Gå til innhold

Ta kontakt med folk man var venner med som veldig små?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mange album fra jeg var liten og det er tre stykker som er på mange av disse bildene. Ene har jeg bare bilder med fra når vi var fra ca noen måneder til 3 år gamle. Andre var en gutt i parken (før barnehagen) jeg var veldig tett med og vi var kjærester, på ekte, fra rundt 3-5 år gamle. Husket jeg var veldig forelsket i han og vi lekte mye mor far barn og hang som erteris. Tredje var en god kompis, sønnen til en venninne av mamma som var mye på besøk. Vi også var veldig gode venner, og jeg hadde mye å gjøre med han fra rundt 4-8 års alder. 

Jeg husker fornavnet til alle tre, men ikke etternavnet. Jeg har funnet noen som ligner veldig på 2 av dem, han tredje har et navn som er så vanlig at der blir umulig. Alle fra Oslo også.. 

Er det veldig merkelig å sende melding til dem å spørre om det er dem ? 😂 jeg bare blir så nysgjerrig 😛

Anonymkode: af859...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wednesday Addams skrev (Akkurat nå):

Synes ikke det er merkelig. 

Da må jeg sende med bilde å da... er det liksom innafor å sende bilder av unger til folk ? Flaut om ikke det er dem da

Anonymkode: af859...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spørre foreldrene dine om de husker etternavnene, i første omgang?

Anonymkode: 96d98...521

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor ikke spørre foreldrene dine om de husker etternavnene, i første omgang?

Anonymkode: 96d98...521

Fordi de ikke lever.

Anonymkode: af859...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo sende melding først med noen opplysninger for å sjekke først om de kan huske noe. Og etterhvert evt sende bilde. Tror det er få som tar det ille opp om du tar kontakt. 

Anonymkode: 3c309...578

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes det er litt merkelig 🙈

Anonymkode: ac6e0...6a5

Det  synes jeg også. Det skal vel mye til for at man har noe felles med de man var venner med i barnehagen når det tydeligvis ikke har vært noe kontakt senere, og man ikke engang vet etternavnet. Og med mindre de hadde veldig spesielt utseende, er det vel lite sannsynlig at man kjenner dem igjen som voksne? Så med mindre det er en spesiell grunn til at du vil ha kontakt med akkurat dem, hadde jeg nok ikke tatt kontakt. 

Hvis du bare er nysgjerrig og har fått et oppheng på om det faktisk er dem, kan du jo eventuelt google, stalke på facebook for å se om du finner opplysninger som stemmer med det du vet. Navn på foreldre, søsken eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig når dere var så små da dere kjente hverandre og du ikke har noen annen grunn enn nysgjerrighet. Hadde et ukjent menneske ut av det blå sendt meg noen gamle bilder og lurt på om det var meg hadde jeg neppe følt meg kallet til å svare, uavhengig av om det faktisk var meg eller ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (10 minutter siden):

Hvorfor vil du ha kontakt med dem? Jeg går ut fra at det ikke er slik at du savner dem på noen måte? 

Ville egentlig ikke gå i så mye detaljer. Men foreldrene mine døde når jeg var liten, og jeg føler ikke egentlig jeg kjenner dem og har ingen til å fortelle ting om dem. Foreldrene til to av disse barna var jo nære venner av mine foreldre. Så det er vel kanskje litt der det ligger. Hente info. 

Jeg husker ikke navnene på foreldrene til disse folka og ikke noe annet enn fornavnet dems. 

Anonymkode: af859...8e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har mange album fra jeg var liten og det er tre stykker som er på mange av disse bildene. Ene har jeg bare bilder med fra når vi var fra ca noen måneder til 3 år gamle. Andre var en gutt i parken (før barnehagen) jeg var veldig tett med og vi var kjærester, på ekte, fra rundt 3-5 år gamle. Husket jeg var veldig forelsket i han og vi lekte mye mor far barn og hang som erteris. Tredje var en god kompis, sønnen til en venninne av mamma som var mye på besøk. Vi også var veldig gode venner, og jeg hadde mye å gjøre med han fra rundt 4-8 års alder. 

Jeg husker fornavnet til alle tre, men ikke etternavnet. Jeg har funnet noen som ligner veldig på 2 av dem, han tredje har et navn som er så vanlig at der blir umulig. Alle fra Oslo også.. 

Er det veldig merkelig å sende melding til dem å spørre om det er dem ? 😂 jeg bare blir så nysgjerrig 😛

Anonymkode: af859...8e8

Jaaa gjør det. Så koselig overraskelse da. Hvis du ikke husker etternavn så hør med noen gamle naboer eller venner av foreldrene dine, evnt andre barn du vet kjente dem, evnt eldre søsken av de. Fant igjen barndonsveninden min etter 17år adskillelse. Vi bor langt unna hverandre, men besøker hverandre så ofte vi kan,  og snakker i tlf flere ganger i uka i perioder. Og det er 13 år siden vi fant hverandre igjen. Er så sjukt glad i hu altså. 

 

Jeg fikk også fått kontakt med noen andre også. Som jeg ikke har like god kontakt med. Men sjukt moro da å høre hvordan det går. Noen jobber jo innefor ting de lekte mye, feks hu ene som skulle bli fotomodell og makeupartist som 5 åring. Og ble det. 

Anonymkode: 6dfb0...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville egentlig ikke gå i så mye detaljer. Men foreldrene mine døde når jeg var liten, og jeg føler ikke egentlig jeg kjenner dem og har ingen til å fortelle ting om dem. Foreldrene til to av disse barna var jo nære venner av mine foreldre. Så det er vel kanskje litt der det ligger. Hente info. 

Jeg husker ikke navnene på foreldrene til disse folka og ikke noe annet enn fornavnet dems. 

Anonymkode: af859...8e8

De fleste skoler har reuinion som gir mulighet til å treffes, kanskje ta med bildene da? 

Anonymkode: 7e165...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville egentlig ikke gå i så mye detaljer. Men foreldrene mine døde når jeg var liten, og jeg føler ikke egentlig jeg kjenner dem og har ingen til å fortelle ting om dem. Foreldrene til to av disse barna var jo nære venner av mine foreldre. Så det er vel kanskje litt der det ligger. Hente info. 

Jeg husker ikke navnene på foreldrene til disse folka og ikke noe annet enn fornavnet dems. 

Anonymkode: af859...8e8

Det er mindre rart om du kommer med denne grunnen i første melding til dem. :) 

Jeg hadde syntes det var koselig uansett, men ikke alle tenker sånn. 

Anonymkode: 2d900...4d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville egentlig ikke gå i så mye detaljer. Men foreldrene mine døde når jeg var liten, og jeg føler ikke egentlig jeg kjenner dem og har ingen til å fortelle ting om dem. Foreldrene til to av disse barna var jo nære venner av mine foreldre. Så det er vel kanskje litt der det ligger. Hente info. 

Jeg husker ikke navnene på foreldrene til disse folka og ikke noe annet enn fornavnet dems. 

Anonymkode: af859...8e8

Men da har du jo en helt konkret og litt mer forståelig grunn som handler om mye mer enn bare generell nysgjerrighet. Begynn i den enden når du tar kontakt - "Jeg tror du/dine foreldre kjente mine foreldre *navn*", ikke "Jeg har dette gamle bildet, er det deg?".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaaa gjør det. Så koselig overraskelse da. Hvis du ikke husker etternavn så hør med noen gamle naboer eller venner av foreldrene dine, evnt andre barn du vet kjente dem, evnt eldre søsken av de. Fant igjen barndonsveninden min etter 17år adskillelse. Vi bor langt unna hverandre, men besøker hverandre så ofte vi kan,  og snakker i tlf flere ganger i uka i perioder. Og det er 13 år siden vi fant hverandre igjen. Er så sjukt glad i hu altså. 

 

Jeg fikk også fått kontakt med noen andre også. Som jeg ikke har like god kontakt med. Men sjukt moro da å høre hvordan det går. Noen jobber jo innefor ting de lekte mye, feks hu ene som skulle bli fotomodell og makeupartist som 5 åring. Og ble det. 

Anonymkode: 6dfb0...8a3

Hvis jeg hadde visst navnet på noen andre som kjente foreldrene mine hadde jeg ikke trengt de jeg snakker om nå. Som jeg sa: Jeg kjenner ingen for kjente foreldrene mine (og husker ingen navn heller) og så klart husker jeg ikke navnet på NABOENE til dem 😛

Anonymkode: af859...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste skoler har reuinion som gir mulighet til å treffes, kanskje ta med bildene da? 

Anonymkode: 7e165...cf8

Jeg gikk ikke på skole med noen av dem!.... da hadde ikke dette vært en vanskelig sak. Jeg gikk ikke på skole som 3 åring. 

Anonymkode: af859...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt kontakt med tidligere venner som man mista kontakt med pga flytting (før Internett kom). 

Det var bortkasta tid…. 

Anonymkode: d3a02...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det motsatte, kutte venner som jeg hadde fra jeg liten. Skaffet meg nye venner.. Men jeg sier meg enig med de fleste som har kommentert før meg, det er bortkastet tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L'Eau D'Issey skrev (Akkurat nå):

Jeg gjorde det motsatte, kutte venner som jeg hadde fra jeg liten. Skaffet meg nye venner.. Men jeg sier meg enig med de fleste som har kommentert før meg, det er bortkastet tid. 

😆 du har tydeligvis bare lest overskriften og det siste svaret 

Anonymkode: af859...8e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...