Gå til innhold

Nesten alle avlyste bursdagen min i siste sekund - flaut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke så mange venner, men inviterte alle i bursdagsfeiring hvor jeg sto for både mat og alkohol for å "friste" de med å komme. Alle er studenter, inkludert meg selv. Inviterte 12 stykker for å være sikker på at noen kom. Fire svarte aldri, men kom heller ikke. Da er vi 8. To sa de ikke kunne komme fordi de skulle noe annet. Da er vi 6. Dagen før sa noen at de ikke var helt i form og ikke orket bursdag. Da ble vi 5. På selve dagen Fikk jeg TO meldinger om at de ikke var helt i form (men så senere at de gjorde noe annet..), da er det tre. 

En sa hun var i sliten, men skulle komme. Hun kom, spiste mat og dro med en gang.. 

Var regelrett flaut å sitte der med to stykker, med masse mat (jeg hadde handlet dagen før til seks stykker..), masse drinker, pynt, snacks, og de kommenterte at så få møtte opp, at ingen kunne. Var pinlig. Bursdagen endte naturligvis tidlig. Det var planlagt å holde på til sent, men begge dro klokka 2230. 

Var så flaut og ydmykende.

Anonymkode: 4b399...b8a

Dagens overfladiske selvsentrerte samffunn satt i system dette. Beklager at verden faktisk har blitt sånn. Men nå vet du jo hvem som er dine venner. "For sliten"? Makan til tøys og tull. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke så mange venner, men inviterte alle i bursdagsfeiring hvor jeg sto for både mat og alkohol for å "friste" de med å komme. Alle er studenter, inkludert meg selv. Inviterte 12 stykker for å være sikker på at noen kom. Fire svarte aldri, men kom heller ikke. Da er vi 8. To sa de ikke kunne komme fordi de skulle noe annet. Da er vi 6. Dagen før sa noen at de ikke var helt i form og ikke orket bursdag. Da ble vi 5. På selve dagen Fikk jeg TO meldinger om at de ikke var helt i form (men så senere at de gjorde noe annet..), da er det tre. 

En sa hun var i sliten, men skulle komme. Hun kom, spiste mat og dro med en gang.. 

Var regelrett flaut å sitte der med to stykker, med masse mat (jeg hadde handlet dagen før til seks stykker..), masse drinker, pynt, snacks, og de kommenterte at så få møtte opp, at ingen kunne. Var pinlig. Bursdagen endte naturligvis tidlig. Det var planlagt å holde på til sent, men begge dro klokka 2230. 

Var så flaut og ydmykende.

Anonymkode: 4b399...b8a

Nå vet du hvem som er vennene dine vil jeg si. 

Skal man ha det Morro eller noe gjort, må man gjøre det selv 😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke så mange venner, men inviterte alle i bursdagsfeiring hvor jeg sto for både mat og alkohol for å "friste" de med å komme. Alle er studenter, inkludert meg selv. Inviterte 12 stykker for å være sikker på at noen kom. Fire svarte aldri, men kom heller ikke. Da er vi 8. To sa de ikke kunne komme fordi de skulle noe annet. Da er vi 6. Dagen før sa noen at de ikke var helt i form og ikke orket bursdag. Da ble vi 5. På selve dagen Fikk jeg TO meldinger om at de ikke var helt i form (men så senere at de gjorde noe annet..), da er det tre. 

En sa hun var i sliten, men skulle komme. Hun kom, spiste mat og dro med en gang.. 

Var regelrett flaut å sitte der med to stykker, med masse mat (jeg hadde handlet dagen før til seks stykker..), masse drinker, pynt, snacks, og de kommenterte at så få møtte opp, at ingen kunne. Var pinlig. Bursdagen endte naturligvis tidlig. Det var planlagt å holde på til sent, men begge dro klokka 2230. 

Var så flaut og ydmykende.

Anonymkode: 4b399...b8a

Fy flate, det var utrolig dårlig av dem! God klem til deg 😊

Anonymkode: 2b525...abb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å slippe sånt så har jeg aldri feiret bursdagen min og går heller ikke i andre sin bursdag. Så befriende deilig

Anonymkode: 02f48...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår det er kjipt.. men om jeg får snakke fritt. Du minner meg litt om en sånn person som skriver gratulerer med dagen til meg selv på sosiale medier. Bursdag er en normal dag for de fleste voksne. Det er en fin anledning til å samle de man står nærmest. Ikke en grunn til å feste og dra på byen. 
Det er en grunn til at man slutter med bursdager når man er 20 år. I min omgangskrets så sluttet man til ungdomskolen. Bursdagsfeiring er forbeholdt barn i mine øyne.

Noen feirer 18 årsdag, fordi man kan drikke alkohol. Noen få feirer 20 års dag, for da kan man komme inn hvor som helst på byen. Både 18 og 20 årsdag kommer an på alderen til vennegjengen. Lite morsomt om 2 av 10 er gamle nok til å dra på byen. 
 
Dersom en i vennegjengen har bursdag den uken/helgen vi skal på fest. Så får vedkommende gave fra oss som står vedkommende nærmest. Selve festen er ikke en bursdagsfest for det om. Slik har det vært siden ungdomskolen. For som sagt, bursdagsfeiring er forbeholdt barn. Skal man feire bursdag som voksen, så er det ikke fest man inviterer til. Men en koselig middag enten hjemme eller ute, med sine nærmeste. Man møtes ikke for å drikke seg skitings, men fordi man vil være sammen og fordi man er genuint glad i hverandre og setter pris på hverandres nærvær. Bursdag blir da en unnskyldning/grunn til å samles i en travel hverdag. 

Synd at ingen kom, men du kan for det litt selv. For meg så høres det ut som at du bommet kraftig. De høres ikke ut som venner og du forventet en barnslig barnebursdag med fyll og bytur og de er kanskje som min omgangskrets; ferdig med slikt for lenge siden. Hadde du invitert til fest så hadde garantert flere møtt opp. Fest og bursdag er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 58b3f...01f

ja for dette har jo du fasiten på... Er mange over 20 som ennå feirer bursdag med fest jo.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 time siden):

hun prøvde gjerne å bli venner med de siden hun ikke kjenner så mange. Er det ikke bra hun inviterer til noe da? 

Dette. Ikke gi opp! Det er IKKE flaut, bare dumt av dem❤

Anonymkode: 9bca4...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

ja for dette har jo du fasiten på... Er mange over 20 som ennå feirer bursdag med fest jo.

+1.

Akkurat det samme tenker jeg. Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å unngå min egen bursdag, men respekterer at naboen drar i stand en heidundrende fest hvert eneste år. Ingen av oss tar feil her. Enkelte gjester inkl. naboen er helt sikkert ikke helt enig dagen derpå at dette var så veldig lurt, men de gjør nå dette uansett hvert eneste år. Ja jeg liker det. 

Det etterspørres en bursdag til meg også, men jeg parer ganske godt med at jeg er født 29. februar og dermed har bursdag bare hvert 4. år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler med deg. Opplevd det samme noen ganger. Det er sårende å sitte igjen med følelsen at jeg ikke er viktig nok for vennene mine til at de vil sette av en kveld til meg når jeg inviterer. 

Anonymkode: f651a...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fy flate, det var utrolig dårlig av dem! God klem til deg 😊

Anonymkode: 2b525...abb

Når det er sagt , så ville jeg ikke skrevet at du ikke har så mange venner når du faktisk kan invitere 12 stk.. jeg har ikke så mange..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (9 minutter siden):

Når det er sagt , så ville jeg ikke skrevet at du ikke har så mange venner når du faktisk kan invitere 12 stk.. jeg har ikke så mange..

Hu trodde vel de var venner, vanlig tabbe å tro slikt.

Anonymkode: b2260...b03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (22 minutter siden):

Dagens overfladiske selvsentrerte samffunn satt i system dette. Beklager at verden faktisk har blitt sånn. Men nå vet du jo hvem som er dine venner. "For sliten"? Makan til tøys og tull. 

Enig!

Dersom man takker ja til en invitasjon så legger man opp livet slik at man kan gjennomføre aktiviteten man skal.

F.eks, hvis jeg er bedt bort på lørdag så drar jeg ikke på en spontan tur ut på byen med noen kollegaer etter jobb på fredag. Selv ikke om det er det jeg har mest lyst til eller hva enn annen unnskyldning.

Jeg synes det er helt fælt hvor lett enkelte tar på invitasjoner og hvor lite de tenker på andre (den som inviterte).

Skal sies at jeg ikke liker å be folk selv til annet enn middag, for jeg orker ikke å stå der som en idiot uten selskap. Det hadde vært så utrolig sårt.

Men føler at folk holder middagsinvitasjoner ganske høyt, så det synes jeg er greit. :) Aldri opplevd avlysninger i siste liten da. Mer sånn at de som er bedt ringer to uker før fordi det har dukket opp et sykehusbesøk eller lignende. :) Aldri noen som har vært for slitne til middag hvertfall.

Føler veldig med deg TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

Så trist at du mange avlyste og at du ble flau og lei.

Jeg lurer litt på hvor gammel du er, og hva tenker du er få eller mange venner? 12 stk høres ut som mange venner i mine ører, regner du alle dem som like nære? Kanskje det bare er de to som dukka opp som egentlig er dine nære venner?

I såfall ville jeg heller ha invitert dem på middag eller med ut å spise eller noe neste gang du fyller året. I stedet for å legge opp til en stor fest hvor mange ikke dukker opp.

Anonymkode: 22b1a...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, den skjønner jeg var kjip, ts.
Det er veldig tydelig at flere av gjestene ikke er gode venner av deg. Ser mer ut som at de ville være med der det skjer noe. Det er ikke vanlig at 10 faller fra på kort varsel, heller ikke nå i etterdønningene fra koronaen. Derimot viste de to som kom seg som gode venner, eller i det minste som litt voksne folk som kan vise respekt og hensyn.

Anonymkode: 53cef...1bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (4 timer siden):

Enig!

Dersom man takker ja til en invitasjon så legger man opp livet slik at man kan gjennomføre aktiviteten man skal.

F.eks, hvis jeg er bedt bort på lørdag så drar jeg ikke på en spontan tur ut på byen med noen kollegaer etter jobb på fredag. Selv ikke om det er det jeg har mest lyst til eller hva enn annen unnskyldning.

Dette! 

Faen så irritert jeg har blitt noen ganger når jeg har avtalt med noen å treffes en lørdag eller søndag, og så får jeg melding en time før vi skal møtes at "Ups, ramla utpå igår, hehe, er så bakfull, vi må møtes en annen gang 😘

Nei, det blir ikke en annen gang, for sånt gidder jeg ikke forholde meg til. 

Kjipe "venner" du har, TS, men nå vet du iallefall hvor du har dem og slipper å investere så mye i de vennskapene. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det vel mer på kvaliteten på vennene dine, kanskje de ikke var så nære alikevel? Og følte at det ikke var så big deal? Jeg er i slutten av 20 åra, det meste store sosialt som skjer er gjennom jobben, da samles vi ofte 10-20 stk, det er hyggelig. Men er for gammel til å holde på 10 nære relasjoner på en gang. Har jeg bursdag samles de 3 beste venninnene mine og meg for å ha det hyggelig. Kanskje det er sånn der og, at de som først dukket opp står deg litt nærme? Er jo vanskelig ihvertfall for meg å opprettholde 12 venner på en og samme tid i hverdagen. Hadde jeg bedt så mange hadde mange blitt perifere vennskap som jeg hadde synes vært hyggelig om de kom, men ikke tenkt på de som så nærme uansett.. Så hva er feil med å feire med et par gode venner? Festen kan jo bli like så god fordet? Kanskje bedre tillogmed? Men forstår jo om de vennene som dukket opp ikke var de du hadde sett for deg, da hadde jeg og blitt lei meg...

Anonymkode: 2047f...6d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nettopp derfor inviterer jeg heller aldri folk til noe som helst. Folk er som regel egoistiske drittsekker som ikke ser lengre enn sin egen nese. 

Anonymkode: 83a61...1f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden og den tråden med å ikke åpne døra når folk ringer på får meg til å tenke hvor selvopptatte nordmenn er altså. Er pinadø ikke rsrt det er så mange ensomme og deprimerte folk her i landet. De som ikke gidder å åpne er de samme som ghoster og som ikke gidder å møte opp på fest selv om de har sagt ja til å komme.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige "venner"😕

Jeg hadde kommet, men det er fordi jeg vet hvor jævlig det er å bli utestengt, og at venner ikke gidder å være med meg😦

Anonymkode: 395c2...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

TS her

Dette er venner av meg, jeg tror det handler om korona, at fest har blitt "stress". De fleste vil bare være hjemme og slappe av, alle har blitt late. 

Anonymkode: 4b399...b8a

Kanskje du kan spørre?

Jeg har forståelse for at folk ikke nødvendigvis ønsker å treffes på tvers av flere kohorter - om de ikke kjente hverandre godt fra før og treffes innimellom.

Men....jeg ville nok bare spurt rett ut jeg.

De 4 som ikke svarte - er det venner su treffer relativt jevnlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...