Gå til innhold

Symesterskapet 2021


Gulvplanke

Anbefalte innlegg

Mperle skrev (59 minutter siden):

egne festantrekk til finalen

 Det er jo så mye rare stoffer de har til rådighet. Bare gjenbruk og omsøm. Greit at det skal være miljøvennlig, men jeg kunne egentlig tenkt meg å se hva de får til med de stoffene de kanskje egentlig kunne tenke seg å bruke. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Luka_S said:

 Det er jo så mye rare stoffer de har til rådighet. Bare gjenbruk og omsøm. Greit at det skal være miljøvennlig, men jeg kunne egentlig tenkt meg å se hva de får til med de stoffene de kanskje egentlig kunne tenke seg å bruke. 

Godt poeng og helt enig. Miljø/gjenbruk-opplegget tar litt overhånd.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nivået er lavt. Emanuel  og Marianne er flinke, men ellers er de teknisk dårlige. Dommerne er ikke så strenge som tidligere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Det er gøy med gjenbruk, men håper ikke at alle oppgavene skal basere seg på det. Samtidig så ser en hvor kreative de er når de må bruke gjenbruk eller omsøm. 

Ellers et koselig program. Det er få realityprogram der de faktisk fokuserer på oppgavene de gjør og ikke må ha masse drama i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun eldste og arkitekten virker som er de som er teknisk best. Ellers skulle jeg som alltid ønske at de hadde bedre tid og klokke til stede. Bedre både for deltakere, seere og miljøet at de blir ferdig med ting, ikke at det de syr er på halv tolv. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne egentlig hatt en vanlig episode, og en lang spesialepisode enn at de deler opp episodene som de gjør nå med 3 i uka. Syns det blir litt for kort med 34 minutter! Evt. får jeg jo spare to episoder til søndagen, men det klarer jeg ikke. 😂

Uansett, kul oppgave i dag og veldig riktig å ha fokus på miljø. Alltid gøy med sånne oppgaver hvor de velger så forskjellig. 

Syns kanskje ikke jeg har fått så mye inntrykk av deltagerne enda, savner litt lengre presentasjoner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Synes denne oppgaven virket gøy ja. Får se litt mer hvem de er enn når alle må sy akkurat samme plagg. Jeg synes også at det er gøy å se hvordan de tolker oppgaven og personen de lager plagget til. Synes kanskje det var litt teit at han som er så glad i dyreprint absolutt måtte ha det med i plagget, men samtidig så er det kanskje litt han som designer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva som skjer med de plaggene kunden ikke velger? Selges de noe sted? Jeg fikk nemlig veldig lyst på ny kåpe … 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? skrev (3 minutter siden):

Er det noen som vet hva som skjer med de plaggene kunden ikke velger? Selges de noe sted? Jeg fikk nemlig veldig lyst på ny kåpe … 😊

Åh, hvilken da? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig imponert over jakkene, tydelig høyt nivå i år! Håper vi kan diskutere hvem som fikk Gullsnella og hvem som gikk ut når episoden ble sendt i går? Ikke les videre hvis du ikke har sett enda da.


Syns det var greit at Tarjei gikk ut, selv om jeg gjerne vil ha mennene der for variasjonen, så var han litt surrete. Er derimot veldig imponert over at han bare har sydd i 1 år! 

Trodde ikke Veronikas jakke skulle bli valgt, fordi den kanskje ikke var spennende nok, men det viser hvor vanskelig det er å vite hva kunden vil ha. Jeg holdt en knapp på Turi, som jeg syns var skikkelig innovativ. Turi har et godt øye for design.

Ellers syns jeg både Gro, Zenab og Guro syr på et høyt nivå. Marianne gjør mye spennende med samisk design, men enig med Jenny i at hun må vise noe mer. Roberto føler jeg denne konkurranse trenger, ser for meg at han skal gjøre masse gøy og rart fremover.Margrethe og Ida syns jeg ikke jeg har fått så mye inntrykk av enda. Emanuel føler jeg kan svinge begge veier, fra høyt synivå til å kanskje klare å surre det bort (men her kan jeg ta feil).

Så langt en artig sesong!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle så sjukt ha deltatt. Hadde digga alle oppgavene, og sikkert fått litt hetta. Men hadde elsket utfordringen. Får litt sånne merkelige oppgaver når jeg syr kostymer da. Og har sydd mye jeg ikke har tenkt går an å sy engang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gulvplanke said:

Jeg er veldig imponert over jakkene, tydelig høyt nivå i år! Håper vi kan diskutere hvem som fikk Gullsnella og hvem som gikk ut når episoden ble sendt i går? Ikke les videre hvis du ikke har sett enda da.


Syns det var greit at Tarjei gikk ut, selv om jeg gjerne vil ha mennene der for variasjonen, så var han litt surrete. Er derimot veldig imponert over at han bare har sydd i 1 år! 

Trodde ikke Veronikas jakke skulle bli valgt, fordi den kanskje ikke var spennende nok, men det viser hvor vanskelig det er å vite hva kunden vil ha. Jeg holdt en knapp på Turi, som jeg syns var skikkelig innovativ. Turi har et godt øye for design.

Ellers syns jeg både Gro, Zenab og Guro syr på et høyt nivå. Marianne gjør mye spennende med samisk design, men enig med Jenny i at hun må vise noe mer. Roberto føler jeg denne konkurranse trenger, ser for meg at han skal gjøre masse gøy og rart fremover.Margrethe og Ida syns jeg ikke jeg har fått så mye inntrykk av enda. Emanuel føler jeg kan svinge begge veier, fra høyt synivå til å kanskje klare å surre det bort (men her kan jeg ta feil).

Så langt en artig sesong!

Ganske enig med deg her. Syns også det var litt gøy at etter bare 2 uker kan man se antydning til stilen de har på klærne de syr. Gleder meg til resten av sesongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Sommernatt said:

Jeg bare elsker Roberto, han treffer meg midt i hjertet 😍

Jaa, elsker at han er med! Han lager helt andre klær og nailer det jo, det er bra å ha med en unik fyr som han. 

Syns også Emanuel virker som en god syer, som har mye teknisk kunnskap. Ellers har jeg veldig sansen for Guro nå. Syns ikke vi har blitt så kjent med noen av deltagerne enda, men hun overrasker stadig med spennende design og god søm. Tror også Ida har mye gøy på lager. 

Skulle gjerne sett litt lengre presentasjonsvideoer tidlig i programmet. Andre som følte de ble bedre kjent med deltagerne i forrige sesong?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hygglig program! Det er både spennende, inspirerende og gøy å se hva deltakerne får til, nesten så jeg henter fram min egen symaskin for å se hva jeg selv klarer å lage. Håper det kommer flere slike serier som ikke er avhengig av drama og intriger for å være underholdende. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gulvplanke skrev (På 30.9.2021 den 18.44):

Jaa, elsker at han er med! Han lager helt andre klær og nailer det jo, det er bra å ha med en unik fyr som han. 

Syns også Emanuel virker som en god syer, som har mye teknisk kunnskap. Ellers har jeg veldig sansen for Guro nå. Syns ikke vi har blitt så kjent med noen av deltagerne enda, men hun overrasker stadig med spennende design og god søm. Tror også Ida har mye gøy på lager. 

Skulle gjerne sett litt lengre presentasjonsvideoer tidlig i programmet. Andre som følte de ble bedre kjent med deltagerne i forrige sesong?

 

Veldig enig med deg! De skulle satt av tid til det i de første episodene. Blir rart når det kommer så langt uti episodene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker programmet og har sett hver episode alle sesonger, men er det meg eller er ikke klærne de syr håpløst umoderne og kjedelige stort sett? Koneklær? Og rare mønstre og sammensetninger jeg aldri ville gått i?

Folk går jo ikke med slikt, gjør de det?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (6 timer siden):

Elsker programmet og har sett hver episode alle sesonger, men er det meg eller er ikke klærne de syr håpløst umoderne og kjedelige stort sett? Koneklær? Og rare mønstre og sammensetninger jeg aldri ville gått i?

Folk går jo ikke med slikt, gjør de det?

Jeg er enig med deg. Jeg føler at det handler mer om tekniske ferdigheter enn kreativitet. Det er litt kjedelig! Jeg elsker Project Runway hvor fokus er motsatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg. Jeg føler at det handler mer om tekniske ferdigheter enn kreativitet. Det er litt kjedelig! Jeg elsker Project Runway hvor fokus er motsatt. 

Ja, det er ikke få klær jeg kunne ha ønsket meg der. Problemet med PR er litt mye mas. Disse amerikanerne er litt for bråkete. Får uansett lyst å lære å sy ved å se på begge programmene. Ser det engelske også. Ikke kommet lenger enn å tenke tanken da etter sikkert minst 10 sesonger desverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...