Gå til innhold

Symesterskapet 2021


Gulvplanke

Anbefalte innlegg

Utdyp gjerne dere som liker UK bedre enn den norske! :)

Jeg har aldri sett UK sin versjon før nå. Syns det er høyt nivå på deltagerne, men at de kanskje lager mindre plagg jeg selv ville gått med. Og savner å bli litt bedre kjent med dem. 

Mener den siste norske versjonen valgte å gå mer i dybden ved å dele opp 1 uke i flere episoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker den britiske best fordi nivået er mye høyere der. Mer fokus på søm og kompetanse, den norske er mer gjenbruk og Jenny Skavlan (ta en duk og tråkle sammen en bunad, liksom). Et helt annet konsept, sikkert kjekt for de som ikke kan sy selv? Men jeg elsker fokuset på fine sømmer og andre tekniske oppgaver i den originale. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den britiske best fordi de har mer fokus på det som handler om søm. (Men jeg likte nettepisodene på den norske versjonen med gjennomgang av hvordan man syr en del av oppgavene.) Jeg savner Tine Solheim som dommer i den norske versjonen nettopp av søm- og designfaglige grunner.  

Jeg liker idéen, men synes gjenbruksfokuset blir for sterkt i det norske programmet, og at temaet kunne fått plass i serien på en bedre måte. Gjenbruk, ombruk og redesign kan fint være en selvfølgelig del av programmet uten at de dunker oss hardt i hodet med det i hvert eneste program. 

Det er heller ikke alltid om å gjøre å lage flest mulig programmer ut av en serie. Forberedelsesprogrammene i den norske versjonen er bortkastet for min del, men det handler også om at jeg ikke liker ukesfinalene/kjendisoppgavene i den norske versjonen. Det er mye bedre slik de har gjort det i originalversjonen, der deltakerne syr klær til levende modeller, og at det er dommerne og ikke "ukens kjendis" som bestemmer hvem som vinner akkurat den oppgaven.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ullvott said:

Jeg liker den britiske best fordi de har mer fokus på det som handler om søm. (Men jeg likte nettepisodene på den norske versjonen med gjennomgang av hvordan man syr en del av oppgavene.) Jeg savner Tine Solheim som dommer i den norske versjonen nettopp av søm- og designfaglige grunner.  

Jeg liker idéen, men synes gjenbruksfokuset blir for sterkt i det norske programmet, og at temaet kunne fått plass i serien på en bedre måte. Gjenbruk, ombruk og redesign kan fint være en selvfølgelig del av programmet uten at de dunker oss hardt i hodet med det i hvert eneste program. 

Det er heller ikke alltid om å gjøre å lage flest mulig programmer ut av en serie. Forberedelsesprogrammene i den norske versjonen er bortkastet for min del, men det handler også om at jeg ikke liker ukesfinalene/kjendisoppgavene i den norske versjonen. Det er mye bedre slik de har gjort det i originalversjonen, der deltakerne syr klær til levende modeller, og at det er dommerne og ikke "ukens kjendis" som bestemmer hvem som vinner akkurat den oppgaven.  

Mens jeg liker at det norske er litt mer hvermansen. Er enig at forberedelsesepisodene er litt unødige, ser på de gjerne rett før hovedepisoden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...