Gå til innhold

Symesterskapet 2021

Gulvplanke

Anbefalte innlegg

Tror jeg heier på Guro altså, hun lager nesten alltid noe jeg liker på kundeoppgaven. Syns hun er flink til å lage noe flatterende som sitter pent på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratinara skrev (3 minutter siden):

Fint program, Jenny Skavlan er en flink dame, men fremstår som veldig usympatisk på TV. Vet ikke om hun er sånn i virkeligheten, men synes programmet var mer koselig før uten denne passiv aggressive tonen hun har..

Whaaat. Jeg syntes hun er både engasjerende og sympatisk jeg da

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (57 minutter siden):

Tror jeg heier på Guro altså, hun lager nesten alltid noe jeg liker på kundeoppgaven. Syns hun er flink til å lage noe flatterende som sitter pent på. 

Enig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roberto er teknisk dyktig, men mangler fullstendig evnen til å forholde seg og til kunder og han har ikke følelsen for hva som er moderne. Den kjolen han lagde til Sanna var skikkelig kjerring. Blomsterstoffet var grusomt og umoderne. 

Heier på Guro! Hun er teknisk flink og har god smak. 

Skjønner ikke at hun som vant oppgaven i går ble valgt. Det så skikkelig hjemmelaget ut. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som er igjen, heier jeg også på Guro. Skjønner ikke hvorfor Zenabs design "alltid" blir valgt i kundeoppgaven, kanskje fordi hun oftest blir ferdig med alt? Synes ikke den kjolen var den fineste i går. 

Synes det er trist at Veronica gikk ut i går. Det er ganske urettferdig at hun måtte bruke mesteparten av sytiden på å tilpasse en kjole som ikke passet til kunden i utgangspunktet! Men uansett, virker som om Veronica alltid har slitt med å bli ferdig på tiden, kunne gjerne tenke meg å se hva hun får til uten tidspress. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at Veronika gikk ut, jeg syntes faktisk hun hadde fortjent en plass i finalen over Turi og Roberto. Likte egentlig kjolen hennes , så dumt det ikke ble tid til å gjøre den ferdig

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Luka_S said:

Av de som er igjen, heier jeg også på Guro. Skjønner ikke hvorfor Zenabs design "alltid" blir valgt i kundeoppgaven, kanskje fordi hun oftest blir ferdig med alt? Synes ikke den kjolen var den fineste i går. 

Synes det er trist at Veronica gikk ut i går. Det er ganske urettferdig at hun måtte bruke mesteparten av sytiden på å tilpasse en kjole som ikke passet til kunden i utgangspunktet! Men uansett, virker som om Veronica alltid har slitt med å bli ferdig på tiden, kunne gjerne tenke meg å se hva hun får til uten tidspress. 

Jeg syns heller ikke det var den fineste, men den var nok den, sammen med Guro sin som jeg fikk inntrykk av at passet det kunden ønsket mest

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at kunden valgte Zenabs kjole, nesten så jeg mistenker at hun valgte den fordi Zenab også har pakistansk bakgrunn. Men mulig det var Zenab som best klarte å ta til seg de tilbakemeldingene som kunden kom med, hun var jo ganske bestemt og hadde tydelige ønsker. Synd at Veronica måtte dra hjem, heier på Guro!

Endret av Sommernatt
Modererte meg litt da det kom litt feil ut.
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke fatte at kunden valgte Zenabs kjole, nesten så jeg mistenker at hun valgte den fordi Zenab også har pakistansk bakgrunn. Synd at Veronica måtte dra hjem, heier på Guro!

Jeg tror egentlig ikke det. Kunden virket som at hun var bestemt på hva hun ville og ikke lot seg pille på. Om hun hadde likt Guro sin best, hadde hun trolig valgt den. Håper hun ikke får alle tilbake uansett. Hadde jeg vært Guro, ville jeg ha beholdt den selv. Den så nydelig ut, iallefall på tv.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke fatte at kunden valgte Zenabs kjole, nesten så jeg mistenker at hun valgte den fordi Zenab også har pakistansk bakgrunn. Synd at Veronica måtte dra hjem, heier på Guro!

Klart denne kommentaren måtte komme. Ventet bare på den. Gratulerer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen Zenab lagte var fin den, selv om jeg personlig ikke likte fargene eller tilbehøret.  Men det er jo uansett preferanse veldig imponerende at hun klarte å sy kjolen om til en helt annen kjole, i tillegg til at hun rakk å lage tilbehør, og samtidig ha fin nok som til at Andreas ble fornøyd, spesielt siden hun kom litt tregt i gang. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det fremstår på TV som om flere av de andre har lent seg mye på Veronika hva gjelder tekniske spørsmål. Hun har brukt tid på å hjelpe de andre, særlig Zenab. Håper det ikke er årsaken til at hun ofte ikke kom i mål. 

Av de som er igjen heier jeg også på Guro. Jeg ble overrasket da jeg bladde gjennom feeden hennes og så hvor mye fint hun egentlig har laget. Hun har liksom ikke skilt seg så mye ut verken symessig eller personlighetsmessig (fokus fra produksjonen), så hun har kommet litt snikende. Stillest vann og alt det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (12 timer siden):

...

Syerne burde fått se kjolene PÅ kunden før de bestemte seg for endringene de ville gjøre!

Veronica ble tatt på sengen av en overdel som ikke passet kundens kropp nå (som hun sikkert trodde passet), og brukte MYE tid på tilpassing av denne.

Ved å vite om plaggets passform passet kunden kunne de planlagt utifra det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shalott
CecilieX skrev (5 timer siden):

Det fremstår på TV som om flere av de andre har lent seg mye på Veronika hva gjelder tekniske spørsmål. Hun har brukt tid på å hjelpe de andre, særlig Zenab. Håper det ikke er årsaken til at hun ofte ikke kom i mål. 

Av de som er igjen heier jeg også på Guro. Jeg ble overrasket da jeg bladde gjennom feeden hennes og så hvor mye fint hun egentlig har laget. Hun har liksom ikke skilt seg så mye ut verken symessig eller personlighetsmessig (fokus fra produksjonen), så hun har kommet litt snikende. Stillest vann og alt det der. 

Da programlederen og dommerne presenterte deltakerne i forkant, ble det nettopp sagt om Veronica at mange av de andre deltakerne hadde mye å takke henne for.  Nå skulle jeg heller sett Turi ut enn Veronica på dette tidspunktet, men sistnevnte har vært overambisiøs på flere oppgaver, så det lå vel litt i luften.

Når det gjelder Zenab er de to gangene hun har fått gullsnella de eneste to gangene jeg ikke har tippet rett på hva kunden ville velge (gjettet Marianne på Carina Carlsen og Guro på Sanna), men hun har åpenbart kvaliteter som appellerer til kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FruRosa said:

Syerne burde fått se kjolene PÅ kunden før de bestemte seg for endringene de ville gjøre!

Veronica ble tatt på sengen av en overdel som ikke passet kundens kropp nå (som hun sikkert trodde passet), og brukte MYE tid på tilpassing av denne.

Ved å vite om plaggets passform passet kunden kunne de planlagt utifra det. 

Ja, jeg ble helt sjokkert da kunden sa hun trodde hun sist hadde brukt den kjolen i 2004. Det er 17 år siden! Stakkars Veronika, ikke fortjent å ryke ut og den kjolen burde aldri vært med i utvalget. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratinara skrev (På 28.10.2021 den 21.31):

Fint program, Jenny Skavlan er en flink dame, men fremstår som veldig usympatisk på TV. Vet ikke om hun er sånn i virkeligheten, men synes programmet var mer koselig før uten denne passiv aggressive tonen hun har..

Hva?! Den som fremstår passiv aggressiv, negativ og usympatisk er Zenab. Makan til tung personlighet! Hun krever så mye hele tiden, Veronika har måttet bruke masse tid på å støtte henne hver gang hun kommer med de dramatiske utbruddene sine. Skikkelig slitsom personlighet! Og det blir ekstra tydelig når alle de andre har en lett personlighet og prøver å finne noe positivt selv når det går dårlig for dem. Når Zenab da klager og syter når det går bra for henne blir det en ganske voldsom kontrast til de andre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jif skrev (På 28.10.2021 den 11.43):

Jeg synes at det er dumt at deltakerne har så kort tid på kundeoppgaver, spesielt omsøm om en skal ta hensyn til bærekraft. Det kommer litt mye klær som blir for dårlig sydd/ feil passform. Flere av klærne som var med denne uka, kunne fint ha vært brukt av noen andre sånn som de var, men etter sygjengen har vært på ferde, var det lite som egentlig kunne brukes nå. Jeg er klar over at de kan fikse på det etterpå, men likevel.

Helt enig. Det hadde vert skikkelig morro hvis klærne var godt nok sydd til at man kunne hatt auksjon på de etterpå. Hver enkelt syer kunne bestemt hvem pengene skulle gått til feks plan, røde kors etc. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (22 timer siden):

Da programlederen og dommerne presenterte deltakerne i forkant, ble det nettopp sagt om Veronica at mange av de andre deltakerne hadde mye å takke henne for.  Nå skulle jeg heller sett Turi ut enn Veronica på dette tidspunktet, men sistnevnte har vært overambisiøs på flere oppgaver, så det lå vel litt i luften.

Jeg skulle også gjerne sett Veronica videre, men ikke på bekostning av Turi. Roberto, derimot, er den jeg mener er den svakeste gjenværende deltakeren. Han gjør mye kreativt, men holder seg veldig til sin egen smak og stil og har ujevn kvalitet på det han syr. Veronica har vært sterkere sømteknisk.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om å sy, og deltagerne er sikkert veldig flinke til det, men de lager sjeldent noe fint..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg sliter med denne sesongen, altså. Vet ikke helt hva det er, men jeg klarer ikke å bli engasjert. Kanskje det er det ensidige fokuset på gjenbruk som blir litt begrensende. Det er bare litt kjedelig, synes jeg. Sluttet å se på for en stund siden, men følger med i denne tråden, da. :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...