Gå til innhold

Er det rart jeg reagerer? Dobbeltmoralsk venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet min beste venninne når jeg var dårlig og inn av ut av psykiatrisk med overdose o.l. Samtalene dabbet av, meldingene stoppet og vi møtes kanskje en gang i året og det er som oftest tilfeldig da vi bor i nærheten. Gjør skikkelig vondt, men får jo ikke gjort noe særlig med det. Hun jobber i psykiatrien, så rimelig dobbeltmoralskt der og. Vil sende deg en stor klem - jeg skjønner at det er jævlig❤️

Anonymkode: 150bb...03b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du trengte mest når du var innlagt var psykologer. ikke en P-SYK veninne. Tenk om hun hadde sagt noe som hadde skadet deg? Har du tenkt på at hun kanskje var redd for å komme til deg fordi det var skummelt å takle? Ja hun skulle ha handlet annerledes og vært en god venninne. Men samtidig ikke holdt det mot henne, at hun ikke taklet det. La det gå. 

Anonymkode: 730f1...65c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er såret, du hadde trengt en venn og stolte på en som ikke viste seg å være det. Samtidig må jeg si at det er veldig krevende å være venn med folk som er veldig psykisk syke, jeg har selv måtte ta avstand fordi det tok for mye av min energi, så jeg tenker at om venninnen din også sliter psykisk så kan det rett og slett ha blitt litt overload for henne. Det beste er kanskje om du spør henne rett u hva som egentlig skjedde, eller så må du bare la saken ligge og gå videre. 

Anonymkode: 632df...ef0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at hun selv sliter. Det å støtte suicidale mennesker krever enormt mye overskudd, og det er ikke alltid man har mulighet til annet enn å holde seg selv over vannet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det du trengte mest når du var innlagt var psykologer. ikke en P-SYK veninne. Tenk om hun hadde sagt noe som hadde skadet deg? Har du tenkt på at hun kanskje var redd for å komme til deg fordi det var skummelt å takle? Ja hun skulle ha handlet annerledes og vært en god venninne. Men samtidig ikke holdt det mot henne, at hun ikke taklet det. La det gå. 

Anonymkode: 730f1...65c

Det er jo ikke det at hun backa ut som er det jeg er irritert over, og holder ikke det imot henne? . Det et sårende, men det er ikke irriterende. Det som er irriterende er dobbeltmoralen, hun vifter med et stort flagg som det står dobbeltmoralsk på. På sosiale medier er hun de suicidales beste venn, men i virkeligheten snakker hun dritt om dem og kutter dem ut. 

Hun kunne ikke sagt noe feil, hvis ikke hun gikk inn for det. Så du mener at suicidale helst ikke skal ha venner? Bare psykologer ? 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår at du er såret, du hadde trengt en venn og stolte på en som ikke viste seg å være det. Samtidig må jeg si at det er veldig krevende å være venn med folk som er veldig psykisk syke, jeg har selv måtte ta avstand fordi det tok for mye av min energi, så jeg tenker at om venninnen din også sliter psykisk så kan det rett og slett ha blitt litt overload for henne. Det beste er kanskje om du spør henne rett u hva som egentlig skjedde, eller så må du bare la saken ligge og gå videre. 

Anonymkode: 632df...ef0

Virker som du, og noen andre her misforstår litt hva jeg egentlig reagerer på. 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Det kan jo være at hun selv sliter. Det å støtte suicidale mennesker krever enormt mye overskudd, og det er ikke alltid man har mulighet til annet enn å holde seg selv over vannet.

Ja som jeg har skrevet så sliter hun ja?

Det er helt i orden, men hvorfor da promotere at man støtter dem, når man ikke gjør det. Legger ut dikt om at man må kjempe for dem og alt det der. Meg kjempet hun ihvertfall imot. 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja som jeg har skrevet så sliter hun ja?

Det er helt i orden, men hvorfor da promotere at man støtter dem, når man ikke gjør det. Legger ut dikt om at man må kjempe for dem og alt det der. Meg kjempet hun ihvertfall imot. 

Anonymkode: 824e3...90f

... Hun kan jo slite med suicidale tanker selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg mistet min beste venninne når jeg var dårlig og inn av ut av psykiatrisk med overdose o.l. Samtalene dabbet av, meldingene stoppet og vi møtes kanskje en gang i året og det er som oftest tilfeldig da vi bor i nærheten. Gjør skikkelig vondt, men får jo ikke gjort noe særlig med det. Hun jobber i psykiatrien, så rimelig dobbeltmoralskt der og. Vil sende deg en stor klem - jeg skjønner at det er jævlig❤️

Anonymkode: 150bb...03b

Jeg syns det er rart hvorfor så mange takler det så dårlig. Jeg kunne aldri kuttet ut noen som slet sånn, hvis ikke det gikk utover meg, eller at de var slemme.

Jeg har kuttet ut en venn som slet veldig, fordi det gikk på min bekostning og truet meg. F.eks så er jeg imot å bruke rusmidler, men hun her brukte da weed som beroligende. Midt på natta sendte hun meg melding om at hvis ikke jeg stod opp med en gang og kjørte henne et sted hun kunne kjøpe weed, så kom hun til å kutte seg.( Og jeg har sett kuttene hennes før, de går inn til beinet). Hun ble veldig ofte sint på meg, hadde ekstreme raserianfall mot meg  helt uventet. Kunne komme for hva som helst, som at hvis jeg satt å ristet på foten så kunne hun klikke, man visste aldri, så hun måtte jeg kutte ut, men det ble jo ikke da fordi hun slet, men fordi hun var slem mot meg og utnyttet meg med å bruke psykdommen som unnskyldning. 

 

-TS

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

... Hun kan jo slite med suicidale tanker selv.

Ja, og hva så? 

Anonymkode: 824e3...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og hva så? 

Anonymkode: 824e3...90f

Da er hun ikke dobbeltmoralsk ved å fremme oppmerksomhet på sosiale medier rundt selvmord fordi hun ikke tok vare på deg.

Angående alt det andre du har skrevet, som burde vært i HI, så er hun fortsatt en dårlig venn. Men hun kan fortsatt være en dårlig venn mot deg samtidig som hun kan sette selvmord på dagsordenen gjennom sosiale medier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Da er hun ikke dobbeltmoralsk ved å fremme oppmerksomhet på sosiale medier rundt selvmord fordi hun ikke tok vare på deg.

Angående alt det andre du har skrevet, som burde vært i HI, så er hun fortsatt en dårlig venn. Men hun kan fortsatt være en dårlig venn mot deg samtidig som hun kan sette selvmord på dagsordenen gjennom sosiale medier.

Hva er det andre jeg har skrevet som ikke står i HI ? 

Anonymkode: 824e3...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det andre jeg har skrevet som ikke står i HI ? 

Anonymkode: 824e3...90f

Ah, beklager. Blandet det med hun du hadde kuttet ut, som oppførte seg helt på trynet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var først og fremst drita full da du ringte meg, og hadde du vært generøs nok til å dele noe av det du sa til meg, hadde kanskje pipa fått en litt annen lyd her inne……

Anonymkode: eb589...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du var først og fremst drita full da du ringte meg, og hadde du vært generøs nok til å dele noe av det du sa til meg, hadde kanskje pipa fått en litt annen lyd her inne……

Anonymkode: eb589...a2b

Haha godt forsøk ja

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Ah, beklager. Blandet det med hun du hadde kuttet ut, som oppførte seg helt på trynet.

Man bør ikke skumme over ting hvis man vil svare på forum, det skjer alt for ofte og det klusser til trådene. 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett sånne tendenser blant mine medstudenter, og jeg studerer en profesjon hvor medmenneskelighet og omtanke er en nødvendighet. Deler quotes og bilder om psykisk helse, men irl ser de ikke lengre enn sine egne neser og kan være direkte ekkel med andre enn sine egne venninner. 

 

Nylig var en av disse offentlig å snakket om psykisk helse (ikke stor tv/radiokanal, mens dog). Der presterte hun å si at man skal være snill med de rundt seg, fordi man ikke vet hvordan andre har det - noen uker tidligere kalte hun noen stygg og at kjæresten til denne jenta hadde vært med finere tidligere. 

 

Slike mennesker mangler selvinnsikt, og jeg blir flau på deres vegne. Skjerp dere! 

Anonymkode: 860d0...29c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sett sånne tendenser blant mine medstudenter, og jeg studerer en profesjon hvor medmenneskelighet og omtanke er en nødvendighet. Deler quotes og bilder om psykisk helse, men irl ser de ikke lengre enn sine egne neser og kan være direkte ekkel med andre enn sine egne venninner. 

 

Nylig var en av disse offentlig å snakket om psykisk helse (ikke stor tv/radiokanal, mens dog). Der presterte hun å si at man skal være snill med de rundt seg, fordi man ikke vet hvordan andre har det - noen uker tidligere kalte hun noen stygg og at kjæresten til denne jenta hadde vært med finere tidligere. 

 

Slike mennesker mangler selvinnsikt, og jeg blir flau på deres vegne. Skjerp dere! 

Anonymkode: 860d0...29c

Æsj ja... hun jeg snakker om i HI jobber også med psyke. 

Anonymkode: 824e3...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Man bør ikke skumme over ting hvis man vil svare på forum, det skjer alt for ofte og det klusser til trådene. 

Anonymkode: 824e3...90f

Og man bør gå videre istedenfor å lage storm i vannglass. Din mentale helse er ikke hennes ansvar, og du kan ikke forvente at hun har overskudd til det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...