Gå til innhold

Er det rart jeg reagerer? Dobbeltmoralsk venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Og man bør gå videre istedenfor å lage storm i vannglass. Din mentale helse er ikke hennes ansvar, og du kan ikke forvente at hun har overskudd til det.

Ble du så sint fordi jeg ga et tips om å ikke skumme over i tråder ? Da har kanskje du også et mentalt problem ? 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din psykiske helse er ikke hennes ansvar.

Og hun kan godt slite selv med suicidale tanker eller andre psykiske lidelser og derfor trenger det ikke være dobbeltmoralsk det hun har postet på facebook. Noen som er syke har mer enn nok med seg selv og har ikke nødvendigvis kapasiteten til å ta seg av en annen. 

Jeg har selv opplevd at venner at  trukket seg unna i de periodene hvor jeg var veldig suicidal og de endte opp med å mer eller mindre gå rundt fulle av angst og bare vente på den neste telefonen hvor jeg var innlagt etter et forsøk. Jeg skjønte det ikke da og var veldig sint på dem og følte meg sviktet, men jeg ser jo i dag at de trakk seg unna fordi de ikke hadde kapasitet til å hjelpe meg på noen måte den gangen.

Vi kjenner jo også kun til din side av saken så da blir det jo vanskelig å gi noe bedre svar da vi ikke har hørt henne side av historien. Mest sannsynlig så har hun en helt annen versjon av deg og det som hendte.

 Min erfaring er at folk trekker seg ofte unna av en grunn.

Anonymkode: d0910...294

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Din psykiske helse er ikke hennes ansvar.

Og hun kan godt slite selv med suicidale tanker eller andre psykiske lidelser og derfor trenger det ikke være dobbeltmoralsk det hun har postet på facebook. Noen som er syke har mer enn nok med seg selv og har ikke nødvendigvis kapasiteten til å ta seg av en annen. 

Jeg har selv opplevd at venner at  trukket seg unna i de periodene hvor jeg var veldig suicidal og de endte opp med å mer eller mindre gå rundt fulle av angst og bare vente på den neste telefonen hvor jeg var innlagt etter et forsøk. Jeg skjønte det ikke da og var veldig sint på dem og følte meg sviktet, men jeg ser jo i dag at de trakk seg unna fordi de ikke hadde kapasitet til å hjelpe meg på noen måte den gangen.

Vi kjenner jo også kun til din side av saken så da blir det jo vanskelig å gi noe bedre svar da vi ikke har hørt henne side av historien. Mest sannsynlig så har hun en helt annen versjon av deg og det som hendte.

 Min erfaring er at folk trekker seg ofte unna av en grunn.

Anonymkode: d0910...294

Hvorfor blander du inn ansvar i dette? Dette handler ikke om ansvar. Og det handler HELLER ikke om at hun trakk seg unna. Det er måten hun behandler meg på vedsiden av at hun snakker om å ta vare på de suicidale, noe hun ikke gjør ved å gå å snakke meg ned til andre. Og dette er jo ting andre har fortalt meg at hun har sagt, det ville de ikke gjort om de var enig med henne. 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært suicidal, og skjønner hvor ekstremt slitsomt og tøft det må være å være venn oppi det hele. Du skriver t hun selv også sliter psykisk, så da ble det kanskje litt for mye å ta vare på deg i tillegg. Det betyr ikke at hun ikke vil vise sin støtte til folk som er suicidal, men at det blir for tøft å være en støttende venn. 

Anonymkode: cebb6...9c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har selv vært suicidal, og skjønner hvor ekstremt slitsomt og tøft det må være å være venn oppi det hele. Du skriver t hun selv også sliter psykisk, så da ble det kanskje litt for mye å ta vare på deg i tillegg. Det betyr ikke at hun ikke vil vise sin støtte til folk som er suicidal, men at det blir for tøft å være en støttende venn. 

Anonymkode: cebb6...9c6

Men hun trengte jo ikke å ta vare på meg? Jeg er jo en selvstendig voksen 😂 jeg fungerte normalt jeg mot andre, ingen andre som backa meg ut eller merka noe til det selvom de visste det. Eneste som merka noe til det var meg selv. 

Men du også misforstår meg. 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva det er med denne tråden eller hva du ønsker å oppnå med den. Hun tok ikke kontakt med deg etter et selvmord og derfor er det dobbeltmoralsk av henne å poste støttekampanjer på nettet?

Anonymkode: d5c50...82c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva det er med denne tråden eller hva du ønsker å oppnå med den. Hun tok ikke kontakt med deg etter et selvmord og derfor er det dobbeltmoralsk av henne å poste støttekampanjer på nettet?

Anonymkode: d5c50...82c

Nei jeg gidder ikke forklare mer jeg. 

Hva jeg ville oppnå var bare å høre hvordan andre hadde reagert på det, som jeg skrev i HI 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du oppfører deg som en hånlig og krenket fjortis, TS.

Anonymkode: d0910...294

Anonymkode: 824e3...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei jeg gidder ikke forklare mer jeg. 

Hva jeg ville oppnå var bare å høre hvordan andre hadde reagert på det, som jeg skrev i HI 

Anonymkode: 824e3...90f

Du har jo fått svar på dette. 

Anonymkode: fd077...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hun trengte jo ikke å ta vare på meg? Jeg er jo en selvstendig voksen 😂 jeg fungerte normalt jeg mot andre, ingen andre som backa meg ut eller merka noe til det selvom de visste det. Eneste som merka noe til det var meg selv. 

Men du også misforstår meg. 

Anonymkode: 824e3...90f

Men hvorfor ringte du henne, og hvorfor er du fornærmet over at hun backet ut etterpå da? Og er du så langt nede at du prøvde å ta livet ditt, sånn helt på ordentlig, så merker de nærmeste at du er annerledes. Da er du jo veldig psykisk syk. Det er begrenset hvor normal man klarer å spille. Men det merker man jo ikke selv, når man er så syk.

Anonymkode: cebb6...9c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo fått svar på dette. 

Anonymkode: fd077...085

Ja 😂 men jeg får ikke sletta tråden? 😝 jeg bare svarer på det dere spør om 😊

Anonymkode: 824e3...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor ringte du henne, og hvorfor er du fornærmet over at hun backet ut etterpå da? Og er du så langt nede at du prøvde å ta livet ditt, sånn helt på ordentlig, så merker de nærmeste at du er annerledes. Da er du jo veldig psykisk syk. Det er begrenset hvor normal man klarer å spille. Men det merker man jo ikke selv, når man er så syk.

Anonymkode: cebb6...9c6

Nei du vet lite om psykisk sykdom hvis du tror de nærmeste alltid kan merke det! Da hadde det vært desidert færre selvmord. 

Hvorfor jeg ringte henne vet jeg ikke, jeg kan ikke huske det og jeg vet ikke hva jeg sa. Hun bare fortalte meg at jeg hadde ringte henne...hun sa at jeg ikke sa noe spesielt, jeg bare virka veldig rusa.  jeg var full av en kjempe cocktail med piller. 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok blitt lei meg og sint. Det er tungt å være der for noen som sliter så mye, men aldri om jeg hadde klart å snu ryggen til en venn i krise selv om jeg er i krise selv. Gir beskjed om at jeg ikke er i form til å være så tilstede som jeg skulle ønske, men jeg gjør mitt beste for de jeg er glad i.

Anonymkode: d32df...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du oppfører deg som en hånlig og krenket fjortis, TS.

Anonymkode: d0910...294

Egentlig ikke? Hun reagerer jo ikke på at venninnen ikke stiller opp igrunnen, men mer på det at hun framstiller seg som en som stiller opp. Hvilket da er feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ble skremt av telefonsamtalen dere hadde når du ringte henne i ørska? Eller synes det er vanskelig å forholde seg til deg fordi hun ble redd for deg/redd for å miste deg. Ikke alle som vet hva man bør si eller gjøre i sånne situasjoner, så det kan jo være at diktet er hennes måte å uttrykke støtte på?  Enig i at hun burde stilt opp mer, men kan også være det at hun faktisk ikke vet hva hun bør gjøre eller oppføre seg. 

Anonymkode: 59f12...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje hun ble skremt av telefonsamtalen dere hadde når du ringte henne i ørska? Eller synes det er vanskelig å forholde seg til deg fordi hun ble redd for deg/redd for å miste deg. Ikke alle som vet hva man bør si eller gjøre i sånne situasjoner, så det kan jo være at diktet er hennes måte å uttrykke støtte på?  Enig i at hun burde stilt opp mer, men kan også være det at hun faktisk ikke vet hva hun bør gjøre eller oppføre seg. 

Anonymkode: 59f12...545

Nei, det er ganske fjernt å baksnakke ihvertfall om man vil være til noe støtte, så helt tydelig at hun ikke vet hvordan man oppfører seg ja. 

Anonymkode: 824e3...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du henne rett etter at du hadde prøvd å ta livet ditt? Og fortalte henne det? Da ble hun sannsynligvis så skremt at hun ikke klarte å forholde seg til deg på en stund. Det betyr overhodet ikke at hun gir blaffen i deg eller at hun er dobbeltmoralsk, men heller tvert i mot at hun faktisk bryr seg om deg ❤️

Noen klarer å forholde seg til at venner prøver å ta livet av seg, mens andre ikke klarer det, fordi de får så angst av det selv. Ikke oppgi venninnen din selv om hun trakk seg unna etter telefonsamtalen. Personlig ville jeg ha tenkt at postingene på Facebook faktisk er hennes måte å vise at hun bryr seg. Hun forsøker å fortelle deg det på en indirekte måte, fordi det blir for krevende for henne å snakke med deg om selvmordsforsøket. 

 

Anonymkode: 4d1b1...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ringte du henne rett etter at du hadde prøvd å ta livet ditt? Og fortalte henne det? Da ble hun sannsynligvis så skremt at hun ikke klarte å forholde seg til deg på en stund. Det betyr overhodet ikke at hun gir blaffen i deg eller at hun er dobbeltmoralsk, men heller tvert i mot at hun faktisk bryr seg om deg ❤️

Noen klarer å forholde seg til at venner prøver å ta livet av seg, mens andre ikke klarer det, fordi de får så angst av det selv. Ikke oppgi venninnen din selv om hun trakk seg unna etter telefonsamtalen. Personlig ville jeg ha tenkt at postingene på Facebook faktisk er hennes måte å vise at hun bryr seg. Hun forsøker å fortelle deg det på en indirekte måte, fordi det blir for krevende for henne å snakke med deg om selvmordsforsøket. 

 

Anonymkode: 4d1b1...001

Men, les tråden da. Det har du åpenbart ikke gjort. 

Anonymkode: 824e3...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...