i og som er en av verdens største fant ut at de ville ha mer profitt ved å si opp halve arbeidstokken selv om vi var i vinden og økte inntekt hver mnd. Dvs 2,5 stillinger skulle da klare jobb for 5. Min mannlige kollega holdt ut 6mnd før han ble sykmeldt. Og han ble ikke erstattet med vikar. Så da var det bare jeg og en halv stilling til som skulle jobbe for 5. Så da kikket den arvelige sykdommen for fullt inn når kroppen ble nedkjørt og ødelagt for livet. Og i dag lever fattig som ufør. Fordi konsernet fant ut at de ville ha mer profitt. Da får de jammen meg betale for de som blir syke også. Kan jeg nevne hvorfor jeg hoster hele tiden? Jeg lever med irriterte lunger, fordi jeg en kort tid jobbet i en bedrift som skjulte skadelige stoffer i lokalet. Vi egentlig skulle hatt verneutstyr i. Men for å spare penger på verneutstyr så holdt de dette hemlig. Flere av de som jobbet der har fått kreft. Og jeg står i risiko for å kunne få det jeg også selv om jeg jobbet der i bare 3mnd. Legene har sagt at det kan ta alt fra 10-40 år siden jeg ikke var der så lenge. Er jeg heldig så slipper jeg det. Men det er en mulighet fordi noen rikfolk ville ha mer profitt.  Så du trenger ikke å putte rikfolk så høyt på hesten, så lenge de er en stor del av helseproblemene som dukker opp. Hadde de fulgt lover og regler og hatt fokus på god helse på sine arbeidsplasser ville det også vært færre ufør. 

Anonymkode: edb67...c8d

Interessant det med uføre. Både NAV og SSB har god statistikk på det området der.. Hvorfor er det mer uføre i de østlige delene av Oslo, mens de vestlige delene har få uføre?

Anonymkode: f7da8...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefaler deg å google litt hvordan det for barn, som vokser opp i fattige familier, gjør med de når de blir større. Antar du ikke vil, så kan fortelle kort her: Psykiske plager som PTSD, angst og depresjoner og kanskje det værste: Ofte går fattigdommen i arv. Noe som vil si at de selv blir fattige, og gjentar historien selv?

Anonymkode: f7da8...2b4

Da får du skille mellom dårlige og gode foreldre. Mange fattige barn som vokser opp og er flinke og gode samfunnsborgere. Så fattig betyr ikke fattige og dårlige barn. 

Anonymkode: edb67...c8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja la oss tvinge i prevensjon alle de som tjener under 450000 i året, å få barn burde være søknadsbasert der staten tar kontroll. 

🙄

Anonymkode: c6db4...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anbefaler deg å google litt hvordan det for barn, som vokser opp i fattige familier, gjør med de når de blir større. Antar du ikke vil, så kan fortelle kort her: Psykiske plager som PTSD, angst og depresjoner og kanskje det værste: Ofte går fattigdommen i arv. Noe som vil si at de selv blir fattige, og gjentar historien selv?

Anonymkode: f7da8...2b4

Foreldrene mine er rike. Jeg har psykiske plager, angst og depresjon. Har heller ikke høy utdanning (bachelorgrad), men står uten jobb og vi eier ikke bolig. Her har ikke historien gjentatt seg selv i hvertfall. 

Anonymkode: c6db4...203

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Interessant det med uføre. Både NAV og SSB har god statistikk på det området der.. Hvorfor er det mer uføre i de østlige delene av Oslo, mens de vestlige delene har få uføre?

Anonymkode: f7da8...2b4

De med penger har bedre tilgang til helsehjelp. Enn de som må vente 3år i offentlig helsekø.  Hvis du har mye penger Jan du også betale andre for å gjøre din jobb, de tjener mer på det enn å gå på max grensa iht uføre trygd. 

Kjenner en riking som gjør det. Han tar litt av regnskapet selv. Jobber bittelitt når han orker. Men har en bedrift, som gjør jobben. Hvis han tjener over en viss sum, så får han trekk på hele uføre trygden, så da lønner det seg inne for han å være ufør på papiret. Selv om han er det. Derfor har du færre uføre blant folk med mye penger.  Bla 

Anonymkode: edb67...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis hun er fattig.. Hvorfor tenker hun at hun blir rikere av 4 barn? Merkelig tankegang!! Sorry, men bare ærlig

Anonymkode: f7da8...2b4

Fordi alle måler ikke opp alt i verdier som rikdom og status. Det er for meg et større hinder og hinder for å sette barn til verden. Nesten alle løper rundt for å tilegne seg selv mest mulig av kakefatet i stedet for å bruke tiden sammen med sine barn og bidra at de får en fin og variert inngang i livet der sparsommelighet både er lurt og nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler deg å google litt hvordan det for barn, som vokser opp i fattige familier, gjør med de når de blir større. Antar du ikke vil, så kan fortelle kort her: Psykiske plager som PTSD, angst og depresjoner og kanskje det værste: Ofte går fattigdommen i arv. Noe som vil si at de selv blir fattige, og gjentar historien selv?

Anonymkode: f7da8...2b4

Vel fattigdom er tøft ja, men det er ikke det som avgjør om en er en god omsorgsperson. Det som avgjør er hvilket forbilde en selv ønsker og være for barna sine. Er en rik og har null kjærlighet og omsorgsevne for barnet sitt, ja da er en en dårlig mor/far men det er ikke saldo på bankkonto som avgjør om en er skikket som forelder. Jeg antar ingenting men jeg kommer med mine erfaringer da jeg selv har vokst opp med "fattigdom" men selvom vi var "fattige" så hadde vi verdens beste foreldre. 

Og vokse opp med rike foreldre, som mobber andre og ikke eier sosiale antenner, og er direkte ufine og stygge mot andre, vil jeg si er verre en og vokse opp med en "fattig" familie som kjemper for barna sine og som gir barna sine kjærlighet og trygghet.

Det finnes og mange ressurssterke mennesker som har vokst opp med fattigdom og har det bra og som også har hatt et bra liv.

Denne tråden har du opprettet for og provosere så jeg tenker jeg trekker meg ut av diskusjonen da hele tråden I seg selv bare er en trolletråd.

Endret av Froztvind
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Froztvind skrev (1 minutt siden):

Vel fattigdom er tøft ja, men det er ikke det som avgjør om en er en god omsorgsperson. Det som avgjør er hvilket forbilde en selv ønsker og være for barna sine. Er en rik og har null kjærlighet og omsorgsevne for barnet sitt, ja da er en en dårlig mor/far men det er ikke saldo på bankkonto som avgjør om en er skikket som forelder. Jeg antar inventing da jeg selv har vokst opp med "fattigdom" men selvom vi var "fattige" så hadde vi verdens beste foreldre. 

Og vokse opp med rike foreldre, som mobber andre og ikke eier sosiale antenner og er direkte ufine og stygge mot andre, vil jeg si er verre en og vokse opp med en "fattig" familie som kjemper for barna sine og som gir barna sine kjærlighet og trygghet.

Det finnes og mange ressurssterke mennesker som har vokst opp med fattigdom og har det bra og som også har hatt et bra liv.

Denne tråden har du opprettet for og provosere så jeg tenker jeg trekker meg ut av diskusjonen da hele tråden I seg selv bare er en trolletråd.

Du kommer med gode poeng. Synd du avslutter med kommentaren om trolletråd. Slike kommentarer gjør at forumet mister en viktig ingrediens; å debattere i uenigheter og å høre andres synspunkt.

Anonymkode: f7da8...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Froztvind skrev (1 minutt siden):

Vel fattigdom er tøft ja, men det er ikke det som avgjør om en er en god omsorgsperson. Det som avgjør er hvilket forbilde en selv ønsker og være for barna sine. Er en rik og har null kjærlighet og omsorgsevne for barnet sitt, ja da er en en dårlig mor/far men det er ikke saldo på bankkonto som avgjør om en er skikket som forelder. Jeg antar inventing da jeg selv har vokst opp med "fattigdom" men selvom vi var "fattige" så hadde vi verdens beste foreldre. 

Og vokse opp med rike foreldre, som mobber andre og ikke eier sosiale antenner og er direkte ufine og stygge mot andre, vil jeg si er verre en og vokse opp med en "fattig" familie som kjemper for barna sine og som gir barna sine kjærlighet og trygghet.

Det finnes og mange ressurssterke mennesker som har vokst opp med fattigdom og har det bra og som også har hatt et bra liv.

Denne tråden har du opprettet for og provosere så jeg tenker jeg trekker meg ut av diskusjonen da hele tråden I seg selv bare er en trolletråd.

Enig med deg. Hadde noen rike barn i gata som ofte var hos oss, da foreldrene deres var mye borte. Og måtte spise alene osv. Så da fikk de mat i vårt fattigehjem som det alltid var hjerterom å finne. Husker jeg fikk stadig kommentarer på hvor heldig jeg var som hadde en sånn mamma. 

Anonymkode: edb67...c8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...