Gå til innhold

Nesten alle avlyste bursdagen min i siste sekund - flaut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da min datter fylte 7 år inviterte vi alle jentene i klassen til lekeland. De var ca 10-15 stk. Kun 2 dukket opp. 

Flere av foreldrene gav ikke beskjed, mens noen gav beskjed helt i siste liten. 

Hun ble naturligvis veldig lei seg.

Da jeg hadde bursdag for noen år tilbake inviterte jeg ca 10 venninner. Bare 2 dukket opp. Men det gikk fint, fordi jeg er voksen og jeg tåler det. 

Anonymkode: 4d2e2...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her

Dette er venner av meg, jeg tror det handler om korona, at fest har blitt "stress". De fleste vil bare være hjemme og slappe av, alle har blitt late. 

Anonymkode: 4b399...b8a

Det er bra de tenker sånn. Forstår dem godt jeg. Koronasmitten blomster som aldri før. 

Anonymkode: 2981a...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Skjønner veldig godt at du er skuffet.

Jeg inviterte en gang vennegjengen for å feire min samboer sin bursdag. Men denne gjengen satt på en fest før de kom hit for å drikke og røyke hasj, så endte opp med at de ikke kom før rundt 23.30 og det er jo litt sent å starte en fest spør du meg. Var litt stusselig for meg og samboeren og sitte alene når vi visste at de satt på en annen fest og koste seg. Da de først kom hit var jo alle drita fulle og jeg følte igrunnen at hele kvelden ble ødelagt. Ble bare sittende her en liten stund før alle ville ut på byen. Det verste er at min beste venninne var en av desse og det skuffet meg ekstra mye. Spsesielt siden hun hjalp meg å pynte med ballonger før på dagen.

Folk kan dessverre være ganske egoistiske..

Anonymkode: 72a64...8d9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bra de tenker sånn. Forstår dem godt jeg. Koronasmitten blomster som aldri før. 

Anonymkode: 2981a...d41

da sier man nei til invitasjon

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

da sier man nei til invitasjon

Er enig med deg i det.

Anonymkode: 2981a...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det er kjipt.. men om jeg får snakke fritt. Du minner meg litt om en sånn person som skriver gratulerer med dagen til meg selv på sosiale medier. Bursdag er en normal dag for de fleste voksne. Det er en fin anledning til å samle de man står nærmest. Ikke en grunn til å feste og dra på byen. 
Det er en grunn til at man slutter med bursdager når man er 20 år. I min omgangskrets så sluttet man til ungdomskolen. Bursdagsfeiring er forbeholdt barn i mine øyne.

Noen feirer 18 årsdag, fordi man kan drikke alkohol. Noen få feirer 20 års dag, for da kan man komme inn hvor som helst på byen. Både 18 og 20 årsdag kommer an på alderen til vennegjengen. Lite morsomt om 2 av 10 er gamle nok til å dra på byen. 
 
Dersom en i vennegjengen har bursdag den uken/helgen vi skal på fest. Så får vedkommende gave fra oss som står vedkommende nærmest. Selve festen er ikke en bursdagsfest for det om. Slik har det vært siden ungdomskolen. For som sagt, bursdagsfeiring er forbeholdt barn. Skal man feire bursdag som voksen, så er det ikke fest man inviterer til. Men en koselig middag enten hjemme eller ute, med sine nærmeste. Man møtes ikke for å drikke seg skitings, men fordi man vil være sammen og fordi man er genuint glad i hverandre og setter pris på hverandres nærvær. Bursdag blir da en unnskyldning/grunn til å samles i en travel hverdag. 

Synd at ingen kom, men du kan for det litt selv. For meg så høres det ut som at du bommet kraftig. De høres ikke ut som venner og du forventet en barnslig barnebursdag med fyll og bytur og de er kanskje som min omgangskrets; ferdig med slikt for lenge siden. Hadde du invitert til fest så hadde garantert flere møtt opp. Fest og bursdag er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 58b3f...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du inviterte 12 pers men hadde kun mat til 6 pers? Hva skulle du gjort hvis alle 12 stilte og du kun hadde mat til halvparten? Du visste tydeligvis på forhånd at mange ikke kunne komme da, og nå sutrer du på nett fordi kun 3 kom. 

Anonymkode: cc4a1...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte du at du hadde invitert mange? Tenker at hvis de trodde en hel haug var invitert så er det lettere å avlyse fordi de kommer jo så mange andre allikevel. Men så tenker alle på den måten og vips så har mange avlyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg som er voksen hadde blitt jækla skuffa hadde jeg invitert vennene mine til bursdag/annen sammenkomst og det endte på denne måten. 

Du har min fylle sympati, korona eller ikke korona, det er dårlig gjort! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du inviterte 12 pers men hadde kun mat til 6 pers? Hva skulle du gjort hvis alle 12 stilte og du kun hadde mat til halvparten? Du visste tydeligvis på forhånd at mange ikke kunne komme da, og nå sutrer du på nett fordi kun 3 kom. 

Anonymkode: cc4a1...a83

hun inviterte 12. Halvparten avlyste før. Dermed var de tul slutt seks, hun kjøpte inn til de seks. Deretter begynte de å ablyse en etter en. Les hi på nytt

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

TS her

Dette er venner av meg, jeg tror det handler om korona, at fest har blitt "stress". De fleste vil bare være hjemme og slappe av, alle har blitt late. 

Anonymkode: 4b399...b8a

Du tror latskap er grunnen til at folk holder seg unna fester under en pandemi som ser ut til å være på opptur? 

Anonymkode: 777cb...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (50 minutter siden):

Huff. Det var en lei opplevelse! Men ikke ta det personlig. Sånn skjer, og de hadde nok sine grunner. Ikke heng det på din kappe!

Jeg reagerer dog på dette: 

Fire av dine venner svarte deg aldri? Hva i all verden er det slags oppførsel? 

Finnes også familiemedlemmer som er sånn. Har en søster som er av den sorten, og det er ikke bare mot meg. Helt merkelig. Vi vet egentlig ikke om det er bevisst eller ikke. 

Anonymkode: 45a20...601

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, men personen som var sliten og fremdeles kom - ikke bli skuffet. Jeg har selv kroniske smerter og er alltid sliten, men jeg håper jo det er bedre jeg kommer litt enn ingenting. Høres ut som at du mener personen skulle latt være? Sannsynligvis har personen presset seg for å klare det.

Anonymkode: f9136...7a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Forstår det er kjipt.. men om jeg får snakke fritt. Du minner meg litt om en sånn person som skriver gratulerer med dagen til meg selv på sosiale medier. Bursdag er en normal dag for de fleste voksne. Det er en fin anledning til å samle de man står nærmest. Ikke en grunn til å feste og dra på byen. 
Det er en grunn til at man slutter med bursdager når man er 20 år. I min omgangskrets så sluttet man til ungdomskolen. Bursdagsfeiring er forbeholdt barn i mine øyne.

Noen feirer 18 årsdag, fordi man kan drikke alkohol. Noen få feirer 20 års dag, for da kan man komme inn hvor som helst på byen. Både 18 og 20 årsdag kommer an på alderen til vennegjengen. Lite morsomt om 2 av 10 er gamle nok til å dra på byen. 
 
Dersom en i vennegjengen har bursdag den uken/helgen vi skal på fest. Så får vedkommende gave fra oss som står vedkommende nærmest. Selve festen er ikke en bursdagsfest for det om. Slik har det vært siden ungdomskolen. For som sagt, bursdagsfeiring er forbeholdt barn. Skal man feire bursdag som voksen, så er det ikke fest man inviterer til. Men en koselig middag enten hjemme eller ute, med sine nærmeste. Man møtes ikke for å drikke seg skitings, men fordi man vil være sammen og fordi man er genuint glad i hverandre og setter pris på hverandres nærvær. Bursdag blir da en unnskyldning/grunn til å samles i en travel hverdag. 

Synd at ingen kom, men du kan for det litt selv. For meg så høres det ut som at du bommet kraftig. De høres ikke ut som venner og du forventet en barnslig barnebursdag med fyll og bytur og de er kanskje som min omgangskrets; ferdig med slikt for lenge siden. Hadde du invitert til fest så hadde garantert flere møtt opp. Fest og bursdag er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 58b3f...01f

Hvordan vet du at TS ikke er 18 eller 20 år?

Og selv om du ikke har feira siden ungdomsskolen, betyr ikke det at alle må følge samme "mal". Forstår godt at du ble skuffet, TS, det er respektløst å melde avbud så sent om folk har ordna mat og alt. Om man har en god grunn, ja, men det hørtes ikke ut som det var tilfelle her. Håper du likevel hadde en koselig kveld.

Anonymkode: 591aa...631

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Forstår det er kjipt.. men om jeg får snakke fritt. Du minner meg litt om en sånn person som skriver gratulerer med dagen til meg selv på sosiale medier. Bursdag er en normal dag for de fleste voksne. Det er en fin anledning til å samle de man står nærmest. Ikke en grunn til å feste og dra på byen. 
Det er en grunn til at man slutter med bursdager når man er 20 år. I min omgangskrets så sluttet man til ungdomskolen. Bursdagsfeiring er forbeholdt barn i mine øyne.

Noen feirer 18 årsdag, fordi man kan drikke alkohol. Noen få feirer 20 års dag, for da kan man komme inn hvor som helst på byen. Både 18 og 20 årsdag kommer an på alderen til vennegjengen. Lite morsomt om 2 av 10 er gamle nok til å dra på byen. 
 
Dersom en i vennegjengen har bursdag den uken/helgen vi skal på fest. Så får vedkommende gave fra oss som står vedkommende nærmest. Selve festen er ikke en bursdagsfest for det om. Slik har det vært siden ungdomskolen. For som sagt, bursdagsfeiring er forbeholdt barn. Skal man feire bursdag som voksen, så er det ikke fest man inviterer til. Men en koselig middag enten hjemme eller ute, med sine nærmeste. Man møtes ikke for å drikke seg skitings, men fordi man vil være sammen og fordi man er genuint glad i hverandre og setter pris på hverandres nærvær. Bursdag blir da en unnskyldning/grunn til å samles i en travel hverdag. 

Synd at ingen kom, men du kan for det litt selv. For meg så høres det ut som at du bommet kraftig. De høres ikke ut som venner og du forventet en barnslig barnebursdag med fyll og bytur og de er kanskje som min omgangskrets; ferdig med slikt for lenge siden. Hadde du invitert til fest så hadde garantert flere møtt opp. Fest og bursdag er to forskjellige ting. 

Anonymkode: 58b3f...01f

Dette er det dummeste jeg har lest, klart man har lov å feire bursdagen sin selv om man har passert 20! Det står heller ingenting om alderen til ts, vil tippe hun er i 20-årene siden de er studenter, da er det helt vanlig å feire med venner. De fleste av mine studievenner feire på et eller annet vis, enten med grilling i parken, fest, vors og bytur, middag ute e.l. Jeg er i midten av førtiårene og har mange venner som feirer bursdagen sin. Ikke med bytur og fyll, men gjerne med middag ute, pizza og øl hjemme, drinker på en bar eller kake og bobler. Kaffe og kake er også ganske vanlig i alle aldersgrupper, det er ingenting som sier at bursdagsfeiring må være for barn. Skjerpings!

TS, kjipt med folk som ikke svarer eller melder avbud i siste liten. Men jeg lurer litt på om du egentlig har bommet på hvor nære venner dere faktisk er? Jeg svarer alltid på invitasjoner, men hvis jeg blir invitert til noen jeg ikke kjenner videre godt eller har et nært forhold til, så må jeg si det ikke er så hyggelig å dukke opp og merke at alle jeg kjenner faktisk droppet å komme. Til en annen gang så ikke inviter i en felleschat der alle kan se hva andre svarer, send heller melding til den enkelte. 

Anonymkode: 0480c...0dc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vondt av deg. Her har du lov til å være lei deg! Jeg tenker at 1-2 av venninnene faktisk var dårlige eller ikke kunne, så de har du nok faktisk, i tillegg til de som kom. Håper du klarer å skille ut de vennene som ikke er verdt å ta vare på. 
 

Prøv å glem hendelsen, jeg forstår godt at det var ubehagelig og flaut☹️

Anonymkode: 48d9f...dd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er lov å avlyse.

Du er helt urimelig og kontrollerende.

Anonymkode: b2260...b03

Helt uenig med deg. Hvis man har takket ja til å gå et sted, så går man dit man takket ja først selv om andre invitasjoner skulle dukke opp på samme dato senere. Unntaket for å avbryte i siste liten er feks sykdom, livskriser eller at man feks at barnevakt ikke fikk kommet. Enn drar ikke et et annet sted. Det er frekt og uhøflig.

Jeg har selv vært i ts sitt ståsted noen ganger. Jeg inviterte aldri de folkene som gjorde sånn mot meg igjen (altså dro et annet sted selv om de hadde takket ja til meg først). Slike folk ønsker jeg ikke å omgås med mer enn jeg må. De misbruker tross alt andre (ts) sin tid, ved at hun steller i stand til Mat og drikke betegnet x antall personer ,(fordi dem takket ja) så kommer de ikke. Det handler om respekt for andres tid. 

Jeg vet godt hvordan det føles å sitte alene på en bursdag eller lignende fordi ingen Kom all like vel.

Endret av tussi84
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du inviterte 12 pers men hadde kun mat til 6 pers? Hva skulle du gjort hvis alle 12 stilte og du kun hadde mat til halvparten? Du visste tydeligvis på forhånd at mange ikke kunne komme da, og nå sutrer du på nett fordi kun 3 kom. 

Anonymkode: cc4a1...a83

Her bommer du totalt...

For meg er en avtale spikret om jeg sier ja til noe og det skal fryktelig mye til for å avlyse om jeg har takket ja til en invitasjon. Å velge å gjøre noe som kanskje er morsommere og derfor ikke møte opp som lovet er drit dårlig oppførsel. Det samme å ikke svare på en invitasjon.

 

Anonymkode: aea8f...170

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-string skrev (40 minutter siden):

Mener du at det er noe galt med personligheten til TS?

Nei, absolutt ikke! Var ikke meningen at det skulle tolkes slik! 

med andre grunner så tenker jeg at folk rett og slett ikke gidder, eller fordi de har lyst til å gjøre andre ting. 

synes oppriktig synd i TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er det dummeste jeg har lest, klart man har lov å feire bursdagen sin selv om man har passert 20! Det står heller ingenting om alderen til ts, vil tippe hun er i 20-årene siden de er studenter, da er det helt vanlig å feire med venner. De fleste av mine studievenner feire på et eller annet vis, enten med grilling i parken, fest, vors og bytur, middag ute e.l. Jeg er i midten av førtiårene og har mange venner som feirer bursdagen sin. Ikke med bytur og fyll, men gjerne med middag ute, pizza og øl hjemme, drinker på en bar eller kake og bobler. Kaffe og kake er også ganske vanlig i alle aldersgrupper, det er ingenting som sier at bursdagsfeiring må være for barn. Skjerpings!

TS, kjipt med folk som ikke svarer eller melder avbud i siste liten. Men jeg lurer litt på om du egentlig har bommet på hvor nære venner dere faktisk er? Jeg svarer alltid på invitasjoner, men hvis jeg blir invitert til noen jeg ikke kjenner videre godt eller har et nært forhold til, så må jeg si det ikke er så hyggelig å dukke opp og merke at alle jeg kjenner faktisk droppet å komme. Til en annen gang så ikke inviter i en felleschat der alle kan se hva andre svarer, send heller melding til den enkelte. 

Anonymkode: 0480c...0dc

Har ikke sagt at det ikke er lov, bare at det ikke er normen i min verden. For det er forskjell på fest og bursdag. 
Jeg skriver også at det er normalt å invitere de nærmeste, om det så er familie eller venner. Middag hjemme eller ute er normalt skriver jeg jo! Hvordan i helvete kan du være så frekk å skrive "Dette er det dummeste jeg har lest". Når du skriver 80% av det samme som det jeg skriver? Skjerpings selv! 

 Er så dritt lei av miljøet på KG at det klikker for meg snart. Les før du svarer neste gang! 

Anonymkode: 58b3f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...